Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

NAV kraamzorg bij grote organisatie of klein buro

+6
Sophiee
Darius
Ugly Betty
studiebol
Susan
ekjir@M
10 plaatsers

Ga naar beneden

NAV kraamzorg bij grote organisatie of klein buro Empty NAV kraamzorg bij grote organisatie of klein buro

Bericht  ekjir@M do 15 maa 2012 - 21:25

Waar hebben jullie de kraamzorg geregeld? Hier in de buurt hebben we een hele grote kraamzorgorganisatie waar alle verloskundigen ook naar verwijzen.

Bij die kraamzorgorganisatie wordt gewerkt volgens (vind ik) belachelijke regels. Zo heb ik de vorige keer 3 kraamverzorgsters gehad in 6 dagen, de was werd vakkundig uitgezocht met wat er van mijn man was en wat van moeder en kind was, de was word pas gedaan als de trommel vol is. De was werd daarom dus niet gedaan want kleding van man mogen ze niet wassen en de trommel is niet zomaar even vol met maatje 50 en een onderbroek en pyama van moeder. Zelfs de koffiekopjes van mijn man werden niet afgewassen want ze was er alleen voor moeder en kind. Ze mogen niet naar de winkel om bijvoorbeeld brood en wat beleg te halen en ze maken alleen de ruimtes schoon waar moeder en kind leven, als vader er ook leeft kan die ook wel schoonmaken en de verzorging of bezighouden van oudere kinderen doen ze ook niets mee. Kortom ik kon alsnog zelf naar de winkel en de was doen in m'n kraamweek.

Hier was ik de vorige keer zo klaar mee dat ik verder ben gaan zoeken en toen bleek dat een dochter van een kennis van mijn moeder een eigen kraambureau heeft opgericht begin dit jaar. Hiervan heb ik de intake gehad en zij vinden dat de kraamzorg net als vroeger hoort te zijn. Geen gemiep over de spullen van de vader of moeder en kind en vinden ook dat oudere kinderen verzorgd en bezig gehouden moeten worden en moeten worden betrokken bij het broertje of zusje. En als er wat gehaald moet worden bij de winkel gaan ze ook gewoon naar de winkel om wat kleine boodschapjes.

Ik was hier helemaal blij mee maar de VK vindt het allemaal maar niets want bij die andere organisatie zou de 'kwaliteit' van de kraamverzorgenden beter zijn omdat deze vaker bijgeschoold worden.

Hoe hebben jullie dit geregeld?

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV kraamzorg bij grote organisatie of klein buro Empty Re: NAV kraamzorg bij grote organisatie of klein buro

Bericht  Susan do 15 maa 2012 - 21:30

Ik zou gewoon kraamzorg regelen waar jij een goed gevoel bij hebt. Dat wat jij vertelt vind ik echt belachelijk en dat heb ik ook niet zo meegemaakt.

Wij hebben de eerste keer een kraamzorgorganisatie gekozen op advies van een collega van mijn moeder. Die kraamverzorgster was heel zakelijk, werkte keihard, we kregen ontzettend veel nuttig advies.

De tweede keer hadden we een kraamzorgorganisatie gekozen die gewoon hier in de buurt zat, ik geloof dat er een foldertje van was bij de verloskundige. Dat was meer een gezellig mens dat heel veel zat te kletsen, ze deed natuurlijk ook wel haar werk, maar ik wist eigenlijk alles al en ik was overdag gewoon op, dus het bed hoefde niet steeds verschoond, Dion was thuis dus hij regelde het eten. Toen hoefde er dus ook gewoon minder te gebeuren.

Overigens heeft de verloskundige zich nooit bemoeid met onze keuze van kraamzorg, daar hoor je ook gewoon vrij in te zijn, vind ik.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV kraamzorg bij grote organisatie of klein buro Empty Re: NAV kraamzorg bij grote organisatie of klein buro

Bericht  studiebol do 15 maa 2012 - 21:44

Dat wat jij vertelt vind ik wel echt belachelijk hoor... tuurlijk zijn ze er voor vrouw en kind, maar hallo die kleren van je man kunnen toch gewoon in de wasmachine dat is echt niet meer werk hoor?! Het allemaal uitzoeken is volgens mij meer werk.

Wij hadden het wel bij een grotere organisatie hier in de regio aangevraagd. Uiteindelijk maar 2 dagdelen gebruik van gemaakt, maar die mevrouw was wel heel aardig. Ze kon niet veel voor mij en de kinderen doen, ik was fit en de kids sliepen alleen maar. En zij wilde niet niks zitten te doen dus ze heeft heel veel schoongemaakt nou dat vond ik wel lief van haar.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV kraamzorg bij grote organisatie of klein buro Empty Re: NAV kraamzorg bij grote organisatie of klein buro

Bericht  Ugly Betty do 15 maa 2012 - 22:24

Ik heb het aangevraagd bij een klein bureau, omdat ik daar veel goede ervaringen over hoor in mijn omgeving en de site sprak me aan.
Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV kraamzorg bij grote organisatie of klein buro Empty Re: NAV kraamzorg bij grote organisatie of klein buro

Bericht  Darius do 15 maa 2012 - 22:25

Er zijn hier drie kraamzorgorganisaties, en ik heb nu bij baby 3 voor de laatste gekozen, heb dus bij allemaal een verschillende organisatie gehad. Ik vond alle organisaties goed, en heb dat van die was ook nog nooit meegemaakt. Onze eerste kraamverzorgster deed voor ieder setje kleren de wasmachine aan, daar werden we dan juist ook weer echt gek van!

Ik vind het nogal een idioot verhaal. Wbt drie verschillende kraamverzorgsters in je kraamweek: hier zou ik gewoon even op letten bij het beleid. Bij ons staat gewoon bij alledrie op de website: als je je voor de 14e zwangerschspweek aanmeld, proberen wij zoveel mogelijk dezelfde kraamverzorgster te regelen.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV kraamzorg bij grote organisatie of klein buro Empty Re: NAV kraamzorg bij grote organisatie of klein buro

Bericht  Gast do 15 maa 2012 - 22:31

Ik heb de eerste keer gewoon 1tje gekozen, er was zoveel keus.
En dit keer heb ik dezelfde gekozen omdat ik daar tevreden bij was. Het is wel een redelijk groot kraambureau, maar ze doen niet moeilijk over de was van vader, die nemen ze gewoon mee.
En verder hield ze de woonkamer en slaapkamer schoon en maakte ze voor ons eten.
Kortom tevreden dus smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

NAV kraamzorg bij grote organisatie of klein buro Empty Re: NAV kraamzorg bij grote organisatie of klein buro

Bericht  Sophiee do 15 maa 2012 - 23:06

Mijn verloskundige raadde 2 organisaties aan. Een van de plaatselijke thuiszorg, een kleinere particulier. Hebben uiteindelijk op basis van de info gekozen voor de particuliere, kleinere kraamzorg. En dat bevalt tot nu toe erg goed. Intake was heel duidelijk, vriendelijke mensen, geen extra poespas. Gister voorlichting over borstvoeding gehad en ook dat beviel prima. Hopelijk bevalt de kraamverzorgster ook! Zij bieden ons overigens de garantie dat we 8 dagen lang dezelfde verzorgster krijgen (tenzij er uiteraard een sterfgeval of ziekte is). Erg fijn!
Sophiee
Sophiee
Prater
Prater

Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV kraamzorg bij grote organisatie of klein buro Empty Re: NAV kraamzorg bij grote organisatie of klein buro

Bericht  Happydobby vr 16 maa 2012 - 0:18

Ik had een kleine organisatie die vlgs mijn zorgverzekeraar de beste was. Het bureau had ook de prijs gewonnen voor beste van F.levoland. Mijn vk kende die niet maar hij stond wel in hun systeem.

Ik vind dat het je eigen keus is en niet de van de vk.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV kraamzorg bij grote organisatie of klein buro Empty Re: NAV kraamzorg bij grote organisatie of klein buro

Bericht  Gast vr 16 maa 2012 - 4:55

Hier had de verloskundige wel een lijstje van kraamzorginstanties waar ze prettig mee samen werken, maar als ik een andere instantie zou hebben gewild, dan was ik daar vrij in.

Ik heb voor een grotere instelling gekozen, en daar hele prettige ervaringen mee. Zowel met de intake, borstvoedingsinformatieavond als in de kraamweek. Hier liep alles heel soepel, de borstvoeding had nauwelijks ondersteuning nodig en we hebben een best wel onderhoudsvriendelijk huis. Hier heeft de kraamzorg veel meer gedaan dan moest, en daarbij inderdaad ook gewoon de gezinswas gedraaid. Wat een onzin anders zeg, als die machine toch draait, dan toch liever gewoon alles in één keer!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

NAV kraamzorg bij grote organisatie of klein buro Empty Re: NAV kraamzorg bij grote organisatie of klein buro

Bericht  Gast vr 16 maa 2012 - 5:54

ekjir@M schreef:Waar hebben jullie de kraamzorg geregeld? Hier in de buurt hebben we een hele grote kraamzorgorganisatie waar alle verloskundigen ook naar verwijzen.

Bij die kraamzorgorganisatie wordt gewerkt volgens (vind ik) belachelijke regels. Zo heb ik de vorige keer 3 kraamverzorgsters gehad in 6 dagen, de was werd vakkundig uitgezocht met wat er van mijn man was en wat van moeder en kind was, de was word pas gedaan als de trommel vol is. De was werd daarom dus niet gedaan want kleding van man mogen ze niet wassen en de trommel is niet zomaar even vol met maatje 50 en een onderbroek en pyama van moeder. Zelfs de koffiekopjes van mijn man werden niet afgewassen want ze was er alleen voor moeder en kind. Ze mogen niet naar de winkel om bijvoorbeeld brood en wat beleg te halen en ze maken alleen de ruimtes schoon waar moeder en kind leven, als vader er ook leeft kan die ook wel schoonmaken en de verzorging of bezighouden van oudere kinderen doen ze ook niets mee. Kortom ik kon alsnog zelf naar de winkel en de was doen in m'n kraamweek.


Hier was ik de vorige keer zo klaar mee dat ik verder ben gaan zoeken en toen bleek dat een dochter van een kennis van mijn moeder een eigen kraambureau heeft opgericht begin dit jaar. Hiervan heb ik de intake gehad en zij vinden dat de kraamzorg net als vroeger hoort te zijn. Geen gemiep over de spullen van de vader of moeder en kind en vinden ook dat oudere kinderen verzorgd en bezig gehouden moeten worden en moeten worden betrokken bij het broertje of zusje. En als er wat gehaald moet worden bij de winkel gaan ze ook gewoon naar de winkel om wat kleine boodschapjes.

Ik was hier helemaal blij mee maar de VK vindt het allemaal maar niets want bij die andere organisatie zou de 'kwaliteit' van de kraamverzorgenden beter zijn omdat deze vaker bijgeschoold worden.

Hoe hebben jullie dit geregeld?

Zo gaat dit dus niet bij alle grote organisaties hoor.
Dat van vaders spullen vind ik belachelijk, maa zulke kv's heb je er overal bij.
Boodschappen deed ik ook niet, je mag de kraamvrouw nl niet alleen laten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

NAV kraamzorg bij grote organisatie of klein buro Empty Re: NAV kraamzorg bij grote organisatie of klein buro

Bericht  Wennes vr 16 maa 2012 - 8:57

Bij onze zoon hadden we een grote organisatie omdat deze bekend was voor mij. De kraamverzorgster was zakelijk, maar werkte wel hard. Ze waste het wasgoed van mijn man ook gewoon en deed licht huishoudelijk werk, want dat hoort er gewoon bij. Wat ik wel irritant vond was dat ze voor ieder flutwasje de wasmachine aanzette.

Nu heb ik gekeken naar de 3 bekende organisaties in de buurt. Hier heb in navraag gedaan of we 1 of meerdere kraamverzorgsters zouden krijgen. Ik wil in deze dagen niet teveel wisseling ivm onze zoon. Bij 2 organisaties zou dit zeker zijn ook omdat ik in de zomer uitgerekend ben, dus in de vakantie periode. 1 bureau kon garanderen dat er maar 1 kraamverzorgster komt, mits omstandigheden zoals ziekte, sterfgeval of als er geen klik is. Verder zag dat er ook goed uit dus heb ik daar voor gekozen.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV kraamzorg bij grote organisatie of klein buro Empty Re: NAV kraamzorg bij grote organisatie of klein buro

Bericht  Gast vr 16 maa 2012 - 9:08

Wij hebben beide keren de kraamzorg van het zelfde bureau gehad.
De eerste keer was ons uitstekend bevallen!
De tweede keer helemaal niet!
(We hadden ze kraamverzorgster van H. gevraagd maar die was net klaar met werken helaas en had dus een paar vrije dagen)

De kraamhulp die we bij A. hadden was ook een beetje zoals TO omschrijft.
Ik trof, toen ze haar laatste dag had, een volle wasmand aan en een hoop was op de vloer en een bult dat nog gestreken moest worden. Zowel van mijn man, H, A en mij!
Ik vond haar ook helemaal niet leuk naar H toe. H is enorm enthousiast en sociaal en vertelde hele verhalen tegen haar.
Maar dat mens reageerde niet eens! Daar heb ik gewoon van moeten huilen.
We hebben haar 3 hele dagen gehad en daarna heb ik haar steeds rond 12.00 naar huis gestuurd.
Wilde ook niet bellen voor een ander, daar had ik helemaal geen zin meer in.

Dit was overigens 1 van de grotere organisatie's hier.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

NAV kraamzorg bij grote organisatie of klein buro Empty Re: NAV kraamzorg bij grote organisatie of klein buro

Bericht  Liadan vr 16 maa 2012 - 9:14

Wij hebben 2 keer een kraamverzorgster gehad van een grote kraamzorgorganisatie. Het is ons 2 keer heel goed bevallen. Beiden kraamverzorgsters deden veel, in de eerste plaats natuurlijk alle zorg rondom de kinderen en mij. Daarnaast poetsten ze veel, ze deden alle was enz. De kraamverzorgster van de jongste ging heel leuk met Yara om, ze heeft zelfs met haar buiten in de tuin gepicknickt smile .
Boodschappen deden ze niet, maar dat vind ik zelf ook helemaal niet nodig, dat lijkt me ook echt buiten hun takenpakket vallen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV kraamzorg bij grote organisatie of klein buro Empty Re: NAV kraamzorg bij grote organisatie of klein buro

Bericht  PapillonRose vr 16 maa 2012 - 9:17

Hier kraamzorg gehad van een groot bureau. En ik was er heel tevreden over. Ik zou kraamzorg kiezen waar jij je prettig bij voelt, en dat lijkt me niet het geval bij de eerste keer.

Hier werd er trouwens niet moeilijk gedaan over de dingen die jij omschrijft, terwijl ik ook bij een groot bureau zat. Maar dat zal wel per organisatie verschillen.

Hier werd alles gewassen, alles werd schoongemaakt, ook ruimtes die in de kraamweek nauwelijks gebruikt werden door mij.

Verder mocht ze inderdaad geen boodschappen halen, maar dat wist ik van tevoren. En dat vond ik ook helemaal niet erg, daar hoef ik in principe ook geen kraamzorg voor. Wat ik wel lief vond is dat ze vast avondeten wilde koken en klaarzetten als het nodig was. Nu had ik de mazzel dat mijn culinair begaafde broertje de eerste week bij me logeerde, en het eten verzorgde. Dus ze hoefde van mij niet te koken.

Lijkt me wel vervelend trouwens, als de kraamzorg zo gaat. En meerdere kraamverzorgsters lijkt me ook niet zo fijn, steeds een andere. Hier gelukkig maar 1 gehad, dat was ook van tevoren afgesproken. Mits er natuurlijk geen onvoorziene omstandigheden waren, iemand kan altijd ziek worden bijvoorbeeld.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV kraamzorg bij grote organisatie of klein buro Empty Re: NAV kraamzorg bij grote organisatie of klein buro

Bericht  Gast vr 16 maa 2012 - 9:35

Ik heb ook 3 keer kraamzorg gehad bij een groot bureau. Niks op aan te merken gehad, ze hebben allemaal heel veel gedaan.
ik denk ook dat het ligt aan de kraamverzorgster, maar die van ons vonden het onzin om alleen mijn was te doen en die van de kinderen. Alles ging gewoon de was in en werd netjes opgevouwen.
Ik zou ze zo terug willen hoor smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

NAV kraamzorg bij grote organisatie of klein buro Empty Re: NAV kraamzorg bij grote organisatie of klein buro

Bericht  ekjir@M vr 16 maa 2012 - 9:48

De mensen van het kraambureau dat ik nu krijg komen ook bij die grote organisatie vandaan. Zij gaven ook aan dat ze om die redenen weg zijn gegaan omdat er gewoon niet met de regels te werken is.

Waarschijnlijk ligt het ook wel aan de kraamverzorgster. Het scheelt nog al of je iemand hebt die haar eigen gang gaat of iemand die alle regels heel streng na leeft en daar geen millimeter van afwijkt...

Het wordt trouwens wel het kleinere kraambureau. Ik voel me daar zelf wat prettiger bij omdat ik hoe dan ook 1 kraamverzorgster krijg.

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV kraamzorg bij grote organisatie of klein buro Empty Re: NAV kraamzorg bij grote organisatie of klein buro

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum