Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Jouw baan

+18
Thunder
mezzoforte
Jilke
Rovine
Vanilla Queen
Middleme
Lady4
Jeanette
ellibre
Caroow
Toet
Feline
Polly
M@niek
Marin
Dennenappel
TGR
Roza
22 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Jouw baan Empty Jouw baan

Bericht  Gast wo 7 maa 2012 - 1:02

Wat voor werk doe je?
Wat verdien je? (als je dat wilt zeggen)
Wat heb je gestudeerd (of niet) om dit werk te doen?
Kun je een beschrijving geven van hoe jouw gemiddelde werkdag eruit ziet?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw baan Empty Re: Jouw baan

Bericht  Gast wo 7 maa 2012 - 7:25

Niemand die iets over haar baan wil vertellen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw baan Empty Re: Jouw baan

Bericht  Roza wo 7 maa 2012 - 7:29

Ik kan je niet helpen, ben werkzoekend helaas. smile

Roza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2133
Punten : 2532
Registratiedatum : 22-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw baan Empty Re: Jouw baan

Bericht  Gast wo 7 maa 2012 - 7:31

Roza schreef:Ik kan je niet helpen, ben werkzoekend helaas. Jouw baan 561177

Geeft niet. Ik ben studiezoekend. Wink Heb wel al een idee, bijna eigenlijk mijn keuze gemaakt. Maar ben nog wel benieuwd of ik niet iets over het hoofd heb gezien.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw baan Empty Re: Jouw baan

Bericht  Roza wo 7 maa 2012 - 7:34

Jolee schreef:
Roza schreef:Ik kan je niet helpen, ben werkzoekend helaas. Jouw baan 561177

Geeft niet. Ik ben studiezoekend. Wink Heb wel al een idee, bijna eigenlijk mijn keuze gemaakt. Maar ben nog wel benieuwd of ik niet iets over het hoofd heb gezien.

Welke studie heeft op dit moment je voorkeur? Vond je het moeilijk om je keuze te maken?
Trouwens, ik zit me werkelijk al maanden af te vragen wie jij bent. Ken ik jou van het vorige forum? Of ben je echt nieuw hier?
Pm'en mag natuurlijk ook, anders vervuil ik je topic. Sorry

Roza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2133
Punten : 2532
Registratiedatum : 22-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw baan Empty Re: Jouw baan

Bericht  Gast wo 7 maa 2012 - 7:37

*


Laatst aangepast door Zusje op wo 7 maa 2012 - 8:12; in totaal 3 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw baan Empty Re: Jouw baan

Bericht  TGR wo 7 maa 2012 - 7:37

Ik heb momenteel geen werk No

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw baan Empty Re: Jouw baan

Bericht  Gast wo 7 maa 2012 - 7:42

TGR schreef:Ik heb momenteel geen werk No
Jij werkte toch bij de M.iss E.tam? Ging dat niet goed?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw baan Empty Re: Jouw baan

Bericht  Gast wo 7 maa 2012 - 7:43

-


Laatst aangepast door Jolee op vr 9 maa 2012 - 3:34; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw baan Empty Re: Jouw baan

Bericht  TGR wo 7 maa 2012 - 7:44

Zelda schreef:
TGR schreef:Ik heb momenteel geen werk No
Jij werkte toch bij de M.iss E.tam? Ging dat niet goed?

Dat was een tijdelijk contract. Ben sinds eind februari daar weg. Kon er ook niet genoeg uren maken (als ik al mocht blijven). Het ging hartstikke goed daar, maar ze hadden geen uren meer voor me.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw baan Empty Re: Jouw baan

Bericht  Dennenappel wo 7 maa 2012 - 7:45

Leuk Zusje, nu weet ik eindelijk wat je doet! Ik vroeg het mij nog altijd af. Het lijkt mij vrij gevarieerd en dat je op zeer diverse plaatsen komt. Leuk!

Roza en TGR; succes met zoeken!
Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw baan Empty Re: Jouw baan

Bericht  Gast wo 7 maa 2012 - 7:45

Oww wat jammer ja..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw baan Empty Re: Jouw baan

Bericht  Gast wo 7 maa 2012 - 7:46

-


Laatst aangepast door Jolee op vr 9 maa 2012 - 3:33; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw baan Empty Re: Jouw baan

Bericht  Marin wo 7 maa 2012 - 7:49

Zo ben je een jaar werkzoekende, zo heb je vier banen! Dus ik heb wel wat in te vullen Very Happy

Wat voor werk doe je? Ik ben auteur van lesmateriaal voor een HBO opleiding; bruidsfotograaf; internationaal koerier en postbode. Very Happy

Wat verdien je? (als je dat wilt zeggen) Dat is allemaal te ingewikkeld om zo te vertellen omdat het meeste op freelance basis is. Ik verdien helaas niet genoeg om rond te komen in m'n eentje, dus vandaar dat ik de post er ook bij doe. Daar verdien ik maar 200 euro mee, maar het is wel het enige geld wat maandelijks op m'n rekening komt. Met auteursbaan verdien ik 400 euro per klus (ong. twee tot drie weken), maar daar heb ik nog niets van ontvangen en met koeriersbaantje tussen de 75-200 per klus (ook nog niets van ontvangen), en met bruiloft tussen de 350 en 750 euro per klus. Maar een duidelijk salaris heb ik dus niet, ja 200 euro Wink

Wat heb je gestudeerd (of niet) om dit werk te doen? Ik heb een internationale lerarenopleiding Engels gedaan en een master in tweede taalverwerving. Deze kennis pas ik toe in m'n auteursbaantje. Bruidsfotograaf ben ik op basis van ervaring, koerier ook en voor de post ben ik drie dagen ingewerkt laughcry


Kun je een beschrijving geven van hoe jouw gemiddelde werkdag eruit ziet? Kijk, en dat is het interessante. Geen enkele dag is bij mij hetzelfde! Ik sta in principe 's ochtends rond half 9 op, word rustig wakker en doe administratieve dingen. Rond half 11 is de post klaar en loop ik 1,5 tot 2 uur post. De rest van de dag ben ik aan het werk achter m'n bureau voor m'n auteursbaan. Dan bekijk ik studieboeken (die ik zelf heb uitgezocht), vat ik die samen in goed te begrijpen lesstof, ik bedenk en maak opdrachten en maak examens. Dan kan het ineens zo zijn dat ik een telefoontje krijg dat ik over een uurtje op Schiphol moet zijn en dat ik naar .... vlieg om een pakketje af te leveren. Laptop en camera zijn standaard opgeladen tegenwoordig, dus die prop ik in m'n 'noodtasje' en dan ga ik gauw naar Schiphol. Daar krijg ik het pakketje en check ik in. Pakketje gaat mee mee met de handbagage en ik vlieg naar ... toe. Daar pak ik een taxi en ga zsm naar het bedrijf, lever het pakketje af, laat het ondertekenen en pak (vaak dezelfde, die ik laat wachten) taxi naar het centrum van waar ik ben. Daar heb ik nog, afhankelijk van wanneer ik terug vlieg, tijd om rond te lopen en te fotograferen, vrije tijd dus. Eventueel een hotel, en daarna vlieg ik weer terug. En dan de dag daarna direct door naar de post en eventueel in het vliegtuig kan ik aan m'n auteurswerk zitten. En een dag bruidsfotografe zijn, spreekt ook redelijk voor zich, ook afhankelijk van de wensen van het bruidspaar. Het is hard werken, pauzes heb je amper, maar het is zo fantastisch om zo'n dag mee te mogen maken en vast te leggen! Daarna ben ik nog wel een aantal dagen bezig met het verwerken van de foto's en eventueel een album te maken. Het is dus wel meer dan één dag werk.

Nou en dat is zo'n beetje waar ik m'n tijd mee vul en hopelijk iets meer geld mee ga verdienen Very Happy Ik vind het in elk geval erg enerverend en origineel, en ik word er gelukkig van en dat vind ik het belangrijkste.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw baan Empty Re: Jouw baan

Bericht  TGR wo 7 maa 2012 - 7:50

Jolee schreef:Dank je, Zusje. Leuk om te lezen hoe jouw werkdag eruit ziet. Het werk zelf is niks voor mij.

TGR, ben je al afgestudeerd? Ik weet nog dat jij jaren geleden tegen mij zei dat ik eens naar de studie marketing & communicatie moest kijken (toen wist ik ook niet wat ik wilde). Uiteindelijk heb ik dat ook gedaan, haha. Maar het is toch niet mijn ding. Wel een brede opleiding waar je veel kennis op allerlei gebieden opdoet, dus ik heb er zeker iets aan gehad.

Heb je uiteindelijk nog die studie gevolgd? Of je alleen ingelezen?
Ik ben bijna klaar nu met mijn studie communicatie. Ik heb voor afstudeerrichting crisiscommunicatie gekozen en dat ligt me helaas niet zo, dus nu met veel tegenzin de laatste letters op papier krijgen.

Het is idd een brede studie en zeker prettig als je niet goed weet wat je ligt en waar je goed in bent. Ik heb er ook veel door geleerd. Maar waar ik een half jaar geleden nog zei dat ik echt niet meer ga studeren hierna, zit ik nu toch te denken aan een master om me toch te kunnen onderscheiden van alle andere studenten die deze studie hebben gevolgd. Al heb ik dat wel deels gedaan door ook bijles te geven en Spaans, bouwkunst en kunst- en cultuurvakken daarnaast te studeren.


TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw baan Empty Re: Jouw baan

Bericht  Roza wo 7 maa 2012 - 7:52

Jolee schreef:
Roza schreef:
Jolee schreef:
Roza schreef:Ik kan je niet helpen, ben werkzoekend helaas. Jouw baan 561177

Geeft niet. Ik ben studiezoekend. Wink Heb wel al een idee, bijna eigenlijk mijn keuze gemaakt. Maar ben nog wel benieuwd of ik niet iets over het hoofd heb gezien.

Welke studie heeft op dit moment je voorkeur? Vond je het moeilijk om je keuze te maken?
Trouwens, ik zit me werkelijk al maanden af te vragen wie jij bent. Ken ik jou van het vorige forum? Of ben je echt nieuw hier?
Pm'en mag natuurlijk ook, anders vervuil ik je topic. Sorry

Lerarenopleiding Nederlands (2e graads). Ik vind een keuze maken best moeilijk, ja. Ik ben nu 21 en het is niet zo dat ik geen tijd meer heb, maar ik heb geen zin om nog tijd te verspillen zeg maar. Ik wil nu gewoon iets studeren waar ik echt iets mee wil doen.

Ik zat vroeger op het oude forum idd, als Miems. Weet niet of je dat iets zegt?

En weet je zéker dat je deze opleiding wilt, of is het meer de druk erachter dat je nu iets moet doen. (ik wil je niet verder/meer aan het twijfelen brengen). Lijkt me wel een leuke en uitdagende opleiding waar je ook redelijk veel kanten mee uitkunt.

We zijn trouwens even oud Wink

Miems zegt me idd wel wat, maar niet echt bekend ofzo.. Sorry (a)

Roza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2133
Punten : 2532
Registratiedatum : 22-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw baan Empty Re: Jouw baan

Bericht  Gast wo 7 maa 2012 - 7:53

Klinkt echt super, Marin! Een vraagje; stel je moet vliegen en bent 2 dagen weg ofzo (komt dat voor?) hoe zit het dan met de post? Is dat niet stressen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw baan Empty Re: Jouw baan

Bericht  Gast wo 7 maa 2012 - 7:55

-


Laatst aangepast door Jolee op vr 9 maa 2012 - 3:33; in totaal 2 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw baan Empty Re: Jouw baan

Bericht  Marin wo 7 maa 2012 - 7:55

Jolee schreef:Klinkt echt super, Marin! Een vraagje; stel je moet vliegen en bent 2 dagen weg ofzo (komt dat voor?) hoe zit het dan met de post? Is dat niet stressen?

Ja ik heb dat tot nu toe nog niet meegemaakt (gevraagd of ik een vroege vlucht kon krijgen zodat ik rond 12 uur weer post kon lopen), maar in principe kan ik dan kiezen: of nee zeggen tegen de vlucht, of ziekmelden bij de post. Ik heb nu in drie weken tijd drie keer gevlogen en was vijf keer geweest als ik had gekund/niet gecanceled was..Dus als het met zodanige regelmaat gebeurd, zou ik in principe de post ook op kunnen zeggen. Dan ben ik flexibeler qua tijd en kan ik dus nog meer vliegen, en verdien ik meer geld. Maar gezien de post het enige is wat écht elke maand op m'n rekening staat, durf ik dat risico nog niet aan. Het is maar een beetje geld, maar heb het keihard nodig.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw baan Empty Re: Jouw baan

Bericht  TGR wo 7 maa 2012 - 7:57

Jolee schreef:Nee, ik heb het ook gedaan (had me post aangepast, in juni krijg ik mijn diploma). En ook Spaans als extra taal. Grappig.
Crisiscommunicatie klinkt wel interessant, jammer dat het tegenvalt. Hopelijk als je die master gaat doen, heb je er meer plezier in en kan je je inderdaad onderscheiden van de rest. Het is een populaire studie.

Mbo dan? Ik zou graag een master Nederlandse taal en cultuur doen, maar ook dat dekt de lading niet van wat ik zou willen. Wellicht moet ik niet zo graag willen studeren, maar gewoon wat meer ballen krijgen door gewoon eens brutaal op een werkgever af te stappen en met een wild idee komen.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw baan Empty Re: Jouw baan

Bericht  Gast wo 7 maa 2012 - 7:58

@ Roza, een druk voel ik niet. Ik kan in principe ook gewoon aan het werk gaan, alleen wil ik dat niet. Ik voel wel echt de drive om door te studeren en ook iets te doen waar ik meer voldoening uit kan halen. Mensen, in dit geval jongeren, iets bijbrengen en daarnaast mijn eigen interesses op peil houden. Ik denk er wel zeker van te zijn, maar zeker weten doe je nooit, haha. Daarom vind ik het lastig. Om dan pats boem te zeggen; ja, dat ga ik studeren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw baan Empty Re: Jouw baan

Bericht  Gast wo 7 maa 2012 - 8:00

-


Laatst aangepast door Jolee op vr 9 maa 2012 - 3:32; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw baan Empty Re: Jouw baan

Bericht  M@niek wo 7 maa 2012 - 8:05

Jolee schreef:Wat voor werk doe je? Doktersassistente op een polikliniek
Wat verdien je? (als je dat wilt zeggen)2100 bruto voor 36 uur
Wat heb je gestudeerd (of niet) om dit werk te doen?ja, MBO-niveau 4
Kun je een beschrijving geven van hoe jouw gemiddelde werkdag eruit ziet?
patienten te woord staan, afspraken maken en spreekuren voorbereiden. Helaas werk ik niet op een poli waar ik ook medische handelingen kan uitvoeren, dat mis ik nu wel heel erg!
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw baan Empty Re: Jouw baan

Bericht  TGR wo 7 maa 2012 - 8:07

Jolee schreef:
TGR schreef:
Jolee schreef:Nee, ik heb het ook gedaan (had me post aangepast, in juni krijg ik mijn diploma). En ook Spaans als extra taal. Grappig.
Crisiscommunicatie klinkt wel interessant, jammer dat het tegenvalt. Hopelijk als je die master gaat doen, heb je er meer plezier in en kan je je inderdaad onderscheiden van de rest. Het is een populaire studie.

Mbo dan? Ik zou graag een master Nederlandse taal en cultuur doen, maar ook dat dekt de lading niet van wat ik zou willen. Wellicht moet ik niet zo graag willen studeren, maar gewoon wat meer ballen krijgen door gewoon eens brutaal op een werkgever af te stappen en met een wild idee komen.

Ja, maar als je graag wilt studeren, dan moet je die kans ook grijpen eigenlijk. Of voel je echt een druk dat je moet?

Ik heb het inderdaad op mbo niveau gedaan. Heeft me een mooi opstapje gegeven naar een nieuwe keuze voor nu.

Spannend smile je sowieso een goede basis. Kies alsjeblieft wijs!

Ik heb nu 5 jaar hbo gedaan als ik klaar ben en ik moet even uitzoeken hoe duur een master doen nog zou zijn voor me. Ik heb geen zin om ruim 3000 euro neer te leggen voor een master.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw baan Empty Re: Jouw baan

Bericht  Gast wo 7 maa 2012 - 8:16

-


Laatst aangepast door Jolee op vr 9 maa 2012 - 3:32; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw baan Empty Re: Jouw baan

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum