Ongewilde oppas?
+11
piene1983
RYW
Parisienne
studiebol
pindaatje
PapillonRose
Flip Fluitketel
Joss1
Fearie
Annie24
Flower_L
15 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Ongewilde oppas?
Hebben jullie weleens de vraag gehad, of iemand mocht oppassen terwijl je je daar niet prettig bij voelt? Wat antwoord je dan?
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Re: Ongewilde oppas?
TBIB schreef:Ja.
Dat het niet nodig is.
en stel dat je wel oppas nodig hebt, en je dua vervolgens iemand anders vraagt?
Flower_L- Ratel
Het broertje van mijn man is een ongewilde oppas, die komt er niet gewoon weg niet in. Bij echte nood, als mijn ouders of zus kunnen niet, dan kan ik echt in geval van nood dus altijd terug vallen op 1 van de buren in onze straat.
Gast- Gast
Flower_L schreef:TBIB schreef:Ja.
Dat het niet nodig is.
en stel dat je wel oppas nodig hebt, en je dua vervolgens iemand anders vraagt?
Dan zeg ik dat ze al naar mijn ouders gaan.
Het komt hier eigenlijk niet voor, mijn schoonmoeder bied het weleens aan terwijl ze heel goed weet dat ze daar niet heen gaan.
Het enige dat we dan zeggen is: Bedankt voor het aanbod, we zullen het onthouden.
Iedereen weet denk ik wel dat ze normaal gezien altijd naar mijn ouders zullen gaan.
Gast- Gast
TBIB schreef:Ja.
Dat het niet nodig is.
+1
Flower_L schreef:en stel dat je wel oppas nodig hebt, en je dua vervolgens iemand anders vraagt?
Dan niks want dat is dan mijn keus en daar hoef ik geen verantwoording over af te leggen naar iemand anders toe.
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb dat ook wel eens gehad, maar geef dan gewoon aan dat het niet nodig is en dat ik al een vaste andere oppas heb.
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Fearie schreef:Ik heb dat ook wel eens gehad, maar geef dan gewoon aan dat het niet nodig is en dat ik al een vaste andere oppas heb.
+ 1
Joss1- Fluisteraar
- Aantal berichten : 165
Punten : 187
Registratiedatum : 07-03-12
+1Fearie schreef:Ik heb dat ook wel eens gehad, maar geef dan gewoon aan dat het niet nodig is en dat ik al een vaste andere oppas heb.
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Zwager heeft heel vaak aangeboden om op te passen, maar wij vonden het niet zo verstandig en hebben dat gewoon eerlijk gezegd. Nu is onze zoon 4 en kan duidelijk zeggen als er iets is en nu zijn ze vorige maand een dag op pad geweest en het ging helemaal geweldig!
Joss1- Fluisteraar
TBIB schreef:Ja, wij hebben het ook ooit eerlijk gezegd...
Haha en hoe was de reactie?
Joss1- Fluisteraar
Joss1 schreef:TBIB schreef:Ja, wij hebben het ook ooit eerlijk gezegd...
Een helse ruzie, we hebben ze bijna 9 maanden niet gezien en het was allemaal onze schuld!
Na die tijd kwamen ze hun excuses aanbieden en zeggen dat ze toch wel erg kinderachtig hadden gereageerd.
(In de tussentijd hebben wij overigens wel 4 keer een gesprek aan proberen te knopen)
Gast- Gast
TBIB schreef:Joss1 schreef:TBIB schreef:Ja, wij hebben het ook ooit eerlijk gezegd...
Een helse ruzie, we hebben ze bijna 9 maanden niet gezien en het was allemaal onze schuld!
Na die tijd kwamen ze hun excuses aanbieden en zeggen dat ze toch wel erg kinderachtig hadden gereageerd.
(In de tussentijd hebben wij overigens wel 4 keer een gesprek aan proberen te knopen)
Wow dat is wel heftig! 9 maanden is ook wel lang zeg, is het weer goed gekomen of is er daardoor nog spanning? Sorry als het te persoonlijk is!
Joss1- Fluisteraar
Ja, dat is hier van één persoon een paar keer voorgekomen. Ik heb toen netjes bedankt voor het aanbod, en gezegd dat ik het zou onthouden voor het geval het nodig mocht zijn. En tot op heden is het dus nog niet nodig geweest Scheelt wel dat ik sowieso niet veel oppas nodig heb de laatste tijd, en anders vraag ik altijd eerst mijn moeder, andere familieleden of mijn beste vriendin. Daar kan vrijwel altijd iemand van
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Joss1 schreef:TBIB schreef:Joss1 schreef:TBIB schreef:Ja, wij hebben het ook ooit eerlijk gezegd...
Wow dat is wel heftig! 9 maanden is ook wel lang zeg, is het weer goed gekomen of is er daardoor nog spanning? Sorry als het te persoonlijk is!
Nou ja, wat is goed. We hebben het wel "bijgelegd" maar er zijn mij gewoon teveel dingen gezegd die ik niet zomaar kan vergeten.
Wij doen normaal, zij doen normaal maar zoals het voorheen was zal het nooit meer worden.
Erg jammer, daarmee hebben ze hun iegen ruiten in gegooid.
Gast- Gast
Zelf zou ik ook vriendelijk danken voor aanbod, maar zeggen dat ze al wat hebben geregeld. Gelukkig nog niet gehad
Flower_L- Ratel
Ja, in het begin had ik dat wel, schoonzusje wou wel graag oppassen, maar dat wou ik absoluut niet hebben.. Tenminste, toen nog niet. Sterker nog: dochter heeft heel lang gehad, dat ze al hysterisch werd als ze haar alleen maar zag (geen idee waarom trouwens)
Is ook een keer een (onterechte) boze bui van haar aan te pas gekomen..
Maar toen heeft man haar uitgelegd waarom, en kregen we er wat meer begrip voor (hadden het al vaker proberen uit te leggen, maar wou ze niet naar luisteren).
Inmiddels is dochter oud genoeg dat ze dingen zelf aan kan geven, en vind ik het niet erg meer als ze eens naar haar toe gaat, of als ze haar een dagje mee uit willen nemen of gewoon komen oppassen.. Dochter zelf vind het nu ook geweldig met haar en is stapelgek op haar tante.
Wij hebben toen ook gewoon gezegd: bedankt voor het aanbod, als het nodig is, hoor je het wel...
Is ook een keer een (onterechte) boze bui van haar aan te pas gekomen..
Maar toen heeft man haar uitgelegd waarom, en kregen we er wat meer begrip voor (hadden het al vaker proberen uit te leggen, maar wou ze niet naar luisteren).
Inmiddels is dochter oud genoeg dat ze dingen zelf aan kan geven, en vind ik het niet erg meer als ze eens naar haar toe gaat, of als ze haar een dagje mee uit willen nemen of gewoon komen oppassen.. Dochter zelf vind het nu ook geweldig met haar en is stapelgek op haar tante.
Wij hebben toen ook gewoon gezegd: bedankt voor het aanbod, als het nodig is, hoor je het wel...
pindaatje- Prater
- Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10
Eigenlijk nog niet gehad, er zijn wel mensen die zeggen dat ik het moet aangeven als ze wat voor me kunnen doen. Maar eigenlijk zijn dat wel mensen waar ik de meiden ook wel zou achter laten.
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Ohja hoor er zijn genoeg mensen waar ik mijn kindje(s) niet naar toe breng, ik zeg dan ook dat het niet nodig is.
Gast- Gast
Ik heb ook wel sowieso één iemand waarbij ik N. niet graag achter laat. Ze heeft meerdere malen voorgesteld op te passen, zelfs om N. een aantal nachten te hebben. Dit deed ze onder het mom van: dan kan jij aan je studie werken, maar ik weet zeker dat het voor het grootste deel uit eigenbelang is. Toen ik zei dat het niet nodig was bleef ze doordrammen, erg vervelend! Ik heb uiteindelijk bedankt voor het aanbod en gezegd dat ik het zal onthouden en zal laten weten als het nodig is.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Meestal zeg ik lachend dat we met al het oppas-aanbod minstens een jaar full-time van oppas zijn voorzien, maar ik bedank ze dan wel voor het aanbod en dat ik het aanbod zal onthouden. Wij hebben hier genoeg mensen die op willen passen, dus wij hebben altijd wel iemand anders achter de hand gelukkig en als dat niet het geval zou zijn, dan zou ik het zo regelen dat één van ons thuis blijft ofzo.
Gast- Gast
Rejoy. schreef:Meestal zeg ik lachend dat we met al het oppas-aanbod minstens een jaar full-time van oppas zijn voorzien, maar ik bedank ze dan wel voor het aanbod en dat ik het aanbod zal onthouden. Wij hebben hier genoeg mensen die op willen passen, dus wij hebben altijd wel iemand anders achter de hand gelukkig en als dat niet het geval zou zijn, dan zou ik het zo regelen dat één van ons thuis blijft ofzo.
Zo doe ik het ook. En vervolgens onthoud ik het, maar kom er nooit meer op terug
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Ons kindje is nog niet eens geboren en nu al hebben mensen zich opgeworpen waarvan ik denk: "Nope!". Gelukkig hebben wij meerdere mensen in de omgeving die ook willen oppassen en die ik het wel toevertrouw, mijn ouders/schoonouders, vriendinnen, schoonzus en buurvrouw. Mocht het ooit nodig zijn, dan hoeven we die persoon gewoon niet te vragen. Er zijn dan bekendere gezichten die kunnen oppassen, dat is voor de kleine ook fijner... Zoiets zou ik dan ook zeggen denk ik.
piene1983- Prater
- Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11
Ja, mijn schoonmoeder .
We hebben nu al een waslijst van mensen die aangeven te willen oppassen waarvan ik nu al weet dat ik ze NOOIT ga laten oppassen!
We hebben nu al een waslijst van mensen die aangeven te willen oppassen waarvan ik nu al weet dat ik ze NOOIT ga laten oppassen!
Gast- Gast
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: