Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

bijna 17 maanden en niet praten

+10
PapillonRose
ekjir@M
Dora
loesje
Parisienne
Jasmine
Susan
Thunder
Annemie
mauwmauw
14 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

bijna 17 maanden en niet praten - Pagina 2 Empty Re: bijna 17 maanden en niet praten

Bericht  Gast ma 5 maa 2012 - 9:24

Ze gaan sowieso met twee apparaatjes in zijn oorschelp. De ene stuurt hele zachte klikjes naar je binnenoor en kijkt of het binnenoor geluidjes terug produceert. Als dat het geval is, kun je met vrij veel zekerheid zeggen dat er geen groot(!) gehoorprobleem is. Het andere apparaatje blaast iets lucht in zijn oor en meet de bewegelijkheid van het trommelvlies. Als deze niet genoeg beweeglijk is kan het geluidstrillingen niet goed doorgeven en is er dus een hoorprobleem. Deze testjes doen echt geen pijn trouwens!

Verder verwacht ik dat ze een test gaan doen waarbij je zoon bij jou op schoot zit en om jullie heen boxen staan waar geluid uit komt, het is dan de bedoeling dat hij reageert op het geluid en kijkt naar de richting waar het geluid vandaan komt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

bijna 17 maanden en niet praten - Pagina 2 Empty Re: bijna 17 maanden en niet praten

Bericht  Darius ma 5 maa 2012 - 9:27

Bij P duurde het bij 1 oor ook lang voordat deze een signaal teruggaf, maar de wvk gaf aan dat dit door het dopje van het apparaat kan komen, of veel oorsmeer of een nauwe gehoorgang. Dus volgens mij zegt dat niets.

Maar verder eens met Rejoy en Susan, goed dat je hier achteraan gaat!
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

bijna 17 maanden en niet praten - Pagina 2 Empty Re: bijna 17 maanden en niet praten

Bericht  mauwmauw ma 5 maa 2012 - 9:29

Dankje rejoy voor je uitleg.klinkt niet pijnlijk.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bijna 17 maanden en niet praten - Pagina 2 Empty Re: bijna 17 maanden en niet praten

Bericht  Gast ma 5 maa 2012 - 9:41

Darius schreef:Bij P duurde het bij 1 oor ook lang voordat deze een signaal teruggaf, maar de wvk gaf aan dat dit door het dopje van het apparaat kan komen, of veel oorsmeer of een nauwe gehoorgang. Dus volgens mij zegt dat niets.

Maar verder eens met Rejoy en Susan, goed dat je hier achteraan gaat!

dat zegt inderdaad niets. Zolang de signaaltjes terug komen, wil dat zeggen dat de zachte klikjes het binnenoor bereiken, hiervoor moeten dus het buitenoor, het middenoor en het binnenoor goed werken. Als één van deze delen niet goed zou werken, dan zouden de signaaltjes het hele binnenoor niet bereiken en zou het binnenoor geen signaaltjes terug geven. Deze test zegt dat het oor in aanleg goed is, maar zegt niets over wat er na het oor, in de hersenen met de geluidsverwerking gebeurt en geeft ook geen garanties over de hoorfunctie later.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

bijna 17 maanden en niet praten - Pagina 2 Empty Re: bijna 17 maanden en niet praten

Bericht  mauwmauw ma 5 maa 2012 - 9:53

Rejoy. schreef:
Darius schreef:Bij P duurde het bij 1 oor ook lang voordat deze een signaal teruggaf, maar de wvk gaf aan dat dit door het dopje van het apparaat kan komen, of veel oorsmeer of een nauwe gehoorgang. Dus volgens mij zegt dat niets.

Maar verder eens met Rejoy en Susan, goed dat je hier achteraan gaat!

dat zegt inderdaad niets. Zolang de signaaltjes terug komen, wil dat zeggen dat de zachte klikjes het binnenoor bereiken, hiervoor moeten dus het buitenoor, het middenoor en het binnenoor goed werken. Als één van deze delen niet goed zou werken, dan zouden de signaaltjes het hele binnenoor niet bereiken en zou het binnenoor geen signaaltjes terug geven. Deze test zegt dat het oor in aanleg goed is, maar zegt niets over wat er na het oor, in de hersenen met de geluidsverwerking gebeurt en geeft ook geen garanties over de hoorfunctie later.

oke,ik dacht dus dat het wel met gehoor temaken had,omdat het ook een gehoortest word genoemd,kunnen ze het beter ooraanlegtest noemen of iets.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bijna 17 maanden en niet praten - Pagina 2 Empty Re: bijna 17 maanden en niet praten

Bericht  Gast ma 5 maa 2012 - 9:57

mauwmauw schreef:
Rejoy. schreef:
Darius schreef:Bij P duurde het bij 1 oor ook lang voordat deze een signaal teruggaf, maar de wvk gaf aan dat dit door het dopje van het apparaat kan komen, of veel oorsmeer of een nauwe gehoorgang. Dus volgens mij zegt dat niets.

Maar verder eens met Rejoy en Susan, goed dat je hier achteraan gaat!

dat zegt inderdaad niets. Zolang de signaaltjes terug komen, wil dat zeggen dat de zachte klikjes het binnenoor bereiken, hiervoor moeten dus het buitenoor, het middenoor en het binnenoor goed werken. Als één van deze delen niet goed zou werken, dan zouden de signaaltjes het hele binnenoor niet bereiken en zou het binnenoor geen signaaltjes terug geven. Deze test zegt dat het oor in aanleg goed is, maar zegt niets over wat er na het oor, in de hersenen met de geluidsverwerking gebeurt en geeft ook geen garanties over de hoorfunctie later.

oke,ik dacht dus dat het wel met gehoor temaken had,omdat het ook een gehoortest word genoemd,kunnen ze het beter ooraanlegtest noemen of iets.

het is op zich ook wel een gehoortest, maar het test grotere gehoorverliezen, kleine gehoorverliezen worden hierdoor niet opgespoord. En daarbij kan er natuurlijk altijd later nog een probleem ontstaan door bijvoorbeeld middenoorontstekingen ofzo.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

bijna 17 maanden en niet praten - Pagina 2 Empty Re: bijna 17 maanden en niet praten

Bericht  Roodkapje ma 5 maa 2012 - 11:20

Ik heb voorgaande reacties niet gelezen op de eerste 3 na.

De kinderarts van O. wil hem opnieuw zien over 2-3 mnd ( hij is nu ook 17 mnd) omdat hij nog niet los stapt maar ook nog niet praat. Hij maakt alleen uhh- geluidjes. Hij kan wel losstaan eventjes en lopen rond de tafel maar verder kruipt hij gewoon overal heen. Zij maakte zich daar dus wel zorgen over want ze belde mij er speciaal voor toen ze dit van de assistente had gehoord. Hij begrijpt ons goed. Als ik vraag waar papa is wijst hij naar papa, als ik zeg pak de bal gaat ie daar naar toe..

Het zegt niet dat er iets is, hij kan gewoon laat zijn en ik had het zelf nog even afgewacht als ik niet was gebeld door de kinderarts maar ik vind het fijn dat ze mij heeft gebeld om toch even te kijken naar de ontwikkeling. O. is wel 5 weken te vroeg geboren maar inprincipe zou je daar na een jaar niet veel meer van moeten merken.
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

bijna 17 maanden en niet praten - Pagina 2 Empty Re: bijna 17 maanden en niet praten

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum