ontstekingen op mijn rug
3 plaatsers
Pagina 1 van 1
ontstekingen op mijn rug
Eigenlijk altijd al heb ik erge acne gehad, dit voornamelijk in mijn gezicht. De laatste tijd valt dat gelukkig mee, maar nu komt het op mijn rug terug. Heb steeds wel ergens een enorme puist zitten, dat het een ontsteking wordt. Gelukkig zie je het met kleren aan niet, maar helaas voel ik het wel. Zo erg dat ik in mijn auto bv niet tegen de stoelleuning kan zitten omdat het pijn doet.
Dokter heeft al zalfjes voorgeschreven, maar dit werkt allemaal niet. Alleen de vrijverkrijgbare benzolperoxide helpt een beetje, het gaat iets sneller over. Alleen dat spul bleekt mijn kleren nogal uit, dus kan het niet continu gebruiken.
Lijkt ook wel of die bilten opkomen op plekken waar mijn bh's zitten, al zitten die niet te strak.
Herkent iemand dit of heeft DE tip?
Dokter heeft al zalfjes voorgeschreven, maar dit werkt allemaal niet. Alleen de vrijverkrijgbare benzolperoxide helpt een beetje, het gaat iets sneller over. Alleen dat spul bleekt mijn kleren nogal uit, dus kan het niet continu gebruiken.
Lijkt ook wel of die bilten opkomen op plekken waar mijn bh's zitten, al zitten die niet te strak.
Herkent iemand dit of heeft DE tip?
Jilke- Prater
- Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10
Re: ontstekingen op mijn rug
Wat vervelend! Ik heb zelf wat puistjes op mijn rug en smeer het `s ochtends altijd in met nivea soft hydratatie creme en `s nachts met biodermal tegen littekens, want daar zit ik voornamelijk mee. Ik heb helaas geen tip tegen de pijn, maar dus wel tegen littekenvorming.
Mint- Fluisteraar
- Aantal berichten : 489
Punten : 515
Registratiedatum : 27-11-10
Ben je alleen bij de huisarts geweest of ook al bij de dermatoloog? Als je alleen bij de huisarts bent geweest zou ik je adviseren om bij de huisarts aan te geven dat het zalfje onvoldoende effect heeft gehad, en vragen om een doorverwijzing naar de dermatoloog.
ellibre- Prater
- Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12
Alleen bij de huisarts geweest. Kan een dermatoloog zoveel meer? Heb nu allerlei smeersels al gehad, en hij had het al over Roaccutane, maar dat zie ik eigenlijk niet zo zitten. Slik al redelijk wat medicijnen en nog meer erbij lijkt me niet bepaald gezond, zeker omdat het al zo'n agressief spul is.
Jilke- Prater
Voor de behandeling van dergelijke aandoeningen volgt de huisarts (meestal) de NHG-standaard. Die schrijft in dit geval de volgende stappen qua behandeling voor:
1a. Behandeling met benzoylperoxide (die ken je dus al) of retinoïde
1b. Behandeling met retinoïde als benzoylperoxide niet aan slaat, of andersom
2. 1 + lokaal antibioticum (zalf/creme dus)
3. 1 + oraal antibioticum i.p.v lokaal antibioticum
4. Isotretinoïne (merknaam Roaccutane)
Stap 4 is facultatief, d.w.z. het is aan de huisarts (i.o.m. patiënt) om te kiezen tussen stap 4 of een doorverwijzing naar de dermatoloog. Isotretinoïne is een medicijn dat vrij heftige bijwerkingen kan hebben, vandaar dat huisartsen vaak eerder doorverwijzen dan dat ze dit voorschrijven. Nu ik je bericht nog een keer lees zie ik dat de huisarts Roaccutane al ter sprake heeft gebracht. In dat geval zou ik een nieuwe afspraak maken bij de huisarts, aangeven dat je Roaccutane niet zo ziet zitten, en vragen om een doorverwijzing. Dan kan je met de dermatoloog verdere opties bespreken, en eventueel alsnog de Roaccutane gaan gebruiken als dat nodig zou zijn.
1a. Behandeling met benzoylperoxide (die ken je dus al) of retinoïde
1b. Behandeling met retinoïde als benzoylperoxide niet aan slaat, of andersom
2. 1 + lokaal antibioticum (zalf/creme dus)
3. 1 + oraal antibioticum i.p.v lokaal antibioticum
4. Isotretinoïne (merknaam Roaccutane)
Stap 4 is facultatief, d.w.z. het is aan de huisarts (i.o.m. patiënt) om te kiezen tussen stap 4 of een doorverwijzing naar de dermatoloog. Isotretinoïne is een medicijn dat vrij heftige bijwerkingen kan hebben, vandaar dat huisartsen vaak eerder doorverwijzen dan dat ze dit voorschrijven. Nu ik je bericht nog een keer lees zie ik dat de huisarts Roaccutane al ter sprake heeft gebracht. In dat geval zou ik een nieuwe afspraak maken bij de huisarts, aangeven dat je Roaccutane niet zo ziet zitten, en vragen om een doorverwijzing. Dan kan je met de dermatoloog verdere opties bespreken, en eventueel alsnog de Roaccutane gaan gebruiken als dat nodig zou zijn.
ellibre- Prater
- Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12
Oke dit plan kende ik inderdaad van de huisarts, maar je legt het net iets beter uit Ben vanmorgen geweest bij de huisarts, en ben doorverwezen naar de dermatoloog. Gelukkig, hoop dat er nu echt iets gaat verbeteren.
Waarschijnlijk wordt het eerst 2 a 3 maanden antibiotica slikken. Als dat niet werkt, dan wordt het de Roaccutane. Maar dit liever niet zei hij, omdat ik nu met medicijnen zit die ook niet al te gezond zijn En combinatie van niet ideaal is.
Waarschijnlijk wordt het eerst 2 a 3 maanden antibiotica slikken. Als dat niet werkt, dan wordt het de Roaccutane. Maar dit liever niet zei hij, omdat ik nu met medicijnen zit die ook niet al te gezond zijn En combinatie van niet ideaal is.
Jilke- Prater
Soortgelijke onderwerpen
» Ontstekingen..
» Ik wil morgen mijn tuin kergeren gaan mijn buren schilderen
» Ineens veel zweten op mijn hoofd en in mijn haar..
» UPDATE 22-2: Mijn paps, de schrik van mijn leven vandaag
» Pff mijn verhaal (mijn vader)
» Ik wil morgen mijn tuin kergeren gaan mijn buren schilderen
» Ineens veel zweten op mijn hoofd en in mijn haar..
» UPDATE 22-2: Mijn paps, de schrik van mijn leven vandaag
» Pff mijn verhaal (mijn vader)
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: