Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

bruiloft: met of zonder kinderen erbij?

+14
Sarah1985
Inge
Niekske
slaatje
Mizz_S
Lenthe
Siem
Fearie
Tazz
kajaka88
silly-one
Lavendel
rapa nui
Lejow
18 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

bruiloft: met of zonder kinderen erbij? - Pagina 2 Empty Re: bruiloft: met of zonder kinderen erbij?

Bericht  Sarah1985 wo 7 maa 2012 - 2:48

wij hadden bij de daggasten 1 vriendenstel met een kind die hebben ze niet meegenomen omdat hij dan alleen zou zijn, en hij die dag naar school moest.

Voor de avondgasten hadden we van mijn man zijn kant de neefjes en nichtjes uitgenodigd en daar waren er ook veel van. We hadden een tafel met allemaal knutselspullen neergezet en dat was een succes. Ook hadden we voor de kinderen eigen bedankjes en vonden ze ook heel erg leuk
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bruiloft: met of zonder kinderen erbij? - Pagina 2 Empty Re: bruiloft: met of zonder kinderen erbij?

Bericht  Gast wo 7 maa 2012 - 2:55

Ik baal zelf ook best wel soms. Mijn zwager is vorig jaar getrouwd. Alles is hier een uur rijden vandaan, dus wij moesten alle 4 de kinderen de hele dag meenemen, tot 's avonds laat, maar rust heb je dan helaas niet. En idd, je moet eerder weer naar huis, ook nog eens omdat we nog een uur moesten rijden. De oudste 2 hebben zich goed vermaakt, de jongste 2 waren toen bijna 6 maanden en pasten nog in de kinderwagen bakken en sliepen ook daarin.

Aankomende juni trouwt mijn schoonzusje en moeten ze weer alle 4 mee. Dan hebben we dus wel een probleem met hun slaapjes. Moeten we haast wel 2 campingbedjes meenemen en ze maar in de zaal zetten ofzo. bruiloft: met of zonder kinderen erbij? - Pagina 2 394967

Een oppas hebben we niet, er is geen mens die in die plaats zou kunnen oppassen, iedereen die zou kunnen is al op de bruiloft. En vanuit onze eigen woonplaats is ook geen optie. Lastig dus.

Gelukkig is de bruiloft wel zo geregeld dat er ook aan de kleintjes is gedacht, dat is dan wel erg fijn. De familie is kinderrijk, dus je moet ook wel wat. Ik vind zelf niet dat je de kinderen van je eigen broers en zussen kunt weigeren. Gelukkig denkt onze familie net zo en regelen die echt veel voor de kleintjes, zelfs een locatie met een speciaal speelgedeelte.

Het is best lastig, vermoeiend ook zo'n dag, maar dat heb je nu eenmaal met kinderen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

bruiloft: met of zonder kinderen erbij? - Pagina 2 Empty Re: bruiloft: met of zonder kinderen erbij?

Bericht  Tania wo 7 maa 2012 - 3:33

Toen wij trouwden wilden we tijdens de ceremonie geen kindjes erbij die nog te klein waren om te snappen dat ze stil moesten zijn. De rest van de dag mochten ze er wel bij zijn. We hebben dit ook gezegd tegen de mensen met kleine kindjes, helaas waren er mensen die toch hun kindje meenamen en na de ceremonie naar de oppas brachten laughcry .

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bruiloft: met of zonder kinderen erbij? - Pagina 2 Empty Re: bruiloft: met of zonder kinderen erbij?

Bericht  Gast wo 7 maa 2012 - 3:50

Ik vond dat zelf juist wel leuk, al die kinderen er bij. Gaf meteen een wat onspannen sfeer.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

bruiloft: met of zonder kinderen erbij? - Pagina 2 Empty Re: bruiloft: met of zonder kinderen erbij?

Bericht  Susan wo 7 maa 2012 - 4:17

Met! Wij wilden niet een heel grote bruiloft, maar wij wilden liever de kinderen erbij waar we een band mee hadden (en hebben) dan volwassen familieleden die we maar heel af en toe zagen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bruiloft: met of zonder kinderen erbij? - Pagina 2 Empty Re: bruiloft: met of zonder kinderen erbij?

Bericht  slaatje wo 7 maa 2012 - 20:29

Lily schreef:Dat extra betalen is niet overal zo hoor, wij hoefde niks extra`s te betalen. Hangt ook van de leeftijd af.
En wij hadden op de enveloppen dhr en mevr gezet dus dat ook alleen de ouders waren uitgenodigd. `s avonds waren er dus ook geen kinderen meer. Maar ik vind wel als je kleine kinderen als daggast uitnodigd dat je dan moet weten dat de kans bestaat dat er kinderen door de ceremonie gaan lopen of gaan praten/gillen. Als je dit absoluut niet wilt nodig dan ook geen kleine kinderen uit.

Bij onze feestlocatie voor het diner en de afgekochte drank betaal je per kind het volle pond. Vandaar dus onze beslissing.
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Ergens in het midden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

bruiloft: met of zonder kinderen erbij? - Pagina 2 Empty Re: bruiloft: met of zonder kinderen erbij?

Bericht  Gast wo 7 maa 2012 - 22:56

Als wij zouden gaan trouwen hebben we ook geen verschil tussen daggast en of eventueel avondgasten. En de kids zijn dan ook gewoon uitgenodigd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

bruiloft: met of zonder kinderen erbij? - Pagina 2 Empty Re: bruiloft: met of zonder kinderen erbij?

Bericht  Theeleut wo 7 maa 2012 - 23:11

Mét!

Al hebben wij het bewust klein gevierd. Wij hadden alleen gasten die er heel de dag bij waren, geen onderscheid en na de ceremonie een uurtje envelopjes tellen om vervolgens die mensen wee naar huis te sturen omdat ze verders niet welkom zijn.


Vinden wij zó raar!

Vandaar onze keus alleen onze beste vrienden en ouders uit te nodigen. Ik heb ook geen ene reet met mijn broers, dus deze waren er ook niet bij. Zie ze anders ook nooit, dus waarom dan wel? Omdat het verwacht wordt? Neuuh, niet op ónze dag.

Afijn, wij waren de enige met een kind, de rest koos er zelf voor geen kinderen mee te nemen en wilde juist een dagje zelf genieten Very Happy

Wij hebben juist een vriendinnetje van mijn dochter en haar moeder uitgenodigt zodat zij een speelkameraadje had die dag :P
Wij vonden het heel gezellig juist. We wilde een losse sfeer en kinderen mogen dan ook lekker aanwezig zijn incl. geluid dat ze meebrengen!
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bruiloft: met of zonder kinderen erbij? - Pagina 2 Empty Re: bruiloft: met of zonder kinderen erbij?

Bericht  Bosjesvrouw do 8 maa 2012 - 0:00

Met kinderen

Op de bruiloft van mijn zus en zwager waren de kinderen van de broers en zusters mee.
Vrienden (daggasten) hadden hun kinderen thuis gelaten. 1 vriendin die s'middags/s'avonds kwam had haar zoontje mee.
En 2 nichten hadden hun zoontje mee.

Bosjesvrouw
Prater
Prater

Aantal berichten : 1368
Punten : 1428
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : fryslan

Terug naar boven Ga naar beneden

bruiloft: met of zonder kinderen erbij? - Pagina 2 Empty Re: bruiloft: met of zonder kinderen erbij?

Bericht  Gast do 8 maa 2012 - 2:12

Ik vind het lastig. Ik zou zelf liever niet al te veel kinderen op mijn bruiloft willen maar als mijn beste vrienden of mijn zus bijv. kinderen zouden hebben zou ik het wel weer heel leuk vinden. Maar kinderen vragen onbewust toch weer om heel veel aandacht en dat vind ik af en toe wel irritant op bruiloften. Maar in mijn omgeving zijn weinig tot geen kinderen bij vrienden dus tot nu toe kan ik er nog niet echt iets over zeggen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

bruiloft: met of zonder kinderen erbij? - Pagina 2 Empty Re: bruiloft: met of zonder kinderen erbij?

Bericht  Susan do 8 maa 2012 - 2:15

Wij hadden op ons feest speciaal een speelkamer ingericht voor de kinderen. Ze konden daar kinderfilms kijken en er lag speelgoed. Dat was best een succes. Een deel van de kinderen mocht tot het eind blijven en zij liepen later op de avond wel gewoon tussen de volwassenen, dat ging ook prima. Ik heb niet echt de ervaring dat ze om aandacht vroegen of zo, maar goed, wij hadden sowieso ook niet heel erg de behoefte om heel erg in het middelpunt te staan. Misschien als je echt zo'n prinsesjesdag wil, dat het dan geen goed idee is.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bruiloft: met of zonder kinderen erbij? - Pagina 2 Empty Re: bruiloft: met of zonder kinderen erbij?

Bericht  Gast do 8 maa 2012 - 2:18

Oh maar ik bedoel ook niet dat ik alle aandacht wil hoor hahaha. Maar op de laatste bruiloft waar ik was begon er tijdens een speech 1 van de kinderen keihard te janken, hele zaal in rep en roer en dat vond ik zielig voor degene die speechte want die was ook doodzenuwachtig, emotioneel en werd midden in zijn verhaal onderbroken. Dat bedoel ik meer smile.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

bruiloft: met of zonder kinderen erbij? - Pagina 2 Empty Re: bruiloft: met of zonder kinderen erbij?

Bericht  Susan do 8 maa 2012 - 2:33

Snap ik, maar ik snap ook wel dat er mensen zijn die wel gewoon in het middelpunt willen staan, die een jurk van een fortuin hebben, een mooie trouwlocatie, een chic feest, alles bij elkaar een dag waar ze maanden of misschien wel jaren voor hebben gespaard. Dan vind ik het echt wel begrijpelijk dat je het allemaal perfect wil hebben en dat je niet wil dat de aandacht wordt afgeleid door huilende baby's en luidruchtige peutertjes, dat vind ik dus ook niet iets negatiefs of zo. Wij hadden sowieso al niet zo'n soort bruiloft.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bruiloft: met of zonder kinderen erbij? - Pagina 2 Empty Re: bruiloft: met of zonder kinderen erbij?

Bericht  Gast do 8 maa 2012 - 2:34

Ik zou wel in een grote wilde bloementuin willen trouwen met fakkels en een lange tafel met iedereen er aan. Dan lijkt het me juist leuk als er kindertjes bij zijn en lekker rondrennen. Het is inderdaad maar net wat je wilt!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

bruiloft: met of zonder kinderen erbij? - Pagina 2 Empty Re: bruiloft: met of zonder kinderen erbij?

Bericht  Gast do 8 maa 2012 - 2:50

ik zou het héél raar vinden als mijn kinderen niet welkom zouden zijn op de bruiloft van mijn zusje of broertje.


naar de bruiloft van vriendinnen ofzo zou ik het minder raar vinden. Bij mijn broertje/zusje vind ik toch wel dat mijn kinderen er wel echt bij horen, bij vriendinnen minder.

Toen wij trouwden waren er nog geen kinderen in de naaste familie/vriendenkring, dus wij hoefden daar helemaal niet over na te denken. Ik zou het dan wel weer jammer vinden als onze gasten eerder weg waren gegaan vanwege de kinderen. Ik zou er dan voor kiezen om mijn kinderen dan op te laten halen door een oppas ofzo.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

bruiloft: met of zonder kinderen erbij? - Pagina 2 Empty Re: bruiloft: met of zonder kinderen erbij?

Bericht  Tazz do 8 maa 2012 - 3:00

Natuurlijk is het de keuze van het bruidspaar en ik vind het erg asociaal dat ouders kinderen door de ceremonie etc heen laten rennen!

Onze kinderen zijn al een keer mee geweest naar een bruiloft en naar 3 uitvaarten en ze zijn al die keren gewoon heel lief en stil geweest, zoals het hoort. Achteraf kregen we iedere keer van iedereen complimenten dat ze zich zo goed gedragen hadden. Het kan dus best, en als ouder zijnde kan je volgens mij zelf goed inschatten of je kind het aankan of niet.

En als bruidspaar kan je er toch ook rekening mee houden dat er kinderen mee komen? Zorg voor entertainment, een kleurboekje of een apart hoekje waar ze kunnen spelen.

Daarnaast geniet ook een beetje van de dag, als je echt eist dat de hele dag om jou alleen draait dan zal het alleen maar tegenvallen lijkt me. Je moet toch je gasten een beetje plezier gunnen. Maar mijn aankomende bruiloft zal dan ook hopelijk heel relaxed verlopen.
Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bruiloft: met of zonder kinderen erbij? - Pagina 2 Empty Re: bruiloft: met of zonder kinderen erbij?

Bericht  Gast do 8 maa 2012 - 3:16

Asociaal? Ik heb liever dat die kinderen rondlopen en stil zijn dan dat ze op schoot zitten en alle kanten op wringen omdat ze weg willen en dwars gaan lopen doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

bruiloft: met of zonder kinderen erbij? - Pagina 2 Empty Re: bruiloft: met of zonder kinderen erbij?

Bericht  Gast do 8 maa 2012 - 5:19

Qua daggasten hebben we alleen een neefje, is in juni dan net 1 geworden. Hij mag er overdag ook bij zijn maar ik wil niet dat hij een speciale rol krijgt. Vooral mijn schoonfamilie zou dat leuk vinden maar ik zie het niet zo zitten.

Qua avondgasten mogen de gasten van de receptie de kinderen meenemen en de gasten die later op de avond komen ook al verwacht ik dat zij de kinderen thuis zullen laten omdat het nog jonge kinderen zijn (<6).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

bruiloft: met of zonder kinderen erbij? - Pagina 2 Empty Re: bruiloft: met of zonder kinderen erbij?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum