Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Belgische schoolkinderen komen om bij ongeluk in Zwitserland

+27
juffie001
Printje
Bosjesvrouw
Floor
Nora
frolic
Snoes
CarpeDiem
Ella
Monte
Tiana
widko
Ibbeltje
Paper Crown
Benthe
MissD
SnowWhite
Raindrop
Makamba
blondje1313
Minx
Jade
Poisongirl
Alex
TwistedAngel
Zora
Oasis
31 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Belgische schoolkinderen komen om bij ongeluk in Zwitserland - Pagina 3 Empty Re: Belgische schoolkinderen komen om bij ongeluk in Zwitserland

Bericht  Jordana wo 21 maa 2012 - 1:47

Ik kijk het niet.. Omdat ik weet dat ik het niet aan kan.

Waarom niet? Omdat ik er een 3 maanden terug geweest ben in Lommel en het was toen sinterklaas en heel het dorp was uitgelopen.
En de momenten die ik nu op tv zie, ben ik geweest. Heb ik ook gelopen maar toen was het zo ontspannen en zo gezellig. Dat ik het niet aankan om nu een stoet met kistjes te zien waar wij o zo vrolijk hebben staan doen.
Jordana
Jordana
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5250
Punten : 5346
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Belgische schoolkinderen komen om bij ongeluk in Zwitserland - Pagina 3 Empty Re: Belgische schoolkinderen komen om bij ongeluk in Zwitserland

Bericht  Printje wo 21 maa 2012 - 1:49

Ik wil het aan de ene kant verder kijken maar ik weet dat ik het niet moet doen. Idd die ouders, broertjes/zusjes, dat verdriet pffff
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Oasis wo 21 maa 2012 - 1:52

Ik kijk wel, juist omdat Lommel een tweede thuis voor mij is. En ik mee wil rouwen. De plekken herken ik ook, ik ben vroeger nog in de Souverein geweest voor een nieuwjaarsfeest.
Het is en blijft een verschrikkelijk ongeluk Sad
Oasis
Oasis
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4392
Punten : 4662

Bericht  Printje wo 21 maa 2012 - 1:58

Jeetje het lijkt me nog veel heftiger idd als je de plekken ook nog eens herkend.

Het blijft inderdaad een vreselijk ongeluk. Ik dacht meteen toen ik het hoorde, 22 kinderen.....ik heb er 26 in de klas....
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Raindrop wo 21 maa 2012 - 2:25

Ik volg het op tv. Echt zo verschrikkelijk allemaal Sad Ik vind het echt zo erg voor de families/vrienden en andere geliefden van de overledenen.

Morgen wordt er een herdenking gehouden in Leuven. Beide steden liggen niet ver van waar ik woon, het lijkt echt zo onwerkelijk.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284

Bericht  TukTuk wo 21 maa 2012 - 2:40

Heb net ook een klein stukje even gekeken, maar kan er ook erg slecht tegen.. Vooral toen er een shot voorbij kwam met alle kisten op een rij.. Brr, kippenvel..

Vorige week vrijdag is er overal in België een minuut stilte geweest, we kregen op schoolmail ook een mail een dag van te voren dat iedereen opgedragen werd om 11 uur een minuut stil te zijn in de les/op de gang/ mediatheek etc.
Heb die dag geen lessen gehad dus weet niet in hoeverre dit uiteindelijk door iedereen opgevolgd werd, maar vond het wel heel mooi dat dat in heel België gebeurde.

Schijnbaar kennen wij in NL niet zo iets als "nationale rouw", wist ik niet eens.. Op google vind ik er dit over:
De overheid kan, vinden we in Nederland, wel een voorbeeld geven door op
haar gebouwen de vlag halfstok te hangen of feestelijke bijeenkomsten
van de overheid zelf af te gelasten. Maar als je -zoals elders wel
voorkomt bij het afkondigen van nationale rouw- ook openbare
bijeenkomsten gaat verbieden of bijvoorbeeld bioscopen gaat sluiten, dan
raak je de individuele grondrechten van mensen. Dat stuit bij ons toch
op bezwaren. En als iets de rechten van burgers raakt, kan je dat alleen
bij wet veranderen.''

http://www.trouw.nl/tr/nl/4324/Nieuws/article/detail/1561863/2005/08/15/Tradities-Waarom-Nederland-geen-nationale-rouw-kent.dhtml
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Raindrop wo 21 maa 2012 - 2:47

Dat wist ik ook niet van Nederland.

Ik had afgelopen vrijdag les en toen hebben we om 11 uur ook een minuut stilte gehouden. Het werden zelfs meerdere minuten.
Hier in België wordt dat ook gedaan door vrijwel elk bedrijf. Ook hangen er bij heel veel bedrijven vlaggen halfstok.
Op tv werden bepaalde programma's niet uitgezonden en sommige dingen (zoals de finale van The Voice van Vlaanderen) werden verplaatst.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Bericht  TukTuk wo 21 maa 2012 - 2:51

Raindrop schreef:Dat wist ik ook niet van Nederland.

Ik had afgelopen vrijdag les en toen hebben we om 11 uur ook een minuut stilte gehouden. Het werden zelfs meerdere minuten.
Hier in België wordt dat ook gedaan door vrijwel elk bedrijf. Ook hangen er bij heel veel bedrijven vlaggen halfstok.
Op tv werden bepaalde programma's niet uitgezonden en sommige dingen (zoals de finale van The Voice van Vlaanderen) werden verplaatst.

Vind het wel heel goed en respectvol. Zoveel moeite is het niet om je even aan te passen aan de situatie, zeker in zo'n ernstig geval als dit. Vind het wel raar dat er in NL er niet aan gedaan wordt omdat het de rechten van de individuele persoon zou raken.. Beetje vergezocht.. En zeker in dit soort situaties.
Zeker omdat er wel zoveel rekening gehouden wordt met zondagen en dat ze de koopzondagen willen terug dringen, alsof je mensen dan niet beperkt in hun rechten?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Bolleke wo 21 maa 2012 - 4:52

Ik heb de laatste anderhalf uur gekeken en ik heb zitten huilen, normaal slik ik even en is het over maar tranen biggelden over mijn wangen.. Wat vreselijk, al die kisten op een rij, die toespraken van de ouders.. Die prachtige muziek die uitgekozen is.. Ik vond het een zeer mooie dienst en ontzettend goed georganiseerd.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Raindrop wo 21 maa 2012 - 5:42

AngelNyn schreef:
Raindrop schreef:Dat wist ik ook niet van Nederland.

Vind het wel heel goed en respectvol. Zoveel moeite is het niet om je even aan te passen aan de situatie, zeker in zo'n ernstig geval als dit. Vind het wel raar dat er in NL er niet aan gedaan wordt omdat het de rechten van de individuele persoon zou raken.. Beetje vergezocht.. En zeker in dit soort situaties.
Zeker omdat er wel zoveel rekening gehouden wordt met zondagen en dat ze de koopzondagen willen terug dringen, alsof je mensen dan niet beperkt in hun rechten?

Daar ben ik het helemaal mee eens. Zoveel moeite kost het niet. Ik vind het maar apart dat het de rechten van de individuele persoon zou raken..
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Bericht  Roza wo 21 maa 2012 - 6:50

Op welke zender is de herdenkingsdienst geweest? Ik heb hem niet gezien, maar wil hem wel zien..

*Edit. Heb het al gevonden.

Roza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2133
Punten : 2532
Registratiedatum : 22-01-11

Bericht  Gast wo 21 maa 2012 - 8:49

Kippenvel.. In en in triest..

Gast
Gast

Bericht  Roza wo 21 maa 2012 - 9:36

Zo goed als de hele dienst gezien. Wauw wat mooi. Wat een respect heb ik voor de nabestaanden.

Moest 1 keer huilen. Bij het zusje die tegen haar overleden zusje zegt (iets in de trant van) 'ik zei altijd dat ik van je zou houden tot de dood ons scheidt, maar ik blijf voor altijd van je houden'.

Roza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2133
Punten : 2532
Registratiedatum : 22-01-11

Bericht  Gast wo 21 maa 2012 - 9:49

Kippenvel over mijn hele lijf. Wat een prachtige dienst. Wat in- en intriest, dit ongeluk.. Sad

Gast
Gast

Bericht  blondje1313 do 22 maa 2012 - 0:26

Wat een mooie herdenking, heb flink moeten huilen.
Hopelijk blijven ze veel steun aan elkaar hebben.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Gast do 22 maa 2012 - 0:34

Die van vandaag vind ik echt een stuk minder indrukwekkend, wat een oudbollig geheel. In het bejaardenkoor stonden een paar dames met hun jas aan laughcry

Gast
Gast

Bericht  Gast do 22 maa 2012 - 1:29

laughcry Omg

Ze dragen de kistjes weg, terwijl je dit nummer hoort laughcry

Gast
Gast

Bericht  Gast do 22 maa 2012 - 7:34

Huh? Echt? Dat vind ik echt niet passen..

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: