Ledikant dekentjes
+8
Mom-Of-3
PapillonRose
Parisienne
Pien
yes1984
meisje
Tiara
Lejow
12 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Ledikant dekentjes
ekjir@M schreef:Viva schreef:Is de vulling van dat lief dekentje net als een gewone deken(zoals ons)?
Want dekens worden inderdaad afgeraden onder de 2 jaar, omdat je kindje er niet goed door kan ademen als die eronder ligt.
Dekens worden juist aangeraden maar dekbedjes afgeraden volgens mij.
Ja, ik typte het verkeerd, sorry. (vandaar de "zoals ons" er nog achter, ik noem onze dekbedden vaak ook dekens ).
Voor een baby wordt dus dit aangeraden;
En dit afgeraden;
Even simpel.
En ik vermoed dat die van de wehkamp, van lief, dan dus echt een (wilde ik weer deken typen) dekbedje is. Misschien meer als boxkleed of buitenkleedje ofzo? Wel raar dat het dan beschreven staat als wiegdeken...
(Maar als ik dan weer kijk naar dat de vulling 150 gram is, zegt misschien niet heel veel, maar dat is de helft van een normaal boxkleed. Dus redelijk dun?)
Kan je hem niet gewoon bestellen, thuis keuren en anders terugsturen Lejow?
Viva- Kletskop
- Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11
ekjir@M schreef:Viva schreef:Is de vulling van dat lief dekentje net als een gewone deken(zoals ons)?
Want dekens worden inderdaad afgeraden onder de 2 jaar, omdat je kindje er niet goed door kan ademen als die eronder ligt.
+1! Dekens word aangeraden. Dekbedjes afgeraden!
Die lief deken is meer een dekbedje, zou ik zelf dus niet als deken gebruiken bij een baby.
En de roze deken van de babydump die eerder genoemd staat, is wel dik, maar dat is met een katoenendeken al snel. Mij is verteld dat je echt een katoenen babydeken moet kopen.
E heeft het altijd heel snel warm, maar slaapt ´s nachts nog echt in een winterslaapzak met lange mouwen en dan zo´n deken over! Ze komt er gewoon qua temp lekker uit.
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Boehhh, was ik er eindelijk uit, kan ik weer opnieuw beginnen
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Pien schreef:ekjir@M schreef:Viva schreef:Is de vulling van dat lief dekentje net als een gewone deken(zoals ons)?
+1! Dekens word aangeraden. Dekbedjes afgeraden!
Die lief deken is meer een dekbedje, zou ik zelf dus niet als deken gebruiken bij een baby.
En de roze deken van de babydump die eerder genoemd staat, is wel dik, maar dat is met een katoenendeken al snel. Mij is verteld dat je echt een katoenen babydeken moet kopen.
E heeft het altijd heel snel warm, maar slaapt ´s nachts nog echt in een winterslaapzak met lange mouwen en dan zo´n deken over! Ze komt er gewoon qua temp lekker uit.
Tja, ik weet niet hoe B. van Lejow zichzelf op temperatuur kan houden. Toen J. net geboren was heeft hij de eerste weken echt moeite gehad met zich op temperatuur houden. De kachel stond hier aan, een dubbele deken op z´n bedje en dan lag hij ook nog in een badcape in bed. Dus als beeb2 daar straks ook ´last´ van heeft gebruik ik denk ik wel het dekbedje.
ekjir@M- Prater
- Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10
Ze ligt nu in het ziekenhuis onder een lakentje en zo'n gele ziekenhuis deken. Het is daar in die kamer wel continu iets van 22/23 graden. Dus dat scheelt ook wel. Dus hoe het gaat als we thuis zijn weet ik niet..
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
E had ik het begin ook moeite om zichzelf warm te houden, kraamzorg vertelde dat we dan gewoon een dubbele deken moesten gebruiken en 2 kruiken. Nou scheelt het natuurlijk wel dat ik in juli bevallen ben.
Ik zou zelf echt niet voor een dekbed gaan, het word niet voor niks afgeraden!
Ik zou zelf echt niet voor een dekbed gaan, het word niet voor niks afgeraden!
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Lejow schreef:Ze ligt nu in het ziekenhuis onder een lakentje en zo'n gele ziekenhuis deken. Het is daar in die kamer wel continu iets van 22/23 graden. Dus dat scheelt ook wel. Dus hoe het gaat als we thuis zijn weet ik niet..
Hebben ze er verder geen kruikjes o.i.d. meer bij liggen? J. had daarbij ook nog een kruikje liggen.
Maar B. heeft natuurlijk wel een aantal weken de tijd gehad om te 'acclimatiseren'. Dat scheelt misschien ook wel. Is er al zicht op wanneer ze ongeveer naar huis mag?
ekjir@M- Prater
- Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10
maar dat dekentje van lief wilde je toch voor in de wandelwagen? Dan is het toch wel prima? Daar heb ik die wel altijd voor gebruikt, maar goed, als we gingen wandelen enzo was ik er ook wel gewoon bij. Kon ik in de gaten houden of ze niet te warm was enzo. Maar nooit last van gehad eigenlijk. Het is echt een dun en licht dekentje. Vond ik juist prettiger dan zo'n dikke niet gevulde deken.
LMCurious- Prater
- Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» knuffels en dekentjes wassen?
» mooi(er) weer en kleertjes/voetenzak/dekentjes
» welk bed na ledikant?
» Wieg/ledikant
» Hoofdbeschermers ledikant?
» mooi(er) weer en kleertjes/voetenzak/dekentjes