Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

placenta/vruchtzak zien na de bevalling, gebruikelijk?

+42
liesje
SarahKey
pitbullgup
Tiara
Flower_L
Rouge
Lindsya
PapillonRose
Shy
Makamba
Happy
meisje
Liadan
Le Chat Noir
Sneeuwvlok
Lejow
CCC
Flip Fluitketel
Thunder
Novalee
Theezakje13
M@niek
Bruintje Beer
Jazzlyn
Happydobby
Wennes
yes1984
Fiwen
ekjir@M
kwak
sabje
Bloem86
Ayla
Clapperdie
joos
Aagje!
Steep
Aimee
Teddyaapje
MissD
Rush
Floor
46 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

placenta/vruchtzak zien na de bevalling, gebruikelijk? - Pagina 3 Empty Re: placenta/vruchtzak zien na de bevalling, gebruikelijk?

Bericht  meisje di 6 maa 2012 - 7:34

Liadan schreef:Wij hebben het beide keren gezien en op de foto gezet. Ik vond het wel bijzonder om te zien.

+1
meisje
meisje
Prater
Prater

Aantal berichten : 802
Punten : 872
Registratiedatum : 24-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

placenta/vruchtzak zien na de bevalling, gebruikelijk? - Pagina 3 Empty Re: placenta/vruchtzak zien na de bevalling, gebruikelijk?

Bericht  Happy di 6 maa 2012 - 7:41

Le Chat Noir schreef:Het schijnt dat je ook aan de placenta goed kunt zien als de moeder (redelijk wat) heeft gerookt of meegerookt. Ben wel benieuwd hoe? Ik heb wel eens gehoord als gaatjes of vlekken?

Mijn kraamhulp is hier al een keer geweest om te babbelen en toen vertelde ze dat de placenta van iemand die niet rookt vaak zo rood is als een biefstuk en van iemand die gerookt heeft allemaal zwarte vlekken e.d heeft.

Ik heb geen idee of ik het wil/ga zien, het lijkt me in ieder geval niet smerig maar ben denk ik wel met andere dingen bezig.

Happy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1027
Punten : 1085
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Makamba di 6 maa 2012 - 7:44

Rejoy. schreef:wij hebben 'm ook gezien, vk heeft ook uitleg gegeven en we hebben er ook foto's van. Ik vond 'm inderdaad ook enórm, vond het wel speciaal om te zien waar ons kindje 9 maanden lang de voeding uit heeft gehaald en in heeft gewoond.

+1
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Shy di 6 maa 2012 - 7:49

Het lijkt mij toch ook wel apart maar inderdaad ook wel boeiend om te zien. Bij de verloskundigepraktijk waar ik kom hangt ook een foto waar de placenta opstaat en dat is niet bepaald een lekker plaatje, maar denk toch dat ik er wat beter tegen kan op het moment dat ik bevallen ben.
Shy
Shy
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2380
Punten : 2466
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  PapillonRose di 6 maa 2012 - 8:18

Ik heb hem wel met een half oog gezien. De VK wilde hem omhoog houden om hem te laten zien, nadat ze hem had nagekeken. Maar dat kon niet, hij was gescheurd en ze kon hem daardoor niet omhoog houden en laten zien. Dus vanuit mijn liggende positie er wel even een blik op geworpen voor zover ik het kon zien. Er zijn wel foto's van gemaakt, daar heb ik het op terug kunnen kijken. Toch wel interessant om te zien waar je kindje in gewoond heeft.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Lindsya di 6 maa 2012 - 8:20

De vk vroeg of we het wilden zien en ze tilde de placenta in de lucht en hebben er nagekeken, verder niet. Ze heeft de placenta nagekeken en volgens haar zag die er goed uit.
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1640
Punten : 1683

Bericht  Rouge di 6 maa 2012 - 8:39

bij mij heeft de vk het wel bekeken en laten zien maar heb er zelf nou niet echt naar gekeken. Het enige wat opviel was dat ik een grote placenta had en een kleintje, dus eigenlijk 2.
Rouge
Rouge
Prater
Prater

Aantal berichten : 902
Punten : 1033
Registratiedatum : 12-12-10

Bericht  Flower_L di 6 maa 2012 - 9:20

ja, ze liet m zonder te vragen zien. Vond het wel heel bijzonder en apart. Geen foto's gemaakt (spijt!!!) en geen flauw idee waar ze dat ding gelaten heeft. Kregen ook nog enig uitleg erbij.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  Tiara di 6 maa 2012 - 9:34

Makamba schreef:
Rejoy. schreef:wij hebben 'm ook gezien, vk heeft ook uitleg gegeven en we hebben er ook foto's van. Ik vond 'm inderdaad ook enórm, vond het wel speciaal om te zien waar ons kindje 9 maanden lang de voeding uit heeft gehaald en in heeft gewoond.

+1

+1 maar geen foto van.
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643

Bericht  pitbullgup di 6 maa 2012 - 22:27

Ja heb m gezien en ook op de foto....

Kan me alleen niet echt goed voorstellen dat die dingen opgegeten worden door sommige vrouwen..... silent
pitbullgup
pitbullgup
Prater
Prater

Aantal berichten : 1132
Punten : 1159
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Shy di 6 maa 2012 - 23:11

pitbullgup schreef:Ja heb m gezien en ook op de foto....

Kan me alleen niet echt goed voorstellen dat die dingen opgegeten worden door sommige vrouwen..... silent

En door Giel Beelen toch? haha. Maar goed ik kan mij daar ook niks bij voorstellen!
Shy
Shy
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2380
Punten : 2466
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  SarahKey di 6 maa 2012 - 23:30

Wij hebben allebei de placenta niet uitgebreid gezien , maar ik keek vanaf het bed wel mee met de verloskundige. Ik hoefde dat ding echt niet zo goed te bekijken.

We kregen wel de vraag: willen jullie de placenta mee nemen?

Zegt mijn man voor de grap: ' Ja leuk voor de varkens'
Zegt een staigaire bloedserieus: ' Hebben jullie varkens dan?'

Nee... Laughing

Wat moet je er mee...
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Gast wo 7 maa 2012 - 0:48

dat opeten moet je ook niet zien als 'm in de pan gooien, opbakken en dan samen met de aardappels naar binnen werken :P De placenta wordt gedroogd en vermalen en die wordt dan in capsules gedaan die je als voedingssupplement slikt.

Gast
Gast

Bericht  liesje wo 7 maa 2012 - 0:52

bij beide bevallingen heb ik de placenta gezien. is wel bijzonder dat daar je kindje al die tijd heeft gezeten
liesje
liesje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1314
Punten : 1366

Bericht  Gast wo 7 maa 2012 - 0:54

Vrienden hebben dat ding in de tuin begraven en er een boom op geplant scratch .

Gast
Gast

Bericht  Ayla wo 7 maa 2012 - 0:55

Rejoy. schreef:dat opeten moet je ook niet zien als 'm in de pan gooien, opbakken en dan samen met de aardappels naar binnen werken :P De placenta wordt gedroogd en vermalen en die wordt dan in capsules gedaan die je als voedingssupplement slikt.

Behoud het dan gedroogd zijn "voedingswaarde" wel? Ik geloof dat er in de placenta goede voedingsstoffen zitten of niet, dieren eten hem ook niet voor niks op. Ook uit voorzorg voor roofdieren, maar ook ivm voedingsstoffen geloof ik.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11

Bericht  Gast wo 7 maa 2012 - 0:57

schijnt van wel, maar het fijne weet ik er niet van hoor! Volgens mij is het vooral iets van de chinese geneeswijze.

Gast
Gast

Bericht  Poisongirl wo 7 maa 2012 - 4:34

Aan mij vroegen ze of ik het wilde zien, voor ik iets kon zeggen (wilde nee zeggen) hielden ze het al omhoog en legde ze uit wat het was en hoe J. erin had gezeten. hebben er ook foto's van en ben blij dat ik het toch heb gezien. Vond het toch wel heel bijzonder!
Poisongirl
Poisongirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1642
Punten : 1809

Bericht  ellibre wo 7 maa 2012 - 4:43

Waarom zou je dat willen zien...?
ellibre
ellibre
Prater
Prater

Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12

Bericht  Gast wo 7 maa 2012 - 4:44

waarom niet?

Gast
Gast

Bericht  studiebol wo 7 maa 2012 - 4:50

In het ziekenhuis vroegen ze aan mijn vriend of hij de placenta mee naar huis wilde nemen, nou dat hoofd van hem ik vergeet het nooit meer. Hij was zooo ontzettend verbaasd, en had echt zoiets van wat moet ik er mee??

Toen werd wel vertelt dat sommige mensen het in de tuin begraven en er een boom op zetten omdat het zo vruchtbaar is. En sommige mensen geven het aan de hond, voor de band tussen hond en kind....

Ik heb niet uitgebreid gekeken, mijn vriend heeft het ook eventjes gezien maar ook niet uitgebreid. Die behoefte hadden we niet.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  Viva wo 7 maa 2012 - 4:53

Ja ze hebben hem ons laten zien, volgens mij is er zelfs een foto van gemaakt door de kraamverzorgster...
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Bericht  Viva wo 7 maa 2012 - 4:53

studiebol schreef:In het ziekenhuis vroegen ze aan mijn vriend of hij de placenta mee naar huis wilde nemen, nou dat hoofd van hem ik vergeet het nooit meer. Hij was zooo ontzettend verbaasd, en had echt zoiets van wat moet ik er mee??
.
Laughing, kan me zo'n reactie héél goed voorstellen!
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Bericht  ellibre wo 7 maa 2012 - 4:54

Rejoy. schreef:waarom niet?
Ik kan me de behoefte om het wél te zien niet voorstellen. Het is niet dat ik er niet "naar zou kunnen kijken" of zo, dat ik weg kijk als ik het toevallig te zien krijg, maar ze hoeven het ook niet onder m'n neus te houden zodat ik er even goed naar kan kijken.
ellibre
ellibre
Prater
Prater

Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: