Ongewilde oppas?
+11
piene1983
RYW
Parisienne
studiebol
pindaatje
PapillonRose
Flip Fluitketel
Joss1
Fearie
Annie24
Flower_L
15 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Ongewilde oppas?
Ja hier ook, maar totdat ze zelf aan kan geven wat ze wel en niet wil gaat ze alleen naar mijn zus en ouders.
Ayla- Kletskop
- Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Ja schoonouders, zeg gewoon nee
frolic- Fluisteraar
- Aantal berichten : 498
Punten : 632
Registratiedatum : 04-02-11
Ik bedank ze voor het aanbod en zeg dat ik het zal onthouden.
Tiara- Kletskop
- Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb het wel eens aangeboden en kon aan alles merken dat het niet gewaardeerd werd, terwijl ik echt betrouwbaar en verantwoordelijk ben met baby's en kinderen.
Dat is ook niet leuk, zeker als je al een jaar gastouder bent geweest.
Maar iemand niet willen als oppas is je goed recht als ouder natuurlijk. Het gaat wel om jouw kind(eren).
Dat is ook niet leuk, zeker als je al een jaar gastouder bent geweest.
Maar iemand niet willen als oppas is je goed recht als ouder natuurlijk. Het gaat wel om jouw kind(eren).
Gast- Gast
RYW schreef:Rejoy. schreef:Meestal zeg ik lachend dat we met al het oppas-aanbod minstens een jaar full-time van oppas zijn voorzien, maar ik bedank ze dan wel voor het aanbod en dat ik het aanbod zal onthouden. Wij hebben hier genoeg mensen die op willen passen, dus wij hebben altijd wel iemand anders achter de hand gelukkig en als dat niet het geval zou zijn, dan zou ik het zo regelen dat één van ons thuis blijft ofzo.
Zo doe ik het ook. En vervolgens onthoud ik het, maar kom er nooit meer op terug
Ik vind dat wat onaardig, je geeft iemand toch een soort van valse hoop. Ze denkt dat ze wel mag oppassen, maar dat t nu niet nodig is.
Ze denkt "oké, als ik dan wel nodig ben hoor ik dus van haar, leuk!" Als ze dan niks meer hoort, is dat toch een beetje lullig.
Zeg dan gewoon dat je genoeg oppas hebt en het niet nodig is. Misschien niet aardig, maar er omheen draaien vind ik nog flauwer.
Nou weet ik niet hoe ik het zal doen als ik moeder mag worden, maar zo zie ik het nu.
Gast- Gast
Hebben jullie ook duidelijke redenen waarom bepaalde oppas niet gewenst is dan?
Ik zou bijvoorbeeld heel graag weer gastouder/oppas zijn. Maar als ik dan hoor "is niet nodig", wil ik wel weten waarom.
Je kan toch afspraken op papier zetten over hoe je iets wil hebben? Ik hield bij mijn oppaskinderen altijd een boekje bij over van alles. Eten, naar school, spelen, stout gedrag, lief gedrag, vragen van mijn kant... Dat werkt perfect! Ik deed ook wat de ouders wilden, ook al paste dat niet altijd in mijn straatje. Ik vind wel dat je als oppas naast de verantwoordelijkheid en oplettendheid de opvoedregels van de ouders moet volgen.
Ik zou bijvoorbeeld heel graag weer gastouder/oppas zijn. Maar als ik dan hoor "is niet nodig", wil ik wel weten waarom.
Je kan toch afspraken op papier zetten over hoe je iets wil hebben? Ik hield bij mijn oppaskinderen altijd een boekje bij over van alles. Eten, naar school, spelen, stout gedrag, lief gedrag, vragen van mijn kant... Dat werkt perfect! Ik deed ook wat de ouders wilden, ook al paste dat niet altijd in mijn straatje. Ik vind wel dat je als oppas naast de verantwoordelijkheid en oplettendheid de opvoedregels van de ouders moet volgen.
Gast- Gast
de buurvrouw van mijn schoonouders die we 3x per jaar gedag zeggen en verder nooit spreken hoeven van mij niet op te passen hoor
mensen die wat verder van ons staan (en we dus niet wekelijks, of in ieder geval meerdere keren per maand zien) hoeven van mij niet op te passen. Mijn dochter kent die mensen dan nauwelijks, die mensen kennen mijn dochter nauwelijks. Mijn kind vertrouw ik alleen toe aan mensen die ik echt goed ken en niet aan iedereen die het leuk vindt om op haar te passen, hoe lief en leuk ze ook voor mijn dochter zullen zijn.
** Edit: en zeggen dat je hun aanbod zal onthouden staat toch niet gelijk aan toezeggen dat ze mogen oppassen?
mensen die wat verder van ons staan (en we dus niet wekelijks, of in ieder geval meerdere keren per maand zien) hoeven van mij niet op te passen. Mijn dochter kent die mensen dan nauwelijks, die mensen kennen mijn dochter nauwelijks. Mijn kind vertrouw ik alleen toe aan mensen die ik echt goed ken en niet aan iedereen die het leuk vindt om op haar te passen, hoe lief en leuk ze ook voor mijn dochter zullen zijn.
** Edit: en zeggen dat je hun aanbod zal onthouden staat toch niet gelijk aan toezeggen dat ze mogen oppassen?
Gast- Gast
Ja iemand die je echt niet kent, dat zou ik ook niet willen. Maar waar ik oppas aanbied ken ik mensen al jaren of maken we eerst uitgebreid kennis. Dus een kinderdagverblijf zou ook niks zijn voor jullie kindje?
Verder eens met je edit Rejoy, maar ik zou liever hebben dan iemand dan zegt: "we hebben geen oppas nodig/voldoende oppas"
Verder eens met je edit Rejoy, maar ik zou liever hebben dan iemand dan zegt: "we hebben geen oppas nodig/voldoende oppas"
Gast- Gast
Er is wel een persoon die vaker heeft aangeboden om op te passen, maar wij willen dat beide nu nog niet. Deze persoon heeft zelf geen kinderen, is al wat ouder en houdt F altijd vrij onbeholpen vast. Ik geloof dat het verschonen van een luier al moeilijk wordt, laat staan het opwarmen van BV. We draaien er tot nu toe wat om heen. Direct zeggen vind ik erg moeilijk.
mickey- Kletskop
- Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10
Rejoy. schreef:de buurvrouw van mijn schoonouders die we 3x per jaar gedag zeggen en verder nooit spreken hoeven van mij niet op te passen hoor
+1.
Gast- Gast
PurpleSparkle schreef:Ja iemand die je echt niet kent, dat zou ik ook niet willen. Maar waar ik oppas aanbied ken ik mensen al jaren of maken we eerst uitgebreid kennis. Dus een kinderdagverblijf zou ook niks zijn voor jullie kindje?
wij hebben een gastouder, dus geen KDV
Maar hier kun je niet aan ontkomen als je werkt en (schoon)ouders ook. Ben wel heel blij dat het altijd dezelfde is en zij onze dochter heel goed kent en onze dochter haar heel goed kent daardoor.
Gast- Gast
Ik heb trouwens al vaak gehoord dat mensen wel willen oppassen, maar eerlijk gezegd denk ik dat als het erop aan komt ze daar toch niet zoveel zin in hebben. Van sommige mensen weet je dat gewoon. Mijn ouders bijv, die hebben regelmatig wel gezegd op te willen passen "oh, maar dan breng je hem toch gewoon even bij ons??" En als ik dan een keer vraag of ze dan en dan misschien willen oppassen, dan hebben ze daar geen zin in of kunnen niet. Want dan moeten ze er vroeg uit of ze willen nog van alles doen etc. Dus die vraag ik niet eens meer. Ik weet wie het oprecht wil en voor de rest hoeft het van mij niet zo.
Gast- Gast
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: