Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Je doet het goed!!!

+20
Bolleke
Mamsie
Tania
Rouge
sabje
Poisongirl
Printje
Happydobby
Tiara
studiebol
Rush
Viva
liesje
Novalee
Liadan
koNijntje
SarahKey
Slakje
Floor
Lejow
24 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Je doet het goed!!! Empty Je doet het goed!!!

Bericht  Lejow di 13 maa 2012 - 20:11

Tijdens mijn bevalling zeiden de gyn en vk steeds dat ik het zo goed deed.

Wat kreeg jij naar je hoofd tijdens je bevalling? En zal de gyn/vk het ook zeggen als je het niet goed doet?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je doet het goed!!! Empty Re: Je doet het goed!!!

Bericht  Floor di 13 maa 2012 - 20:15

Nee dat zeiden ze niet tegen mij. Mijn man heeft het ook lang voor mij geheim gehouden na de bevalling. Pas toen we na een week of 6 de bevalling doorspraken zei hij hoe de vk en verpleging keek en later ook hoe de gyn reageerde en keek. Hij had dus op dat moment al door dat het niet goed ging en maar zeggen tegen mij 'gaat goed schatje, ga door'.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Slakje di 13 maa 2012 - 20:18

Ze zeiden enkel dat ik heel goed aan het puffen was en dat ik absoluut nog niet mocht persen (had persdrang op 6 cm). Ik was echt superblij met de vk, gyn en alle andere aanwezigen (op een gegeven moment stonden ze met 4 of 5 tussen mijn benen te loeren en te peuteren). Vooral aan de stagaire heb ik veel gehad. Zij was sinds half 7 bij mij, bijna constant. Zij heeft de taak van mijn vriend overgenomen (bevalling ging wat fout en mijn vriend werd niet goed van de stress).
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Bericht  SarahKey di 13 maa 2012 - 20:28

Nee dat hebben ze niet gezegd en dat vind ik ook zo'n dooddoener dus dat zal ik dan vast wel even gezegd hebben angel

Ik weet niet meer wat ze wel gezegd hebben want ik was tussen de persweeen helemaal van de wereld. Volgens hub hebben ze ook weinig gezegd want het kwam toch niet aan bij mij. Hem vertelden ze wel wat ze elke keer deden.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  koNijntje di 13 maa 2012 - 20:29

bij mij zei de vk ook de hele tijd dat ik het super goed deed
en na de bevalling dat ik het zo goed gedaan had en een 'dappere dodo' was :P
behalve dat laatste dacht ik altijd dat ze dat tegen iedereen zei, maar dat is dus toch niet zo..

Laatst aangepast door koNijntje op di 13 maa 2012 - 20:46; in totaal 1 keer bewerkt
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Bericht  Liadan di 13 maa 2012 - 20:31

Bij mij zei ze niet letterlijk dat ik het niet goed deed, maar toen ik aan het persen was stopte ik steeds te snel en toen heeft ze wel duidelijk gezegd dat ik door moest gaan.

Mijn vriend zei 'je doet het heel goed', toen heb ik gevraagd of hij wilde ruilen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Gast di 13 maa 2012 - 20:34

Bij de eerste zeiden ze dat wel. Na een paar keer persen vroegen ze ook of ik aan topsport deed omdat mijn bekkenbodemspieren zo sterk waren.

Bij de tweede kan ik me er niet zoveel meer van herinneren behalve dat zij op een gegeven moment boven mijn gezicht kwam hangen omdat ik in paniek was omdat ik al mocht persen. Daar is ook een foto van. Hielp wel, werd ik wat rustiger van.

Gast
Gast

Bericht  Lejow di 13 maa 2012 - 20:35

Haha Liadan :p
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Novalee di 13 maa 2012 - 20:38

Liadan schreef:Mijn vriend zei 'je doet het heel goed', toen heb ik gevraagd of hij wilde ruilen.
lol!

Ik weet eigenlijk niet zo wat er gezegd is, volgens mij wel dingen als "Je doet het goed". Tijdens de ontsluitingsweeën werd er niet zoveel gepraat, toen moesten vriend en verpleegkundige me bijstaan met puffen. Mijn vriend praatte tijdens het persen vooral de VK en verpleegkundige na. Ik weet nog wel dat de VK of verpleegkundige zei dat de persweeën elkaar snel opvolgden.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611

Bericht  liesje di 13 maa 2012 - 20:40

ik was heel gefocust met mijn beide bevallingen dat ik daar eigenlijk niet mee bezig was. heb ook 2 vlotte bevallingen gehad . weet wel dat ze na de bevallingen wel zeiden wat kan je je afsluiten van alles en iedereen en dan toch goed luisteren naar wat we zeiden.
liesje
liesje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1314
Punten : 1366

Bericht  Viva di 13 maa 2012 - 20:47

Ze zeiden niet heel veel, ja dat ze het hoofdje al zagen, of ik het wilde voelen etc.
En na de bevalling zei mijn VK dat ik het zo onwijs goed had gedaan, zo snel.
De 2x dat ik hem daarna gebeld had voor mijn 2e en nu 3e zwngerschap herhaalde hij het ook steeds, dat hij opgeschreven had dat ik het "uitstekend" had gedaan! Ja toen was ik wel wat trots.
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Bericht  Gast di 13 maa 2012 - 20:53

O.a:
Je doet het heel goed
We kunnen het hoofdje al zien
( toen er wat ontlasting mee kwam :S ) eerst moet dat eruit voor er wat moois uit komt ( of iets in die trant)

Verder aanwijzingen zoals persen, even wachten.

Gast
Gast

Bericht  Rush di 13 maa 2012 - 20:56

Liadan schreef:

Mijn vriend zei 'je doet het heel goed', toen heb ik gevraagd of hij wilde ruilen.
Zo hoorde ik gisteren mijn mannelijke collega (vader) tegen een andere collega (vader to be) zeggen; Ach de bevalling, nee dat was niet zo zwaar hoor, viel mij alles mee.

Ik moest me echt inhouden om niet te zeggen dat hij dan ook helemaal geen zak hoeft te doen om een kind op de wereld te zetten.

Zo, woensdagochtend frustratie. Laughing
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Gast di 13 maa 2012 - 20:58

Rush schreef:
Liadan schreef:

Zo hoorde ik gisteren mijn mannelijke collega (vader) tegen een andere collega (vader to be) zeggen; Ach de bevalling, nee dat was niet zo zwaar hoor, viel mij alles mee.

Ik moest me echt inhouden om niet te zeggen dat hij dan ook helemaal geen zak hoeft te doen om een kind op de wereld te zetten.

Zo, woensdagochtend frustratie. Laughing
Ergernis alom inderdaad laughcry

Gast
Gast

Bericht  studiebol di 13 maa 2012 - 20:58

De verpleegkundige die naast me zat heeft me geholpen met puffen en die zei daarvan wel dat ik het goed deed.
De gynacoloog zei dat ik even moest door zetten en dat hij wist dat het niet fijn was smile

Toen V kwam, en ik die er zonder persweeen of uberhaupt weeen er uit had geperst, kreeg ik wel van verschillende mensen te horen dat het super was dat me dat gelukt was. Omdat ze op die manier snel geboren was en dat moest ook.

Eigenlijk weet ik niet of mijn vriend iets tegen me gezegd heeft.... volgens mij niet.. alleen dat ik heel hard in zijn hand kneep smile
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  Tiara di 13 maa 2012 - 20:59

Hier zei ze ook dat ik het heel goed deed. En hoe ik nog zoveel energie kon hebben, toen het persen goed ging en de kleine er snel was.
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643

Bericht  Happydobby di 13 maa 2012 - 21:05

Tegen mij zei de gyn ook steeds dat het goed ging maar ondertussen zat hij op een stoel na te denken waarom het hoofdje op dezelfde plek bleef zitten en daarbij zat hij steeds tussen mijn benen te kijken. Dit vertelde mijn vriend, was mij niet opgevallen.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320

Bericht  Printje di 13 maa 2012 - 21:11

Tegen mij hebben ze ook dat soort dingen gezegd idd, denk dat het toch vrij 'standaard' is om zoiets te zeggen.

Na de bevalling zei ze ook dat ze erg trots was op hoe ik het gedaan had etc maar ook dat vind ik eigenlijk van die standaardzinnetjes.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Poisongirl di 13 maa 2012 - 21:15

De vk en verpleegkundige zeiden ook dat ik het goed deed. Ik zei zelf steeds dat ik vond dat ik me aanstelde. Geen idee waarom eigenlijk :P Na de bevalling heeft de vk me nog even heel duidelijk gemaakt dat ik me echt niet aanstelde. Ik sloot me ook helemaal af voor alles, maar alleen wat ik aan aanwijzingen kreeg kwam helder door. Dat was knap zei ze na de bevalling tegen me. Mijn man had zoiets van ik zeg niets, als ze me nodig heeft hoor ik het wel en dat was ook zo en vond ik heel erg prettig.
Poisongirl
Poisongirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1642
Punten : 1809

Bericht  sabje wo 14 maa 2012 - 1:10

In het begin perste ik niet goed genoeg en te kort. Ik moest echt poepen zei verloskundige. De verpleegkundige telde mee en zei steeds nog iets langer nog iets langer. De verloskudige zei ook telkens poepen marietje. Toen ik dit tegen mijn moeder vertelde moest ze erg lachten. Dat zei hij ook tegen haar toen ze aan het bevallen was van mij. Zegt hij blijkbaar tegen iedereen zei de verpleegkundige alleen is niet iedereen ervan gediend.
sabje
sabje
Prater
Prater

Aantal berichten : 872
Punten : 890

Bericht  Rouge wo 14 maa 2012 - 1:16

Printje schreef:Tegen mij hebben ze ook dat soort dingen gezegd idd, denk dat het toch vrij 'standaard' is om zoiets te zeggen.

Na de bevalling zei ze ook dat ze erg trots was op hoe ik het gedaan had etc maar ook dat vind ik eigenlijk van die standaardzinnetjes.

Ja het werkt nogal demotiverend als een verloskundige zou blijven roepen dat je het niet goed doet. Dan doet er iemand haar werk niet goed Wink

Ik vond het fijn te horen als ze het hoofdje zagen, dat gaf mij weer energie om door te gaan met persen ook al ging dat op een gegeven moment erg moeizaam (minder persdrang).
Rouge
Rouge
Prater
Prater

Aantal berichten : 902
Punten : 1033
Registratiedatum : 12-12-10

Bericht  Printje wo 14 maa 2012 - 1:18

Rouge schreef:
Printje schreef:Tegen mij hebben ze ook dat soort dingen gezegd idd, denk dat het toch vrij 'standaard' is om zoiets te zeggen.

Ja het werkt nogal demotiverend als een verloskundige zou blijven roepen dat je het niet goed doet. Dan doet er iemand haar werk niet goed Wink

Ik vond het fijn te horen als ze het hoofdje zagen, dat gaf mij weer energie om door te gaan met persen ook al ging dat op een gegeven moment erg moeizaam (minder persdrang).

haha ja dat is ook zo maar ik hecht er daarom ook geen waarde aan hhaha.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Tania wo 14 maa 2012 - 1:32

Bij de eerste zeiden de gyneacologen constant dat ik geen geluid mocht maken alleen de verpleegkundige naast m'n bed praatte rustig me dat het goed ging, dat m'n kindje er nu bijna was.

Bij de tweede zei de verloskundige dat het heel goed ging en dat ik naar m'n lichaam mocht luisteren en zelf ook mocht geven wanneer ik moest gaan persen. Dat was heel prettig en voelde veel natuurlijker dan de eerste keer.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503

Bericht  Mamsie wo 14 maa 2012 - 1:38

Mijn vk zei niet zo heel veel maar bij de 2e had ik een zuster en dat mens bleef maar achter elkaar roepen "ja je doet het goed!! Ja je doet t goed!" Dat vond ik zo irritant dat ik zei ja nu weet ik t wel!!
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476

Bericht  Bolleke wo 14 maa 2012 - 1:54

Mamsie schreef:Mijn vk zei niet zo heel veel maar bij de 2e had ik een zuster en dat mens bleef maar achter elkaar roepen "ja je doet het goed!! Ja je doet t goed!" Dat vond ik zo irritant dat ik zei ja nu weet ik t wel!!

Haha zo ging het bij mij ook! Ik vind het ook een stom gezegde. Ik werd er ook knettergek van en heb ook uiteindelijk gezegd dat ik dat nu wel wist!
Bij mij werd op het laatste ook iedere keer gevraagd of ik persdrang had, weet niet of dat bij jullie ook zo was,, en toen heb ik ook uiteindelijk gezegd dat als ik die drang had dat ik het dan wel zei! Iedereen moest lachen schijnbaar maar dat heb ik niet meer mee gekregen.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: