Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat zou dit kunnen zijn?

5 plaatsers

Ga naar beneden

Wat zou dit kunnen zijn? Empty Wat zou dit kunnen zijn?

Bericht  studiebol do 23 feb 2012 - 4:51

Sinds een paar dagen wordt V ineens "wakker" tijdens alle slaapjes nou ja ik denk dat ze wakker is omdat het op huilen lijkt wat ze doet. Maar als ik boven kom, heeft ze haar ogen dicht, en beweegt ze heel druk met haar hoofd heen en weer en huilt/jammert/krijst ze dus en ze trappelt zich zelf helemaal naar boven in het bed. Soms doet ze dit 5 minuten soms een halve minuut.. ik kan er geen tijd aan verbinden van zo en zo lang duurt het altijd.

Dit doet ze eigenlijk bij elk slaapje wel.. en ook snachts. Zoals vannacht werd ze echt krijsend wakker, ik schrok me dood, maar toen ik bij haar kwam, had ze haar ogen stijf dicht en ook toen ik haar optilde hield ze haar ogen dicht.. ze leek echt gewoon te slapen.

Je zou bijna denken dat ze gewoon (eng) aan het dromen is, maar kan een kindje van deze leeftijd, 4 maanden, al dromen? Ook heb ik wel eens gedacht dat het misschien komt door te veel indrukken, maar gisteren eergisteren en vandaag zijn we eigenlijk gewoon over het algemeen thuis geweest, of we hebben een stukje gewandeld, niet iets aparts dus.

Jullie enig idee wat het kan zijn? Ik vind het zelf niet erg ofzo, maar het lijkt me voor haar zo vervelend, maar ja misschien merkt ze er ook wel helemaal niks van en ik weet niet zo goed wat ik dan moet doen, want ze laat zich best moeilijk troosten op zo'n moment, dus laat ik haar vaak maar liggen, maar ja ik weet ook niet of dat de oplossing is.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou dit kunnen zijn? Empty Re: Wat zou dit kunnen zijn?

Bericht  loesje do 23 feb 2012 - 4:53

denk dat het gewoon dromen is en a deed dat ook al op die leeftijd.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932

Bericht  Gast do 23 feb 2012 - 5:04

D. deed dit ook en bij haar was het pijn. Of door het maagzuur dat terug liep in haar keel of anders hoorde ik haar darmen rommelen. Maar ik kan niet zeggen of het altijd pijn is of dat het inderdaad ook iets van dromen kan zijn.

Gast
Gast

Bericht  Dora do 23 feb 2012 - 10:31

M. doet/deed dat vaak ook. Halverwege d'r slaap(jes) even een gilletje/huiltje etc. En vervolgens gewoon weer lekker verder slapen.

Ik stond eerst ook meteen naast d'r bedje, maar dat had geen nut haha.

Dat was even wennen, maar dat ging vanzelf na een week of 2 een stuk beter.

M. begon hier trouwens mee toen ze ongeveer de leeftijd van jou kleintjes had. Ik denk dat het inderdaad te maken heeft met een beetje verwerking ofzo.
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121

Bericht  Makamba do 23 feb 2012 - 10:34

Mijn dochter doet dat nu nog wel es! Vaak heeft ze ook nog haar ogen dicht en slaapt ze maar, soms zit ze ook rechtop in bed met haar ogen wijd open, en dan huilt (soms krijst) ze maar ze reageert dan nergens op en het is net alsof ze er dan ook niet is zeg maar. Akelig is dat. Sad

Het zou inderdaad kunnen zijn dat het van het dromen is. Er gebeurd toch heel wat iedere dag en ze hebben een boel te verwerken natuurlijk. Er gebeurd steeds meer, ze zien steeds meer, pikken steeds meer op. Zou dus goed kunnen dat het de 'verwerking' van die dag is.
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334

Bericht  Gast do 23 feb 2012 - 10:36

na hoeveel tijd wordt ze wakker? Onze dochter doet dit wel eens na 30 tot 45 minuten of na een uur á anderhalf uur. Dan begint ze aan een nieuwe slaapcylus en wordt ze even een beetje slaapdronken wakker.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 23 feb 2012 - 10:47

Makamba schreef:Mijn dochter doet dat nu nog wel es! Vaak heeft ze ook nog haar ogen dicht en slaapt ze maar, soms zit ze ook rechtop in bed met haar ogen wijd open, en dan huilt (soms krijst) ze maar ze reageert dan nergens op en het is net alsof ze er dan ook niet is zeg maar. Akelig is dat. Sad

Het zou inderdaad kunnen zijn dat het van het dromen is. Er gebeurd toch heel wat iedere dag en ze hebben een boel te verwerken natuurlijk. Er gebeurd steeds meer, ze zien steeds meer, pikken steeds meer op. Zou dus goed kunnen dat het de 'verwerking' van die dag is.

Dat klinkt een beetje als een pavor nocturnus.

Gast
Gast

Bericht  studiebol do 23 feb 2012 - 21:22

Rejoy. schreef:na hoeveel tijd wordt ze wakker? Onze dochter doet dit wel eens na 30 tot 45 minuten of na een uur á anderhalf uur. Dan begint ze aan een nieuwe slaapcylus en wordt ze even een beetje slaapdronken wakker.

DAt verschilt heel erg... maar midden in de nacht is het standaard tussen half 5 en 5.. overdag wisselt het super.. soms na 2 uur soms al na een half uurtje.

Twellie, jij had het over maagzuur, maar hoe weet je dat dan behalve het krijsen, want V hoeft niet te spugen of ze ruikt zuur, dus ik weet niet hoe ik daar dan achter kom dat het dat is.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  nillis vr 24 feb 2012 - 1:32

Ik denk dat het dromen is. T had het volgens mij ook op die leeftijd en was volgens mij met 2 weken ook weer over.
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: