Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

2 kinderen op hotelkamer erbij

4 plaatsers

Ga naar beneden

2 kinderen op hotelkamer erbij Empty 2 kinderen op hotelkamer erbij

Bericht  Darius do 12 jul 2012 - 0:11

Even een vraag.

Ik heb een hotelkamer voor twee personen. Reisbureau zegt dat er geen twee kinderen bij passen. L en P slapen allebei in zo'n klein Deryan reistentje. Ik ben van mening dat dit prima gaat passen.

Reisbureau kwam daarna met de opmerking: het mag 'verzekeringstechnisch' niet. Weet iemand daar hier iets vanaf? Ik zit al even snel te googlen, maar kan niets vinden. Is dit nu echt waar?
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen op hotelkamer erbij Empty Re: 2 kinderen op hotelkamer erbij

Bericht  Tania do 12 jul 2012 - 0:13

Geen idee, maar bij sommige hotels is het gewoon niet toegestaan om twee kinderen op de kamer te hebben. Kun je niet even zelf het hotel bellen om het te vragen in plaats van via het reisbureau?

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen op hotelkamer erbij Empty Re: 2 kinderen op hotelkamer erbij

Bericht  Blair do 12 jul 2012 - 0:15

Als de schoonmakers er een melding van maken bij de staff ben je de pineut, ik zou het niet doen, je moet dan alsnog gaan betalen als ze erachter komen. Vriendin van me dacht ook dat t wel kon, en dat liep dus zo af.
Blair
Blair
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1796
Punten : 2154
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen op hotelkamer erbij Empty Re: 2 kinderen op hotelkamer erbij

Bericht  Lenthe do 12 jul 2012 - 0:18

Het mag inderdaad verzekeringtechnisch niet in verband met brand. Ieder hotel heeft eigen regels, maar als er in de regels vermeld staat dat er max. 1 kind tot 12 jaar bij op de kamer mag, is het niet toegestaan meer kinderen mee te nemen. In hotels komen ze daar vaak snel achter, dus ik zou de gok niet wagen.
Soms zijn er wel kamers waar het wel mag, maar dat is met een toeslag.
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen op hotelkamer erbij Empty Re: 2 kinderen op hotelkamer erbij

Bericht  Darius do 12 jul 2012 - 0:21

Het is een hotel in Oostenrijk, haha, dan ga ik ook niet zomaar even bellen...

Ik zie op de website dat er nog wel hotelkamers beschikbaar zijn met een extra bed, dus het zou daar naartoe omgeboekt kunnen worden. Pepij.n slaapt dan wel gewoon in een tentje.

Kinderen onder de twaalf jaar verblijven trouwens gratis in het hotel.

Ik vraag me echt af of dit 'verzekeringsverhaal' speelt. Ik heb het idee dat het reisbureau gewoon niet meewerkt.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen op hotelkamer erbij Empty Re: 2 kinderen op hotelkamer erbij

Bericht  Darius do 12 jul 2012 - 0:21

Okee, dank je Lenthe. Maar dan zou ik het toch kunnen omboeken naar een driepersoonskamer?
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen op hotelkamer erbij Empty Re: 2 kinderen op hotelkamer erbij

Bericht  Lenthe do 12 jul 2012 - 0:48

Darius schreef:Het is een hotel in Oostenrijk, haha, dan ga ik ook niet zomaar even bellen...

Ik zie op de website dat er nog wel hotelkamers beschikbaar zijn met een extra bed, dus het zou daar naartoe omgeboekt kunnen worden. Pepij.n slaapt dan wel gewoon in een tentje.

Kinderen onder de twaalf jaar verblijven trouwens gratis in het hotel.

Ik vraag me echt af of dit 'verzekeringsverhaal' speelt. Ik heb het idee dat het reisbureau gewoon niet meewerkt.

Dit is geen dwarsliggen van het reisbureau hoor. Het is inderdaad verzekeringtechnisch en het hotel en het reisbureau moet zich gewoon echt aan de regels houden.

Er staat inderdaad vaak dat kinderen onder de 12 jaar gratis verblijven, maar kijk ook dan even naar de voorwaarden. Vaak is het nl zo dat er maar 1 kind gratis mag bij 2 betalende volwassenen.
Als je wil omboeken naar een 3 persoonskamer, moet je ook even naar de voorwaarden hiervoor kijken, want soms mag je dan geen 4e persoon erbij op leggen. Ook al gaat het om een peuter. Wanneer dit wel zo is, kan het zijn dat je wel voor de oudste moet betalen.

Ik gun je natuurlijk een supergoedkope vakantie, maar reken jezelf niet rijk, denk niet dat de kinderen gratis mogen omdat ze nog geen 12 zijn. Er zitten vaak haken en ogen aan en die zijn te lezen in de voorwaarden.

Waarom wil je trouwens niet bellen naar het hotel? In Oostenrijk kunnen ze ook wel Engels hoor Wink
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen op hotelkamer erbij Empty Re: 2 kinderen op hotelkamer erbij

Bericht  Darius do 12 jul 2012 - 0:51

Lenthe schreef:
Darius schreef:Het is een hotel in Oostenrijk, haha, dan ga ik ook niet zomaar even bellen...

Ik zie op de website dat er nog wel hotelkamers beschikbaar zijn met een extra bed, dus het zou daar naartoe omgeboekt kunnen worden. Pepij.n slaapt dan wel gewoon in een tentje.

Kinderen onder de twaalf jaar verblijven trouwens gratis in het hotel.

Ik vraag me echt af of dit 'verzekeringsverhaal' speelt. Ik heb het idee dat het reisbureau gewoon niet meewerkt.

Dit is geen dwarsliggen van het reisbureau hoor. Het is inderdaad verzekeringtechnisch en het hotel en het reisbureau moet zich gewoon echt aan de regels houden.

Er staat inderdaad vaak dat kinderen onder de 12 jaar gratis verblijven, maar kijk ook dan even naar de voorwaarden. Vaak is het nl zo dat er maar 1 kind gratis mag bij 2 betalende volwassenen.
Als je wil omboeken naar een 3 persoonskamer, moet je ook even naar de voorwaarden hiervoor kijken, want soms mag je dan geen 4e persoon erbij op leggen. Ook al gaat het om een peuter. Wanneer dit wel zo is, kan het zijn dat je wel voor de oudste moet betalen.

Ik gun je natuurlijk een supergoedkope vakantie, maar reken jezelf niet rijk, denk niet dat de kinderen gratis mogen omdat ze nog geen 12 zijn. Er zitten vaak haken en ogen aan en die zijn te lezen in de voorwaarden.

Waarom wil je trouwens niet bellen naar het hotel? In Oostenrijk kunnen ze ook wel Engels hoor Wink

Bedankt voor je hulp! Ik heb net de algemene voorwaarden doorgenomen, maar kon er niet iets interessants tussen vinden. Het is wel zo, dat er max. 2 kinderen gratis verblijven bij twee betalende volwassenen.

Nou ja, ik ga vragen of we dan een drie persoons kamer kunnen omboeken....laatste mogelijkheid.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen op hotelkamer erbij Empty Re: 2 kinderen op hotelkamer erbij

Bericht  Lenthe do 12 jul 2012 - 1:06

Darius schreef:
Bedankt voor je hulp! Ik heb net de algemene voorwaarden doorgenomen, maar kon er niet iets interessants tussen vinden. Het is wel zo, dat er max. 2 kinderen gratis verblijven bij twee betalende volwassenen.

Nou ja, ik ga vragen of we dan een drie persoons kamer kunnen omboeken....laatste mogelijkheid.
Graag gedaan! Ik heb er ervaring mee, dus fijn dat ik je daar mee kan helpen.
Het klinkt dus wel positief, als er max 2 kinderen gratis kunnen verblijven bij 2 betalende volwassenen, betekent dat dat ze in elk geval kamers hebben voor 4 personen. Ik denk dus dat je een driepersoonskamer kunt boeken, met een kinderbed. Soms zijn 3persoonskamers wel wat duurder, maar het is altijd goedkoper dan 2 tweepersoonskamers. Succes!


Laatst aangepast door Lenthe op do 12 jul 2012 - 7:36; in totaal 1 keer bewerkt
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen op hotelkamer erbij Empty Re: 2 kinderen op hotelkamer erbij

Bericht  Gast do 12 jul 2012 - 2:21

Ik weet niet of het voor een lange periode is, maar vroeger als we op 'doorreis' ofzo waren dan boekte mij ouders wel eens twee kamers. En sliep ik bijv. bij mijn moeder en mijn zus bij mijn vader.

Hebben ze niet een familliekamer o.i.d.? Dat hebben ze toch ook vaak bij hotels.

Wat ze ook wel eens hebben zijn van die schakel kamers. Dat het 2 losse kamers zijn maar een een tussendeur zodat je toch van de ene naar de andere kamer kunt.

Maar in alle gevallen moet je waarschijnlijk wel meer betalen (of 2 kamers of een familiekamer).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen op hotelkamer erbij Empty Re: 2 kinderen op hotelkamer erbij

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum