Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic
+25
Tiara
Pien
Muis
CCC
Joss1
Earane
meisje
_Lana_
truestar
Slakje
Annie24
Star007
hellowkitty
Supertalentje
pindaatje
Floor
blondje1313
Poisongirl
Aimee
MissD
pitbullgup
studiebol
Lejow
mickey
Ayla
29 plaatsers
Pagina 36 van 40
Pagina 36 van 40 • 1 ... 19 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40
Re: Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic
Star nee dat doet mijn vriend dan hoor, maar ja ben toch wel wakker daar baal ik dan van. Maar goed weet ik dat voor de volgende keer gewoon bij een vriendin blijven pitten is dan toch het beste.
Veel plezier bij de bouwmarkten!
Veel plezier bij de bouwmarkten!
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10
Star ff snel, ons schema ziet er nu zo uit (ook 3 flessen)
07:00 papfles rijstebloem
10:00 200 gram fruit
13:00 fles 200 cc (denk dat ik er morgen ook een korst brood bij geef)
16:00 200 gram groente én 100 cc melk
19:00 papfles fijne granen (pyama papje)
Dit gaat hier goed, ze heeft vandaag tussendoor ook 100 cc thee op ongeveer. Je zou als ze nu al 200 cc laat staan ook alleen groente kunnen geven. Dat ze om 4 uur weer komt voor een voeding kan ook zijn doordat ze overdag wat laat staan, dan zou ik als ik jou was minder fruit en groente geven en daarna nog een klein flesje. Merk bij E. namelijk ook dat ze minder goed slaapt als ze minder melk op heeft die dag.
07:00 papfles rijstebloem
10:00 200 gram fruit
13:00 fles 200 cc (denk dat ik er morgen ook een korst brood bij geef)
16:00 200 gram groente én 100 cc melk
19:00 papfles fijne granen (pyama papje)
Dit gaat hier goed, ze heeft vandaag tussendoor ook 100 cc thee op ongeveer. Je zou als ze nu al 200 cc laat staan ook alleen groente kunnen geven. Dat ze om 4 uur weer komt voor een voeding kan ook zijn doordat ze overdag wat laat staan, dan zou ik als ik jou was minder fruit en groente geven en daarna nog een klein flesje. Merk bij E. namelijk ook dat ze minder goed slaapt als ze minder melk op heeft die dag.
Ayla- Kletskop
- Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
@Ayla:En doet E. het er goed op? Ik denk dat de combi van fruit en groente en 4 flessen van 200 ml gewoon te veel voor D is. waarschijnlijk drinkt ze haar flessen straks wel allemaal op als ze er nog maar 3 krijgt. S nachts heeft ze niet altijd honger hoor.. meestal is het gewoon even knuffelen en liedjes zingen en dan slaapt ze wel weer.
Ik wil straks 7.00 papfles, 10.00 fruit, 12.00 fles, tussendoor broodkorst en thee of diksap ( als ze dat nu wel lust haha) en dan 16.30 groente met aardappel en om 19.30 papfles.
Ik heb vandaag voor het eerst een aardappel bij de worteltjes gedaan, nou dat bakje was vliegensvlug op
Doe jij al aardappel bij de groente?
@all: Ik vraag me trouwens af hoe dat op het kdv gaat , als ik aangeef dat D. s middags een broodkorst , diksap o.i.d. mag. Zou ik dat dan zelf mee moeten geven?
Ik wil straks 7.00 papfles, 10.00 fruit, 12.00 fles, tussendoor broodkorst en thee of diksap ( als ze dat nu wel lust haha) en dan 16.30 groente met aardappel en om 19.30 papfles.
Ik heb vandaag voor het eerst een aardappel bij de worteltjes gedaan, nou dat bakje was vliegensvlug op
Doe jij al aardappel bij de groente?
@all: Ik vraag me trouwens af hoe dat op het kdv gaat , als ik aangeef dat D. s middags een broodkorst , diksap o.i.d. mag. Zou ik dat dan zelf mee moeten geven?
Star007- Kletskop
- Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11
Ja dat gaat goed, ze heeft mooi op tijd honger haha. Hier spuugde ze veel, sinds ik die fles minder geef is het over. Ze krijgt in feite 3,5 fles he, maar 's morgens gaat ie niet altijd op.
Ayla- Kletskop
@ayla, ik breek even in, lees hier altijd mee, maar ik vind dat je meisje wel veel krijgt hoor! Mijn E is toch een stukje ouder en die krijgt minder en wat zij krijgt is wat ze ook behoort te krijgen.
Red jou E het nog niet op 3 flessen?!
Red jou E het nog niet op 3 flessen?!
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
*Laat maar ik heb geen zin in discussies, iedereen doet het zoals die zelf wil *
Laatst aangepast door studiebol op zo 8 apr 2012 - 21:34; in totaal 1 keer bewerkt
studiebol- Ratel
Star en Ayla,
Toen jullie begonnen met fruit en groente, deden jullie dat ook door elkaar? Ik beodel, ik heb ze nu een paar keer bananaan gegeven, moet ik nou van de week weer fruit geven of zou ik ook groente kunnen doen? En dan weer fruit? Dat ik dan afwissel?
Star over het dagverblijf heb ik ook al zitten na denken, nu ze nog maar een paar hapjes eten laat ik ze daar niks doen, zodra ze meer gaan eten zal ik het wel eens overleggen. Maar volgens mij hoefde ik geen fruit of brood mee te geven, volgens mij kregen ze dat bij ons op het dagverblijf.
Toen jullie begonnen met fruit en groente, deden jullie dat ook door elkaar? Ik beodel, ik heb ze nu een paar keer bananaan gegeven, moet ik nou van de week weer fruit geven of zou ik ook groente kunnen doen? En dan weer fruit? Dat ik dan afwissel?
Star over het dagverblijf heb ik ook al zitten na denken, nu ze nog maar een paar hapjes eten laat ik ze daar niks doen, zodra ze meer gaan eten zal ik het wel eens overleggen. Maar volgens mij hoefde ik geen fruit of brood mee te geven, volgens mij kregen ze dat bij ons op het dagverblijf.
studiebol- Ratel
Hoe groot en zwaar is jou E. dan Pien? Want je hebt het vaker gezegd, dat mijn E. al veel meer kreeg als jou E. op die leeftijd, maar als ik me niet vergis is mijn E. groter en zwaarder... Als ik haar teveel geef gaat ze spugen, en ze moet minimaal 500 cc melk binnenkrijgen per 24 uur, en die krijgt ze binnen. Ga ook nog wel op het cb vragen of het zo goed is, mochten hun het er niet mee eens zijn ga ik minder fruit geven en daar een flesje nog bij. Maar ik ga haar niet minder geven, dan zit ik de hele dag met een ontevreden kind.
Studie ik gaf 's morgens fruit en 's middags groente, toen een tijdje gestopt met fruit omdat dat toch niet naar binnen ging, en sinds vorige week zondag dus fruit en groente... Zou gewoon als het fruit 's morgens goed gaat bij je meiden 's avonds groente aanbieden.
Star ik heb laatst potjes gehaald, alles wat ik zelf maakte moest ze toch niet en potjes eet ze dus goed, raar kind. Hebben van mijn zwager nu een babycook gehad, denk dat ik daar wel mee aan de slag ga binnenkort, maar alleen als we zelf ook aardappels, groente vlees eten, weet niet vanaf wanneer ze pasta e.d. mogen.
Studie ik gaf 's morgens fruit en 's middags groente, toen een tijdje gestopt met fruit omdat dat toch niet naar binnen ging, en sinds vorige week zondag dus fruit en groente... Zou gewoon als het fruit 's morgens goed gaat bij je meiden 's avonds groente aanbieden.
Star ik heb laatst potjes gehaald, alles wat ik zelf maakte moest ze toch niet en potjes eet ze dus goed, raar kind. Hebben van mijn zwager nu een babycook gehad, denk dat ik daar wel mee aan de slag ga binnenkort, maar alleen als we zelf ook aardappels, groente vlees eten, weet niet vanaf wanneer ze pasta e.d. mogen.
Ayla- Kletskop
http://www.borstvoeding.com/files/introductieschemaV7.pdf
ayla misschien heb je wat aan dit schema
ayla misschien heb je wat aan dit schema
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
Thnx Floor! Pasta mag dus pas vanaf 8 maanden... Wij moeten ons menu ook aanpassen haha, we eten veel potjes en makkelijk. Moet toch gezonder worden.
Ayla- Kletskop
@studiebol, heb niet gelezen wat je zei maar ook ik wil absoluut geen discussie of iets, het viel me gewoon op. Ik heb een tijd terug ook teveel aan e gegeven en was blij toen iemand me erop wees.
@Ayla. Mijn E is eind maart gewogen en was toen 69,5cm en 7450gram. Mij is verteld op het cb dat als ze volledig groente en fruit eet, er een fles af moet.
@Ayla. Mijn E is eind maart gewogen en was toen 69,5cm en 7450gram. Mij is verteld op het cb dat als ze volledig groente en fruit eet, er een fles af moet.
Pien- Ratel
Y. heeft tm 10 maanden op 4 flessen (180+6) gezeten. Buiten zijn groente/fruit/toetje/tussendoortje e.d. om. Daarna heeft hij tm 12 maanden nog 3 flessen gekregen (180+6) buiten de rest om. Nu krijgt hij nog steeds 2 flessen ('s morgens 1 en 's avonds 1)
Als Y. een fles minder wil regelt hij dat zelf wel. Er kan wel gezegd worden dat er een fles af moet (door vrienden/familie/cb, noem maar op) maar als het kindje er nog niet aan toe is, gaat dat niet werken. Maar dat is hoe wij er tegenaan kijken
Als Y. een fles minder wil regelt hij dat zelf wel. Er kan wel gezegd worden dat er een fles af moet (door vrienden/familie/cb, noem maar op) maar als het kindje er nog niet aan toe is, gaat dat niet werken. Maar dat is hoe wij er tegenaan kijken
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
E.lena wint ze weegt al ruim over de 8 kg (op onze weegschaal 8,2) en ze gaat al richting maat 74... Laatste keer was ze 65 cm (met 4 mnd), ik denk nu al richting 70 cm. Ik denk dat kindjes eten en drinken wat ze zelf op kunnen en waar ze behoefte aan hebben. En ik denk dat dat te maken heeft met gewicht, niet zozeer met leeftijd. E.lena eet nu geloof ik ook volledig groente en fruit, gewoon 2 potjes. Ze heeft ook zelf aangegeven 1 fles minder te willen. Merk het ook doordat ze nu niet meer spuugt.
Ayla- Kletskop
Vreemd dat jij het als winnen ziet... Maar prima! Het viel me gewoon op, niks meer, niks minder.
Pien- Ratel
Was een grapje Pien! Maar dat is zo moeilijk zien in getypte letters haha.
Ayla- Kletskop
gelukkig!Ayla schreef:Was een grapje Pien!
Pien- Ratel
Hallo allemaal,
Een fijn (paas)weekend gehad?
Wij hebben een goed weekend gehad, zijn gister naar mijn oma en ouders geweest, was erg gezellig. En vandaag naar de woonboulevard. Hebben een nieuwe hoekbank, eettafel, salontafel, dressoir, tv dressoir en 4 nieuwe eetkamerstoelen besteld. Komen in de eerste week van juli binnen dus ben benieuwd.
T. is het hele weekend al veel aan het slapen, denk dat het komt door de behandeling van de osteopaat. Maar het werkt al wel. Ze draait wat meer op haar rechterkant en vond het op haar buik liggen nu ook al niet zo erg.
Ga morgen even op iedereen reageren, en nu zo lekker even bankhangen met mijn mannetje en chocoladeeitjes.
(Ben weer voor het eerst ongesteld sinds de bevalling, en sinds ik gestart ben met de pil, maar jeetje wat voelt het allemaal beurs aan zoals het na de geboorte van T. was.)
Een fijn (paas)weekend gehad?
Wij hebben een goed weekend gehad, zijn gister naar mijn oma en ouders geweest, was erg gezellig. En vandaag naar de woonboulevard. Hebben een nieuwe hoekbank, eettafel, salontafel, dressoir, tv dressoir en 4 nieuwe eetkamerstoelen besteld. Komen in de eerste week van juli binnen dus ben benieuwd.
T. is het hele weekend al veel aan het slapen, denk dat het komt door de behandeling van de osteopaat. Maar het werkt al wel. Ze draait wat meer op haar rechterkant en vond het op haar buik liggen nu ook al niet zo erg.
Ga morgen even op iedereen reageren, en nu zo lekker even bankhangen met mijn mannetje en chocoladeeitjes.
(Ben weer voor het eerst ongesteld sinds de bevalling, en sinds ik gestart ben met de pil, maar jeetje wat voelt het allemaal beurs aan zoals het na de geboorte van T. was.)
MissD- Prater
- Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10
Wat gaan jullie met de oude spullen doen MissD?
Ayla- Kletskop
Ayla, ik denk verkopen op marktplaats . We konden ze daar inruilen (lees GRATIS meegeven aan de mensen die de nieuwe meubels kunnen bezorgen), maar dat doen we niet aangezien de meubels nu 3 jaar oud zijn en eigenlijk nog als nieuw .
MissD- Prater
Oke, misschien dat wij interesse hebben dan namelijk. Huis gaat in de verkoop, en we zullen ook meubels moeten hebben om in het nieuwe huis te zetten. Weet alleen niet of vriend nieuw nieuw wil of dat bijna nieuw ook goed is. Zal wel afhangen van de prijs van het nieuwe huis en waar we deze voor verkopen.
Ayla- Kletskop
En ook L rolt sinds vanavond op haar buik
Gekke kids, nu ben ik heel druk met ze, want soms zijn ze "ineens vergeten" hoe ze ook al weer terug moesten draaien en dan is het krijsen
MissD lekker aan het shoppen geweest dus! Was het niet ontzettend druk?
Hier een lekker dagje, gezellig geluncht bij mijn ouders.. en toen nog een verjaardag van de schuin over buurvrouw. Had de meiden mee genomen maar het was daar zoooooo druk.. jemig zeg, zelfs ik werd lichtelijk gek, dus die heb ik thuis in bed gelegd en de babyfoon meegenomen en dat ging prima.
Gekke kids, nu ben ik heel druk met ze, want soms zijn ze "ineens vergeten" hoe ze ook al weer terug moesten draaien en dan is het krijsen
MissD lekker aan het shoppen geweest dus! Was het niet ontzettend druk?
Hier een lekker dagje, gezellig geluncht bij mijn ouders.. en toen nog een verjaardag van de schuin over buurvrouw. Had de meiden mee genomen maar het was daar zoooooo druk.. jemig zeg, zelfs ik werd lichtelijk gek, dus die heb ik thuis in bed gelegd en de babyfoon meegenomen en dat ging prima.
studiebol- Ratel
MissD goed geslaagd dus!
Studie wat goed zeg! Hier gebeurd er nog niks zonder hulp en dan alleen maar van buik naar rug!
Sinds dat madame dr handjes heeft ontdekt gaat heel die hand erin in die mond en de speen eruit. Vaak propt ze ook nog dr knuffel erin! Prima, ware het niet dat ze gaat krijsen als ze dr speen kwijt is, zo vermoeiend! Sowieso valt ze nu moeilijke in slaap en is ze giga tweekennig, alleen papa en mama zijn goed! Nu zijn die ook het belangrijkste natuurlijk
Studie wat goed zeg! Hier gebeurd er nog niks zonder hulp en dan alleen maar van buik naar rug!
Sinds dat madame dr handjes heeft ontdekt gaat heel die hand erin in die mond en de speen eruit. Vaak propt ze ook nog dr knuffel erin! Prima, ware het niet dat ze gaat krijsen als ze dr speen kwijt is, zo vermoeiend! Sowieso valt ze nu moeilijke in slaap en is ze giga tweekennig, alleen papa en mama zijn goed! Nu zijn die ook het belangrijkste natuurlijk
Gast- Gast
Hoort bij de sprongetjes Parel! Komt vanzelf goed, maar deze duurt wel even...
Ayla- Kletskop
Hihi Parel! Ik herken dat met de handjes en het speentje! Louise vindt plots ook haar handjes veel lekkerder dan haar speentje, maar dan wilt ze haar speentje terug en als ze het niet kan vinden kan mama het weer gaan zoeken (en meestal gaat ze er dan op één of andere manier opliggen).
Hoeveel sprongetjes zijn er eigenlijk? Wij hebben tot nu toe enkel het 5weken sprongetje echt meegemaakt.
Hoeveel sprongetjes zijn er eigenlijk? Wij hebben tot nu toe enkel het 5weken sprongetje echt meegemaakt.
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Parel en studie; We zijn heel goed geslaagd ja . Alleen gaat het zo wennen worden. We hebben nu meubels met teakfineer, en de banken en stoelen zijn van wit leer.
Straks krijgen we meubels in een beetje licht/grijs eiken en de banken en stoelen worden van donkerbruin stof. Dus ben benieuwd, in de winkel stond het goed bij elkaar, ben benieuwd of ik dat straks thuis nog vind. Maar goed dat zien we vanzelf wel.
Hier ook een meisje dat haar handjes (en alles in haar handjes; doekjes, knuffels, rammelaar, dekentje en onze vingers) in haar mond stopt. Ze ligt er dan ook echt lekker op te sabbelen.
Vandaag een rustig dagje hier, ik ga maar wat in het huishouden doen. Het is toch slecht weer, vanmiddag als Tess slaapt een filmpje kijken en als ze weer wakker word lekker met haar spelen. Morgen komt de fysio weer, en donderdag moeten we naar de osteopaat en even een id kaart voor T. aanvragen en dan in de avond gaat ze weer een nachtje bij mijn ouders logeren.
Fijne dag allemaal!
Straks krijgen we meubels in een beetje licht/grijs eiken en de banken en stoelen worden van donkerbruin stof. Dus ben benieuwd, in de winkel stond het goed bij elkaar, ben benieuwd of ik dat straks thuis nog vind. Maar goed dat zien we vanzelf wel.
Hier ook een meisje dat haar handjes (en alles in haar handjes; doekjes, knuffels, rammelaar, dekentje en onze vingers) in haar mond stopt. Ze ligt er dan ook echt lekker op te sabbelen.
Vandaag een rustig dagje hier, ik ga maar wat in het huishouden doen. Het is toch slecht weer, vanmiddag als Tess slaapt een filmpje kijken en als ze weer wakker word lekker met haar spelen. Morgen komt de fysio weer, en donderdag moeten we naar de osteopaat en even een id kaart voor T. aanvragen en dan in de avond gaat ze weer een nachtje bij mijn ouders logeren.
Fijne dag allemaal!
MissD- Prater
Pagina 36 van 40 • 1 ... 19 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40
Soortgelijke onderwerpen
» Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic
» Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic
» foto topic begin en eind 2012
» Whaah een goed eind van 2011
» Mama's met kids uit 2011