Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Nog nooit waterpokken gehad...

+12
SoGood
Niekske
Theeleut
woezel
Kqip
Caramba
meisjesmama
Koffieleut
Vanilla Queen
Tazz
Roza
Susan
16 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Nog nooit waterpokken gehad... - Pagina 2 Empty Re: Nog nooit waterpokken gehad...

Bericht  Susan wo 7 maa 2012 - 22:29

Volgens mij kan het nooit dat je eerst gordelroos krijgt en dan waterpokken. Ik heb wel een keer een flinke koortsuitslag gehad (dus als een koortslip, maar dan in mijn hals), toen dacht de huisarts eerst ook dat het gordelroos was, maar het was toch 'gewoon' herpes simplex. Misschien was dat bij haar ook wel zo. Voor artsen is het ook niet altijd makkelijk om op het eerste gezicht het verschil te zien.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog nooit waterpokken gehad... - Pagina 2 Empty Re: Nog nooit waterpokken gehad...

Bericht  Niekske wo 7 maa 2012 - 22:37

Susan schreef:Volgens mij kan het nooit dat je eerst gordelroos krijgt en dan waterpokken. Ik heb wel een keer een flinke koortsuitslag gehad (dus als een koortslip, maar dan in mijn hals), toen dacht de huisarts eerst ook dat het gordelroos was, maar het was toch 'gewoon' herpes simplex. Misschien was dat bij haar ook wel zo. Voor artsen is het ook niet altijd makkelijk om op het eerste gezicht het verschil te zien.

Thanks voor de uitleg smile dan denk ik dat nu geen waterpokken zijn, maar andere uitslag, want het was toen wel echt gordelroos.
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog nooit waterpokken gehad... - Pagina 2 Empty Re: Nog nooit waterpokken gehad...

Bericht  Gast do 8 maa 2012 - 4:11

Volgens mij kun je ook resistent zijn! Misschien ben je dat wel Zusje :P Hoef je niet meer bang te zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nog nooit waterpokken gehad... - Pagina 2 Empty Re: Nog nooit waterpokken gehad...

Bericht  Gast do 8 maa 2012 - 5:29

Klopt Susan, dat er een vaccin voor is. In Amerika worden kinderen vanaf 1 jaar voor waterpokken ingeënt. Ik hoef er geen vaccin voor, dat vind ik ook weer te ver gaan voor mijn gevoel. Ik haal alleen vaccinaties die me aangeraden worden (of verplicht zijn natuurlijk).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nog nooit waterpokken gehad... - Pagina 2 Empty Re: Nog nooit waterpokken gehad...

Bericht  Susan do 8 maa 2012 - 5:35

Kan ik me voorstellen, maar als je er echt zo bang voor bent helpt het misschien om in je achterhoofd te houden dat het bestaat.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog nooit waterpokken gehad... - Pagina 2 Empty Re: Nog nooit waterpokken gehad...

Bericht  Gast do 8 maa 2012 - 5:35

Ik heb het als kind zijnde een keer gehad, maar is het zo dat je het dan geen 2e keer meer kan krijgen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nog nooit waterpokken gehad... - Pagina 2 Empty Re: Nog nooit waterpokken gehad...

Bericht  Susan do 8 maa 2012 - 5:37

Birgit schreef:Ik heb het als kind zijnde een keer gehad, maar is het zo dat je het dan geen 2e keer meer kan krijgen?

Als je het als baby krijgt heb je wel een kans dat je het nog een keer krijgt, omdat het immuunsysteem dan nog niet 'af' is zeg maar. Dat is ook de reden dat baby's bepaalde inentingen meerdere keren krijgen.

Als je het na je eerste verjaardag krijgt kun je het in principe niet meer krijgen, wel kan je dan gordelroos krijgen, maar dat komt vooral bij senioren voor.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog nooit waterpokken gehad... - Pagina 2 Empty Re: Nog nooit waterpokken gehad...

Bericht  SoGood vr 9 maa 2012 - 2:55

Ik heb ze zelfs 2 x gehad dus als je ze al 1 keer gehad hebt is dat ook geen waterdichte garantie voor de toekomst.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog nooit waterpokken gehad... - Pagina 2 Empty Re: Nog nooit waterpokken gehad...

Bericht  Herfstblaadjes vr 9 maa 2012 - 3:10

Zo erg is het nou ook weer niet om waterpokken te hebben hoor. Ja het jeukt en je kunt er ziek van zijn, maar om er nou panisch voor te zijn en hard weg te rennen voor kinderen met bultjes. Misschien kun je het dan beter een keer krijgen, ben je er vanaf.
Herfstblaadjes
Herfstblaadjes
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 380
Punten : 472
Registratiedatum : 19-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog nooit waterpokken gehad... - Pagina 2 Empty Re: Nog nooit waterpokken gehad...

Bericht  Gast vr 9 maa 2012 - 5:33

Herfstblaadjes schreef:Zo erg is het nou ook weer niet om waterpokken te hebben hoor. Ja het jeukt en je kunt er ziek van zijn, maar om er nou panisch voor te zijn en hard weg te rennen voor kinderen met bultjes. Misschien kun je het dan beter een keer krijgen, ben je er vanaf.

Ze zeggen dat het veel erger is als je volwassen bent en dat je er vele malen zieker van bent. Jij spreekt uit ervaring? Ik ren overigens niet letterlijk weg hoor maar als ik een dergelijk bordje zou zien bij een kinderdagverblijf dan ga ik echt liever niet naar binnen en kom ik over een tijdje wel terug.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nog nooit waterpokken gehad... - Pagina 2 Empty Re: Nog nooit waterpokken gehad...

Bericht  Herfstblaadjes vr 9 maa 2012 - 7:01

Kinderen zijn er vaak nauwelijks ziek van en volwassenen hebben er inderdaad meestal meer last, maar een "echte" griep is volgens mij erger en gevaarlijker. En ja ik spreek uit ervaring. Het jeukt wel maar daar heb je dan weer een smeerseltje voor en dat duurde bij mij maar een paar dagen. Verder had ik lichte koorts en ik was een beetje verkouden. Misschien heb ik geluk gehad, ik zat ook niet van top tot teen onder, maar ik zou er niet zo bang voor zijn. Van een bordje "luizen" zou ik wel hard wegrennen, dat is pas erg en jeukt veel meer Wink.
Herfstblaadjes
Herfstblaadjes
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 380
Punten : 472
Registratiedatum : 19-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog nooit waterpokken gehad... - Pagina 2 Empty Re: Nog nooit waterpokken gehad...

Bericht  Gast vr 9 maa 2012 - 7:02

Ik ben niet bang voor ongedierte laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nog nooit waterpokken gehad... - Pagina 2 Empty Re: Nog nooit waterpokken gehad...

Bericht  Monte vr 9 maa 2012 - 7:11

Zusje schreef:Ik ben niet bang voor ongedierte laughcry
Nee dat zou wat zijn zeg lol!

Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog nooit waterpokken gehad... - Pagina 2 Empty Re: Nog nooit waterpokken gehad...

Bericht  Arwyn vr 9 maa 2012 - 8:54

Ik heb geen idee of ik ze ooit gehad heb, maar kan me er totaal niet druk over maken eigenlijk.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog nooit waterpokken gehad... - Pagina 2 Empty Re: Nog nooit waterpokken gehad...

Bericht  Gast za 10 maa 2012 - 0:42

Ik heb ze nooit gehad maar heb wel anti-stoffen :-)
toen ik zwanger was is daarop getest i.v.m. waterpokken van M en mijn gebroken vliezen...

Als je er echt panisch voor bent zou ik je eerst gewoon even laten testen of je niet gewoon anti-stoffen al in je lichaam hebt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nog nooit waterpokken gehad... - Pagina 2 Empty Re: Nog nooit waterpokken gehad...

Bericht  Gast za 10 maa 2012 - 1:36

BeeGee schreef:Ik heb ze nooit gehad maar heb wel anti-stoffen :-)
toen ik zwanger was is daarop getest i.v.m. waterpokken van M en mijn gebroken vliezen...

Als je er echt panisch voor bent zou ik je eerst gewoon even laten testen of je niet gewoon anti-stoffen al in je lichaam hebt.

Ik wist niet dat dit kon maar vraag me af of dit niet alleen mag met een medische indicatie... Zal het eens nakijken, bedankt voor je advies!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nog nooit waterpokken gehad... - Pagina 2 Empty Re: Nog nooit waterpokken gehad...

Bericht  ShallY za 10 maa 2012 - 21:28

Toen ik net op het kinderdagverblijf werkte heerste er ook de waterpokken. Ik kreeg in de loop van de dag steeds meer jeuk en plekjes en van die bultjes (die je hebt als je bijv in de brandnetels valt)..'s avonds was de jeuk niet meer te verdragen en heb de huisartsenpost gebeld. Het bleek dat het netelroos was, een reactie op de waterpokken.
Men, wat heb ik een jeuk gehad.

ShallY
Prater
Prater

Aantal berichten : 1225
Punten : 1499
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog nooit waterpokken gehad... - Pagina 2 Empty Re: Nog nooit waterpokken gehad...

Bericht  Gast zo 11 maa 2012 - 2:05

Jij krijgt ze niet. Zorgt voor teveel drama.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nog nooit waterpokken gehad... - Pagina 2 Empty Re: Nog nooit waterpokken gehad...

Bericht  Gast zo 11 maa 2012 - 2:36

Dolcis_ schreef:Jij krijgt ze niet. Zorgt voor teveel drama.

lol!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nog nooit waterpokken gehad... - Pagina 2 Empty Re: Nog nooit waterpokken gehad...

Bericht  Gast zo 11 maa 2012 - 7:45

Nou kan je dat wel grappig vinden, maar zo grappig is het niet hoor Suspect De meeste mensen krijgen ze namelijk wél. En jij niet, ik denk dat dat wel een reden is voor een depressie.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nog nooit waterpokken gehad... - Pagina 2 Empty Re: Nog nooit waterpokken gehad...

Bericht  Gast zo 11 maa 2012 - 8:14

Sorry, geen zin in een depressie. Te druk voor ook trouwens.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nog nooit waterpokken gehad... - Pagina 2 Empty Re: Nog nooit waterpokken gehad...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum