Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Heb jij wel eens gezondigd tijdens je zwangerschap?

+26
Jazzlyn
tweeling
Thunder
miss piggy
piene1983
TukTuk
Pandora
Printje
Slakje
Bolleke
Océane
snoezel
Barbabella
JD
hellowkitty
Roodkapje
Shy
Susan
SarahKey
mickey
Tiara
maiadebij
Aimee
Tania
Annemie
LDJ
30 plaatsers

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Heb jij wel eens gezondigd tijdens je zwangerschap? Empty Heb jij wel eens gezondigd tijdens je zwangerschap?

Bericht  LDJ za 17 maa 2012 - 9:13

En dan bedoel ik; heb jij wel eens dingen gedaan of dingen gegeten oid die tijdens
een zwangerschap afgeraden worden?
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij wel eens gezondigd tijdens je zwangerschap? Empty Re: Heb jij wel eens gezondigd tijdens je zwangerschap?

Bericht  Annemie za 17 maa 2012 - 9:15

Nee, niet dat ik weet.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Heb jij wel eens gezondigd tijdens je zwangerschap? Empty Re: Heb jij wel eens gezondigd tijdens je zwangerschap?

Bericht  Gast za 17 maa 2012 - 9:16

nu zou het wat beter zijn om het wat rustiger aan te doen, maar dat is vrij lastig met een actieve dreumes. Verder niet.

Gast
Gast

Bericht  Tania za 17 maa 2012 - 9:17

Ik heb een rontgenfoto gehad bij de tandarts maar dat kon niet ander omdat mijn kies er echt uit moest en ze zonder foto niet trekken. Ik was toen 38 weken zwanger, in de eerste drie maanden mag het echt niet nu kon het minder kwaad.

Verder heb i nooit iets gedaan of gegeten wat niet mocht.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Aimee za 17 maa 2012 - 9:23

Ik heb 1 keer een lik cakebeslag gegeten. Stond er niet bij stil dat er rauwe eieren inzaten... Stom, want ik had ze er vlak daarvoor natuurlijk zelf ingegooid! Voelde me ook behoorlijk schuldig daarna.

Ook heb ik tot 30 weken ongeveer lichamelijk zwaar werk gedaan, en ben ik daarmee te lang doorgegaan. Ik weet niet in hoeverre dat invloed heeft gehad op de groei van mijn kindje maar ik vond het wel frapant dat hij daarvoor bij alle echo's veel te klein was, en nadat ik ben gestopt met werken ineens een groeispurt maakte.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Gast za 17 maa 2012 - 9:28

Ik had op een zonnige dag heerlijk in de tuin gewerkt en toen we klaar waren besefte ik ineens dat ik geen handschoenen had gedragen. De verloskundige zei wel dat het zeer waarschijnlijk helemaal geen kwaad kon.

Ook heb ik voorverpakte sla gegeten de dag voor mijn eerste bezoek aan de vk. Zij vertelde heel leuk in haar praatje dat voorverpakte sla niet goed was....

Gast
Gast

Bericht  Gast za 17 maa 2012 - 9:28

Nee. Ja twee weken geleden een longfoto, het is dat het hierboven genoemd is anders was dat nooit in me opgekomen als zondigen. Was gewoon nodig.

Gast
Gast

Bericht  maiadebij za 17 maa 2012 - 9:35

vlak nadat ik positief gestest had van J, een dag of 3 later denk ik, bedacht ik me geschrokken dat ik die dag filet american had gegeten :shock: Embarassed nooooit bij stil gestaan, heel gek want ik ben me altijd erg bewust van wat ik eet!

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Tiara za 17 maa 2012 - 9:37

Annemie schreef:Nee, niet dat ik weet.

+1 Al was het in het buitenland wel moeilijk, want daar kennen ze dat niet allemaal.
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  mickey za 17 maa 2012 - 10:12

Jetje schreef:Ik had op een zonnige dag heerlijk in de tuin gewerkt en toen we klaar waren besefte ik ineens dat ik geen handschoenen had gedragen. De verloskundige zei wel dat het zeer waarschijnlijk helemaal geen kwaad kon.

Ook heb ik voorverpakte sla gegeten de dag voor mijn eerste bezoek aan de vk. Zij vertelde heel leuk in haar praatje dat voorverpakte sla niet goed was....
Als voorverpakte sla niet mag, dan heb ik behoorlijk gezondigd tijdens de zwangerschap... Voor de rest niet, in ieder geval niet bewust.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast za 17 maa 2012 - 10:16

mickey schreef:
Jetje schreef:Ik had op een zonnige dag heerlijk in de tuin gewerkt en toen we klaar waren besefte ik ineens dat ik geen handschoenen had gedragen. De verloskundige zei wel dat het zeer waarschijnlijk helemaal geen kwaad kon.

Als voorverpakte sla niet mag, dan heb ik behoorlijk gezondigd tijdens de zwangerschap... Voor de rest niet, in ieder geval niet bewust.

+1 :shock:

Gast
Gast

Bericht  SarahKey za 17 maa 2012 - 10:16

Nee, niet bewust iig.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Susan za 17 maa 2012 - 10:19

Volgens mij gaat het er vooral om dat je gesneden groente en fruit niet te lang mag bewaren en dat je daarom beter, voor de zekerheid, geen voorgesneden sla kunt kopen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gast za 17 maa 2012 - 10:22

Ik heb wel eens een softijsje gegeten (1 a 2x), de kattenbak continu verschoond (1x in de maand) en af en toe een plak leverworst gegeten (maar dat mag, je mag alleen niet teveel per dag). Zover ik weet, is dat alles.

Gast
Gast

Bericht  Shy za 17 maa 2012 - 10:25

Voordat ik wist dat ik zwanger was heb ik wel lekker biertjes gedronken op vakantie Evil or Very Mad
Shy
Shy
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2380
Punten : 2466
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Roodkapje za 17 maa 2012 - 12:05

Ja. Ik eet nog heel af en toe een biefstukje bij het uiteten gaan ( doorgebakken uiteraard). Volgens mijn gyn kan dat geen kwaad. Mocht je trouwens het rauw eten en je eet toevallig al besmet vlees is de kans dat je daadwerkelijk ziek wordt 0.02 % maar goed, dat zou ik niet willen lopen dat risico. Dus volledig doorgebakken voor mij.

Verder niets raars volgens mij... Oh ja, carpaccio met sinterklaas... maar ik wist pas 8 dagen later dat ik zwanger was dus dat heeft vast nog geen invloed gehad smile
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Bericht  hellowkitty za 17 maa 2012 - 12:20

Ik had 1 maand gerookt (toen wist ik niet dat ik zwanger was) daarna meteen gestopt.
en had een keer red bull op had niet in de gaten dat dat niet mocht.
voor de rest niks.
hellowkitty
hellowkitty
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 330
Punten : 355
Registratiedatum : 27-02-12

Bericht  Susan za 17 maa 2012 - 12:30

Roodkapje schreef:Ja. Ik eet nog heel af en toe een biefstukje bij het uiteten gaan ( doorgebakken uiteraard). Volgens mijn gyn kan dat geen kwaad. Mocht je trouwens het rauw eten en je eet toevallig al besmet vlees is de kans dat je daadwerkelijk ziek wordt 0.02 % maar goed, dat zou ik niet willen lopen dat risico. Dus volledig doorgebakken voor mij.

Verder niets raars volgens mij... Oh ja, carpaccio met sinterklaas... maar ik wist pas 8 dagen later dat ik zwanger was dus dat heeft vast nog geen invloed gehad Heb jij wel eens gezondigd tijdens je zwangerschap? 561177

Als je een doorbakken biefstuk eet dan zondig je toch niet?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Roodkapje za 17 maa 2012 - 12:38

Susan schreef:
Roodkapje schreef:Ja. Ik eet nog heel af en toe een biefstukje bij het uiteten gaan ( doorgebakken uiteraard). Volgens mijn gyn kan dat geen kwaad. Mocht je trouwens het rauw eten en je eet toevallig al besmet vlees is de kans dat je daadwerkelijk ziek wordt 0.02 % maar goed, dat zou ik niet willen lopen dat risico. Dus volledig doorgebakken voor mij.

Verder niets raars volgens mij... Oh ja, carpaccio met sinterklaas... maar ik wist pas 8 dagen later dat ik zwanger was dus dat heeft vast nog geen invloed gehad Heb jij wel eens gezondigd tijdens je zwangerschap? 561177

Als je een doorbakken biefstuk eet dan zondig je toch niet?

Dat ben ik ook van mening maar er zijn heel wat mensen die geschokt reageren als ik dat zeg. Het is ook zo dat ik dat niet mocht van mijn vk, ook niet doorbakken. Van mijn gyn mag het wel:)
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Bericht  JD za 17 maa 2012 - 13:58

Misschien een stomme vraag- maar waarom mag je niet zonder handschoenen aan in de tuin werken? Nooit van gehoord...

Nu vind ik sowieso dat er tegenwoordig steeds meer niet mag als je zwanger bent. Veel dingen die ze niet wisten in de tijd dat onze moeders zwanger waren, en kijk toch eens...we zijn toch allemaal gezond en groot geworden.

Tuurlijk; rauw vlees,alcohol,roken enzo snap ik...maar zoiets als voorverpakte sla bijvoorbeeld (en zo zijn er heel veel voorbeelden te noemen) vind ik best ver gaan...

Maar goed,ik ben nog nooit zwanger geweest,dus misschien praat ik tegen die tijd wel anders smile
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  Gast za 17 maa 2012 - 18:06

JaneDoe schreef:Misschien een stomme vraag- maar waarom mag je niet zonder handschoenen aan in de tuin werken? Nooit van gehoord...

Ivm toxoplasmose:

Tuinieren en kattenbakken
Een zwangerschap is een mooi excuus om het tuinieren en het verschonen van de kattenbak aan iemand anders over te laten. Er bestaat namelijk een redelijke kans dat je besmet raakt met de parasiet toxoplasmose gondii. Deze parasiet verspreidt zich via kattenpoep en vlees. Vrijwel alle diersoorten en de mens kunnen besmet raken. Maar alleen in katachtigen kan de parasiet zogeheten oöcysten (een soort eitjes) vormen. Via kattenpoep komen deze eitjes in het milieu terecht, waar ze lang kunnen overleven. De tussengastheer (mens of dier) neemt de oöcysten op. Dit kan doordat voeding besmet raakt, bijvoorbeeld sla in de moestuin. Of doordat de eitjes op je handen blijven zitten bij het werken in de tuin. Ook komt besmetting voor door ongaar of niet goed doorbakken vlees te eten van een besmet dier.
(dokterdokter.nl)

Gast
Gast

Bericht  Gast za 17 maa 2012 - 19:08

Doorbakken biefstuk heb ik ook nooit ergens op de verboden-lijst zien staan hoor en daar heb ik er meerdere van gekregen. Heb ik ook meerdere malen gegeten (en in één restaurant twee keer terug moeten sturen omdat een biefstuk doorbakken blijkbaar een enorm moeilijke opdracht was).

Mijn enige zonde was 2 keer rauwe groente buitenshuis, eerste keer toen ik nog niet wist dat het niet mocht (niet elke vk en zwangere hanteert die regel, maar de mijne wel en ik ben er toen ik het eenmaal wist heel strikt in geweest) en een keer had ik het op voordat ik er erg in had (groentensap waarvan ik niet wist of het uit pak kwam).

Gast
Gast

Bericht  Barbabella za 17 maa 2012 - 20:25

Ik heb 1 sigaret gerookt toen ik 20 weken zwanger was. Ik was zo wanhopig van de kiespijn, kon er niet van slapen,pijnstillers werkte niet en was zo gefrustreerd dat ik een sigaret op heb gestoken.
Barbabella
Barbabella
Prater
Prater

Aantal berichten : 842
Punten : 894
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  snoezel za 17 maa 2012 - 20:49

Wat is er mis met voorverpakte sla???????? Echt nog nooit van gehoord en dacht toch echt dat ik me toentertijd goed had ingelezen...

Voor de rest alleen gezondigd in mijn eerste weken. Ik dacht dat ik niet zwanger was toen ik ongesteld werd (bleek innesteling te zijn geweest of gewoon tussentijds bloedverlies..) en had een fles van mijn alcoholische lievelingsdrank gekocht. Die helemaal leeg gedronken, 4 weken later bleek ik al 8 weken zwanger te zijn... Ik heb me daar toen zoooo ontzettend rot over gevoeld..

En verder vind ik het altijd een dooddoener als mensen zeggen: "ah, vroeger deed me dat ook gewoon, zijn jullie toch ook groot en gezond van geworden...". Ja, vroeger wist men niet beter, maar die adviezen zijn er nu niet voor niks.... Vroeger deden ze ook aderlatingen als je ziek was, doen we nu toch ook niet meer? Dat heeft een reden :P En tuurlijk zijn de kansen klein dat er iets gebeurt, maar je wil toch elk risico zoveel mogelijk vermijden voor je kleine hummel??
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Bericht  Gast za 17 maa 2012 - 21:10

snoezel schreef:Wat is er mis met voorverpakte sla???????? Echt nog nooit van gehoord en dacht toch echt dat ik me toentertijd goed had ingelezen...

Wat Susan ook al zegt, het is een gevoeliger product vooral tegen de houdbaarheidsdatum aan. In de verpakking kunnen de schadelijke bacterieen makkelijker tot stand komen...

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: