Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Jouw baan

+18
Thunder
mezzoforte
Jilke
Rovine
Vanilla Queen
Middleme
Lady4
Jeanette
ellibre
Caroow
Toet
Feline
Polly
M@niek
Marin
Dennenappel
TGR
Roza
22 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Jouw baan - Pagina 3 Empty Re: Jouw baan

Bericht  Jilke za 10 maa 2012 - 22:33

Wat voor werk doe ik:
Ik werk op een kinderdagverblijf, inmiddels bijna 5 jaar

Wat verdien ik:
Meestal tussen de 1600 en 1700 netto (ligt aan hoeveel km ik gedeclareerd heb die maand) voor 36 uur.

Wat heb ik gestudeerd:
Ik heb eerst het vmbo zorg gedaan, daarna mbo kinderopvang smile. Deze laatste heb ik via het NTI gedaan, doordat ik tijdelijk niet naar school kon ivm ziekte. Hier heb ik wel 2 volledige jaren stage gedaan, dus genoeg praktijk gehad gelukkig.

Beschrijving hoe mijn werkdag eruit ziet:
Erg druk meestal! Vaak denken mensen dat het lekker met kindjes spelen is, maar dr komt zoveel meer bij kijken. Je hebt een grote verantwoording, om ieder kind zijn natje en droogje te geven, maar ook om het echt de aandacht te geven die het verdiend. We hebben een dagprogramma, mentorkinderen, observaties, vergaderingen, extra taken erbij (zoals administatieve taken die ik erbij heb), contacten met ouders/andere organisaties, cursussen etc. Aan het eind van de dag ben ik bijna altijd aardig gesloopt Wink
Leuk werk vind ik, je krijgt zoveel terug van de kinderen. Al vind ik het soms ook zwaar, als je een dag hoofdpijn hebt, of gewoon eens een dag niet in je vel zit moet je toch voor de volle 100% er zijn.
Graag zou ik nog wel wat meer administatieve taken erbij gaan doen, al denk ik dat ik dan helemaal in tijdnood kom!
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw baan - Pagina 3 Empty Re: Jouw baan

Bericht  mezzoforte za 10 maa 2012 - 22:55

Wat voor werk doe je?
Ik werk bij een accountantskantoor

Wat verdien je? (als je dat wilt zeggen)
Ruim 2500 bruto. Hiernaast nog wel extraatjes zoals auto v/d zaak, laptop, tel etc. Ook wordt studie door werkgever betaald.

Wat heb je gestudeerd (of niet) om dit werk te doen?
Universiteit, afgelopen jaar een master in Accountancy afgerond. Ben dus pas relatief kort aan het werk (half jaartje)

Kun je een beschrijving geven van hoe jouw gemiddelde werkdag eruit ziet?
Ik zit voornamelijk achter mijn laptop om mijn werkzaamheden uit te voeren. Daarnaast voer ik vaak gesprekken met de klant om bijv. processen te bespreken of bepaalde stukken op te vragen.
mezzoforte
mezzoforte
Prater
Prater

Aantal berichten : 970
Punten : 1016
Registratiedatum : 03-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw baan - Pagina 3 Empty Re: Jouw baan

Bericht  Thunder zo 11 maa 2012 - 1:02

Jolee schreef:Wat voor werk doe je? Ik ben bloemiste.
Wat verdien je? (als je dat wilt zeggen) Bijna €700,- voor 16 uur per week.
Wat heb je gestudeerd (of niet) om dit werk te doen? Ik heb de opleidingen beginnend- en zelfstandig beroepsbeoefenaar gedaan.
Kun je een beschrijving geven van hoe jouw gemiddelde werkdag eruit ziet?Ik begin om 9 uur en kijk eerst of er bestellingen zijn, die maak ik eerst. Dan zorg ik dat de voorraad in de winkel aangevuld word en begin dan dus boeketten te mengen, bloemstukken te maken en plantenbakken te vullen. Tussendoor help ik de klanten en beantwoord ik de telefoon en de mail. Ook zorg ik dat de winkel netjes is en blijft.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw baan - Pagina 3 Empty Re: Jouw baan

Bericht  Shisha zo 11 maa 2012 - 1:23

Wat voor werk doe je?
Ik werk in de zorg als verzorgende IG. Daarnaast ben ik ook nog EVV-er. (eerst verantwoordelijke verzorgster) Ik werk in een verpleegtehuis op een somatische afdeling gericht op parkinsonpatiënten.
Wat verdien je? (als je dat wilt zeggen)
Mijn bruto basisloon is 1556,- euro per maand voor 28u per week. Maar daar komen nog toeslagen bij en eventuele overuren.
Wat heb je gestudeerd (of niet) om dit werk te doen?
Verzorgende IG, MBO niv 3. En ik ben nu bezig met een opleiding voor EVV-er.
Kun je een beschrijving geven van hoe jouw gemiddelde werkdag eruit ziet?
Ik begin om 7u of om half 8 bij een vroege dienst of om 15.00u bij een late dienst.
Bij de dienst van half 8 ben ik verantwoordelijk voor de medicatie die dag. Tussendoor help ik mee in de zorg.
Bij de dienst van 7u sta ik in de zorg. Ik begeleid bewoners bij hun ADL. Ik doe de verpleegtechnische handelingen (catheters zetten, blaasspoeling, spuiten etc) wondbehandelingen. 1x per week is de artsenronde en dan loopt daar een niv3 mee samen.
Als EVV-er heb ik 5 bewoners. Ik hou hun dossier op orde. Heb familiegesprekken. Overleg met de arts, fysio, ergo en logo. Ik maak en evalueer hun zorgplannen en ik zorg dat de zorgkaart op orde is.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw baan - Pagina 3 Empty Re: Jouw baan

Bericht  Gast zo 11 maa 2012 - 1:53

Jolee schreef:Wat voor werk doe je? Ik ben onderofficier bij de Landmacht
Wat verdien je? (als je dat wilt zeggen) 2150 euro bruto.
Wat heb je gestudeerd (of niet) om dit werk te doen? Uhhhhh hoogst behaalde diploma MBO 3 Embarassed Ben gelijk naar schooltijd gaan werken en daar onzettend veel geleerd en ervaring opgedaan. Ik zal het dus moeten hebben van mijn werk ervaring.
Kun je een beschrijving geven van hoe jouw gemiddelde werkdag eruit ziet? Nu erg regelmatig. Ik ga niet op oefening omdat ik op een opleidingscentra werk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw baan - Pagina 3 Empty Re: Jouw baan

Bericht  Pancake zo 11 maa 2012 - 4:26

Wat voor werk doe je? Re.search a.nalist
Wat verdien je? (als je dat wilt zeggen) niet veel
Wat heb je gestudeerd (of niet) om dit werk te doen? Ik heb biomedische wetenschappen gestudeerd, maar wat ik doe is eigenlijk een hbo functie (hlo)
Kun je een beschrijving geven van hoe jouw gemiddelde werkdag eruit ziet? Een werkdag is heel erg gevarieerd vind ik. De ene dag zit ik de hele dag achter de computer om data te analyseren en de andere dag sta ik de hele dag op het lab. Vaak is het een combinatie van beiden. Ergens in de week hebben meestal een meeting met ons research groepje en dan wordt er vaak besproken wat je resultaten zijn, of er problemen zijn etc. Aan de hand daarvan worden vervolg experimenten gepland en maak ik een plan en voer ik dat uit. Ik ben helemaal vrij in het plannen van mijn dagen, dus dat is erg relaxed. Zelf begin ik altijd om 8 uur, maar er zijn ook mensen die om half 10 pas komen (en die werken dan wat langer door). Tussendoor komt er af en toe wat patiënten-materiaal (bloed) binnen wat je moet verwerken, maar het grootste gedeelte van mijn werk is echt onderzoek, kijken hoe bepaalde processen in het menselijk lichaam nou werken.
Pancake
Pancake
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 362
Punten : 376
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw baan - Pagina 3 Empty Re: Jouw baan

Bericht  Gast zo 11 maa 2012 - 5:09

Wat voor werk doe je? Ik ben receptioniste
Wat verdien je? (als je dat wilt zeggen) 9,58 per uur maar volgens mij is het nu meer.
Wat heb je gestudeerd (of niet) om dit werk te doen? Ik heb geen specifieke opleiding gevolgd, wel ervaring opgedaan via stages, en ik heb een cursus 'omgaan met agressie' gevolgd.
Kun je een beschrijving geven van hoe jouw gemiddelde werkdag eruit ziet? Toen ik nog hele dagen werkte startte ik de computer op en zorgde dat de receptie netjes was. Ik neem de telefoon aan, verbind mensen door, verwerk faxen en help mensen aan de balie. Ook ondersteunde ik de directiesecretaresse met haar taken, zoals dingen uitwerken e.d.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw baan - Pagina 3 Empty Re: Jouw baan

Bericht  Gast zo 11 maa 2012 - 5:12

Break Of Day schreef:

Mijn werkdagen zijn zeer gevarieerd en daardoor vind ik het werk interessant. Maar het is niet altijd even leuk want je bent veel met het negatieve bezig, altijd achter dat geld aan jagen, soms word ik daar moe van en het is niet waarschijnlijk dat ik dit werk nog lang doe.
Dat lijkt me ook heel vermoeiend ja....ik zou zelf ook geen deurwaarder ofzo willen zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw baan - Pagina 3 Empty Re: Jouw baan

Bericht  Bazinga zo 11 maa 2012 - 11:42

Jolee schreef:Wat voor werk doe je? Assistent cateringmanager
Wat verdien je? (als je dat wilt zeggen) Ongeveer 1150 euro netto voor 28u.
Wat heb je gestudeerd (of niet) om dit werk te doen? Niet gestudeerd, ben wel bezig met opleidingen/cursussen/workshops, maar dit allemaal intern smile
Kun je een beschrijving geven van hoe jouw gemiddelde werkdag eruit ziet? Ligt eraan of mijn manager er is en welke dienst ik draai. Meestal draai ik 2 dagen zonder manager; dan kom ik binnen, zet ik de apparaturen aan (ovens, frituren, au bain marie etc) maak ik de soepen van de dag, bak ik broodjes af, pak de vracht aan en zet deze weg. Dan komt mijn collega binnen en ga ik verder op kantoor; computer aan, mail doorkijken, uitprinten wat van belang is, pakbonnen nakijken en opbergen, kassa opmaken en kasstaat invoeren, menu van de dag nakijken en voorbereidingen voor de maaltijden treffen en dan ga ik mijn collega helpen tot de andere collega's binnen zijn. Dan ga ik weer verder met de administratie.

Als mijn manager er wel is, kom ik later binnen en maak k vaak de soepen af, maak ik broodjes en salades, zorg dat mijn manager koffie heeft en niks tekort komt en help ik mensen bij de kassa.
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw baan - Pagina 3 Empty Re: Jouw baan

Bericht  bolus26 ma 12 maa 2012 - 19:56

Wat voor werk doe je? leerkracht rec 4
Wat heb je gestudeerd (of niet) om dit werk te doen? pabo en ik heb master in gedrag en lees/dyslexie
Kun je een beschrijving geven van hoe jouw gemiddelde werkdag eruit ziet

eigenlijk gewoon een lesporgramma als op het regulier maar tussendoor meer aandacht voor sociaal emotionele ontwikkeling, gesprekjes met de kinderen en oefenen van soicale situaties. Na werktijd vaak overleg met jeugdzorg, behandelaars e.d. naast het reguliere schoolwerk zoals nakijken handellingsplannen schrijven voorbereiden en vergaderen over schoolse zaken.
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw baan - Pagina 3 Empty Re: Jouw baan

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum