Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

verkalkte placenta

+2
_Jet
kwak
6 plaatsers

Ga naar beneden

verkalkte placenta Empty verkalkte placenta

Bericht  kwak zo 25 nov 2012 - 9:50

Wie had er ook een verkalkte placenta? Weet je daar de oorzaak van?rookte jij of je man/vriend?of zit het in de familie en had bijv je moeder het ook?

D. is geboren met 41+2, haar placenta begon te verkalken. Ik of mijn man roken beide niet en ik kwam eigenlijk niet in ruimtes waar gerookt werd.
mijn moeder had bij 2 van de 4 kinderen ook verkalkte placenta, bij mijn jongste broertje zo erg dat hij er bijna niet meer was geweest. Hij was wel 22 dagen te laat, dat wel.

Ik ben bang dat mijn placenta weer gaat verkalken met deze zwangerschap. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met een verkalkte placenta.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

verkalkte placenta Empty Re: verkalkte placenta

Bericht  _Jet zo 25 nov 2012 - 9:57

Geen ervaring mee en ik moet eerlijk zeggen dat ik er ook nog nooit van gehoord heb. Ik hoop in ieder geval voor je dat het deze keer niet zo zal zijn.
_Jet
_Jet
Prater
Prater

Aantal berichten : 1106
Punten : 1115
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

verkalkte placenta Empty Re: verkalkte placenta

Bericht  bolus26 zo 25 nov 2012 - 10:15

De vk gaf hier aan dat t inderdaad met roken oid te maken kan hebben maar dat er meestal geen duidelijke oorzaak is. Erfelijk stond er volgens haar los van ( ik vroeg t omdat mijn moeder t ook had)
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

verkalkte placenta Empty Re: verkalkte placenta

Bericht  joyce0606 zo 25 nov 2012 - 21:15

Mijn zoon is een maand te vroeg geboren en toen had ik ook verkalkte placenta, ik en mijn man roken beide niet, en vermijd expres rokerige ruimtes.

hier werd het gezien dat je placenta aan het op raken was (waardoor hij ook de laatste paar weken niet goed groeide etc...) er werd verder ook niet veel aandacht aan besteed.

Ik weet niet hoe het zit met herhalingskans eigenlijk.
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

verkalkte placenta Empty Re: verkalkte placenta

Bericht  Susan zo 25 nov 2012 - 21:20

Maar 41 weken en 2 dagen is wel een vrij lange zwangerschapsduur, stel dat ze bijvoorbeeld met 38 weken ontdekken dat je placenta weer aan het verkalken is, dan kunnen ze je volgens mij ook gewoon inleiden om die reden.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

verkalkte placenta Empty Re: verkalkte placenta

Bericht  Sterrin_ ma 26 nov 2012 - 1:49

Mijn moeder had het bij de 6e, en zij kwam een paar weken voor de uitgerekende datum, gelukkig. Want er kwam nauwelijks nog iets doorheen. Maar, mijn moeder rookte dus wel, en dat was dus ook de oorzaak. Mijn zusje was ook aan de kleine kant, 5 pond.

Sterrin_
Prater
Prater

Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

verkalkte placenta Empty Re: verkalkte placenta

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum