Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zwangere meiden, doe mee met Moeders voor Moeders!

+22
Sophiee
schuddebuikje
Star007
SparklingEyes
Alex
kwak
MissD
Dora
Aagje!
Happydobby
Poisongirl
Flower_L
Le Chat Noir
blondje1313
CCC
Paper Crown
Lindsya
SarahKey
Creabea_28
Luthien
Muis
Lejow
26 plaatsers

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Zwangere meiden, doe mee met Moeders voor Moeders! - Pagina 2 Empty Re: Zwangere meiden, doe mee met Moeders voor Moeders!

Bericht  Lejow do 15 maa 2012 - 3:23

Poisongirl schreef:
Flower_L schreef:Waarom mag dat niet? Medicatie oid?

Ivm bloedtransfusie die ik als prematuurtje heb ondergaan. Om dezelfde reden mag ik ook geen bloed doneren.

B. zal vanavond een bloedtransfusie ondergaan. Betekent dit dan dat ze daar in de toekomst ook niet aan mee zou mogen doen? (al weet je natuurlijk niet hoe de richtlijnen over zoveel jaar zijn...)
Schoonzus had t inderdaad over andere prik, weet niet welke..
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangere meiden, doe mee met Moeders voor Moeders! - Pagina 2 Empty Re: Zwangere meiden, doe mee met Moeders voor Moeders!

Bericht  Aagje! do 15 maa 2012 - 3:30

Ik heb bij de eerste mee gedaan. Maar niet heel intensief, omdat ik echt steeds moest spugen van die geur die uit die flessen kwam! En me daardoor dus alleen maar ellendiger ging voelen.

Ik begrijp dat het heel belangrijk is, maar toch twijfel ik of ik bij een volgende weer mee zou doen. Misschien door mijn niet echt lekkere ervaring Sad
Aagje!
Aagje!
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11

Bericht  Gast do 15 maa 2012 - 3:39

Ik ken eigenlijk bijna niemand die er aan mee heeft gedaan. Misschien moeten ze er toch nog veel meer reclame voor gaan maken. Ik mocht zelf niet mee doen.

Gast
Gast

Bericht  Dora do 15 maa 2012 - 3:47

Die campagne is er ook geweest, er zijnde het ik tvspotjes geweest en bij ons hingen er borden/aanplakbiljetten ban MvM. (maar het had wat actiever gemogen)
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121

Bericht  Lejow do 15 maa 2012 - 5:10

Het staat mij eigenlijk niet bij, maar maken ze er bij de verloskundige 'reclame' voor?

Eigenlijk zouden er bij de VK/HA/GYN standaard posters moeten hangen.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Gast do 15 maa 2012 - 5:12

"vroeger' werd er veel meer reclame voor gemaakt. Mijn oma heeft 35 jaar voor MvM gewerkt, en toen deden er ook meer mensen aan mee. Toen waren er ook veel folders want in die tijd heb ik een werkstuk gemaakt over zwangerschap, en heb ik die allemaal gebruikt (is jaar of 15 geleden). Nu hebben mensen het sneller druk en geen zin om die moeite te doen, maar tegenwoordig is het veel harder nodig.

Ik zal er dan ook zeer zeker aan mee gaan doen als ik zwanger ben later!

Gast
Gast

Bericht  SarahKey do 15 maa 2012 - 6:13

Ik heb die reclame dan gemist. In het ziekenhuis bij de gyn hangt wel een poster maar daar moet net je oog maar op vallen.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Poisongirl do 15 maa 2012 - 6:27

Lejow schreef:
Poisongirl schreef:
Flower_L schreef:Waarom mag dat niet? Medicatie oid?

Ivm bloedtransfusie die ik als prematuurtje heb ondergaan. Om dezelfde reden mag ik ook geen bloed doneren.

B. zal vanavond een bloedtransfusie ondergaan. Betekent dit dan dat ze daar in de toekomst ook niet aan mee zou mogen doen? (al weet je natuurlijk niet hoe de richtlijnen over zoveel jaar zijn...)
Schoonzus had t inderdaad over andere prik, weet niet welke..

Ik weet niet hoe de richtlijnen dan zijn inderdaad, maar als die zijn zoals nu zou zij het wel mogen. Het gaat nl om transfusies van voor 1988. Sterkte ermee vanavond meid!
Poisongirl
Poisongirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1642
Punten : 1809

Bericht  MissD do 15 maa 2012 - 6:42

Bij ons hing bij de verloskundige een grote poster, en we kregen een folder mee na ons intakegesprek.

Helaas heb ik van een week of 6 tot een week of 20 enorm veel last gehad van misselijkheid/overgeven/flauwvallen waardoor ik er helemaal niet aan heb gedacht om er aan mee te doen.

Mocht ik nog een keertje zwanger mogen worden, dan zou ik zeker mee doen!

MissD
Prater
Prater

Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10

Bericht  kwak do 15 maa 2012 - 8:01

ik heb met de zwangerschap van D. mee gedaan maar door omstandigheden niet af gemaakt. Als ik weer zwanger ben wil ik weer mee doen en dan maak ik het af!
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  Alex do 15 maa 2012 - 8:17

Ik heb me na de positieve test gelijk aangemeld bij MvM en heb zeker 10 weken urine ingeleverd. Bij een volgende zwangerschap doe ik het zeker weer.
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11

Bericht  SparklingEyes do 15 maa 2012 - 8:22

Ik dacht er Beide keren te laat aan.. Stom gedoe.. Ik had heel graag willen helpen, omdat ook ik medicijnen heb moeten slikken om zwanger te worden van de oudste.. Geen idee waarom ik er niet aan gedacht heb, maar heb er wel spijt van..

SE
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast do 15 maa 2012 - 8:23

Ze hebben daar geen urine voor nodig. En er wordt veel geëxporteerd. Ik heb bij dat bedrijf gewerkt en het is héél liefdadigheidsinstelling. Ze maken er véél wint op. Je helpt echt geenvrouwen, je helpt een bedrijf.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 15 maa 2012 - 8:24

2CKC2 schreef:
Le Chat Noir schreef:Ik wilde altijd al meedoen, maar nu helemaal. Bij mij zei de apothekersassistente 2 maand geleden ook al dat ze gelukkig nog hadden, zij had al extra besteld eerder. Lijkt mij dat Pregnyl fijner is omdat het toch meer natuurlijk is? Gelukkig bestaat er wel de synthetische variant...maar blijkbaar kiezen niet alle ziekenhuizen daarvoor?

Lijkt me ook. Het blijft sowieso troep, maar liever iets natuurlijks dan synthetisch ja.
Maakt niets uit, alleen in prijs.

Gast
Gast

Bericht  Star007 do 15 maa 2012 - 20:53

Misschien een stomme vraag maar de meeste vrouwen werken toch gewoon tussen week 6 en 16? Namen jullie die flessen dan mee naar het werk ofzo? of vingen jullie alleen de urine thuis op?
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Bericht  schuddebuikje do 15 maa 2012 - 22:06

ik denk ook dat er te veel gekke verhalen in de wereld zijn dat urine niet gebruikt word voor medicijnen om zwanger te worden maar voor afslank pillen.
schuddebuikje
schuddebuikje
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 880
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Sophiee do 15 maa 2012 - 23:08

Ik heb ook meegedaan en doe het de volgende keer ook weer. Ik zag gister trouwens bij de vk een grote, nieuwe poster hangen van MvM!
Sophiee
Sophiee
Prater
Prater

Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11

Bericht  Creabea_28 vr 16 maa 2012 - 0:53

Heb vandaag mijn spullen bij de apotheek opgehaald voor de volgende iui en helaas geen pregnyl inderdaad. Vrouwtje achter de balie wist te vertellen dat het zeker tot de zomervakantie ging duren voordat ze verwachten dat er weer pregnyl te krijgen is. Ovitrelle is inderdaad het alternatief en heb ik ook meegekregen. Je moet hiervoor alleen 38 euro eigen bijdrage voor betalen.
Alleen is de nu dus een run op de Ovitrelle en verwachten ze dus dat daar straks ook leveringsproblemen mee gaan komen.
Creabea_28
Creabea_28
Prater
Prater

Aantal berichten : 585
Punten : 616

Bericht  Happydobby vr 16 maa 2012 - 8:22

Lejow schreef:Het staat mij eigenlijk niet bij, maar maken ze er bij de verloskundige 'reclame' voor?

Eigenlijk zouden er bij de VK/HA/GYN standaard posters moeten hangen.

Toen ik me aanmelde bij de vk zei de receptioniste gelijk:doe je mee aan mvm? Ze wilde zelfs mijn telefoonnummer doorgeven. Maar waarschijnlijk doen de meeste receptionistes dat niet.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Alyssa vr 16 maa 2012 - 8:49

Ik heb vorig jaar mijn spuit Pregnyl al gehaald, omdat ik er dus vanuit ging dat ik het snel nodig zou hebben. Heb het totnogtoe niet nodig gehad, maar ik heb 'm in ieder geval wel al in de koelkast liggen.
Alyssa
Alyssa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1109
Punten : 1134
Registratiedatum : 29-05-11

Bericht  Muis vr 16 maa 2012 - 8:52

Ik vind dat ze inderdaad iedereen moeten informeren op het moment dat er word gebeld voor een intake. Heel veel meiden denken er simpelweg niet aan en dat is zo zonde.

Zijn er hier meiden die bewust niet mee hebben gedaan? En waarom?
Muis
Muis
Prater
Prater

Aantal berichten : 787
Punten : 854
Registratiedatum : 14-11-11

Bericht  studiebol vr 16 maa 2012 - 8:55

Nou niet bewust, ik wilde het wel..
maar vanaf de eerste echo stond mij hele leven even op de kop, ik was ontzettend beroerd en eerlijk is eerlijk ik heb er helemaal niet meer aangedacht ik was te veel bezig met mezelf.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  Aggi vr 16 maa 2012 - 10:09

Heb in mijn zwangerschap ook meegedaan voor moeders voor moeders, bij een tweede zwangerschap doe ik ook weer mee.

Heb zelfs een vriendin gestimuleerd om mee te doen, ze had het bij haar eerste zwangerschap niet gedaan maar bij de 2de wel.
Aggi
Aggi
Prater
Prater

Aantal berichten : 535
Punten : 576
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Lindsya vr 16 maa 2012 - 10:23

Muis schreef:Ik vind dat ze inderdaad iedereen moeten informeren op het moment dat er word gebeld voor een intake. Heel veel meiden denken er simpelweg niet aan en dat is zo zonde.

Zijn er hier meiden die bewust niet mee hebben gedaan? En waarom?

Daar ben ik het wel mee eens want ik wist het helemaal niet terwijl ik zwanger ben geworden via ivf dus ik heb de pregnyl zelf gespoten en dan nog was ik niet ingelicht. Toen ik er achter kwam was ik helaas te ver in mijn zwangerschap om nog mee te doen. Maar ik doe zeker mee als ik nog een keer zwanger mocht zijn.
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1640
Punten : 1683

Bericht  Gast vr 16 maa 2012 - 10:37

Ik ben blij dat ik er vrouwen mee heb kunnen helpen. Ik was heel erg misselijk, moest de hele dag spugen maar heb toch met mn neus dicht de kannen open gedraaid. Het is echt wel te doen... Het is voor een heel goed doel!

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: