Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Placenta Praevia

+9
Lejow
sanne-84
Aimee
Annemie
Happydobby
Tummy
Twellie
Silver
Star007
13 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Placenta Praevia Empty Placenta Praevia

Bericht  Star007 di 11 jun 2013 - 21:19

Vanmorgen heb ik de 20 weken echo gehad en met de baby was alles gelukkig goed. Nu zag de echoscopiste dat mijn placenta totaal voor de baarmoedermond ligt. Hierna had ik een controle afspraak bij de gynaecoloog en hebben we dit besproken. Ze schat de kans klein dat het nog mee omhoog groeit omdat de placenta nu echt een stuk aan de voorkant, stuk aan de achterkant en voor de baarmoedermond ligt. Aangezien ik ervaring heb met een loslatende placenta met 37 weken, was dit extra schrikken, vooral nu ik lees wat de risico's zijn van een placenta praevia Placenta Praevia 1371890812

Heeft er hier iemand ervaring met deze complicatie? Is er iemand bij wie de placenta alsnog omhoog gegroeid bleek te zijn, bij de echo met 28/30 weken?

Ik heb als leefregel mee gekregen dat ik direct contact moet opnemen met de verloskamers bij bloedverlies ( ook bij minimaal verlies) , maar deze leefregel had ik al door mijn 1e bevalling.
Ook mag er geen penetratie plaatsvinden hahaPlacenta Praevia 394967
Nou sorry voor het lange verhaal, maar ben benieuwd naar ervaringen!
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Placenta Praevia Empty Re: Placenta Praevia

Bericht  Silver di 11 jun 2013 - 21:32

Ik had met de 20 weken echo ook dat mijn placenta helemaal voor de baarmoedermond lag. Met 29 weken heb ik een nieuwe echo gehad, en toen was ie toch met mijn baarmoeder mee omhoog gegroeid.

Maar kunnen hun jouw nu al met zekerheid zeggen dan dat ie niet meer omhoog gaat? Want bij mij hebben ze gezegd dat het in de meeste gevallen gewoon nog wel omhoog groeit. Hoop het wel in ieder geval voor je..
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Placenta Praevia Empty Re: Placenta Praevia

Bericht  Star007 di 11 jun 2013 - 21:42

Silver schreef:Ik had met de 20 weken echo ook dat mijn placenta helemaal voor de baarmoedermond lag. Met 29 weken heb ik een nieuwe echo gehad, en toen was ie toch met mijn baarmoeder mee omhoog gegroeid.

Maar kunnen hun jouw nu al met zekerheid zeggen dan dat ie niet meer omhoog gaat? Want bij mij hebben ze gezegd dat het in de meeste gevallen gewoon nog wel omhoog groeit. Hoop het wel in ieder geval voor je..
Fijn dat jouw placenta nog mee omhoog is gegroeid!
Ze zei het niet met zekerheid , maar denkt dat de kans erg klein is. Ik hoop inderdaad dat ik gewoon bij ' de meeste gevallen' hoor Placenta Praevia 561177
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Placenta Praevia Empty Re: Placenta Praevia

Bericht  Silver di 11 jun 2013 - 22:00

Star007 schreef:
Fijn dat jouw placenta nog mee omhoog is gegroeid!
Ze zei het niet met zekerheid , maar denkt dat de kans erg klein is. Ik hoop inderdaad dat ik gewoon bij ' de meeste gevallen' hoor Placenta Praevia 561177

Ja, ik had er zelf ook geen goeie hoop in, mede omdat die buikspieren te getraind waren en het daaraan kon liggen, dus ik had er al een hard hoofd in. Maar goed het viel dus reuze mee. Je kan niets anders dan afwachten. Maar wat de penetratie betreft heb ik nooit een waarschuwing gehad. Wel moest ik gelijk contact opnemen bij bloedverlies. Maar voor de rest niet. Rolling Eyes
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Placenta Praevia Empty Re: Placenta Praevia

Bericht  Twellie di 11 jun 2013 - 22:33

Bij mij hingen ze er niet zo'n term aan, dus ik weet niet of het precies hetzelfde is. Maar bij mijn tweede dochter lag de placenta met die echo ook aan de voorkant / onderkant. Ik kreeg verder ook geen instructies mee, alleen dat ze er later nog naar gingen kijken en toen lag die wel normaal.

En even totaal niet ter zake doende, maar waarom hebben we minder in de zomer Kerst-smileys rendier wave?
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Placenta Praevia Empty Re: Placenta Praevia

Bericht  Tummy di 11 jun 2013 - 22:48

Allereerst wat fijn om te weten dat met jullie kleintje alles goed is. Maar verder wel spannend zeg. Geen ervaring hier, maar wel een hug. Hoop dat bij de volgende echo de placenta omhoog gegroeid is.
Tummy
Tummy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 309
Punten : 360
Registratiedatum : 02-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Placenta Praevia Empty Re: Placenta Praevia

Bericht  Happydobby wo 12 jun 2013 - 0:11

Bij mij lag hij er met 20 weken net boven, met 28 weken een extra echo gehad en toen was hij hoger gegroeid. 
Als ze de kans voor jou laag inschatten dan zou het wel zo zijn, bij mij zeiden ze dat de kans groot was dat hij hoger zou groeien en dat klopte ook.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Placenta Praevia Empty Re: Placenta Praevia

Bericht  Annemie wo 12 jun 2013 - 0:17

Ik begon met 37 weken te bloeden,toen bleek dat mijn placenta voor de uitgang lag, met de 20 weken echo hadden ze dat moeten zien, maar dat hadden ze dus niet. Heb toen meteen een keizersnede gekregen. Gelukkig maar dat ik het niet wist, want als ik er achteraf over terug lees op internet, dan ben ik blij dat ik het pas aan het einde wist. Mijn verloskundige zei dat het allemaal wel mee valt en dat wat op internet staat niet allemaal klopt.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Placenta Praevia Empty Re: Placenta Praevia

Bericht  Star007 do 13 jun 2013 - 7:42

Annemie schreef:Ik begon met 37 weken te bloeden,toen bleek dat mijn placenta voor de uitgang lag, met de 20 weken echo hadden ze dat moeten zien, maar dat hadden ze dus niet. Heb toen meteen een keizersnede gekregen. Gelukkig maar dat ik het niet wist, want als ik er achteraf over terug lees op internet, dan ben ik blij dat ik het pas aan het einde wist. Mijn verloskundige zei dat het allemaal wel mee valt en dat wat op internet staat niet allemaal klopt.

Gelukkig dat jij er dan pas met 37 weken achter kwam, en van te voren geen bloedingen hebt gehad!
Maar wat jouw verloskundige dan zegt , over het allemaal wel mee valt, vind ik een beetje onzin. Mijn Gynaecoloog heeft echt ervaring met zeer hevige bloedingen bij deze complicatie. Hangt dus misschien ook een beetje van de ervaringen van de gyn of vk af.
Natuurlijk hoop ik dat ik niet zal ervaren hoor.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Placenta Praevia Empty Re: Placenta Praevia

Bericht  Aimee do 13 jun 2013 - 7:52

He bah, wat balen dat je weer placenta gedoe hebt!
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Placenta Praevia Empty Re: Placenta Praevia

Bericht  Star007 do 13 jun 2013 - 8:15

Ja Sad, mijn baarmoeder is niet goed gemaakt voor placenta's denk ik Wink
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Placenta Praevia Empty Re: Placenta Praevia

Bericht  Happydobby do 13 jun 2013 - 8:26

Vind je het een fijn idee dat het waarschijnlijk een geplande keizersnee wordt? Mits je geen bloedverlies krijgt.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Placenta Praevia Empty Re: Placenta Praevia

Bericht  Star007 do 13 jun 2013 - 8:30

Zeker niet! Wil zo graag 'normaal' bevallen. Kan er echt om  janken bij het idee dat het misschien weer een keizersnee wordt. Natuurlijk is het dan prettig dat het gepland is en niet weer spoed, maar toch Sad.

Dan weet ik na 2 kindjes nog niet hoe het is om weeën te voelen en hoe het voelt om je eigen kind eruit te moeten persen. Gewoon dat hele proces aan het eind van je zwangerschap.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Placenta Praevia Empty Re: Placenta Praevia

Bericht  Aimee do 13 jun 2013 - 8:33

hug

Het is ook echt wel pech hebben zeg!
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Placenta Praevia Empty Re: Placenta Praevia

Bericht  Annemie do 13 jun 2013 - 8:41

Star007 schreef:Zeker niet! Wil zo graag 'normaal' bevallen. Kan er echt om  janken bij het idee dat het misschien weer een keizersnee wordt. Natuurlijk is het dan prettig dat het gepland is en niet weer spoed, maar toch Sad.

Dan weet ik na 2 kindjes nog niet hoe het is om weeën te voelen en hoe het voelt om je eigen kind eruit te moeten persen. Gewoon dat hele proces aan het eind van je zwangerschap.

+1, heel begrijpelijk, ik zou dat ook willen meemaken.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Placenta Praevia Empty Re: Placenta Praevia

Bericht  Star007 di 13 aug 2013 - 5:54

Ik heb dit topic weer even omhoog gehaald. Ik ben op het moment 28 weken en 6 dagen zwanger, en heb dus gisteravond mijn eerste bloeding gehad. Meteen naar het ziekenhuis en ben toen meteen opgenomen, kreeg een CTG en echo.
CTG was goed en echo ook. Ik heb 24 uur bedrust gekregen van de Gynaecoloog en als ik na deze 24 uur ( 23.00 vanavond) geen bloedverlies meer heb, dan mag ik weer wat aan de wandel en hopelijk morgen naar huis!

De gynaecoloog vertelde dat ik bij een eventuele 2e hevige bloeding longrijpers krijg, zodat ze de baby zo nodig kunnen halen.  Mijn ijzer gehalte is blijkbaar ook erg laag, dus ze gaan ook geen enkel risico met mijn gezondheid lopen bij een hevige bloeding.

Bah wat baal ik hier ontzettend van. Deze angst op een 2e , misschien veel ergere, bloeding. Ook word ik helemaal gek van het bed zitten en bed liggen bounce
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Placenta Praevia Empty Re: Placenta Praevia

Bericht  sanne-84 di 13 aug 2013 - 5:58

Ai wat balen dat je nu idd ook die bloeding hebt gehad. Hopenlijk blijft het hierbij, mag je morgen naar huis en komt de kleine uk pas over ruim 10weken!
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Placenta Praevia Empty Re: Placenta Praevia

Bericht  Lejow di 13 aug 2013 - 6:00

Heb je nu dan ook bedrust voorgeschreven gekregen?

Voor je ijzer zou je eventueel floradix kunnen drinken! vreselijk goor, maar helpt wel!

Sterkte meis hug
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Placenta Praevia Empty Re: Placenta Praevia

Bericht  Laurientje di 13 aug 2013 - 6:04

Floradix heb je ook kpin tablet vorm!

Sterkte met alles, lijkt me vreselijk die onzekerheid en spanning..
Laurientje
Laurientje
Prater
Prater

Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Placenta Praevia Empty Re: Placenta Praevia

Bericht  Ella di 13 aug 2013 - 6:08

He wat naar zeg. Sterkte!
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Placenta Praevia Empty Re: Placenta Praevia

Bericht  Star007 di 13 aug 2013 - 6:44

Lejow schreef:Heb je nu dan ook bedrust voorgeschreven gekregen?

Voor je ijzer zou je eventueel floradix kunnen drinken! vreselijk goor, maar helpt wel!

Sterkte meis hug
Ik heb voor nu 24 uur bedrust gekregen. Met uitzondering van wc bezoek en douchen. Hoe het thuis verder gaat qua leefregels moet ik morgen nog te horen krijgen.
Ik krijg nu ook 3  maal per dag ferrofumaraat voor mijn ijzer.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Placenta Praevia Empty Re: Placenta Praevia

Bericht  Lejow di 13 aug 2013 - 7:06

Dat is al 'fijn'! Hopelijk slaat dat aan.

Ik hoop inderdaad dat de placenta nog iets meegroeit naar boven!!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Placenta Praevia Empty Re: Placenta Praevia

Bericht  Annemie di 13 aug 2013 - 7:12

Wat balen zeg, hopelijk krijg je geen bloeding meer. "gelukkig" was mijn eerste bloeding pas bij 37 weken, is iddniet fijn dat jij het nu al hebt.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Placenta Praevia Empty Re: Placenta Praevia

Bericht  Caresses di 13 aug 2013 - 20:23

He, vervelend zeg! En ook schrikken natuurlijk. Wel goed dat ze je zo goed in de gaten houden. Hopelijk mag je baby nog een tijd blijven zitten.

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Placenta Praevia Empty Re: Placenta Praevia

Bericht  Star007 do 15 aug 2013 - 6:55

Vanmorgen mocht ik gelukkig weer naar huis! Oh wat is dat fijn smile
Ik mag niet meer werken en moet mijn lichaamsbeweging wat aanpassen ; geen lange wandelingen of lange shopsessies , zwaar huishoudelijk werk etc.
Verder moet 3 maal daags ijzertabletten blijven nemen.
Ook zagen ze vanmorgen op de echo dat de placenta nog steeds totaal voor de uitgang ligt, dus wordt het zeker een keizersnee. Maargoed daar ging ik al vanuit.

Voor nu is het afwachten op een nieuwe bloeding en/of de bevalling. Hopelijk mag hij nog wel een tijd blijven zitten!

Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Placenta Praevia Empty Re: Placenta Praevia

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum