Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Als de hypotheek rente 1% meer wordt zijn dan je...

4 plaatsers

Ga naar beneden

Als de hypotheek rente 1% meer wordt zijn dan je... Empty Als de hypotheek rente 1% meer wordt zijn dan je...

Bericht  Gast zo 4 maa 2012 - 9:02

maandlasten ineens een stuk hoger, of valt dit te overzien?

Ik vraag het me af want moet gaan kiezen in rente vaste periodes.
Ik ga toch maar een adviseur uitnodigen snap er niet veel van laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Als de hypotheek rente 1% meer wordt zijn dan je... Empty Re: Als de hypotheek rente 1% meer wordt zijn dan je...

Bericht  rianne287 ma 5 maa 2012 - 1:54

Ligt eraan 1% van welk bedrag natuurlijk..
rianne287
rianne287
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 388
Punten : 394
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

Als de hypotheek rente 1% meer wordt zijn dan je... Empty Re: Als de hypotheek rente 1% meer wordt zijn dan je...

Bericht  blondje1313 ma 5 maa 2012 - 2:06

Stel je hypotheek is 180000 euro.
Als je 1% rente meer betaalt moet je dus eerst 1% van 180000 uitrekenen, dat is gewoon de laatste twee nullen weglaten, dus 1800 euro.
Dit is het bedrag per jaar, per maand scheelt het dus 1800/12=150 euro.

Dit zijn wel de bruto kosten, hierbij wordt geen rekening gehouden met hypotheekrenteaftrek.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als de hypotheek rente 1% meer wordt zijn dan je... Empty Re: Als de hypotheek rente 1% meer wordt zijn dan je...

Bericht  Gast do 8 maa 2012 - 10:05

Ik zou altijd voor rentevast gaan, wil dat risico echt niet lopen. Onze hypotheekadviseur heeft er 5,55% van weten te maken, heel netjes!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Als de hypotheek rente 1% meer wordt zijn dan je... Empty Re: Als de hypotheek rente 1% meer wordt zijn dan je...

Bericht  vlinder-19 do 8 maa 2012 - 17:51

Wij hebben 5,2 voor 30jr vast, hier dus geen zorgen.
vlinder-19
vlinder-19
Prater
Prater

Aantal berichten : 731
Punten : 903
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Als de hypotheek rente 1% meer wordt zijn dan je... Empty Re: Als de hypotheek rente 1% meer wordt zijn dan je...

Bericht  Gast do 8 maa 2012 - 20:04

Wij hebben 6 jaar geleden 4,1% afgesloten voor 15 jaar. Nu baal ik wel eens dat we niet voor 30 jaar zijn gegaan. Dan was de rente wel iets hoger, maar wel zekerheid.

Aan de andere kant, over 9 jaar zijn de kinderen ouder en werk ik ws. ook weer een stuk meer, en ik wil me gewoon niet druk maken over dingen waar je toch geen zekerheid in hebt. Wie weet stort alles wel in en is de rente juist wel lager. Kleine kans, maar toch...Als de hypotheek rente 1% meer wordt zijn dan je... 394967

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Als de hypotheek rente 1% meer wordt zijn dan je... Empty Re: Als de hypotheek rente 1% meer wordt zijn dan je...

Bericht  Snoes do 8 maa 2012 - 21:50

Wij hebben ruim een jaar geleden een vaste rente van 4,1% (denk) afgesloten op 30 jaar.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als de hypotheek rente 1% meer wordt zijn dan je... Empty Re: Als de hypotheek rente 1% meer wordt zijn dan je...

Bericht  blondje1313 do 8 maa 2012 - 22:15

Jaloers!!!

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als de hypotheek rente 1% meer wordt zijn dan je... Empty Re: Als de hypotheek rente 1% meer wordt zijn dan je...

Bericht  Gast do 8 maa 2012 - 22:59

Ik achteraf liever ook niet maar toen hebben we nou eenmaal 4,8 voor 6 jaar aan laten smeren door de hypotheek adviseur.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Als de hypotheek rente 1% meer wordt zijn dan je... Empty Re: Als de hypotheek rente 1% meer wordt zijn dan je...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum