Zwangere meiden, doe mee met Moeders voor Moeders!
+22
Sophiee
schuddebuikje
Star007
SparklingEyes
Alex
kwak
MissD
Dora
Aagje!
Happydobby
Poisongirl
Flower_L
Le Chat Noir
blondje1313
CCC
Paper Crown
Lindsya
SarahKey
Creabea_28
Luthien
Muis
Lejow
26 plaatsers
Pagina 3 van 4
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Zwangere meiden, doe mee met Moeders voor Moeders!
Lindsya schreef:Muis schreef:Ik vind dat ze inderdaad iedereen moeten informeren op het moment dat er word gebeld voor een intake. Heel veel meiden denken er simpelweg niet aan en dat is zo zonde.
Zijn er hier meiden die bewust niet mee hebben gedaan? En waarom?
Daar ben ik het wel mee eens want ik wist het helemaal niet terwijl ik zwanger ben geworden via ivf dus ik heb de pregnyl zelf gespoten en dan nog was ik niet ingelicht. Toen ik er achter kwam was ik helaas te ver in mijn zwangerschap om nog mee te doen. Maar ik doe zeker mee als ik nog een keer zwanger mocht zijn.
Nou dat bedoel ik dus. Je had graag mee gedaan, maar omdat je niet geinformeerd bent heb je het niet kunnen doen. Dat is toch zonde? Ze zouden daar echt actiever mee moeten adverteren.
Las in het andere topic dat het voor jullie ook weer spannende weken zijn hè?!
Muis- Prater
- Aantal berichten : 787
Punten : 854
Registratiedatum : 14-11-11
Muis: ik heb deze zwangerschap bewust niet meegedaan. Ik had me wel opgegeven ( alle 3 de andere zwangerschappen meegedaan, de laatste x niet afgemaakt ivm vele bloedingen ). Maar ik werk nu nachtdiensten en slaap overdag. Ik zag het echt niet zitten om die flessen mee te nemen naar het werk. We zaten midden in de verhuizing dus praktisch was het thuis ook niet voor dat ene plasje thuis. Ik heb die vrouw weer afgebeld en mijn excuses aangeboden maar ik het in die situatie nu echt niet haalbaar was.
Roodkapje- Prater
- Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11
Dat kan ik me wel voorstellen inderdaad. Moet wel haalbaar zijn natuurlijk. Schiet ook niet op om met je flessen op pad te gaan hè
Muis- Prater
Ik heb de eerste keer mee gedaan, de tweede keer niet. Ik vraag me nog steeds af wat er nou precies waar voor wordt gebruikt.
Gast- Gast
Happydobby schreef:@CKC, een vriendin van me ook, wel 2 x iui gehad maar meedoen ho maar.
Ze hebben 1 zwembad aan urine nodig voor 1 injectie.
Vind ik een beetje een vreemde opmerking. Die vriendin heeft toch net zoveel recht om er niet aan mee te doen? Omdat ze een beetje hulp nodig had, is ze verplicht ofzo?
Ik heb de 2e keer ook niet mee gedaan, omdat ik eerlijk gezegd een beetje beu was van de afgelopen jaren en nu eens wilde genieten. Nou, shoot me.
Gast- Gast
Muis schreef:Lindsya schreef:Muis schreef:Ik vind dat ze inderdaad iedereen moeten informeren op het moment dat er word gebeld voor een intake. Heel veel meiden denken er simpelweg niet aan en dat is zo zonde.
Zijn er hier meiden die bewust niet mee hebben gedaan? En waarom?
Daar ben ik het wel mee eens want ik wist het helemaal niet terwijl ik zwanger ben geworden via ivf dus ik heb de pregnyl zelf gespoten en dan nog was ik niet ingelicht. Toen ik er achter kwam was ik helaas te ver in mijn zwangerschap om nog mee te doen. Maar ik doe zeker mee als ik nog een keer zwanger mocht zijn.
Nou dat bedoel ik dus. Je had graag mee gedaan, maar omdat je niet geinformeerd bent heb je het niet kunnen doen. Dat is toch zonde? Ze zouden daar echt actiever mee moeten adverteren.
Las in het andere topic dat het voor jullie ook weer spannende weken zijn hè?!
Ja vind ik ook. Nu doe ik zeker mee. Maar nu ben ik ook niet op de hoogte gebracht en ze hebben mij ook niks verteld van het te kort van pregnyl. Ze hebben gewoon gezegd dat de pregnyl vervangen is verder niet. Dus het is ook al een fout vanuit het ziekenhuis.
Ja voor ons wordt het ook weer spannend.
Lindsya- Kletskop
- Aantal berichten : 1640
Punten : 1683
Registratiedatum : 18-11-10
Er is in het ziekenhuis waar ik loop trouwens ook niks verteld over MvM. Maken ze totaal geen reclame voor. Ook niet op de IVF poli oid
Gast- Gast
Jolicious schreef:Er is in het ziekenhuis waar ik loop trouwens ook niks verteld over MvM. Maken ze totaal geen reclame voor. Ook niet op de IVF poli oid
Bij ons in het ziekenhuis ook niet en er is ons ook niks verteld van het tekort aan pregnyl. Hij is gewoon vervangen vertelde ze ons.
Lindsya- Kletskop
Het is een commercieel bedrijf dus daarom maken vk, gyn etc er niet altijd reclame voor. Hoewel het wel nuttig is.. Ik heb dat eens gevraagd aan mijn gyn omdat ik op een poster in de wachtruimte na er niets over hoorde.
Het is trouwens ook zo dat ze beter hun grenzen kunnen verleggen. Ik heb wat kennissen in Belgie en die hebben nog nooit van MvM gehoord en zo'n instantie bestaat ook niet bij hun. Zij hadden allen graag meegedaan aan zoiets...
Het is trouwens ook zo dat ze beter hun grenzen kunnen verleggen. Ik heb wat kennissen in Belgie en die hebben nog nooit van MvM gehoord en zo'n instantie bestaat ook niet bij hun. Zij hadden allen graag meegedaan aan zoiets...
Roodkapje- Prater
- Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11
Lindsya schreef:Jolicious schreef:Er is in het ziekenhuis waar ik loop trouwens ook niks verteld over MvM. Maken ze totaal geen reclame voor. Ook niet op de IVF poli oid
Bij ons in het ziekenhuis ook niet en er is ons ook niks verteld van het tekort aan pregnyl. Hij is gewoon vervangen vertelde ze ons.
Waarom is het vervangen dan? Is dat ook gezegd? Is het wel zeker dat het komt door een tekort?
Gast- Gast
Dus het is voor niks? Ik zou wel meedoen als ik zwanger zou zijn. Het is er toch met een reden, of ben ik gekke Hennie.
Gast- Gast
Jolicious schreef:Wat is voor niks?
Urine inleveren. Als er geen tekort is voor het genereren van de medicatie, waarom is MvM er dan?
Gast- Gast
ik zat te twijfelen om het te doen. maar weet je wat ik me afvroeg : '' word de directeur van MvM rijk van mijn plas ?? dat ik het gratis doneer. dat hun er een medicijnen van maken met een totale kosten van 5000 euro ( ik doe maar een gok he ) en dan verkopen aan de medische wereld voor het dubbele of nog meer ??
ik heb er nu spijt van dat ik niet mee deed.... volgende keer doe ik het wel.
ik heb er nu spijt van dat ik niet mee deed.... volgende keer doe ik het wel.
schuddebuikje- Prater
- Aantal berichten : 780
Punten : 880
Registratiedatum : 19-11-10
Ik denk dat ze er aardig aan verdienen ja. Maar dat gebeurd nou eenmaal en het zou mij er niet van weerhouden om mijn plasje (wat er toch uit moet ) te doneren.
Tegenwoordig bieden mensen alles voor geld aan wat ze gratis krijgen. Vroeger waren dat "zeldzame" flippo's en tegenwoordig bijvoorbeeld gratis gekregen thuisagenda's van de TNT of zegeltjes voor toppers in concert.
Tegenwoordig bieden mensen alles voor geld aan wat ze gratis krijgen. Vroeger waren dat "zeldzame" flippo's en tegenwoordig bijvoorbeeld gratis gekregen thuisagenda's van de TNT of zegeltjes voor toppers in concert.
Muis- Prater
Jolicious schreef:Lindsya schreef:Jolicious schreef:Er is in het ziekenhuis waar ik loop trouwens ook niks verteld over MvM. Maken ze totaal geen reclame voor. Ook niet op de IVF poli oid
Waarom is het vervangen dan? Is dat ook gezegd? Is het wel zeker dat het komt door een tekort?
Ze vertelde dat de pregnyl vervangen is en dat de spuit nu kant en klaar is dus handiger voor iemand die het spuit. Je hoef hem niet meer klaar te maken maar je kan hem gelijk zetten. Zo was de uitleg eigenlijk. Maar ik kan me niet meer herinneren dat ik de pregnyl klaar moest maken, ik dacht dat die al kant en klaar was. Ik ben echt een zeef, ik herinneren me echt niet veel meer van mijn vorige behandeling en dan heb ik het over het spuit gedeelte. Maar ik moet dinsdag toch naar het ziekenhuis en gaat het gelijk even vragen en als er werkelijk een tekort is wil ik voor de zekerheid wel de vervanger van de pregnyl meenemen.
Lindsya- Kletskop
Het klopt inderdaad wel dat je de Pregnyl moet klaar maken, dat is zo'n ampul die je op een bepaalde manier moet breken. Weet je nog?
Gast- Gast
Jolicious schreef:Het klopt inderdaad wel dat je de Pregnyl moet klaar maken, dat is zo'n ampul die je op een bepaalde manier moet breken. Weet je nog?
Ja nu weet ik het weer. Ik was altijd bang dat ik het verkeerd deed en dat het glas dan in de vloeistof viel. Maar ik ga het dinsdag toch even vragen, kijken wat hun zeggen erover het tekort.
Lindsya- Kletskop
Jolicious schreef:Happydobby schreef:@CKC, een vriendin van me ook, wel 2 x iui gehad maar meedoen ho maar.
Ze hebben 1 zwembad aan urine nodig voor 1 injectie.
Vind ik een beetje een vreemde opmerking. Die vriendin heeft toch net zoveel recht om er niet aan mee te doen? Omdat ze een beetje hulp nodig had, is ze verplicht ofzo?
Ik heb de 2e keer ook niet mee gedaan, omdat ik eerlijk gezegd een beetje beu was van de afgelopen jaren en nu eens wilde genieten. Nou, shoot me.
Natuurlijk moet je het zelf weten. Maar als ik kijk naar mijn eigen kennis, die dus beide kindjes doormiddel van medicijnen heeft gekregen omdat ergens een vrouw zich verantwoordelijk heeft gevoeld om toch mee te doen zodat zij zwanger heeft kunnen worden. Want laten we wel wezen, plassen op de pot, afwegen en papiertje erin en doorspoelen is stukken makkelijk dan zo'n in zo'n fles te plassen en dat ook nog eens stinkt. Ze vertelde me letterlijk: 'Nee ik doe niet mee, veel te veel gedoe..' terwijl ze zelf 5 kindjes wil.
In jouw geval snap ik het beter. En je hebt een bijdrage geleverd bij de eerste keer!
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Lindsya schreef:Jolicious schreef:Het klopt inderdaad wel dat je de Pregnyl moet klaar maken, dat is zo'n ampul die je op een bepaalde manier moet breken. Weet je nog?
Ja nu weet ik het weer. Ik was altijd bang dat ik het verkeerd deed en dat het glas dan in de vloeistof viel. Maar ik ga het dinsdag toch even vragen, kijken wat hun zeggen erover het tekort.
Lindsya, bij mij is het zo dat ik mijn pregnyl moet meenemen de laatste x dat ik een echo krijg. Dan maken ze dat klaar voor me. Het schijnt inderdaad een beetje lastig te zijn. Maar je hoeft niet bang te zijn voor glas in het spul. Dat is vaak ander soort glas. Ik had ooit eens jaren geleden toen ik erg ziek was en mijn haar uitviel ampulen van glas die ik moest breken en aanbrengen op mijn haar, ging altijd goed! Maar vraag gewoon eventjes of zij dat voor je willen klaarmaken!
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
2CKC2 schreef:Lindsya schreef:Jolicious schreef:Het klopt inderdaad wel dat je de Pregnyl moet klaar maken, dat is zo'n ampul die je op een bepaalde manier moet breken. Weet je nog?
Lindsya, bij mij is het zo dat ik mijn pregnyl moet meenemen de laatste x dat ik een echo krijg. Dan maken ze dat klaar voor me. Het schijnt inderdaad een beetje lastig te zijn. Maar je hoeft niet bang te zijn voor glas in het spul. Dat is vaak ander soort glas. Ik had ooit eens jaren geleden toen ik erg ziek was en mijn haar uitviel ampulen van glas die ik moest breken en aanbrengen op mijn haar, ging altijd goed! Maar vraag gewoon eventjes of zij dat voor je willen klaarmaken!
Toen heb ik dat niet gevraagd en heb het zelf gedaan. Maar nu krijg ik geen pregnyl, ik krijg de vervanger en die is al kant en klaar. Bij de vorige keer kreeg ik ook al mijn spuiten/medicijnen mee maar nu hebben ze alleen de decapeptyl mee gegeven en de volgende keer krijg ik de rest anders lig je koelkast zo vol.
Lindsya- Kletskop
Jolicious schreef:Wie zegt dat er geen tekort is dan?
Dat dacht ik te lezen een pagina ( of twee ) terug. Maar goed, ik zou sowieso meedoen, hoeveel kinderen ik ook mag krijgen.
Gast- Gast
Ik heb beide keren mee gedaan. Ook gelijk vanaf 5 weken tot aan de 16 weken. Ik vind het idd een kleine moeite, of je nou in de wc plast of in een kan en je giet het over in een fles.. Heb hier nog een ampul Pregnyl in de koelkast liggen, over van de afgelopen cryo poging (kreeg 2 doosjes mee).
Gast- Gast
Gelukkig plas je niet direct in die flessen... maar in een soort van maatbeker die je er bij krijgt... maargoed t viel wel mee moet ik zeggen even overgieten en ja adem in houden maar vond het goed te doen...
Maar een vervanger voor pregnyl... hmm is dat al lang zo dan...
Maar een vervanger voor pregnyl... hmm is dat al lang zo dan...
Aggi- Prater
- Aantal berichten : 535
Punten : 576
Registratiedatum : 23-11-10
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» Vraag voor de nu zwangere meiden
» Terugblik op 2011 (zwangere, moeders etc)
» Klaar met Moeders voor moeders
» Pregnyl en moeders voor moeders
» Moeders voor Moeders
» Terugblik op 2011 (zwangere, moeders etc)
» Klaar met Moeders voor moeders
» Pregnyl en moeders voor moeders
» Moeders voor Moeders
Pagina 3 van 4
Permissies van dit forum: