Zwanger zijn en werken in de zorg....
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
Zwanger zijn en werken in de zorg....
Zijn er hier misschien meerdere meiden die in een verpleeghuis oid werken.
Op mijn werk heb ik nog niet verteld dat ik zwanger ben.
Eigenlijk wil ik hiermee wachten tot ik mijn 1e echo gehad heb.
Ik vind het heel erg lastig om mijn mond te houden omdat het toch best wel zwaar werk is,
ik me niet helemaal mijzelf voel door de hormonen denk ik en omdat er zoals nu bij 2 mensen
een bacterie hangt en ik niet weet of ik diegene nu dan wel of niet mag verzorgen.
Hoe kan ik hier het beste mee omgaan?
Op mijn werk heb ik nog niet verteld dat ik zwanger ben.
Eigenlijk wil ik hiermee wachten tot ik mijn 1e echo gehad heb.
Ik vind het heel erg lastig om mijn mond te houden omdat het toch best wel zwaar werk is,
ik me niet helemaal mijzelf voel door de hormonen denk ik en omdat er zoals nu bij 2 mensen
een bacterie hangt en ik niet weet of ik diegene nu dan wel of niet mag verzorgen.
Hoe kan ik hier het beste mee omgaan?
LDJ- Kletskop
- Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12
Re: Zwanger zijn en werken in de zorg....
Ik heb het beide keren vrij vroeg tegen de teamleider verteld. Hij kon dan bij de indeling van patienten een beetje sturen dat ik geen isolatiepatienten kreeg. Verder kon hij er vast rekening mee houden dat ik vanaf 12 wkn geen nachten meer wilde draaien. Maar toch valt het vaak wel op bij collega's dat je bepaalde dingen niet meer doet, de geruchten gaan altijd vrij snel rond bij ons..
Weegschaal- Kletskop
- Aantal berichten : 1851
Punten : 1893
Registratiedatum : 18-11-10
Ik werk ook in een verpleeghuis op een langdurige revalidatie afdeling en patienten die geisoleerde verpleging (denk aan Klebsiella, BMRO e.d.) krijgen. Ik heb het bij beide zwangerschappen redelijk vroeg verteld. 1e keer gelijk omdat een client een enstige besmetting had (weet even niet meer welke) en ik die de 1e 3 maanden absoluut niet mocht verzorgen en de 2e keer rond de 6 weken ook ivm de nachtdiensten die je niet meer hoeft te draaien vanaf de 12weken. De patienten die geisoleerde verpleging krijgen probeerde ik zoveel mogelijk te ontwijken, alleen was dit niet altijd mogelijk met name in mijn avond (staan we met zijn 2-en) en nacht (sta ik alleen). Deze geisoleerde patienten moeten verpleegd worden volgens protocol en moeten wij dus helemaal ingepakt verplegen dit doe ik dan ook zeker als ik zwanger bent.
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
De bacterie die de bewoners op dit moment hebben is Clostridium.
Is dit ernstig voor mij en de baby.
LDJ- Kletskop
- Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12
Ik werk in een ziekenhuis, mijn baas heeft het mij erg snel verteld dat ze zwanger was, ik geloof na 7 weken. Het leek haar beter om er open over te zijn zodat er niet raar gekeken werd als zij bepaalde patiënten vermeed. Zo onderzocht ik laatst een patiënt die aan ons onderzoek meedeed en die bleek TBC te hebben, was gelukkig geen open TBC maar dat weet je op dat moment ook niet direct.
ellibre- Prater
- Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12
Nee, voor zwangere vrouwen hoeven geen aanvullende maatregelen genomen te worden bij ClostridiumLDJ schreef:De bacterie die de bewoners op dit moment hebben is Clostridium.
ellibre- Prater
- Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12
Ik werk ook in de zorg en draaide hoofdzakelijk nachtdienst. was niet van plan ermee te stoppen dus heb het na de goede echo (12 weken) verteld. Wij hebben ook regelmatig bewoners die besmet verpleegd moeten worden maar in die tijd hadden we die bewoners niet. Je kan het altijd eerder vertellen aan je teamleider zodat hij/zij ervan af weet.
Bij mij was dat niet nodig.
Bij mij was dat niet nodig.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Dit is wat ik ervan op Google heb gevonden. Wij hebben ook patienten met deze besmetting.
4.2.2 Beschermende kledij
De beschermende kledij omvat het dragen van niet-steriele handschoenen en een overschort. De beschermende kledij wordt aangetrokken bij het betreden van de kamer. Bij het verlaten van de kamer trekt men eerst de handschoenen uit en nadien de schort en hangt men deze op met de buitenzijde naar buiten gekeerd in de kamer. Voor men de kamer verlaat worden de handen gewassen; indien korte mouwen werden gedragen, dienen de onderarmen mee gewassen teworden. Bij cohortisolatie volstaat het de handschoenen te vervangen tussen de verzorging van twee patiënten; de schort dient enkel vervangen te worden bij zichtbare bevuiling.
Voor een bezoeker volstaat het grondig wassen van de handen voor het verlaten van de kamer.
Voor zwanger personeel zijn geen specifieke maatregelen vereist.
4.2.2 Beschermende kledij
De beschermende kledij omvat het dragen van niet-steriele handschoenen en een overschort. De beschermende kledij wordt aangetrokken bij het betreden van de kamer. Bij het verlaten van de kamer trekt men eerst de handschoenen uit en nadien de schort en hangt men deze op met de buitenzijde naar buiten gekeerd in de kamer. Voor men de kamer verlaat worden de handen gewassen; indien korte mouwen werden gedragen, dienen de onderarmen mee gewassen teworden. Bij cohortisolatie volstaat het de handschoenen te vervangen tussen de verzorging van twee patiënten; de schort dient enkel vervangen te worden bij zichtbare bevuiling.
Voor een bezoeker volstaat het grondig wassen van de handen voor het verlaten van de kamer.
Voor zwanger personeel zijn geen specifieke maatregelen vereist.
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Soortgelijke onderwerpen
» werken naast moeder zijn
» Stoppen met werken...wat zijn de voordelen financieel?
» Zwanger en werken in de kinderopvang
» werken, deeltijd studie en zwanger
» Werken/thuis zijn i.v.m je kind
» Stoppen met werken...wat zijn de voordelen financieel?
» Zwanger en werken in de kinderopvang
» werken, deeltijd studie en zwanger
» Werken/thuis zijn i.v.m je kind
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: