Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Heb jij wel eens gezondigd tijdens je zwangerschap?

+26
Jazzlyn
tweeling
Thunder
miss piggy
piene1983
TukTuk
Pandora
Printje
Slakje
Bolleke
Océane
snoezel
Barbabella
JD
hellowkitty
Roodkapje
Shy
Susan
SarahKey
mickey
Tiara
maiadebij
Aimee
Tania
Annemie
LDJ
30 plaatsers

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Heb jij wel eens gezondigd tijdens je zwangerschap? - Pagina 2 Empty Re: Heb jij wel eens gezondigd tijdens je zwangerschap?

Bericht  Océane za 17 maa 2012 - 21:15

Datzelfde geldt voor voorverpakte/houdbare vleeswaren... Dus hoever wil je gaan.

Ik eet weleens softijs...
Océane
Océane
Prater
Prater

Aantal berichten : 825
Punten : 891
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij wel eens gezondigd tijdens je zwangerschap? - Pagina 2 Empty Re: Heb jij wel eens gezondigd tijdens je zwangerschap?

Bericht  Gast za 17 maa 2012 - 21:17

Aquala schreef:Datzelfde geldt voor voorverpakte/houdbare vleeswaren... Dus hoever wil je gaan.

Zeker waar. Deed ik ook, maar omdat mijn verloskundige het uit zichzelf zei en niet naar aanleiding van mijn melding dat ik het gegeten had (had ik namelijk nooit bij stil gestaan) heb ik me er toch aan gehouden de rest van mijn zwangerschap. Zo moeilijk vond ik het niet om van voorverpakte sla af te blijven

Gast
Gast

Bericht  Gast za 17 maa 2012 - 21:18

Aquala schreef:Datzelfde geldt voor voorverpakte/houdbare vleeswaren... Dus hoever wil je gaan.

serieus? In dat geval heb ik in deze zwangerschap en in mijn vorige zwangerschap meerdere keren per dag gezondigd..

Gast
Gast

Bericht  Océane za 17 maa 2012 - 21:24

Ja dat las ok laatst in een artikel over hoe ver sommige lijsten gaan met wat je nou wel en niet mag eten tijdens zwangerschap. Alle op die manier verpakte groenten/vleeswaren/andere etenswaren zijn gevoelig voor dezelfde bacterievorming met name on de randen van de verpakking.
Wij hebben die vleeswaren ook gewoon in huis dus ja wat is zondigen.
Océane
Océane
Prater
Prater

Bericht  Gast za 17 maa 2012 - 21:42

Voorverpakte groenten en sla eet ik wel gewoon, wel was ik het goed van te voren en let op de houdbaarheidsdatum en die vleeswaren hebben wij ook in huis.

Ik heb wel eens een lik genomen van beslag wat ik net gemaakt had, later bedacht ik me dat er rauw ei in zat..
Leverpastei eet ik ook wel eens op t brood.

Gast
Gast

Bericht  Bolleke za 17 maa 2012 - 21:44

Ik denk dat er over een jaar of tien een lijst bestaat waarop staat wat je wel mag eten, die is dan denk ik aanzienlijk korter als de lijst van wat je niet mag eten. Ik vind sommige dingen echt belachelijk hoor..
Ik heb een biertje gedronken en een broodje filet americain, verder wel in de tuin gewerkt, en dus voorverpakte sla en vleeswaren gegeten, al zie ik dat niet als zondigen, kan moeilijk niks eten. Dat lijkt me erger.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Slakje za 17 maa 2012 - 21:48

Voor ik wist dat ik zwanger was heb ik best veel alcohol gedronken (je bent jong en je wilt wat). Daarna enkel af en toe brie gegeten en soms een klein stukje rauwe ham.

Tijdens mijn zwangerschap heb ik wel en ongeluk gehad, maar toen hebben ze geen foto's gemaakt omdat het nog zo vroeg in de zwangerschap was. Heb toen enkel bloed laten trekken en aan de hartmonitor gelegen.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Bericht  Gast za 17 maa 2012 - 21:48

Het is júist goed om af en toe leverproducten te eten. Het gaat om de vit. a die je als zwangere vrouw niet teveel mag hebben, maar wel nodig hebt. Veel zwangere vrouwen hebben een tekort aan vit. a, dus af en toe wat leverproducten is helemaal niet verkeerd! Zolang je maar niet over één boterham met leverpastei per dag komt bijvoorbeeld.

Gast
Gast

Bericht  Printje za 17 maa 2012 - 21:49

.

Nooit geweten dat zoiets 'slecht' zou zijn. Ik vind zoals ook eerder iemand zei dat ze het tegenwoordig wel zwaar overdrijven allemaal. Ik heb gewoon 9 mnd lang de kattenbak verschoond, de vk vond dat prima. Heeft schijnbaar ook weer te maken met hoelang je al katten hebt, we hebben ze al jaren en de vk zei dat ik dan hoogstwaarschijnlijk al veel eerder in aanraking geweest ben met die bacterie en dan schijn je het niet nog een keer te krijgen. Uiteraard waste ik mijn handen naderhand goed.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Bolleke za 17 maa 2012 - 21:53

Ik denk dat als je normaal leeft, dat er dan een minimale kans is dat er iets gebeurd. Wij zijn als het goed is gewoon resistent tegen de meeste bacterien, en dus breekt je lichaam die af voordat het bij je kindje komt. Plus dat je echt hele grote hoeveelheden meot nuttigen wil iets schadelijk zijn. Betekent niet dat ik het allemaal onzin vind, maar sommige dingen toch wel. Softijs heb ik ook wel gegeten geloof ik..
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096

Bericht  Gast za 17 maa 2012 - 21:55

Er zijn een aantal dingen die ik een grote no-go vind, zoals roken of drinken, maar als je verder goed oplet, goed de verse dingen was, goed op de houdbaarheidsdatum let en zorgt dat je vlees goed doorbakken is, dan denk ik dat het allemaal wel mee valt.

En waarom is voorverpakte vleeswaren eigenlijk slecht? Kun je daar zelf gewoon ziek van worden, of is het ook slecht voor het kindje?

Gast
Gast

Bericht  Pandora za 17 maa 2012 - 22:11

Als ik dit allemaal zo lees heb ik best veel gezondigd.... Voorverpakte sla eet ik wekelijks, voorverpakte vleeswaren bijna dagelijks, smeerleverworst wekelijks, en ook realiseer ik me plotseling dat ik afgelopen week van het cakebeslag heb gesnoept... Embarassed

Ik vind het allemaal wel wat ver gaan hoor, ik let er gewoon op dat ik gezond eet en geen alchohol drink, roken doe ik al jaren niet meer. Ook neem ik natuurlijk geen rauwe vis en/of vleesproducten maar een softijsje op zijn tijd moet toch wel kunnen???
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10

Bericht  TukTuk za 17 maa 2012 - 22:13

kruimelje schreef:Ik denk dat als je normaal leeft, dat er dan een minimale kans is dat er iets gebeurd. Wij zijn als het goed is gewoon resistent tegen de meeste bacterien, en dus breekt je lichaam die af voordat het bij je kindje komt. Plus dat je echt hele grote hoeveelheden meot nuttigen wil iets schadelijk zijn. Betekent niet dat ik het allemaal onzin vind, maar sommige dingen toch wel. Softijs heb ik ook wel gegeten geloof ik..

Behalve als iedereen zo panisch gaat doen er over... Als je maar constant met álles op moet letten, dan kan je straks juist nergens meer tegen.
(En dan heb ik het idd over verpakte vleeswaren etc)
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  TukTuk za 17 maa 2012 - 22:15

Pandora schreef:Als ik dit allemaal zo lees heb ik best veel gezondigd.... Voorverpakte sla eet ik wekelijks, voorverpakte vleeswaren bijna dagelijks, smeerleverworst wekelijks, en ook realiseer ik me plotseling dat ik afgelopen week van het cakebeslag heb gesnoept... Embarassed

Ik vind het allemaal wel wat ver gaan hoor, ik let er gewoon op dat ik gezond eet en geen alchohol drink, roken doe ik al jaren niet meer. Ook neem ik natuurlijk geen rauwe vis en/of vleesproducten maar een softijsje op zijn tijd moet toch wel kunnen???

Gaat het bij softijs er niet voornamelijk om dat er bacteriën in de machine kunnen zitten als deze niet regelmatig gebruikt wordt en niet regelmatig schoongemaakt wordt? Dus dat als je het bij bijv. de Macdonalds haalt, waar de machines regelmatig gebruikt worden, er geen probleem is?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  piene1983 za 17 maa 2012 - 22:32

Ik vind in deze het woord zondigen ook wel "hard" klinken. Zondigen is in mijn ogen iets doen waarvan je weet dat het schadelijk is maar het toch doet terwijl je op de hoogte bent van de gevolgen. Wat mij betreft valt hieronder roken, drinken en het eten van rauwe producten ( en de kattenbak bijv.). Als ik dan hier kijk dan zie ik mensen die de voedingsadviezen niet altijd even strikt hebben opgevolgd, daar zijn het mijns inziens ook adviezen voor. Iedereen op dit forum is verstandig en wijs genoeg om in te kunnen schatten of de dingen die ze doen goed zijn, als het advies is om geen voorverpakte sla te eten en jij vindt dat je dat dan ook niet moet doen dan is het je eigen keuze. Als je er voor kiest om die voorverpakte sla wel te eten maar even goed te zien hoe de sla eruit ziet, of het goed gewassen is en eventueel nogmaals gewassen dient te worden dan is dat ook je eigen keuze.
Verschillende mensen/diverse meningen. Mijn gynaecoloog is lang zo streng niet als sommige verloskundigen die hier genoemd worden, mijn eerste bezoek aan de verloskundige bestond ook niet uit het doornemen van een lijst van dingen die niet mogen maar meer de opmerking om het gezond verstand te gebruiken.
Zondigen op roken/drinken en rauwe producten doe ik niet, niet bewust in ieder geval. Leverworst, salami, sla, cola light, ijs, koffie etc gebruik ik wel.
piene1983
piene1983
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11

Bericht  Océane za 17 maa 2012 - 22:37

Ja daarom zei ik al; wat is dan zondigen? Roken, drinken, drugs, vacuüm verpakte vis, rauwe vleesproducten, rauwmelkse kaas dan noem ik zondigen... En over de kattenbak, mensen die al lang katten hebben die zijn waarschijnlijk allang resistent. Wist je dat je in België getest wordt of je antistoffen in je bloed hebt tegen toxoplasmose. Is dat zo dan kan je gewoon de kattenbak verschonen, in de tuin werken, biefstukje medium eten enz.
Océane
Océane
Prater
Prater

Bericht  miss piggy za 17 maa 2012 - 23:11

ik heb nog een keer behoorlijk gedronken:( s'morgens hadden we een test gedaan omdat ik 3 dagen overtijd was maar die was negatief dus dacht ow dan kan het wel paar dagen later bleek ik toch zwanger.

de huisarts vond het geen probleem omdat het nog in zo'n vroeg stadium was, wij eten ook welleens biefstukreepjes die ik dan voor mezelf doorbak volgens mijn vk kan dat geen kwaad.

en pinda's en satesaus zie ik hier niet voorbij komen mij hebben ze er wel voor gewaarschuwd, ik heb het toch welleens wat gegeten, maar hou er wel rekening mee
miss piggy
miss piggy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 371
Punten : 415
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Thunder za 17 maa 2012 - 23:22

Nou, dan schiet mij maar af. In mijn eerste zwangerschap heb ik zo'n beetje alles gehad/gedaan wat verboden is. Alcohol, sigaretten, röntgenfoto's, zware medicatie, operatie, rauw vlees, kattenbak, softijs, in de tuin werken, voor verpakte groente/fruit.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096

Bericht  tweeling zo 18 maa 2012 - 2:59

Slakje schreef:Voor ik wist dat ik zwanger was heb ik best veel alcohol gedronken (je bent jong en je wilt wat). Daarna enkel af en toe brie gegeten en soms een klein stukje rauwe ham.

Tijdens mijn zwangerschap heb ik wel en ongeluk gehad, maar toen hebben ze geen foto's gemaakt omdat het nog zo vroeg in de zwangerschap was. Heb toen enkel bloed laten trekken en aan de hartmonitor gelegen.

Brie mag toch gewoon?

Best veel wat ik hier allemaal lees, vleeswaren/sla/red bull? Eten jullie dit serieus allemal niet?? Ik hou me gewoon aan de lijst van het voedingscentrum hoor. Straks mag je helemaal niks meer eten, wat een onzin!
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Bericht  Gast zo 18 maa 2012 - 3:01

red bull zit ontzettend veel cafeïne in, dus daar ben ik wel voorzichtig mee. Ik neem af en toe wat slokjes van mijn man, maar drink geen heel blikje meer leeg.

brie mag idd gewoon, net als mon chou.

Gast
Gast

Bericht  Jazzlyn zo 18 maa 2012 - 3:03

ik heb wel gezondigd ja. Achja.

De gyn heeft mij trouwens laten testen op toxoplasmose(op verzoek).. Kans was bijna 100% dat ik het gehad zou hebben.. Heb immers heel mijn leven al katten. Helaas. Ik heb het nog nooit gehad! Heb jij wel eens gezondigd tijdens je zwangerschap? - Pagina 2 394967
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Bericht  CCC zo 18 maa 2012 - 3:06

AngelNyn schreef:
Pandora schreef:Als ik dit allemaal zo lees heb ik best veel gezondigd.... Voorverpakte sla eet ik wekelijks, voorverpakte vleeswaren bijna dagelijks, smeerleverworst wekelijks, en ook realiseer ik me plotseling dat ik afgelopen week van het cakebeslag heb gesnoept... Embarassed

Gaat het bij softijs er niet voornamelijk om dat er bacteriën in de machine kunnen zitten als deze niet regelmatig gebruikt wordt en niet regelmatig schoongemaakt wordt? Dus dat als je het bij bijv. de Macdonalds haalt, waar de machines regelmatig gebruikt worden, er geen probleem is?

Yep... daar gaat het om... Bij de Mc. worden de machines heel vaak schoongemaakt dus daar hoef je je geen zorgen om te maken...

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761

Bericht  CCC zo 18 maa 2012 - 3:11

Ik heb nog wat alcohol gedronken toen ik overigens niet wist dat ik zwanger was, ik testte twee weken daarna positief en heb ook in die tijd carparcio gegeten.

Verder eet ik gewoon voorverpakte vleeswaren, voorverpakte groenten ed. de VK vertelde bij de intake toen ik al ruim 9 weken zwanger was dat dit allemaal niet mocht. Aangezien ik het toch al had gegeten en de kans ook erg klein is, eet ik het dus gewoon. Zie het dus ook niet als zondigen. Verder eet ik ook gewoon softijs bij de Mc. vandaan...

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761

Bericht  Gast zo 18 maa 2012 - 3:17

Een vriendin van mij is na twee jaar via IVF zwanger geworden, nu is ze 20 weken en nog kan ze haar twee verslavingen niet laten..
1 veel roken en 2 minstens 4 blikken redbull op een dag drinken...
Rolling Eyes

Gast
Gast

Bericht  LDJ zo 18 maa 2012 - 3:52

Laurientje85 schreef:Een vriendin van mij is na twee jaar via IVF zwanger geworden, nu is ze 20 weken en nog kan ze haar twee verslavingen niet laten..
1 veel roken en 2 minstens 4 blikken redbull op een dag drinken...
Rolling Eyes

Dit kun je je toch ook niet voorstellen he?! Heb je er behoorlijk wat voor moeten doen om zwanger te kunnen raken, ben je zwanger en kun je dat niet laten Rolling Eyes . Dat begrijp ik niet zo goed.
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: