Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Fijn gevoel van reis vasthouden?

4 plaatsers

Ga naar beneden

Fijn gevoel van reis vasthouden? Empty Fijn gevoel van reis vasthouden?

Bericht  Gast di 13 maa 2012 - 4:33

Hoe doe je dat?

Ik heb tijdens mijn reis echt leren genieten van het moment. Dat kon ik voorheen helemaal niet. Ik raak dat helaas weer kwijt. Ook het gevoel van alleen zijn vond ik heerlijk. Met niemand overleggen en doen wat ik wilde, zonder me ook maar bij iets schuldig te hoeven voelen. Zo sterk en zelfverzekerd als ik toen was....zo tegenovergesteld en ouderwets is het nu, na drie weken, alweer. Daar bloosde ik nooit, hier komt het al snel weer opzetten.

Hoe hou je het positief geleerde/ervaringen bij je?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fijn gevoel van reis vasthouden? Empty Re: Fijn gevoel van reis vasthouden?

Bericht  Gast di 13 maa 2012 - 4:49

Ik heb dat zelf ook erg gehad na mijn reis naar Zuid-Afrika. Wat ik doe om toch het gevoel weer een beetje terug te krijgen is me heel bewust bedenken waarom het daar zo fijn was, foto's kijken en muziek die ik daar veel hoorde. En ik weet ook heel goed waarom ik me daar zo lekker voelde en dat probeer ik me dan weer "op te leggen" om me daar aan vast te houden. Maar goed het zal nooit helemaal lukken want je bent immers niet meer op reis. Helaas!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fijn gevoel van reis vasthouden? Empty Re: Fijn gevoel van reis vasthouden?

Bericht  Marin di 13 maa 2012 - 4:53

Lastig Jip. Ik probeer de dingen die ik zo fijn vind aan reizen hier ook te hercreeren. Dat kan vaak niet helemaal hetzelfde, maar beetje creatief je eigen draai er aan geven werkt wel. Misschien kan je voor jezelf na gaan waardoor je je zo veel zelfverzekerder voelde, en wat zijn eigenschappen aan die situatie die je hier ook kunt simuleren/toepassen? Vaak werkt het zijn in een andere omgeving heel goed voor je zelfverzekerdheid, maar er zijn vast dingen die je ook wel hier kunt doorbreken.

En natuurlijk gewoon lekker de gerechten koken die je daar gegeten hebt, foto album maken en doorkijken, herinneringen ophalen met degene met wie je was etc.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Fijn gevoel van reis vasthouden? Empty Re: Fijn gevoel van reis vasthouden?

Bericht  Monte di 13 maa 2012 - 4:56

Ik herken dat ook van mijn reis naar israël. Mede ook omdat het zo snel ging op reis(was met een groepsreis met druk programma), heb ik het wel even heel moeilijk gehad toen ik thuis was. Voor de eerste week vond ik het weer vreselijk thuis te zijn en wilde ik terug. Ook voelde ik alsof ik alles weer vergeten was of zou vergeten. Ik kijk nu echt met fijne herinneringen terug en als ik echt dat gevoel van daar zijn weer wil hebben dan kijk ik naar foto's, haal herinneringen op met mijn reisgenootje of anderen die er ook (ooit) geweest zijn. En tijdens mijn reis had ik in de bus vaak muziek op en die nummers die ik veel draaide geven me echt associaties met toen, als ik die hoor en mijn ogen sluit zie ik alles weer voor me. Dat is soms echt heerlijk om even te doen.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Fijn gevoel van reis vasthouden? Empty Re: Fijn gevoel van reis vasthouden?

Bericht  Gast di 13 maa 2012 - 4:59

Het boek van mijn reisblog met een aantal foto's is al onderweg. Heb op mijn werk en op mijn telefoon een foto gezet van een moment in mijn reis.

Ik denk dat het op mijn reis vooral scheelde dat niemand mij kende en ik overal open in kon gaan. Nu voel ik me snel schuldig als ik ergens 'nee' op zeg (bij mijn werk), terwijl ik daar mijn redenen voor heb. Laatst was ik toch wel blij dat ik mijn zegje durfde te doen tegen een collega. Dat heb ik wel weer behouden van mijn reis.

Gerechten koken is een leuk idee. Nu even bedenken hoe ik ze minder pittig maak ;-) Heb vanmiddag wel een fruitsmoothie gemaakt. Was natuurlijk niet hetzelfde als daar, maar dat geeft niet. Ben ziek thuis en kon wel wat vitamientjes gebruiken.

Waar ik vooral aan moet wennen is dat je meteen weer 'dichtslibt' met verplichtingen, omdat ik dat voor mijn reis ook al deed. En ik wil dat juist niet meer. Maar dat is zo lastig als je samen woont en niet alleen.

Muziek die op mijn MP3 speelde staat er nog altijd op, dus dat is ook een goede tip.

De tijd dat ik alleen was, heb ik nog wel wat contact met reisgenootjes die ik ter plekke tegenkwam. Die wonen helaas allemaal in het buitenland.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fijn gevoel van reis vasthouden? Empty Re: Fijn gevoel van reis vasthouden?

Bericht  Gast di 13 maa 2012 - 5:01

Heeft je vriend geen avonden dat hij weg is? Voor sport of vrienden oid? Misschien kun je proberen die avonden voor jezelf verplicht vrij te houden zodat je wel nee moet zeggen tegen verplichtingen waar je geen zin in hebt en even lekker alleen kunt zijn?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fijn gevoel van reis vasthouden? Empty Re: Fijn gevoel van reis vasthouden?

Bericht  Marin di 13 maa 2012 - 5:05

Ja het lastige is dat het 'gewone' leven vol verplichtingen zit die je op reis niet hebt. Dat maakt een reis sowieso al verfrissender en spannender dan het echte leven. Maar het is toch al goed dat je realiseert dát je iets wilt veranderen in je gewone leven hierdoor? Wat PB zegt, misschien kan je iets bewuster om gaan met je tijd en de momenten die je vrij bent en echt alleen zo gebruiken dat je echt lekker ontspant.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Fijn gevoel van reis vasthouden? Empty Re: Fijn gevoel van reis vasthouden?

Bericht  TukTuk di 13 maa 2012 - 5:06

Jip83 schreef:Het boek van mijn reisblog met een aantal foto's is al onderweg. Heb op mijn werk en op mijn telefoon een foto gezet van een moment in mijn reis.

Ik denk dat het op mijn reis vooral scheelde dat niemand mij kende en ik overal open in kon gaan. Nu voel ik me snel schuldig als ik ergens 'nee' op zeg (bij mijn werk), terwijl ik daar mijn redenen voor heb. Laatst was ik toch wel blij dat ik mijn zegje durfde te doen tegen een collega. Dat heb ik wel weer behouden van mijn reis.

Gerechten koken is een leuk idee. Nu even bedenken hoe ik ze minder pittig maak ;-) Heb vanmiddag wel een fruitsmoothie gemaakt. Was natuurlijk niet hetzelfde als daar, maar dat geeft niet. Ben ziek thuis en kon wel wat vitamientjes gebruiken.

Waar ik vooral aan moet wennen is dat je meteen weer 'dichtslibt' met verplichtingen, omdat ik dat voor mijn reis ook al deed. En ik wil dat juist niet meer. Maar dat is zo lastig als je samen woont en niet alleen.

Muziek die op mijn MP3 speelde staat er nog altijd op, dus dat is ook een goede tip.

De tijd dat ik alleen was, heb ik nog wel wat contact met reisgenootjes die ik ter plekke tegenkwam. Die wonen helaas allemaal in het buitenland.

Weet je vriend/man dat je dit gevoel hebt? Denk dat het goed is om hier sowieso over te praten, weet niet hoe het nu bij jullie thuis gaat, maar wij hebben altijd bewust een aantal avonden/dagen samen, maar ook bewust een aantal dagen/avonden dat 1 van de 2 weggaat om zijn eigen dingen te doen. Of we zitten beide achter de computer ons eigen ding te doen.
Zelfs nu ik alleen in de weekenden thuis ben, is mijn vriend sowieso 1 avond, vaak de vrijdag of zaterdagavond weg, is voor hem ook de enige avond dat hij het laat kan maken, en ik vind het ook heerlijk om alleen te zijn thuis.

Verder als je het lastig vind om nee te zeggen tegen mensen... Wat voor mij tegenwoordig helpt, is te bedenken hoe vaak die mensen zelf ook afzeggen / iets op een andere datum inplannen omdat het hun beter uit komt, ik kwam tot de conclusie dat mensen dat heel vaak doen, maar dat het mij niet meer opvalt omdat ik altijd diegene was die me aanpaste aan anderen, en het normaal vond als iemand zegt "nee het komt nu niet uit", en bedacht me toen, als die mensen dat doen, dan zullen ze het ook niet raar vinden als ik eens zeg dat het niet uit komt. En dat werkt voor mij echt enorm goed!
Natuurlijk zullen mensen soms ff raar opkijken, maar het is zo'n enorme last die dan van je af valt!

Verder kan ik me alleen maar aansluiten bij de eerder genoemde tips, foto's terug kijken, even die gevoelens terug halen die je toen had etc etc.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fijn gevoel van reis vasthouden? Empty Re: Fijn gevoel van reis vasthouden?

Bericht  Gast di 13 maa 2012 - 5:11

Ja, hij weet dat. Ik ben op maandag vrij en dan probeer ik ook echt tijd voor mezelf te hebben.

Mijn vriend en ik zijn vaak tegelijk sporten. En hij heeft helaas weinig vriendein. Ik ga nog weleens naar vriendinnen of zij komen hier, maar dat wordt dan spontaan afgesproken en zie ik niet als verplichting. Daar durf ik ook rustig nee op te zeggen.

Ik heb nog wel heel erg het gevoel dat ik mijn tas weer wil inpakken en weg wil.

Misschien wil ik te snel veranderingen en moet ik mezelf even deze maand de tijd geven en toch die verplichtingen doorstaan. Want er zijn nou eenmaal mensen die me graag willen zien en dat is ook wel weer leuk om te merken natuurlijk..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fijn gevoel van reis vasthouden? Empty Re: Fijn gevoel van reis vasthouden?

Bericht  Marin di 13 maa 2012 - 5:16

Je topic doet me denken aan dit liedje:




LYRICS


(Behalve dat er geen liefde in het spel is, maar dat kan je ook als 'de reis' interpreteren en ik vind die uitdrukking 'I've still got sand in my shoes' zo mooi beeldend voor de situatie als je thuis komt na een reis)


Laatst aangepast door Marin op di 13 maa 2012 - 5:18; in totaal 1 keer bewerkt
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Fijn gevoel van reis vasthouden? Empty Re: Fijn gevoel van reis vasthouden?

Bericht  TukTuk di 13 maa 2012 - 5:17

Jip83 schreef:Ja, hij weet dat. Ik ben op maandag vrij en dan probeer ik ook echt tijd voor mezelf te hebben.

Mijn vriend en ik zijn vaak tegelijk sporten. En hij heeft helaas weinig vriendein. Ik ga nog weleens naar vriendinnen of zij komen hier, maar dat wordt dan spontaan afgesproken en zie ik niet als verplichting. Daar durf ik ook rustig nee op te zeggen.

Ik heb nog wel heel erg het gevoel dat ik mijn tas weer wil inpakken en weg wil.

Misschien wil ik te snel veranderingen en moet ik mezelf even deze maand de tijd geven en toch die verplichtingen doorstaan. Want er zijn nou eenmaal mensen die me graag willen zien en dat is ook wel weer leuk om te merken natuurlijk..

Pff ja dat benauwde mij ook enorm! Ik zat helaas al heel snel in de sleur van alles, want ik kon op mijn oude werk terug komen, mits ik snel kon beginnen.. Kwam 6 of 7 mei terug, en een week later werkte ik al weer 40+ uur..

Die verplichtingen ontkom je toch niet aan, maar je kan het wel een beetje sturen, dan wachten mensen maar 2 weken langer smile
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fijn gevoel van reis vasthouden? Empty Re: Fijn gevoel van reis vasthouden?

Bericht  Gast di 13 maa 2012 - 5:21

Yep, ik kwam zaterdag thuis en dinsdag weer werken. Ik had even beter een week thuis kunnen blijven nog. Maar ik koos ervoor om dan in de zomer wat meer vakantie over te houden.

Ik ga even je liedje luisteren Marin! Edit: inderdaad! Hoihoi, zal m maar niet op Facebook zetten...straks krijg ik nog rare vragen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fijn gevoel van reis vasthouden? Empty Re: Fijn gevoel van reis vasthouden?

Bericht  TukTuk di 13 maa 2012 - 8:07

Jip83 schreef:Yep, ik kwam zaterdag thuis en dinsdag weer werken. Ik had even beter een week thuis kunnen blijven nog. Maar ik koos ervoor om dan in de zomer wat meer vakantie over te houden.

Ik ga even je liedje luisteren Marin! Edit: inderdaad! Hoihoi, zal m maar niet op Facebook zetten...straks krijg ik nog rare vragen!

Pff heftig! Jij hebt nog minder tijd er tussen gehad.. Heb je niet enorm last gehad van de jetlag? Wel echt respect voor je dat je dat trok.
Hoop echt dat je wat meer rust kan krijgen binnenkort!

En Marin, mooi nummer inderdaad!
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fijn gevoel van reis vasthouden? Empty Re: Fijn gevoel van reis vasthouden?

Bericht  Gast di 13 maa 2012 - 8:15

AngelNyn schreef:
Jip83 schreef:Yep, ik kwam zaterdag thuis en dinsdag weer werken. Ik had even beter een week thuis kunnen blijven nog. Maar ik koos ervoor om dan in de zomer wat meer vakantie over te houden.

Ik ga even je liedje luisteren Marin! Edit: inderdaad! Hoihoi, zal m maar niet op Facebook zetten...straks krijg ik nog rare vragen!

Pff heftig! Jij hebt nog minder tijd er tussen gehad.. Heb je niet enorm last gehad van de jetlag? Wel echt respect voor je dat je dat trok.
Hoop echt dat je wat meer rust kan krijgen binnenkort!

En Marin, mooi nummer inderdaad!

Scheelde dat ik vroeg wakker was en vroeg in de avond moe. Dus ik was op mijn werk voor mijn gevoel in de middag en vroege avond, dus best te doen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fijn gevoel van reis vasthouden? Empty Re: Fijn gevoel van reis vasthouden?

Bericht  TukTuk di 13 maa 2012 - 8:22

Jip83 schreef:
AngelNyn schreef:
Jip83 schreef:Yep, ik kwam zaterdag thuis en dinsdag weer werken. Ik had even beter een week thuis kunnen blijven nog. Maar ik koos ervoor om dan in de zomer wat meer vakantie over te houden.

Ik ga even je liedje luisteren Marin! Edit: inderdaad! Hoihoi, zal m maar niet op Facebook zetten...straks krijg ik nog rare vragen!

Pff heftig! Jij hebt nog minder tijd er tussen gehad.. Heb je niet enorm last gehad van de jetlag? Wel echt respect voor je dat je dat trok.
Hoop echt dat je wat meer rust kan krijgen binnenkort!

En Marin, mooi nummer inderdaad!

Scheelde dat ik vroeg wakker was en vroeg in de avond moe. Dus ik was op mijn werk voor mijn gevoel in de middag en vroege avond, dus best te doen!

Ok! Dat scheelt dan inderdaad wel, ik ben zelf toen niet vanuit Thailand terug gevlogen dus weet niet hoe erg de jetlag dan normaal gesproken is, wij waren ook nog daarna naar Australie en Amerika geweest en vlogen vanaf San Francisco terug naar NL, weet niet of dat veel verschil maakt omdat je dan vooruit gaat kwa tijdsverschil, ipv terug in de tijd.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fijn gevoel van reis vasthouden? Empty Re: Fijn gevoel van reis vasthouden?

Bericht  Gast di 13 maa 2012 - 8:30

Vanuit het westen is het lastiger, omdat je dan middenin de nacht op moet staan voor je gevoel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fijn gevoel van reis vasthouden? Empty Re: Fijn gevoel van reis vasthouden?

Bericht  Polly di 13 maa 2012 - 9:19

Ik duik meestal metéén van het ene in het andere, ik plan echt nooit tijd om bij te komen. Ach, zodra je thuis bent voelt het toch altijd alsof er niets veranderd is, maar de herinneringen blijven me altijd goed bij en zeker als ik lang weg ben geweest wordt het gewoon een deel van me. Ik laat overal een beetje achter en ik neem een beetje mee.
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fijn gevoel van reis vasthouden? Empty Re: Fijn gevoel van reis vasthouden?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum