Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

placenta/vruchtzak zien na de bevalling, gebruikelijk?

+42
liesje
SarahKey
pitbullgup
Tiara
Flower_L
Rouge
Lindsya
PapillonRose
Shy
Makamba
Happy
meisje
Liadan
Le Chat Noir
Sneeuwvlok
Lejow
CCC
Flip Fluitketel
Thunder
Novalee
Theezakje13
M@niek
Bruintje Beer
Jazzlyn
Happydobby
Wennes
yes1984
Fiwen
ekjir@M
kwak
sabje
Bloem86
Ayla
Clapperdie
joos
Aagje!
Steep
Aimee
Teddyaapje
MissD
Rush
Floor
46 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

placenta/vruchtzak zien na de bevalling, gebruikelijk? Empty placenta/vruchtzak zien na de bevalling, gebruikelijk?

Bericht  Floor di 6 maa 2012 - 2:20

Rare vraag misschien maar toen ik zwanger was keek ik bevallingsprogramma's op tv (inmiddels niet meer want ik kan het niet meer zien).
Nu zag ik wel eens vaker dat er na de geboorte aan de kraamvrouw (en eventueel de vader van het kindje) de placenta en/of vruchtzak werden getoond.
Nu vraag ik me af, hebben jullie deze gezien?
Ik ben bevallen met een spoedkeizersnede maar heb van dit alles niks mee gekregen. Ik kwam er zelfs pas na een week of 6 achter dat mijn man nog een stukje navelstreng heeft mogen knippen. Maar verder heb ik eigenlijk niks meegekregen van de bevalling, er werd af en toe wat tegen me gezegd maar meer ook niet. Mijn buik werd uiteindelijk dicht gemaakt (dat duurde meer dan een uur) en daarna kon ik dan eindelijk onze zoon zien.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

placenta/vruchtzak zien na de bevalling, gebruikelijk? Empty Re: placenta/vruchtzak zien na de bevalling, gebruikelijk?

Bericht  Rush di 6 maa 2012 - 2:23

Mijn broer heeft een foto ervan dat hij er met z`n armen helemaal inzit en dat uitrekt dat je z`n gezicht erdoorheen kunt zien. Laughing
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

placenta/vruchtzak zien na de bevalling, gebruikelijk? Empty Re: placenta/vruchtzak zien na de bevalling, gebruikelijk?

Bericht  MissD di 6 maa 2012 - 2:24

Wij hebben hem wel gezien (man denk ik niet bewust, volgens mij stond hij toen met onze dochter in onze armen).

Verloskundige gaf nog wat uitleg over hoe T. daar in had gezeten en hoe ze "geleefd" heeft daar. En ik heb er ook aan gevoeld, weet alleen niet meer waarom, de verloskundige vroeg in ieder geval of ik wilde voelen (geloof toen ze iets vertelde over het niet makkelijk kapot gaan ervan).

MissD
Prater
Prater

Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10

Bericht  Gast di 6 maa 2012 - 2:26

Mijn man wou het absoluut niet zien, maar ik heb wel gezien en zelfs foto's van gemaakt.

Gast
Gast

Bericht  Teddyaapje di 6 maa 2012 - 2:28

Wij hebben m idd gezien, ze heeft hem nagekeken op een tafeltje naast mn bed. Heb er ook foto's van.

Ik had nog nooit een placenta gezien en had m me veel kleiner voorgesteld!
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast di 6 maa 2012 - 2:30

wij hebben 'm ook gezien, vk heeft ook uitleg gegeven en we hebben er ook foto's van. Ik vond 'm inderdaad ook enórm, vond het wel speciaal om te zien waar ons kindje 9 maanden lang de voeding uit heeft gehaald en in heeft gewoond.

Gast
Gast

Bericht  Aimee di 6 maa 2012 - 2:31

Mijn vriend wel, omdat de VK de placente bij het voeteneinde van mijn bed stond na te kijken. Ze vroeg of ik hem ook wilde zien, maar ik was te druk met de baby bezig smile
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Steep di 6 maa 2012 - 2:32

Rejoy. schreef:wij hebben 'm ook gezien, vk heeft ook uitleg gegeven en we hebben er ook foto's van. Ik vond 'm inderdaad ook enórm, vond het wel speciaal om te zien waar ons kindje 9 maanden lang de voeding uit heeft gehaald en in heeft gewoond.
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Aagje! di 6 maa 2012 - 2:32

ik heb het ook gezien. Maar dat ging meer zo:

Wil de moeder de placenta zien? en huppa zo in de lucht voor mijn hoofd......

Terwijl de moeder dacht: nou nee hoor, dat hoeft niet.... Laat me maar lekker genieten van me meisje op dit moment Laughing
Aagje!
Aagje!
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11

Bericht  joos di 6 maa 2012 - 2:37

Wij hebben hem ook gezien, vond hem ook enorm! Bijzonder om te zien dat je kindje daarin 'gewoond' heeft al die tijd.
Voelen werd niet voorgesteld en lijkt mij ook niet heel prettig.
joos
joos
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 13
Punten : 32
Registratiedatum : 10-11-11

Bericht  Clapperdie di 6 maa 2012 - 2:39

No ik wil de placenta niet zien hoor....
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Ayla di 6 maa 2012 - 2:39

Ik heb hem ook gezien, wilde hem ook graag zien. Ben vergeten te vragen of ze de navelstreng uit wilde laten kloppen, maar dacht er wel aan om te vragen of ik de placenta mocht zien placenta/vruchtzak zien na de bevalling, gebruikelijk? 394967
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11

Bericht  Gast di 6 maa 2012 - 2:43

Clapperdie schreef:No ik wil de placenta niet zien hoor....
Waarom niet? Je zult wel meer bloederigs zien dan alleen die placenta nerd

Gast
Gast

Bericht  Clapperdie di 6 maa 2012 - 2:47

Zelda schreef:
Waarom niet? Je zult wel meer bloederigs zien dan alleen die placenta placenta/vruchtzak zien na de bevalling, gebruikelijk? 827601

Ik ben nogal smetvrezerig wat betreft lichaamshygiene...Ik moet ook niet aan de troep denken die er allemaal uitkomt tijdens de bevalling.. En daarna.. Dus als het niet hoeft dan liever niet Wink

Ook het idee van poepen/plassen/scheetjes laten tijdens de bevalling lijkt me echt verschrikkelijk en daar kan ik me echt super druk om maken.
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Bericht  Bloem86 di 6 maa 2012 - 2:48

Ja, heb hem gezien. Staat ook op foto!
Bloem86
Bloem86
Prater
Prater

Aantal berichten : 735
Punten : 907
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  sabje di 6 maa 2012 - 2:48

De verloskundide vroeg of ik hem wilde zien en dat wilde ik wel. Mijn man heeft er ook een foto van gemaakt. Vond het ook erg bijzonder om te zien.
sabje
sabje
Prater
Prater

Aantal berichten : 872
Punten : 890

Bericht  kwak di 6 maa 2012 - 2:49

wij hebben hem gezien, de VK gaf ook uitleg. D. heeft er zelfs een foto van in haar album.
veel mensen vinden het maar vies maar ik vind het wel mooi om te zien waar ze 9 maand in heeft geleefd.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  ekjir@M di 6 maa 2012 - 2:50

Clapperdie schreef:
Zelda schreef:
Waarom niet? Je zult wel meer bloederigs zien dan alleen die placenta placenta/vruchtzak zien na de bevalling, gebruikelijk? 827601

Ik ben nogal smetvrezerig wat betreft lichaamshygiene...Ik moet ook niet aan de troep denken die er allemaal uitkomt tijdens de bevalling.. En daarna.. Dus als het niet hoeft dan liever niet Wink

Ook het idee van poepen/plassen/scheetjes laten tijdens de bevalling lijkt me echt verschrikkelijk en daar kan ik me echt super druk om maken.

Dan wens ik je nog veel sterkte tijdens en na je bevalling Wink

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Clapperdie di 6 maa 2012 - 2:53

Rolling Eyes bedankt.. placenta/vruchtzak zien na de bevalling, gebruikelijk? 394967
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast di 6 maa 2012 - 2:54

Nee, helaas niet. Wel is mij later verteld dat mijn placenta heel groot was en dat er een kleine bijplacenta was. Maar ik heb m niet gezien. Te druk gehad met de 2 knullen denk ik...

Gast
Gast

Bericht  Floor di 6 maa 2012 - 3:00

Ik heb dus erg weinig (zeg maar bijna niks) meegekregen van de bevalling en van de keizersnede al helemaal.
Vind dat soort dingen dus wel erg jammer.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Fiwen di 6 maa 2012 - 3:04

Ik heb hem wel gezien, en we hebben er foto's van. Vind de placenta altijd een heel 'mooi' en bijzonder ding. Het heeft toch je kind (+-) 9 maanden lang van alles voorzien.
Ik vraag ook altijd of mensen het willen zien, en al tijdens het controleren haal ik het meeste bloed weg. Is makkelijker voor het controleren en ook minder 'shocking' voor de ouders Wink. Als het lukt (als de vliezen niet helemaal kapot zijn) dan laat ik het zien zoals het kindje erin gezeten heeft en vertel ik hoe het in de buik zat en zo. Heb al vaak terug gehoord dat mensen die twijfelde of ze het wilde zien er achteraf toch heel blij mee zijn dat ik het heb laten zien.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992

Bericht  Gast di 6 maa 2012 - 3:04

Ik hoef 't niet te zien hoor.

Gast
Gast

Bericht  yes1984 di 6 maa 2012 - 3:05

Ik had het graag gezien. Maar ben met een keizersnede (ruggeprik) bevallen. En heb er op dat moment niet aan gedacht. Wel jammer, want het stond wel in het bevallingsplan wat ze van me hadden.

Mijn vriend heeft ook de navelstreng doorgeknipt. Hier was ik niet bij, en zijn geen foto's van, dat is wel jammer! Ondanks ruggeprik heb ik J. van 14.50 tot 16.30 niet gezien.
yes1984
yes1984
Prater
Prater

Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10

Bericht  Wennes di 6 maa 2012 - 3:12

Ik heb hem ook gezien en er is een foto van gemaakt. Ik vind het erg bijzonder omdat onze zoon daar 9 maanden in heeft gewoond.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: