Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Voorliggende placenta

+7
bolus26
Annemie
Ella
Ayla
Happydobby
Aimee
Jade
11 plaatsers

Ga naar beneden

Voorliggende placenta Empty Voorliggende placenta

Bericht  Jade do 22 nov 2012 - 4:18

Tijdens de 12 weken (en geslachtsbepalings)echo is gebleken dat ik een voorliggende placenta heb. Nu ging ik even googlen (om te kijken wanneer ik de kleine ongeveer ga voelen) en lees ik uiteraard allemaal horrorverhalen.

Is het zo dat als je een voorliggende placenta hebt, je verder in de zwangerschap last kan krijgen van bloedverlies? En moet je altijd doormiddel van een keizersnede bevallen?

Of zeggen de verloskundigen ook voorliggende placenta als de placenta niet helemaal voor de uitgang ligt? Mijn verloskundige heeft hier namelijk verder helemaal niets over gezegd (behalve dan dat je t kindje later gaat voelen).


Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorliggende placenta Empty Re: Voorliggende placenta

Bericht  Aimee do 22 nov 2012 - 4:23

Met voorliggende placenta's bedoelen VK's vaak dat hij aan de voorkant van je buik ligt (dus bij je navel), niet voor je baarmoedermond. Als hij gewoon aan de voorkant van je buik ligt is er niets aan de hand (had ik ook), het kan zijn dat je daardoor je kindje wat later voelt, maar dat is alles geloof ik... Voor de uitgnag is wel 'gevaarlijk', maar ik ga er van uit dat de VK je dan wel wat meer info had gegeven.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorliggende placenta Empty Re: Voorliggende placenta

Bericht  Happydobby do 22 nov 2012 - 4:26

Een voorliggende placenta betekend geen keizersnee. Je kan gewoon bevallen.

Ik had ook een voorliggende placenta en ik voelde de eerste plopjes met 18 weken. Ik heb verder geen last gehad van het feit dat de placenta aan de voorkant lag.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorliggende placenta Empty Re: Voorliggende placenta

Bericht  Jade do 22 nov 2012 - 4:29

Oke, gelukkig maar! Ik dacht ook dat dit zo was, totdat ik dus "voorliggende placenta" op google intikte.

Ik ben zo benieuwd wanneer ik de eerste plopjes voel. Afwachten dus maar!

Bedankt voor de geruststellende reacties.

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorliggende placenta Empty Re: Voorliggende placenta

Bericht  Gast do 22 nov 2012 - 4:29

Ik had mijn placenta voor de uitgang liggen (noemden zo overigens ook voorliggende placenta). Heb daardoor bijna mijn hele zwangerschap bloedverlies gehad (en door een overactief adertje in mijn baarmoedermond ook nog eens trouwens, maar dat stond los van de placenta). Bij de 30 weken echo bleek mijn placenta voldoende omhoog gegroeid te zijn, waardoor de uitgang weer vrij was en ik normaal mocht bevallen, anders was het inderdaad een keizersnee geworden.

Edit: bij mij legde de vk heel duidelijk uit wat dit inhield en waar ik rekening mee moest houden/niet mocht doen. Dus ik denk dat als bij jou de placenta voor de uitgang had gelegen ze je wel meer uitleg gegeven zou hebben...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voorliggende placenta Empty Re: Voorliggende placenta

Bericht  Ayla do 22 nov 2012 - 4:31

Je moet ook niet googlen Voorliggende placenta 394967

Ik voelde haar met 20 weken en 5 dagen ofzo, ook een voorliggende placenta. Als de placenta voor je baarmoedermond ligt zeggen ze dat echt wel, ze controleren er met de 20 weken echo ook op. Mochten ze nu twijfelen of je placenta wel omhoog gegroeid is tegen het eind dan maken ze extra echo's om dit te controleren zeiden ze tegen mij. Alleen als je placenta voor je baarmoedermond ligt kan het problemen opleveren, maar aangezien je het nu weet kan je bij de echo's vragen of ze er nog een keer extra naar kijken, al is het maar voor je eigen rust.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorliggende placenta Empty Re: Voorliggende placenta

Bericht  Ella do 22 nov 2012 - 4:42

Ik ken 2 mensen waar die wel voor de uitgang lag en die is uiteindelijk vanzelf nog een stukje verplaatst zodat ze wel normaal kunnenn bevallen
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorliggende placenta Empty Re: Voorliggende placenta

Bericht  Annemie do 22 nov 2012 - 4:42

Bij mij lag de placenta voor de uitgang, daar kwamen ze met 37 weken pas achter, toen begon ik namelijk ineens te bloeden en kreeg meteen een keizersnede. Ze hadden dat eigenlijk met de echo moeten zien/zeggen. Voorliggend kan ook gewoon aan de voorkant zijn.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorliggende placenta Empty Re: Voorliggende placenta

Bericht  bolus26 do 22 nov 2012 - 5:00

geen zorgen hoor! ook hier een voorliggende placenta, geen bloedverlies oid en in eerste instantie lag hij ook wat laag, extra echo gehad bij 34 weken om te kijken of de placenta gezakt of opgetrokken was. maar is nu goed opgetrokken dus geen keizersnede nodig!

ik voelde het kindje in eerste instantie wel wat later als anderen en vaak wat meer aan de zijkant, vanaf 24 weken is dit helemaal goed gekomen al heb ik geen idee of het met een achterliggende placenta anders is (tis mn 1e)
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorliggende placenta Empty Re: Voorliggende placenta

Bericht  Gast do 22 nov 2012 - 5:16

Ik heb ook een voorliggende placenta. Het enige 'nadeel' is dat ik dit kindje later voelde bewegen. Verder geen verschil hoor met mijn vorige zwangerschap.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voorliggende placenta Empty Re: Voorliggende placenta

Bericht  Printje do 22 nov 2012 - 5:23

Jetje schreef:Ik heb ook een voorliggende placenta. Het enige 'nadeel' is dat ik dit kindje later voelde bewegen. Verder geen verschil hoor met mijn vorige zwangerschap.

Hier precies hetzelfde.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorliggende placenta Empty Re: Voorliggende placenta

Bericht  PapillonRose do 22 nov 2012 - 7:38

Hier ook een voorliggende placenta gehad, aan de voorkant van de buik dan. Hierdoor zou ik later beweging kunnen voelen werd mij toen verteld. Uiteindelijk viel dat geloof ik nog best mee, met een week of 19 voelde ik voor het eerst wat.

En stel dat je placenta wel voor de uitgang ligt, dan is er altijd nog de kans dat hij voldoende omhoog groeit om normaal te kunnen bevallen.

Voor de zekerheid zou ik het volgende keer gewoon navragen hoe hij precies bij jou ligt, of ze aan de voorkant van de buik bedoelde of echt voor de uitgang.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorliggende placenta Empty Re: Voorliggende placenta

Bericht  Puggle do 22 nov 2012 - 7:41

Happydobby schreef:Een voorliggende placenta betekend geen keizersnee. Je kan gewoon bevallen.

Ik had ook een voorliggende placenta en ik voelde de eerste plopjes met 18 weken. Ik heb verder geen last gehad van het feit dat de placenta aan de voorkant lag.

+1
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorliggende placenta Empty Re: Voorliggende placenta

Bericht  Gast do 22 nov 2012 - 9:06

Ik had ook een voorliggende placenta. Met 30 weken heb ik een extra echo gehad om te kijken of deze mee omhoog gegroeid was (wat meestal het geval is) of dat ie nog voor de uitgang lag.

De placenta was gewoon mee omhoog gegroeid en ik ben gewoon natuurlijk bevallen.

Ik voelde de kleine wel pas met 21 weken bewegen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voorliggende placenta Empty Re: Voorliggende placenta

Bericht  Flip Fluitketel do 22 nov 2012 - 9:51

Ik heb in tegenstelling tot de 1e zwangerschap de placenta aan de achterkant liggen, deze lag ook voor de uitgang. Kreeg een echo met 32wkn en toen was mijn placenta omhoog gegroeid. Bij de 1e dus voorliggende placenta en voelde de kleine toen rond de 18/19wkn.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorliggende placenta Empty Re: Voorliggende placenta

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum