Lekkere recepten gevulde paprika of andere groenten?
+4
Mizz_S
Novalee
silly-one
Caulfield
8 plaatsers
Pagina 1 van 1
Lekkere recepten gevulde paprika of andere groenten?
Hebben jullie nog lekkere recepten voor gevulde paprika of andere groenten?
Ik ben niet zo'n kookwonder, ben het tegenwoordig een beetje aan het ontdekken, dus niet te moeilijk is wel aan mij besteed.
Ik ben niet zo'n kookwonder, ben het tegenwoordig een beetje aan het ontdekken, dus niet te moeilijk is wel aan mij besteed.
Gast- Gast
Re: Lekkere recepten gevulde paprika of andere groenten?
Ik vind gevulde courgette vaak wel lekker, vooral met geitenkaas. Dit recept: http://www.eediete.nl/keuken/?p=692
Caulfield- Fluisteraar
- Aantal berichten : 123
Punten : 130
Registratiedatum : 01-03-12
Ik had laatst paprika gevuld met couscous. Ook super lekker.
Couscous geweld in een tuinkruiden bouillon.
Lamsvlees en kipfilet gebakken met een teentje knoflook en rozemarijn. Daar nog wat tomaten bij gedaan.
Vervolgens nog wat koriander geloof ik ( ben gewoon aan het proeven geweest en aan het experimenteren).
Hiermee de paprika's gevuld en nog 20 minuten in de oven gezet op 180 graden.
Mijn spontane eter vond het geslaagd en ik eigenlijk ook wel ook al kan er qua smaak meer aan gedaan worden.
Couscous geweld in een tuinkruiden bouillon.
Lamsvlees en kipfilet gebakken met een teentje knoflook en rozemarijn. Daar nog wat tomaten bij gedaan.
Vervolgens nog wat koriander geloof ik ( ben gewoon aan het proeven geweest en aan het experimenteren).
Hiermee de paprika's gevuld en nog 20 minuten in de oven gezet op 180 graden.
Mijn spontane eter vond het geslaagd en ik eigenlijk ook wel ook al kan er qua smaak meer aan gedaan worden.
silly-one- Ratel
- Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Ik maak wel eens paprika's gevuld met risotto. Dat is heel simpel, gewoon risotto maken zoals je gewend bent (of in jouw geval misschien een makkelijk recept voor zoeken ). Het bovenste stukje van de paprika afsnijden zodat je een bakje met een dekseltje hebt, de zaadlijsten uit de paprika halen en even wassen. Dan de risotto erin, dekseltje erop en 20 minuten op 175 graden in de oven.
Ook maak ik wel eens gevulde courgette. Dan bak ik wat gehakt met een uitje, wat knoflook en eventueel wat tomatenpuree. De courgette snij ik in de lengte door de helft en dan schraap ik het zachte gedeelte eruit zodat je een soort bootjes krijgt. Insmeren met wat olijfolie (eventueel wat zout) en dan ik geloof 10 minuutjes in de oven (waarschijnlijk 200 graden). Na die 10 minuten haal je ze er even uit, schep je het gehaktmengsel erin, geraspte kaas erover en eventueel wat creme fraiche. En dan nog eens 10 minuten in de oven. Is heel lekker met een groene salade en eventueel een ciabatta!
Ook maak ik wel eens gevulde courgette. Dan bak ik wat gehakt met een uitje, wat knoflook en eventueel wat tomatenpuree. De courgette snij ik in de lengte door de helft en dan schraap ik het zachte gedeelte eruit zodat je een soort bootjes krijgt. Insmeren met wat olijfolie (eventueel wat zout) en dan ik geloof 10 minuutjes in de oven (waarschijnlijk 200 graden). Na die 10 minuten haal je ze er even uit, schep je het gehaktmengsel erin, geraspte kaas erover en eventueel wat creme fraiche. En dan nog eens 10 minuten in de oven. Is heel lekker met een groene salade en eventueel een ciabatta!
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10
Wij maken gevulde paprika's meestal met ui, champignons, en cashewnoten erin, en geraspte kaas er overheen. Soms doen we er nog kipreepjes bij of spekjes, net waar we zin in hebben. Meestal met rijst los erbij, en soms met stokbrood.
Ik heb bij een vriendin ook wel eens gevulde paprika met shoarma en rijst erin op, maar het precieze recept daarvan weet ik niet.
Ik heb bij een vriendin ook wel eens gevulde paprika met shoarma en rijst erin op, maar het precieze recept daarvan weet ik niet.
Mizz_S- Kletskop
- Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10
Mijn moeder heeft laatst wat recepten toegestuurd uit zo'n Sonja Bakker kookboek. Daar stond ook een recept tussen van gevulde paprika met gehakt. Die was ook erg lekker!
Gevulde paprika's (4 personen)
Ingrediënten:
- 4 paprika's
- 1 eetlepel olie
- 300 gram rundergehakt
- 4 eetlepels gekookte rijst
- 1 ei
- 2 eetlepels geknipte peterselie
- 2 theelepels paprikapoeder
- 2 eetlepels olijfolie
- 2 dl bouillon (zelf gebruik ik iets meer, anders hou je naderhand zo weinig saus over)
- 1 blikje tomatenpuree
- maïzena
Bereiding:
Halveer de paprika's in de breedte en verwijder voorzichtige de zaadlijsten en de zaadjes.
Snipper het uitje en fruit het in de olie glazig. Doe dan het gehakt erbij en bak het rul.
Voeg de gekookte rijst, peterselie, het ei, zout, peper en paprikapoeder toe. Roer het geheel goed door en vul met dit mengsel de paprika's.
Doe de olijfolie in een ruime pan. Voeg de bouillon en tomatenpuree toe en zet de paprika's hierin.
Leg het deksel op de pan en en stoof de paprika's in ca. 30 minuten gaar.
Haal ze met een schuimspaan voorzichtig uit de pan en zet ze op een verwarmde schotel.
Bind het sausje met wat aangelengde maïzena en schenk het sausje over de paprika's.
Lekker met 125 gram rijst of couscous
TIP: de liefhebbers kunnen ook nog een gehakt teentje knoflook toevoegen aan het gehakt.
Gevulde paprika's (4 personen)
Ingrediënten:
- 4 paprika's
- 1 eetlepel olie
- 300 gram rundergehakt
- 4 eetlepels gekookte rijst
- 1 ei
- 2 eetlepels geknipte peterselie
- 2 theelepels paprikapoeder
- 2 eetlepels olijfolie
- 2 dl bouillon (zelf gebruik ik iets meer, anders hou je naderhand zo weinig saus over)
- 1 blikje tomatenpuree
- maïzena
Bereiding:
Halveer de paprika's in de breedte en verwijder voorzichtige de zaadlijsten en de zaadjes.
Snipper het uitje en fruit het in de olie glazig. Doe dan het gehakt erbij en bak het rul.
Voeg de gekookte rijst, peterselie, het ei, zout, peper en paprikapoeder toe. Roer het geheel goed door en vul met dit mengsel de paprika's.
Doe de olijfolie in een ruime pan. Voeg de bouillon en tomatenpuree toe en zet de paprika's hierin.
Leg het deksel op de pan en en stoof de paprika's in ca. 30 minuten gaar.
Haal ze met een schuimspaan voorzichtig uit de pan en zet ze op een verwarmde schotel.
Bind het sausje met wat aangelengde maïzena en schenk het sausje over de paprika's.
Lekker met 125 gram rijst of couscous
TIP: de liefhebbers kunnen ook nog een gehakt teentje knoflook toevoegen aan het gehakt.
Sanne_86- Fluisteraar
- Aantal berichten : 171
Punten : 208
Ik maak wel eens deze gevulde rode paprika (voor 1 pers.):
- 1 rode paprika
- 1 kipfilet
- 1 (klein) teentje knoflook
- Half uitje
- Voor 1 persoon rijst (witte of zilvervlies)
- Scheutje ketjap
- Kruiden naar smaak
- Evt. kaas of feta
Oven voorverwarmen op 180 graden.
Ondertussen rijst koken (ik heb zelf meestal witte- of zilvervliesrijst).
Paprika door de helft snijden en zaadlijsten eruit.
Wanneer de oven is opgewarmd, de paprika even 10 minuutjes 'voor verwarmen' in de oven.
Kipblokjes bakken met een (klein) teentje knoflook en een half uitje.
Champignons toevoegen.
Als laatste de rijst en een scheutje ketjap en kruiden naar smaak toe voegen.
Paprika (niet langer dan 10 minuten in de oven laten) uit de oven halen en vullen met het mengsel.
Daarna nog eens 10 minuten tot een kwartier in de oven.
Ik eet het meestal op deze manier, maar het is ook lekker om er nog kaas of feta overheen te doen.
- 1 rode paprika
- 1 kipfilet
- 1 (klein) teentje knoflook
- Half uitje
- Voor 1 persoon rijst (witte of zilvervlies)
- Scheutje ketjap
- Kruiden naar smaak
- Evt. kaas of feta
Oven voorverwarmen op 180 graden.
Ondertussen rijst koken (ik heb zelf meestal witte- of zilvervliesrijst).
Paprika door de helft snijden en zaadlijsten eruit.
Wanneer de oven is opgewarmd, de paprika even 10 minuutjes 'voor verwarmen' in de oven.
Kipblokjes bakken met een (klein) teentje knoflook en een half uitje.
Champignons toevoegen.
Als laatste de rijst en een scheutje ketjap en kruiden naar smaak toe voegen.
Paprika (niet langer dan 10 minuten in de oven laten) uit de oven halen en vullen met het mengsel.
Daarna nog eens 10 minuten tot een kwartier in de oven.
Ik eet het meestal op deze manier, maar het is ook lekker om er nog kaas of feta overheen te doen.
litllejoy- Prater
- Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11
En, Maura, zit er iets voor je bij?
Caulfield- Fluisteraar
- Aantal berichten : 123
Punten : 130
Registratiedatum : 01-03-12
Er zit absoluut iets bij. Ik wil het deze week gaan maken. Moet alleen nog even een keuze maken welke het lekkerste klinkt.
Gast- Gast
Inmiddels heb ik de ingredienten in huis gehaald voor de gevulde Paprika.
Het is voor nu die van Sanne_86/Sonja geworden. Puur en alleen, omdat deze mij het makkelijkst lijkt.
Het is voor nu die van Sanne_86/Sonja geworden. Puur en alleen, omdat deze mij het makkelijkst lijkt.
Gast- Gast
Maura schreef:Inmiddels heb ik de ingredienten in huis gehaald voor de gevulde Paprika.
En?? Was het wat?
Sanne_86- Fluisteraar
- Aantal berichten : 171
Punten : 208
Sanne_86 schreef:Maura schreef:Inmiddels heb ik de ingredienten in huis gehaald voor de gevulde Paprika.
En?? Was het wat?
Het was lekker, maar ik ga nu over op de gevulde courgette.
Gast- Gast
Ik maak wel eens Mexicaans gehakt, dus gehakt rullen met veel komijnzaad, knoflook en cayennepeper, een blikje tomatenpuree erbij en een paar theelepels cacaopoeder erdoor, zout naar smaak, dat in een halve uitgeholde paprika scheppen en daar flink wat oude geraspte kaas overheen. Even in de oven tot de kaas een beetje bruin is, zure room erbij.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Ik heb vandaag nog gevulde courgette op, heel simpel en erg lekker. Champignons en (rode) ui fijn snijden, even fruiten met een paar tenen knoflook. De courgette uithollen, wat bruschetta kruiden erover en daarna het mengsel verdelen. Paar blokjes geitenkaas of gewoon geraspte (oude) kaas er over strooien en dan in de oven tot de kaas gesmolten is, niet te hoog, 160 graden is prima.
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» gevulde paprika en champignons (evt voor op de bbq)
» lekkere vegetarische recepten?
» Lekkere recepten met geitenkaas
» lekkere appeltaart-recepten
» Lekkere Recepten delen?
» lekkere vegetarische recepten?
» Lekkere recepten met geitenkaas
» lekkere appeltaart-recepten
» Lekkere Recepten delen?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: