Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Heb jij wel eens gezondigd tijdens je zwangerschap?

+26
Jazzlyn
tweeling
Thunder
miss piggy
piene1983
TukTuk
Pandora
Printje
Slakje
Bolleke
Océane
snoezel
Barbabella
JD
hellowkitty
Roodkapje
Shy
Susan
SarahKey
mickey
Tiara
maiadebij
Aimee
Tania
Annemie
LDJ
30 plaatsers

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Heb jij wel eens gezondigd tijdens je zwangerschap? - Pagina 3 Empty Re: Heb jij wel eens gezondigd tijdens je zwangerschap?

Bericht  LDJ zo 18 maa 2012 - 3:53

Zondigen is misschien een groot woord, maar ik kon even niks anders bedenken :P .
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij wel eens gezondigd tijdens je zwangerschap? - Pagina 3 Empty Re: Heb jij wel eens gezondigd tijdens je zwangerschap?

Bericht  Gast zo 18 maa 2012 - 3:54

Nou als voor verpakte sla en groente niet mag dan zondig ik wekelijks want ik haal alleen maar voorverpakte sla en groente..

Gast
Gast

Bericht  LDJ zo 18 maa 2012 - 3:56

Voorverpakte sla en groente eten wij regelmatig.
Ik wist helemaal niet dat je dat beter niet kunt doen.
Heb dat nog nergens gelezen...
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Bericht  loesje zo 18 maa 2012 - 3:56

Annemie schreef:Nee, niet dat ik weet.

+1
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Bloem86 zo 18 maa 2012 - 4:26

Snoepy87 schreef:Nou als voor verpakte sla en groente niet mag dan zondig ik wekelijks want ik haal alleen maar voorverpakte sla en groente..

+1

En ik eet ook wel regelmatig een softijsje. Dat is eerder één van mn verslavingen op moment!

Maar dingen zoals roken, alcohol, etc allemaal niet!!
Bloem86
Bloem86
Prater
Prater

Aantal berichten : 735
Punten : 907

Bericht  TukTuk zo 18 maa 2012 - 4:49

Laurientje85 schreef:Een vriendin van mij is na twee jaar via IVF zwanger geworden, nu is ze 20 weken en nog kan ze haar twee verslavingen niet laten..
1 veel roken en 2 minstens 4 blikken redbull op een dag drinken...
Rolling Eyes

Artsen zouden gewoon moeten weigeren om bij zulke mensen zo'n behandeling te doen.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Susan zo 18 maa 2012 - 5:41

Ik vind helemaal niet dat het tegenwoordig zo ver gaat. Het zijn allemaal waarschuwingen. Zodat je goed geïnformeerd bent als je iets in je mond stopt. Zodat je achteraf niet kunt zeggen dat je niet op de hoogte was dat ergens een bepaalde bacterie in kon zitten of dat het niet goed was voor de baby. Niemand dwingt je om je overal aan te houden, maar als je bepaalde risico's neemt en het gaat mis kun je in elk geval niet beweren dat je niet gewaarschuwd was. Dat maakt dat het dus je eigen verantwoordelijkheid is.

Daarbij, het is maar negen maanden en er blijven zoveel dingen over die je wel kunt eten, ik vind dat sommige mensen net doen alsof je zwaar op rantsoen wordt gezet.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gast zo 18 maa 2012 - 6:39

Susan schreef:Ik vind helemaal niet dat het tegenwoordig zo ver gaat. Het zijn allemaal waarschuwingen. Zodat je goed geïnformeerd bent als je iets in je mond stopt. Zodat je achteraf niet kunt zeggen dat je niet op de hoogte was dat ergens een bepaalde bacterie in kon zitten of dat het niet goed was voor de baby. Niemand dwingt je om je overal aan te houden, maar als je bepaalde risico's neemt en het gaat mis kun je in elk geval niet beweren dat je niet gewaarschuwd was. Dat maakt dat het dus je eigen verantwoordelijkheid is.

Daarbij, het is maar negen maanden en er blijven zoveel dingen over die je wel kunt eten, ik vind dat sommige mensen net doen alsof je zwaar op rantsoen wordt gezet.

Helemaal mee eens. Ik voel me verder ook helemaal niet beperkt. Ja ik laat wat dingen staan die ik lekker vind, maar is dat nou echt zo veel moeite? Ik hou me aan de lijst van het voedingscentrum, en als ik twijfel laat ik iets gewoon staan. Dat komt wel weer.

Gast
Gast

Bericht  LDJ zo 18 maa 2012 - 6:46

Arden schreef:
Susan schreef:Ik vind helemaal niet dat het tegenwoordig zo ver gaat. Het zijn allemaal waarschuwingen. Zodat je goed geïnformeerd bent als je iets in je mond stopt. Zodat je achteraf niet kunt zeggen dat je niet op de hoogte was dat ergens een bepaalde bacterie in kon zitten of dat het niet goed was voor de baby. Niemand dwingt je om je overal aan te houden, maar als je bepaalde risico's neemt en het gaat mis kun je in elk geval niet beweren dat je niet gewaarschuwd was. Dat maakt dat het dus je eigen verantwoordelijkheid is.

Helemaal mee eens. Ik voel me verder ook helemaal niet beperkt. Ja ik laat wat dingen staan die ik lekker vind, maar is dat nou echt zo veel moeite? Ik hou me aan de lijst van het voedingscentrum, en als ik twijfel laat ik iets gewoon staan. Dat komt wel weer.
Dit lijstje heb ik er idd ook bijgepakt. En ik vind het ook goed te doen hoor!
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast zo 18 maa 2012 - 6:50

Pinda's en satesaus? Waarom mag dat niet?

Ik heb wel softijs gegeten, zalm, soms een toastje met een klein beetje filet american. En heel soms een klein slokje bier van mijn man. Niet dat ik normaal bier of andere alcohol drink, zelden eigenlijk, maar in de zwangerschap had ik daar soms zo'n zin in, en dan was een slokje al goed.

Verder weet ik eigenlijk niet.

Gast
Gast

Bericht  Susan zo 18 maa 2012 - 6:52

Het zou de kans op een pinda-allergie verhogen, met name als er al een verhoogd risico op allergieën is, maar in Nederland is dat voor zover ik weet (nog) geen officieel advies.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast zo 18 maa 2012 - 6:52

dat lijstje van het voedingscentrum wil inderdaad wel, maar daar zie ik ook heel veel niet tussen staan van wat hier wel genoemd wordt. In hun lijst staat geen voorverpakte groente/fruit, geen verpakte vleeswaren, geen pinda's of pindasaus en ook geen softijs.

Gast
Gast

Bericht  Susan zo 18 maa 2012 - 6:58

Wat ik me kan herinneren was dat je met voorverpakte groente en fruit en voorverpakte vleeswaren extra voorzichtig moest zijn, dus niet te lang bewaren, zo snel mogelijk opeten. Ik heb nooit gehoord dat je het helemaal niet mocht eten. Anders zou je helemaal geen vleeswaren op brood mogen eten, want niemand gaat zelf plakjes ham en plakjes boterhamworst staan afsnijden.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast zo 18 maa 2012 - 7:23

Over het algemeen heb ik me netjes aan de lijst van het voedingscentrum gehouden. Alleen in de periode dat ik het misselijkst was had ik enorm veel behoefte aan rood vlees. Toen heb ik aardig wat medium doorbakken rundertartaartjes gegeten gewoon omdat dat wél binnen bleef en daarin dus de voordelen voor mij groter waren dan de nadelen. Ook heb ik veel softijs gegeten.

Gast
Gast

Bericht  Susan zo 18 maa 2012 - 7:25

Even een tip voor de volgende keer: voor zover ik weet is het risico op bacteriën bij gemalen vlees groter dan bij vlees aan één stuk, dus dan kan je nog beter medium biefstuk eten. Of kon je echt alleen tartaar binnenhouden?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast zo 18 maa 2012 - 7:58

Softijs staat niet op de lijst van het voedingscentrum, wel op de site van het RIVM. Daar staan ook kant en klare pannenkoeken op bijvoorbeeld. Ik heb ook nooit gehoord dat je voorverpakte vleeswaren niet mocht eten, wel staat salami op de verboden lijst van het voedingscentrum (volgens mij nieuw, want in mijn andere zwangerschappen at ik dat gewoon).

Gast
Gast

Bericht  Twellie zo 18 maa 2012 - 8:45

Als voorverpakte sla, verse vruchtensappen en softijs niet mogen, heb ik in mijn eerste zwangerschap aan de lopende band gezondigd. Tijdens mijn laatste zwangerschap was ik extreem angstig en heb ik niets van dit alles gegeten.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Susan zo 18 maa 2012 - 8:46

Tuinstoel schreef:Als voorverpakte sla, verse vruchtensappen en softijs niet mogen, heb ik in mijn eerste zwangerschap aan de lopende band gezondigd. Tijdens mijn laatste zwangerschap was ik extreem angstig en heb ik niets van dit alles gegeten.

Nu weet ik meteen wie je bent.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Susan zo 18 maa 2012 - 8:48

Oh ja, en over extreem angstig gesproken, dat had ik dus tijdens de eerste zwangerschap, toen durfde ik haast niks te eten, daarom viel het me in mijn tweede zwangerschap pas op hoeveel je eigenlijk nog gewoon mag hebben. Heerlijk vond ik het.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast zo 18 maa 2012 - 8:49

Susan schreef:
Tuinstoel schreef:Als voorverpakte sla, verse vruchtensappen en softijs niet mogen, heb ik in mijn eerste zwangerschap aan de lopende band gezondigd. Tijdens mijn laatste zwangerschap was ik extreem angstig en heb ik niets van dit alles gegeten.

Ik ook! smile

Gast
Gast

Bericht  Twellie zo 18 maa 2012 - 8:51

Susan schreef:

Nou, da's wel heel snel bij mijn tweede post onder nieuwe naam :P . Omdat het bij mij juist de tweede zwangerschap was, had ik wel het idee dat ik niets meer mocht (kon) eten. Ik heb de eerste weken na de bevalling echt tig maaltijdsalades, bakjes met olijven en al die andere lekkere dingen die ik niet meer durfde te eten naar binnen gewerkt!
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Bericht  Susan zo 18 maa 2012 - 8:54

Tuinstoel schreef:
Susan schreef:

Nou, da's wel heel snel bij mijn tweede post onder nieuwe naam :P . Omdat het bij mij juist de tweede zwangerschap was, had ik wel het idee dat ik niets meer mocht (kon) eten. Ik heb de eerste weken na de bevalling echt tig maaltijdsalades, bakjes met olijven en al die andere lekkere dingen die ik niet meer durfde te eten naar binnen gewerkt!

Na mijn eerste zwangerschap heb ik nog heel lang veel dingen niet durven eten, de angst heeft daarna nog een tijdje geduurd, toen was ik weer bang dat die bacteriën via de borstvoeding bij Ezra konden komen, ook al zei iedereen dat het niet kon. Ik herinner me nog goed dat ik voor het eerst een broodje tonijnsalade durfde te eten bij de Bijenkorf en toen was hij toch al een aantal maanden oud.

Het is wel een verademing hè, als je weer gewoon alles durft te eten.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Twellie zo 18 maa 2012 - 9:00

Susan schreef:
Tuinstoel schreef:
Susan schreef:

Na mijn eerste zwangerschap heb ik nog heel lang veel dingen niet durven eten, de angst heeft daarna nog een tijdje geduurd, toen was ik weer bang dat die bacteriën via de borstvoeding bij Ezra konden komen, ook al zei iedereen dat het niet kon. Ik herinner me nog goed dat ik voor het eerst een broodje tonijnsalade durfde te eten bij de Bijenkorf en toen was hij toch al een aantal maanden oud.

Het is wel een verademing hè, als je weer gewoon alles durft te eten.

Ja, dat is echt een hele opluchting. Bij mij was het de eerste dagen na de bevalling helemaal weg. Toen vonden ze een enge bacterie in het oor van mijn dochter uit de streptokokken B groep en kreeg ik een borstontsteking (bacterieen dus), toen werd ik even opnieuw bang, maar dat is gelukkig gesleten. Ik denk nu wel op heel andere manier na over hygiene dan voorheen, dus dat is volgens mij wel blijvend veranderd. Bij de eerste vond ik flessen uitkoken en handen wassen voor voeden bijvoorbeeld onzin, nu doe ik dat altijd. Is dat bij jou eigenlijk ook blijvend veranderd?
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Bericht  Susan zo 18 maa 2012 - 9:03

Tuinstoel schreef:

Ja, dat is echt een hele opluchting. Bij mij was het de eerste dagen na de bevalling helemaal weg. Toen vonden ze een enge bacterie in het oor van mijn dochter uit de streptokokken B groep en kreeg ik een borstontsteking (bacterieen dus), toen werd ik even opnieuw bang, maar dat is gelukkig gesleten. Ik denk nu wel op heel andere manier na over hygiene dan voorheen, dus dat is volgens mij wel blijvend veranderd. Bij de eerste vond ik flessen uitkoken en handen wassen voor voeden bijvoorbeeld onzin, nu doe ik dat altijd. Is dat bij jou eigenlijk ook blijvend veranderd?

Oh bah, dat is wel schrikken, van die bacterie.

Ik heb sowieso geen fles gegeven, spenen uitkoken heb ik in het begin bij allebei heel fanatiek gedaan, later alleen nog maar afspoelen onder de kraan en soms afspoelen met een beetje kokend water. Handen wassen heb ik wel altijd heel veel gedaan, bij allebei eigenlijk wel, maar dat deed ik voor mijn zwangerschappen ook al heel veel. Ik heb ook altijd zo'n flesje desinfecterende gel bij me voor de zekerheid.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast zo 18 maa 2012 - 9:04

Tuinstoel: als je bent wie ik denk met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid: cheers

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: