Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic
+25
Tiara
Pien
Muis
CCC
Joss1
Earane
meisje
_Lana_
truestar
Slakje
Annie24
Star007
hellowkitty
Supertalentje
pindaatje
Floor
blondje1313
Poisongirl
Aimee
MissD
pitbullgup
studiebol
Lejow
mickey
Ayla
29 plaatsers
Pagina 19 van 40
Pagina 19 van 40 • 1 ... 11 ... 18, 19, 20 ... 29 ... 40
Re: Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic
En als je hem in plaats van om 23:00 om 21:30 of 22:00 uur een flesje geeft? Maak je maar 100 cc, hij drinkt het toch niet op. Dan heeft hij nog wel iets op, lijkt me dat het dan geen kwaad kan.
Ayla- Kletskop
- Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Helpt ook niet, hij blijft slaperig en wordt niet wakker... Dus geef het hem gewoon en zie wel wat hij opdrinkt. Kan hem toch niet dwingen om het op te drinken.
Poisongirl- Kletskop
- Aantal berichten : 1642
Punten : 1809
Registratiedatum : 18-11-10
Oh nee dan heeft dat ook geen zin. Ik dacht misschien als je vroeger bent dat ie dan wat meer wakker wordt, maar niet dus. Nouja, gaat wel weer over, je merkt het vanzelf als ie echt niet meer wil. E. dronk nog geen 10 cc toen ze echt niet meer wilde.
Ayla- Kletskop
Poison Sorry! Ik had er niet aangedacht dat J een stuk jonger was.. sorry! Dan ben ik het wel met Ayla eens dat ik hem gewoon ff wakker zou maken om 22 uur ofzo en kijken wat hij dan drinkt...
Maar eerlijk is eerlijk.. hier hebben de meiden ook een periode gehad dat ik ze niet meer wakker kreeg om 22 uur denk dat ze toen rond de 3 maanden waren. Toen kregen ze hier rond 20 uur hun laatste eten.. en dan sliepen ze door tot 7 uur.. misschien lang maar ja ik kreeg ze gewoon niet wakker. Ze hebben er niet onder te lijden gehad. En opeens hadden ze wel weer honger om 22 uur dus kwamen ze vanzelf weer.
Nou hier hebben ze de rijstebloem door de melk gehad. Wie doet dit nog meer? Wordt het bij jullie heel erg dik? Het werd hier niet heel erg dik ofzo, wel een beetje. Zou ik er dan meer door heen moeten doen? Ik had 210 water gedaan, 7 scheppen poeder en dan 3 eetlepels rijstebloem. Ik had er geen nutriton voor L door heen gedaan.. want ik dacht nu is het ook al dikker en dan nog met nutriton wordt het helemaal extreem toch?
Maar eerlijk is eerlijk.. hier hebben de meiden ook een periode gehad dat ik ze niet meer wakker kreeg om 22 uur denk dat ze toen rond de 3 maanden waren. Toen kregen ze hier rond 20 uur hun laatste eten.. en dan sliepen ze door tot 7 uur.. misschien lang maar ja ik kreeg ze gewoon niet wakker. Ze hebben er niet onder te lijden gehad. En opeens hadden ze wel weer honger om 22 uur dus kwamen ze vanzelf weer.
Nou hier hebben ze de rijstebloem door de melk gehad. Wie doet dit nog meer? Wordt het bij jullie heel erg dik? Het werd hier niet heel erg dik ofzo, wel een beetje. Zou ik er dan meer door heen moeten doen? Ik had 210 water gedaan, 7 scheppen poeder en dan 3 eetlepels rijstebloem. Ik had er geen nutriton voor L door heen gedaan.. want ik dacht nu is het ook al dikker en dan nog met nutriton wordt het helemaal extreem toch?
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Even snel, ben afgedraaid!
Studie, hier wordt het ook niet heel dik hoor, ik doe 180cc en 3 scheppen. Misschien kan je 4 scheppen doen? De max is 7 scheppen per dag geloof ik.
Had niks meer gevonden bij de V&D btw, maar hier hebben ze voor baby's maar een klein hoekje! Veel plezier!
Studie, hier wordt het ook niet heel dik hoor, ik doe 180cc en 3 scheppen. Misschien kan je 4 scheppen doen? De max is 7 scheppen per dag geloof ik.
Had niks meer gevonden bij de V&D btw, maar hier hebben ze voor baby's maar een klein hoekje! Veel plezier!
Gast- Gast
Studie waarom doe je niet gewoon 180+6 en dan 3 scheppen rijstebloem? E.lena drinkt de gewone melk uit de M speen en de pap uit de L speen, maar dat komt doordat de vezeltjes van de rijstebloem niet door de m speen passen, volgens mij raakt ie dan verstopt. Vonden ze het lekker? Rijstebloem valt wat zwaarder en vult meer, dus ik verwacht eigenlijk dat ze er net zo lang op slapen als je 200 cc geeft.
Ayla- Kletskop
Ayla schreef:Studie waarom doe je niet gewoon 180+6 en dan 3 scheppen rijstebloem? E.lena drinkt de gewone melk uit de M speen en de pap uit de L speen, maar dat komt doordat de vezeltjes van de rijstebloem niet door de m speen passen, volgens mij raakt ie dan verstopt. Vonden ze het lekker? Rijstebloem valt wat zwaarder en vult meer, dus ik verwacht eigenlijk dat ze er net zo lang op slapen als je 200 cc geeft.
Omdat.. ik altijd 210+7 deed savonds.. en dat krijgen ze eigenlijk wel op. Dus daarom had ik dat nu weer gedaan..
Volgens mij vonden ze het allebei wel lekker ja, want de flessen waren leeg had gewoon naturel gedaan hoor niet met vanille ofzo.
Sinds vorige week hebben ze ineens een sprongetje gemaakt met het eten, meestal drinken ze nu 180 per keer.. heel af en toe laten ze wat staan.
studiebol- Ratel
Je meisjes worden groot Studie!
L drinkt nu ook (met de 123 speen, dat dan wel ) al haar flessen 180cc leeg.
Donderdag moet ze weer prikken, wegen & meten, ben benieuwd!
Ze heeft nu zondagavond voor het laatst gepoept, dus het is nu weer wachten .. als er morgenavond niks is, doe ik weer lactulose .. vind het zo raar! Hoe vaak poepen jullie kindjes?
Ze heeft nu zondagavond voor het laatst gepoept, dus het is nu weer wachten .. als er morgenavond niks is, doe ik weer lactulose .. vind het zo raar! Hoe vaak poepen jullie kindjes?
Gast- Gast
Parel schreef:Je meisjes worden groot Studie!
Ik heb toevallig net weer een kind kunnen badderen wat tot zijn kin vol met poep zat, dus voel me geroepen om even te reageren
Luuk poept soms 3 dagen achter elkaar elke dag meerdere keren, en dan weer zo'n 4 dagen niet (om vervolgens tot zijn nek onder te zitten). Maar hij krijgt nog borstvoeding, dan mag dat i.v.m afstemming van voedingsstoffen enzo. Ik weet niet hoe dat bij fv zit... Heb je het idee dat ze er last van heeft? Anders even navragen bij het CB donderdag?
Laatst aangepast door Aimee op di 20 maa 2012 - 9:49; in totaal 1 keer bewerkt
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
Ja, ik vraag het sowieso donderdag wel even na hoor, heb ik ook weer wat te zeuren
Ik vind het voor haar lastig, voor mezelf niet, mis het weinig, heb al 3 poepluiers verschoond van andermans kindjes vandaag
Ik vind het voor haar lastig, voor mezelf niet, mis het weinig, heb al 3 poepluiers verschoond van andermans kindjes vandaag
Gast- Gast
@Parel: wat het poepen betreft: F poept ook niet iedere dag. Net als wat Aimee zegt: dan een paar dagen niet, dan een paar keer per dag. Maar ook bv he.
@Kleertjes van mijn zus: ik heb twee dozen meegenomen, de overige vier mocht ze houden, was niet mijn smaak. Dingen waarover ik twijfelde, heb ik niet meegenomen. Ik had van mijn vriendin ook enorm veel kleertjes gekregen, dus ik heb echt heeeeeeeeeeeeel veel. Ben daarom heel kritisch geweest.
@Kleertjes van mijn zus: ik heb twee dozen meegenomen, de overige vier mocht ze houden, was niet mijn smaak. Dingen waarover ik twijfelde, heb ik niet meegenomen. Ik had van mijn vriendin ook enorm veel kleertjes gekregen, dus ik heb echt heeeeeeeeeeeeel veel. Ben daarom heel kritisch geweest.
mickey- Kletskop
- Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10
Nou Studie, dan zou ik zeggen, probeer morgen 200, kijken hoe het gaat (als je dat wil natuurlijk!) Was hier ook steeds, sprongetje met eten, ineens drinken ze dan meer. Ik heb nu ook weer gewoon naturel rijstebloem, de vanille was/is op in de winkel. Maar nu gaat het niet zo hard naar binnen, dus denk dat ze vanille lekkerder vind haha.
Parel Bij E.lena verschilt het ook, maar volgens mij gemiddeld wel elke dag.
Ayla- Kletskop
Haha, ik vind dat helemaal niet leuk, zoveel gekregen spullen!
Wil zelf kopen, maar ook kan ze het allemaal niet aan, ze groeien zó snel! >
Bewaren jullie veel? Ik echt alleen maar neutrale dingen, rompertjes en leuke meisjesdingen.
Vandaag zeiden ze op het kdv dat ze een beetje last van haar buik had gehad en windjes had gelaten dus ze hebben met haar gelopen en toen ging het weer .. Nu moet ik zeggen dat ze dat thuis helemaal niet zo erg heeft, maar misschien ben ik meer met haar bezig dat kan natuurlijk ook.
Wil zelf kopen, maar ook kan ze het allemaal niet aan, ze groeien zó snel! >
Bewaren jullie veel? Ik echt alleen maar neutrale dingen, rompertjes en leuke meisjesdingen.
Vandaag zeiden ze op het kdv dat ze een beetje last van haar buik had gehad en windjes had gelaten dus ze hebben met haar gelopen en toen ging het weer .. Nu moet ik zeggen dat ze dat thuis helemaal niet zo erg heeft, maar misschien ben ik meer met haar bezig dat kan natuurlijk ook.
Gast- Gast
Oh ja: F krijgt sinds gister Nutriton vóór het drinken. Hij spuugde de laatste tijd best veel en ook nog lang na zijn voeding. Gisterochtend zelfs 3 uur na zijn voeding nog... Mijn zus heeft Nutriton voor haar dochtertje, dus ik heb wat van haar gekregen om het te proberen. Ik heb het idee dat het wel helpt, maar vanavond moest hij flink boeren tussen het drinken door en spuugde zo de Nutriton uit... Na het drinken heeft hij dus ook nog gespuugd... Ik kijk het morgen nog even aan of hij het toch binnen houdt. Zo ja, dan haal ik een pakje Nutriton, zo nee, dan heb ik pech en moet ik hem vaker omkleden Hij lijkt er zelf geen last van te hebben, dat scheelt wel.
mickey- Kletskop
Hier hetzelfde qua poepen als bij Aimee: als er een tijdje tussen zit, weet ik dat er een verschrikkelijke luier aan zit te komen. Meestal doe ik uit voorzorg al een maat groter om, maar meestal mag dat ook niet baten.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Ik vind het heel lief, al die kleertjes, maar eigenlijk is er geen bal aan... Nu heb ik zelf geen excuus meer om kleertjes te kopen, hahaha.
Ik denk inderdaad dat ze er thuis minder last van heeft, omdat jij/je vriend dan met haar bezig zijn. Op het kdv moet ze zichzelf toch meer zien te vermaken dan thuis. En dan kan ze dus ook sneller last krijgen van haar buik denk ik.
Ik denk inderdaad dat ze er thuis minder last van heeft, omdat jij/je vriend dan met haar bezig zijn. Op het kdv moet ze zichzelf toch meer zien te vermaken dan thuis. En dan kan ze dus ook sneller last krijgen van haar buik denk ik.
mickey- Kletskop
Ayla schreef:Nou Studie, dan zou ik zeggen, probeer morgen 200, kijken hoe het gaat (als je dat wil natuurlijk!) Was hier ook steeds, sprongetje met eten, ineens drinken ze dan meer. Ik heb nu ook weer gewoon naturel rijstebloem, de vanille was/is op in de winkel. Maar nu gaat het niet zo hard naar binnen, dus denk dat ze vanille lekkerder vind haha.
Ik begrijp even niet waarom ik ze minder moet aanbieden terwijl ze het op krijgen??
Parel hier verschilt het poepen ook heel erg geennpeil op te trekken
studiebol- Ratel
mickey schreef:Oh ja: F krijgt sinds gister Nutriton vóór het drinken. Hij spuugde de laatste tijd best veel en ook nog lang na zijn voeding. Gisterochtend zelfs 3 uur na zijn voeding nog... Mijn zus heeft Nutriton voor haar dochtertje, dus ik heb wat van haar gekregen om het te proberen. Ik heb het idee dat het wel helpt, maar vanavond moest hij flink boeren tussen het drinken door en spuugde zo de Nutriton uit... Na het drinken heeft hij dus ook nog gespuugd... Ik kijk het morgen nog even aan of hij het toch binnen houdt. Zo ja, dan haal ik een pakje Nutriton, zo nee, dan heb ik pech en moet ik hem vaker omkleden Hij lijkt er zelf geen last van te hebben, dat scheelt wel.
Hoe doe je dt dan? Ik mengde het met het gewone poeder maar databank jij niet. Ben heel benieuwd hoe je dat doet?
studiebol- Ratel
Ik meng het gewoon met wat water en geef hem daar een paar lepeltjes van, voordat hij gaat drinken.
Mijn zus en broertje vroegen zich ook al af hoe ik dat moest doen:
-"moet jij het dan droog afslikken ofzo?"
-"smeer je dat dan op je tieten ofzo?"
Maar gewoon oplossen in water en dan met een lepeltje geven dus.
Mijn zus en broertje vroegen zich ook al af hoe ik dat moest doen:
-"moet jij het dan droog afslikken ofzo?"
-"smeer je dat dan op je tieten ofzo?"
Maar gewoon oplossen in water en dan met een lepeltje geven dus.
mickey- Kletskop
Hahaha Mickey "smeer jij het op je tieten dan" geweldig! Ik kreeg dat niet voor mekaar een papje, voor ik het naar binnen had was het al gelei...
Studie nee ja dat is ook zo. Ik dacht omdat rijstebloem wat zwaarder valt, waarom zou je ze dan nog 210+7 geven, mja, wat jij ook zegt, als ze het op kunnen waarom niet...
Studie nee ja dat is ook zo. Ik dacht omdat rijstebloem wat zwaarder valt, waarom zou je ze dan nog 210+7 geven, mja, wat jij ook zegt, als ze het op kunnen waarom niet...
Ayla- Kletskop
@Ayla: ja dat was mijn broertje uiteraard, hahaha. Het wordt inderdaad erg snel dik, maar hij likt het zonder problemen van de lepel af.
mickey- Kletskop
Ayla, oke ik dacht even dat er iets anders moest ofzo, ik dacht al huh? Dan heb ik daar over heen gelezen ofzo.
Mickey, helemala duidelijk. Fijn dat hij het zo van het lepeltje sabbelt.
Nou hier had de rijstebloem niet het gewenste effect. Wel dat V savonds niet zo onrustig was dus die had de buik goed vol... maar ze werden nu midden in de nacht wakker Dus dat gaat hem niet worden vanaf 20 uur geen voeding meer. Geen probleem weten we dat ook weer. Dus vanavond gewoon om 7 uur een fles en dan maak ik ze om 22 uur ofzo toch wakker voor weer een fles.. kan dan iedereen tenminste lekker de nacht door slapen.
Mickey, helemala duidelijk. Fijn dat hij het zo van het lepeltje sabbelt.
Nou hier had de rijstebloem niet het gewenste effect. Wel dat V savonds niet zo onrustig was dus die had de buik goed vol... maar ze werden nu midden in de nacht wakker Dus dat gaat hem niet worden vanaf 20 uur geen voeding meer. Geen probleem weten we dat ook weer. Dus vanavond gewoon om 7 uur een fles en dan maak ik ze om 22 uur ofzo toch wakker voor weer een fles.. kan dan iedereen tenminste lekker de nacht door slapen.
studiebol- Ratel
Ff gauw vanaf mn BB, ben gister al begonnen op iedereen te reageren op de comp, maar meneer de mol had een huilavondje ;-(
Hoe laat doen jullie je bedritueel savonds? Hij heeft nu om 8 uur gegeten, als ik iedere 4 uur reken is zijn laatste voeding om 00:00 vannacht. Maar ik ga vannacht hem niet nog staan omkleden en badderen ;-) Doen jullie gewoon een ritueel en als ie later nog komt dan is dat zo? Of verschuiven jullie de flessen zodat de laatste voeding eerder is?
Hij heeft nu 2 nachten doorgeslapen (van 23.00 tot 08.00) en ik badder hem sochtends, maar als ik straks ga werken is dat niet echt handig.
En voor de mama's die werken: hoe laat is de eerste voeding sochtends?En handhaven jullie het ritme als jullie vrij zijn? Ik wil er wat ritme in gaan brengen zodat ik dat voort kan zetten als ik ga werken.
Hoe laat doen jullie je bedritueel savonds? Hij heeft nu om 8 uur gegeten, als ik iedere 4 uur reken is zijn laatste voeding om 00:00 vannacht. Maar ik ga vannacht hem niet nog staan omkleden en badderen ;-) Doen jullie gewoon een ritueel en als ie later nog komt dan is dat zo? Of verschuiven jullie de flessen zodat de laatste voeding eerder is?
Hij heeft nu 2 nachten doorgeslapen (van 23.00 tot 08.00) en ik badder hem sochtends, maar als ik straks ga werken is dat niet echt handig.
En voor de mama's die werken: hoe laat is de eerste voeding sochtends?En handhaven jullie het ritme als jullie vrij zijn? Ik wil er wat ritme in gaan brengen zodat ik dat voort kan zetten als ik ga werken.
Supertalentje- Kletskop
- Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11
Supertalentje: Bij mij is het avondritueel vrij kort. Voor haar laatste flesje (rond 22u) krijgt ze haar pyjama en een propere luier aan, dan haar flesje, nog 10 minuutjes bij mama zitten (allez, in slaap vallen op mij meestal) en dan haar bedje in. Heel af en toe huilt ze nog eventjes voor haar tutje. Oh, en papa mag haar absoluut niet in bed leggen als ik er ook ben. Gek, want ze is nog zo jong. Maar als ik er ben, blijft ze huilen tot ik haar in bed leg, en niet de papa. Als ik niet thuis ben, gaat ze wel zonder problemen bij papa slapen.
Ons meisje krijgt in de ochtend haar eerste flesje om 7u. Nu af en toe verschilt dat eens. Want de laatste tijd wordt ze soms 's nachts terug wakker voor een flesje en dan wilt ze in de ochtend wat later haar flesje. Maar ik geef eerst haar flesje, dan mag ze eventjes in het park of de relax (eerst ging ze terug naar bed, maar ze wilt niet meer slapen nu in de ochtend) en om half 9 mag ze in bad om daarna te vertrekken naar het kdv.
Ik vraag mij trouwens best wel af hoe het komt dat ze opeens terug 's nachts wakker wordt. Het is niet elke nacht, maar om de nacht. Ze woog vorige week donderdag 5kg520. Zou het misschien al tijd zijn om haar meer cc te geven?
Ons meisje krijgt in de ochtend haar eerste flesje om 7u. Nu af en toe verschilt dat eens. Want de laatste tijd wordt ze soms 's nachts terug wakker voor een flesje en dan wilt ze in de ochtend wat later haar flesje. Maar ik geef eerst haar flesje, dan mag ze eventjes in het park of de relax (eerst ging ze terug naar bed, maar ze wilt niet meer slapen nu in de ochtend) en om half 9 mag ze in bad om daarna te vertrekken naar het kdv.
Ik vraag mij trouwens best wel af hoe het komt dat ze opeens terug 's nachts wakker wordt. Het is niet elke nacht, maar om de nacht. Ze woog vorige week donderdag 5kg520. Zou het misschien al tijd zijn om haar meer cc te geven?
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Studie ik zou als ik jou was dan wel de ene laatste fles rijstebloem doen, maar dat doe je geloof ik al of niet? Hier scheelde het ook heel veel om rijstebloem te geven, ze sliep veel rustiger. Nu krijg ik dat sowiezo meer mee omdat ze bij ons op de kamer slaapt.
Super ik doe haar voor de laatste fles haar pyama en een schone luier aan, nu om 19:00 uur. Ook toen ze nog om 23:00 een voeding kreeg deed ik haar om 19:00 de pyama aan. Douchen doen we hier dinsdagavond alleen, donderdagochtend gaat ze bij mijn zus in bad en zondagochtend met mij douchen. Ik ga steeds meer naar "ik zie wel hoelaat ze wakker wordt" nu hoef ik straks sowiezo niet vroeg op dus dat scheelt. Merk wel dat het voor mij ook het beste werkt om niet te lang te blijven liggen, dus ik denk dat ik sowiezo max. 8 uur uit bed ga en eerste voeding geef.
Slakje Park of Relax? Wat is dat? Als ze 's nachts wakker wordt zou ik de flesjes wat groter gaan maken ja, hier ook 1x gehad dat ze overdag 1 voeding minder kreeg, toen werd ze dus mooi 's nachts weer wakker voor een voeding. Hoeveel cc krijgt ze nu?
Super ik doe haar voor de laatste fles haar pyama en een schone luier aan, nu om 19:00 uur. Ook toen ze nog om 23:00 een voeding kreeg deed ik haar om 19:00 de pyama aan. Douchen doen we hier dinsdagavond alleen, donderdagochtend gaat ze bij mijn zus in bad en zondagochtend met mij douchen. Ik ga steeds meer naar "ik zie wel hoelaat ze wakker wordt" nu hoef ik straks sowiezo niet vroeg op dus dat scheelt. Merk wel dat het voor mij ook het beste werkt om niet te lang te blijven liggen, dus ik denk dat ik sowiezo max. 8 uur uit bed ga en eerste voeding geef.
Slakje Park of Relax? Wat is dat? Als ze 's nachts wakker wordt zou ik de flesjes wat groter gaan maken ja, hier ook 1x gehad dat ze overdag 1 voeding minder kreeg, toen werd ze dus mooi 's nachts weer wakker voor een voeding. Hoeveel cc krijgt ze nu?
Ayla- Kletskop
Pagina 19 van 40 • 1 ... 11 ... 18, 19, 20 ... 29 ... 40
Soortgelijke onderwerpen
» Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic
» foto topic begin en eind 2012
» Whaah een goed eind van 2011
» Mama's met kids uit 2011