Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

n.a.v..... zou je draagmoeder kunnen zijn?

+27
studiebol
snoezel
Ugly Betty
Julia
woezel
Fearie
Caresses
Ayla
SarahKey
loesje
Parisienne
Roodkapje
Printje
Rouge
Darius
Marin
Fiwen
RiLiJu
Mamsie
Weegschaal
Didi
Susan
*Troela*
Bolleke
Liadan
Rush
yes1984
31 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

n.a.v..... zou je draagmoeder kunnen zijn? - Pagina 2 Empty Re: n.a.v..... zou je draagmoeder kunnen zijn?

Bericht  Caresses di 6 maa 2012 - 20:53

1. Zou je zelf draagmoeder kunnen/willen zijn voor bijvoorbeeld je zus of je beste vriendin? Alleen als mijn eigen kinderwens vervuld zou zijn.

2. Zou je een eicel doneren aan een bijzoner iemand? Ja.

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v..... zou je draagmoeder kunnen zijn? - Pagina 2 Empty Re: n.a.v..... zou je draagmoeder kunnen zijn?

Bericht  Fearie di 6 maa 2012 - 21:08

Draagmoeder zou ik niet kunnen en willen zijn, ik zou me veel te veel hechten aan het kindje.

Eicel zou ik alleen doneren aan mijn zusje of een van mijn beste vriendinnen.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  woezel di 6 maa 2012 - 22:25

Draagmoeder zou ik niet kunnen. En ik wil mijn gezin ook niet nog een zwangerschap aan doen. Door mijn bekken gaat het toch ten koste vd kinderen en man.

Eicel, denk het ook niet.

woezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11

Bericht  Julia di 6 maa 2012 - 22:25

Ik vind het opvallend dat vrij veel mensen wel eicellen zouden willen doneren, sommige zelfs aan iedereen. Dit lijkt mij namelijk bijna nog lastiger dan draagmoeder zijn. Het is genetisch gezien toch voor de helft jouw kind. Ik zou het heel lastig vinden om daar afstand van te nemen en me er niet mee te bemoeien. Ook draagmoederschap lijkt me erg heftig, maar dit zou ik voor mijn zusje wel in overweging nemen.
Julia
Julia
Prater
Prater

Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Ugly Betty wo 7 maa 2012 - 0:05

Ik denk dat ik beiden erg moeilijk zou vinden. Draagmoeder zou ik sowieso niet doen, omdat je je toch gaat hechten aan een kindje. Een eicel doneren weet ik ook niet, het is dan toch voor de helft mijn kindje... Misschien zou ik dat dan nog liever voor een vreemde doen, zodat je het kindje niet elke keer tegen komt?
Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Susan wo 7 maa 2012 - 0:37

Julia schreef:Ik vind het opvallend dat vrij veel mensen wel eicellen zouden willen doneren, sommige zelfs aan iedereen. Dit lijkt mij namelijk bijna nog lastiger dan draagmoeder zijn. Het is genetisch gezien toch voor de helft jouw kind. Ik zou het heel lastig vinden om daar afstand van te nemen en me er niet mee te bemoeien. Ook draagmoederschap lijkt me erg heftig, maar dit zou ik voor mijn zusje wel in overweging nemen.

Die negen maanden zwangerschap zijn veel tastbaarder dan de wetenschap dan dat het kind jouw genen heeft. Een kind dat in jouw buik groeit, dat jou schopjes heeft gegeven, dat je zelf op de wereld hebt gezet, daarbij voel je het denk ik veel meer, die genetische verbondenheid is meer iets wat je verstandelijk gezien weet, maar dan groeit het kindje wel in een andere buik, een ander maakt de bevalling door. Daarbij doe je bij eiceldonatie in een veel eerder en veel minder tastbaar stadium afstand.

Ik zou overigens niet aan iedereen eicellen doneren, maar ik denk wel dat ik er minder moeite mee zou hebben dan met draagmoederschap.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Susan wo 7 maa 2012 - 0:39

Overigens zou ik niet eisen dat ik voogd was als ik een eicel zou doneren, ik vind wel dat mensen die een kind krijgen met behulp van eiceldonatie het recht moeten hebben om evenveel zeggenschap te hebben over hun kind dan andere ouders. Het is dan wel echt hún kind.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gast wo 7 maa 2012 - 0:51

Draagmoeder zou ik niet kunnen en willen zijn, omdat ik me teveel aan het kind ga hechten en het teveel als mijn kind zou gaan zien.

Eiceldonatie zou ik wel overwegen voor bijvoorbeeld mijn zusje. Vriendinnen niet. Spermadonatie zou ik ook overwegen voor mijn zusje, voor vriendinnen wederom niet.

Gast
Gast

Bericht  Ayla wo 7 maa 2012 - 1:00

Susan schreef:
Julia schreef:Ik vind het opvallend dat vrij veel mensen wel eicellen zouden willen doneren, sommige zelfs aan iedereen. Dit lijkt mij namelijk bijna nog lastiger dan draagmoeder zijn. Het is genetisch gezien toch voor de helft jouw kind. Ik zou het heel lastig vinden om daar afstand van te nemen en me er niet mee te bemoeien. Ook draagmoederschap lijkt me erg heftig, maar dit zou ik voor mijn zusje wel in overweging nemen.

Die negen maanden zwangerschap zijn veel tastbaarder dan de wetenschap dan dat het kind jouw genen heeft. Een kind dat in jouw buik groeit, dat jou schopjes heeft gegeven, dat je zelf op de wereld hebt gezet, daarbij voel je het denk ik veel meer, die genetische verbondenheid is meer iets wat je verstandelijk gezien weet, maar dan groeit het kindje wel in een andere buik, een ander maakt de bevalling door. Daarbij doe je bij eiceldonatie in een veel eerder en veel minder tastbaar stadium afstand.

Dit wilde ik ook zeggen, een eicel heb ik niet bepaald binding mee, en dan is de wetenschap dat het biologisch mijn kind is niet te vergelijken met het gevoel wat een groeiend kindje in je buik geeft. Ik zou ook met draagmoederschap meer moeite hebben, maar zoals ik al eerder zei, dan wil ik het kindje ook niet meteen vasthouden. Misschien na een paar dagen/weken wel, maar dat echte besef van dat is míjn dochter, kwam bij mijn dochter echt toen ik haar meteen op mijn buik kreeg. En ik denk dat ik dat persoonlijk voorkom door het kindje niet meteen op mijn buik te krijgen.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11

Bericht  Gast wo 7 maa 2012 - 3:06

Nee, dat zou ik niet kunnen.

Eicel donatie ben ik al over aan het nadenken voor als bij mijn zusje de 3 IVF pogingen niet mogen lukken.

Gast
Gast

Bericht  snoezel wo 7 maa 2012 - 3:59

Jeetje, interessant... Ook hoe iedereen er andees over denkt. Ik zou no way een eicel aan iemand doneren. Voor mijn gevoel blijft het dan toch een soort 'mijn' kind. Om die reden zou ik het ook niet ok vinden als mijn man sperma zou doneren aan wie dan ook. Ooit aan de orde geweest voor twee lesbische vriendinnen. Maar nee, ik zou dat niet los kunnen zien.
Draagmoederschap- ja. Had ik met alle liefde gedaan voor mijn zus als dat nodig was geweest (helaas is mijn enige zus overleden, dus zal nooit aan de orde zijn). Genetisch is het dan niet mijn kind, voor mijn gevoel zou ikx dan ook echt het kind van een andr hebben en daar blij voor zijn.
Zwanger zijn heb ik ook nooit erg gevonden, dus dat scheelt ook. Very Happy
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Bericht  studiebol wo 7 maa 2012 - 4:58

Ik denk, ik zeg denk omdat je het niet zeker weet natuurlijk. Maar ik denk dat ik wel draagmoeder kan zijn.. maar dan wel voor iemand die ik ken. Ik kan denk ik het heel goed van elkaar scheiden dat het niet mijn kindje is wat in mijn buik zit. Ik vond zwanger zijn bijzonder maar niet leuk dus ik denk dat me dat wel lukt. Ook met het feit in mijn achterhoofd dat ik iemand zijn grote wens op die manier kan vervullen dan lukt me dat wel.

Een eicel doneren zou ik alleen doen bij mijn zus of mijn beste vriendin, niet aan een wild vreemde.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  Dennenappel wo 7 maa 2012 - 5:17

Draagmoeder zou ik niet kunnen, ook gezien mijn gezondheid lijkt mij dat niet verstandig.

Eiceldonatie zou ik wel kunnen voor zussen en goede vriendinnen.
Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10

Bericht  PapillonRose wo 7 maa 2012 - 7:25

Ik denk dat ik beiden niet zou kunnen. Ik hoop dan ook dat het in mijn omgeving niet aan de orde zal zijn dat ik hun enige hoop zou zijn. Draagmoederschap kan ik zeker weten niet, eiceldonatie zou ik eventueel nog wel over na willen denken als het mij door een dierbaar persoon gevraagd zou worden. Maar ik zou in elk geval niet meteen ja zeggen, want ik vind het nogal wat. Vind mezelf nu wel egoïstisch klinken, maar ik denk niet dat ik het aan zou kunnen.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  TGR wo 7 maa 2012 - 7:39

Kunnen vast wel, willen absoluut niet (zomaar)

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065

Bericht  Highway wo 7 maa 2012 - 7:43

Beiden maar alleen voor mijn zus, zus van mijn man of vriendin van mijn broer
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: