Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat zouden jullie doen

+2
SoGood
Travel-Addict
6 plaatsers

Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen Empty Wat zouden jullie doen

Bericht  Travel-Addict vr 9 maa 2012 - 1:03

Het verhaal is een beetje ingewikkeld maar ik hoop dat jullie het snappen.

Ik ben 6 maanden geleden naar mijn vriend in het buitenland verhuisd. Ik woon in me eigen huisje en hij ook. Nu heeft hij een nieuw huisje gevonden waar hij volgende week in kan. Probleem is dat hij heel veel nieuwe spullen moet kopen.

Nu zijn wij vorige week naar een soort van ikea geweest om spullen te kopen. Ze hebben hier een soort systeem dat je een soort creditcard kan aanvragen en dan alles daarmee kan betalen en dan krijg je 10% korting en gratis levering. Hij wou dit dus graag aanvragen. Probleem was dat zijn identiteit 3 jaar terug is misbruikt en daardoor kon het niet op zijn naam. Dus is het op mijn naam gegaan, ik heb toen duidelijk gezegd ik wil geen krediet op mijn naam. Dus geregeld is dat alles in 1x afgeschreven wordt en hij heeft me gelijk contant betaald.

Nu mist hij nog 1 ding en dat is een bank. Eigenijk wilt hij die dus ook bij die winkel kopen maar dan wel op krediet want hij heeft het geld nu niet. Hij koopt wel vaker dingen en betaald dan in 3x, ikzelf hou daar niet van en dat weet hij. Nu vertelde hij me dus gister dat hij die bank wil kopen en in 3 delen wilt betalen en dat dus op mijn creditcard moet. Ik heb gezegt nee dat wil ik niet. Niet omdat ik hem niet vertrouw maar omdat ik er niet van hou om dingen op krediet te kopen, en zeker niet op iemand anders naam.

Nu is hij dus boos en zegt hij dat hij me zoveel geholpen heeft met mijn huis en toen ik hier net kwam wonen, en ik nu niks terug wil doen. Vinden jullie dit terecht? Ja hij heeft me veel geholpen maar dat was vooral veel vertaalwerk, krediet op iemand anders naam is toch iets heel anders?
Travel-Addict
Travel-Addict
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 61
Punten : 104
Registratiedatum : 27-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen Empty Re: Wat zouden jullie doen

Bericht  Gast vr 9 maa 2012 - 1:09

Ik zou het niet doen. Je wilt het niet, klaar. Hoe heeft hij eerder op krediet kunnen kopen als het nu niet kan ivm naamsmisbruik?

En dat hij jou geholpen heeft toen je naar hem toe verhuisde, dat is geen chantage middel dat hij nu kan gebruiken. Jij kwam naar een vreemd land, voor hem (?), logisch dat hij je dan ook helpt met je plek vinden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen Empty Re: Wat zouden jullie doen

Bericht  Gast vr 9 maa 2012 - 1:09

jullie hebben een relatie dus dat vind ik het wel anders. En je weet ook zeker dat hij het bedrag terugbetaald? Maar wat als het niet op jou kaart mag, moet hij dan de komende tijd op de grond zitten? Ik zou er denk ik gewoon mee akkoord gaan. Ik bedoel het is niet zomaar iemand en je bent daar ook niet zomaar heenverhuisd als je niet zeker was van je relatie.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen Empty Re: Wat zouden jullie doen

Bericht  SoGood vr 9 maa 2012 - 1:11

Niet doen, zeker niet als je je er niet goed bij voelt..

Ik krijg ook een naar gevoel bij het verhaal m.b.t. zijn ID. Hoe zit dat dan? En waarom ben je naar het buitenland verhuist voor hem en wonen jullie beiden apart, als ik vragen mag?
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen Empty Re: Wat zouden jullie doen

Bericht  Gast vr 9 maa 2012 - 1:12

Lily schreef:jullie hebben een relatie dus dat vind ik het wel anders. En je weet ook zeker dat hij het bedrag terugbetaald? Maar wat als het niet op jou kaart mag, moet hij dan de komende tijd op de grond zitten? Ik zou er denk ik gewoon mee akkoord gaan. Ik bedoel het is niet zomaar iemand en je bent daar ook niet zomaar heenverhuisd als je niet zeker was van je relatie.

Haha, mooi is dat. Je partner is toch geen bank? Dus je vertrouwt elkaar, dus dan kan je het wel doen? + het is nog altijd geld uitgeven dat er niet is, en zij is daar dan verantwoordelijk voor.

En dat hij op de grond moet zitten, betekent niet dat zij zich daar schuldig over moet voelen en dan maar een krediet moet afsluiten.

(sorry voor de edits, ik heb moeite met typen, haha)


Laatst aangepast door Jolee op vr 9 maa 2012 - 1:14; in totaal 2 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen Empty Re: Wat zouden jullie doen

Bericht  SoGood vr 9 maa 2012 - 1:12

Jolee schreef:
Lily schreef:jullie hebben een relatie dus dat vind ik het wel anders. En je weet ook zeker dat hij het bedrag terugbetaald? Maar wat als het niet op jou kaart mag, moet hij dan de komende tijd op de grond zitten? Ik zou er denk ik gewoon mee akkoord gaan. Ik bedoel het is niet zomaar iemand en je bent daar ook niet zomaar heenverhuisd als je niet zeker was van je relatie.

Haha, mooi is dat. Je partner is toch geen bank? Dus je vertrouwt elkaar, dus je dan kan je het wel doen. + het is nog altijd geld uitgeven dat er niet is, en zij is daar dan verantwoordelijk voor.

Inderdaad.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen Empty Re: Wat zouden jullie doen

Bericht  Susan vr 9 maa 2012 - 1:15

Jolee schreef:

Haha, mooi is dat. Je partner is toch geen bank? Dus je vertrouwt elkaar, dus je dan kan je het wel doen. + het is nog altijd geld uitgeven dat er niet is, en zij is daar dan verantwoordelijk voor.

Eens met Jolee.

Jij bent heel duidelijk geweest over waar jouw grens ligt en het is jouw goed recht om aan die grens vast te houden. Als jij je er niet prettig bij voelt om op afbetaling te kopen dan moet je dat gewoon niet doen. Jammer dat hij jouw grens niet respecteert.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen Empty Re: Wat zouden jullie doen

Bericht  Gast vr 9 maa 2012 - 1:16

Ik vind dat je vriend het moet accepteren als jij aangeeft dat je het niet wilt. Klaar. Ik vind het onterecht dat je vriend boos is en ik vind het zeker niet kunnen dat hij het argument "na alles wat ik voor je heb gedaan" misbruikt. Hallo. Jij bent toch ook voor hém naar een ander land verhuisd..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen Empty Re: Wat zouden jullie doen

Bericht  Gast vr 9 maa 2012 - 1:18

en kan hij komende maand ook niet gebruik maken van jou kaart alsie dan weer geld heeft? Zodat ie toch die korting heeft.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen Empty Re: Wat zouden jullie doen

Bericht  Susan vr 9 maa 2012 - 1:18

Break Of Day schreef:Ik vind dat je vriend het moet accepteren als jij aangeeft dat je het niet wilt. Klaar. Ik vind het onterecht dat je vriend boos is en ik vind het zeker niet kunnen dat hij het argument "na alles wat ik voor je heb gedaan" misbruikt. Hallo. Jij bent toch ook voor hém naar een ander land verhuisd..

Helemaal mee eens, als je partner voor jou emigreert vind ik het niet meer dan normaal dat je haar dan zoveel mogelijk op weg helpt. Erg flauw om daar nu iets voor terug te verwachten.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen Empty Re: Wat zouden jullie doen

Bericht  Travel-Addict vr 9 maa 2012 - 1:18

Sogood schreef:Niet doen, zeker niet als je je er niet goed bij voelt..

Ik krijg ook een naar gevoel bij het verhaal m.b.t. zijn ID. Hoe zit dat dan? En waarom ben je naar het buitenland verhuist voor hem en wonen jullie beiden apart, als ik vragen mag?

Je bedoelt het misbruik van zijn identiteit? Dat is 100% waar want ik ben zelf meegeweest naar de politie heel vaak. Hij was zijn id kaart kwijt en nu blijkt dus dat iemand aankopen gedaan heeft op zijn naam.

Omdat ik dat zelf wou. Ik heb hier al vaker gewoont en ken best wel veel mensen dus ik kwam niet echt speciaal voor hem maar ook voor het land. En ik vind het wel lekker om eerst mijn eigen plekje te hebben. Ook omdat we op dezelfde plek werken wil ik niet 24 uur per dag gelijk op elkaars lip zitten.
Travel-Addict
Travel-Addict
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 61
Punten : 104
Registratiedatum : 27-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen Empty Re: Wat zouden jullie doen

Bericht  Travel-Addict vr 9 maa 2012 - 1:20

Lily schreef:en kan hij komende maand ook niet gebruik maken van jou kaart alsie dan weer geld heeft? Zodat ie toch die korting heeft.

Ja hoor als hij geld heeft en me gelijk contant kan betalen kan hij die kaart gebruiken. Ik wil alleen niet op afbetaling op mijn naam staan.
Travel-Addict
Travel-Addict
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 61
Punten : 104
Registratiedatum : 27-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen Empty Re: Wat zouden jullie doen

Bericht  Gast vr 9 maa 2012 - 1:22

Travel-Addict schreef:
Lily schreef:en kan hij komende maand ook niet gebruik maken van jou kaart alsie dan weer geld heeft? Zodat ie toch die korting heeft.

Ja hoor als hij geld heeft en me gelijk contant kan betalen kan hij die kaart gebruiken. Ik wil alleen niet op afbetaling op mijn naam staan.

Nou, dan is het duidelijk toch. Niet doen. Je staat er niet achter.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen Empty Re: Wat zouden jullie doen

Bericht  Susan vr 9 maa 2012 - 1:22

Jolee schreef:
Travel-Addict schreef:
Lily schreef:en kan hij komende maand ook niet gebruik maken van jou kaart alsie dan weer geld heeft? Zodat ie toch die korting heeft.

Ja hoor als hij geld heeft en me gelijk contant kan betalen kan hij die kaart gebruiken. Ik wil alleen niet op afbetaling op mijn naam staan.

Nou, dan is het duidelijk toch. Niet doen. Je staat er niet achter.

Precies.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen Empty Re: Wat zouden jullie doen

Bericht  Gast vr 9 maa 2012 - 1:22

nou dan zou ik als ik jou was gewoon zeggen dat hij je kaart weer kan gebruiken zodra ie geld heeft.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen Empty Re: Wat zouden jullie doen

Bericht  Susan vr 9 maa 2012 - 1:26

Het is toch ook niet een ramp als je niet meteen je bank hebt? Je kunt toch ook tijdelijk op een stoel zitten? Trouwens, al moet je wel op de grond zitten, daar ga je ook niet dood van.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen Empty Re: Wat zouden jullie doen

Bericht  L!ND@ vr 9 maa 2012 - 1:40

Lily schreef:nou dan zou ik als ik jou was gewoon zeggen dat hij je kaart weer kan gebruiken zodra ie geld heeft.

+1 Dat vind ik wel een goede. Laat je niet ompraten hoor!
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen Empty Re: Wat zouden jullie doen

Bericht  Gast vr 9 maa 2012 - 1:47

Ik ben het met de rest eens, zoveel haast heeft een bank niet, dus ik zou het niet doen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen Empty Re: Wat zouden jullie doen

Bericht  Dennenappel vr 9 maa 2012 - 2:00

Precies ik ben het er ook mee eens. Hij heeft zelf niet genoeg geld om zijn huis in een keer te kunnen inrichten. Eigenlijk wil hij van jou geld lenen, daar komt het eigenlijk op neer.

Ik zou dit ook vasthouden en als hij gespaard heeft kan hij je pas gebruiken en in een keer betalen.
Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen Empty Re: Wat zouden jullie doen

Bericht  Susan vr 9 maa 2012 - 2:04

Dennenappel schreef:Eigenlijk wil hij van jou geld lenen, daar komt het eigenlijk op neer.


Dat is het ook nog niet eens, hij wil geld lenen op haar naam, door op afbetaling te kopen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen Empty Re: Wat zouden jullie doen

Bericht  Gast di 27 maa 2012 - 2:34

Ik zie je andere topic, maar ben wel benieuwd hoe dit is afgelopen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen Empty Re: Wat zouden jullie doen

Bericht  Zininzon di 27 maa 2012 - 8:27

Waar zit hij nu op dan?? scratch
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen Empty Re: Wat zouden jullie doen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum