Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

hypotheek rente periode verlengen..

+2
Aagje!
rianne287
6 plaatsers

Ga naar beneden

hypotheek rente periode verlengen.. Empty hypotheek rente periode verlengen..

Bericht  Gast vr 20 apr 2012 - 21:59

Dat heb ik net gedaan telefonisch (nog niks getekend) krijg er nog een brief van aan.

Heb hem nu 5 jaar vastgezet met een rente van 4,8%. (heb er weinig verstand van) maar ik dacht langer vastzetten is een stuk duurder terwijl ik niet weet hoe lang wij hier nog willen wonen en korter dan 5 jaar vind ik ook niks.

Toevallig genoeg hadden wij voorgaande 6 jaar ook al 4,8% dus in de kosten gaat er dan niks veranderen.

Is dit een net percentage?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

hypotheek rente periode verlengen.. Empty Re: hypotheek rente periode verlengen..

Bericht  Gast vr 20 apr 2012 - 22:03

Wij hebben straks een variabele rente van 3.5% (met NHG), maar dat komt omdat ie variabel is en je dus mee gaat met de fluctuaties van de markt. Hoe langer je 'm vast zet, hoe duurder de rente is. Ik denk dat je de rente wel goedkoper had kunnen hebben voor 5 jaar rentevast.

Gast
Gast

hypotheek rente periode verlengen.. Empty Re: hypotheek rente periode verlengen..

Bericht  Gast vr 20 apr 2012 - 22:10

Wij kunnen geen nhg dat scheelt ook al een heel stuk en zitten in de laatste kolom wat betekent dat je hypotheek hoger is dan de marktwaarde dat kan ook al schelen zei de mevrouw nerd bij een hypotheek lager dan de marktwaarde kan het zo al 1,5% schelen bij ons maar dat is helaas niet zo.

Gast
Gast

Bericht  rianne287 zo 22 apr 2012 - 1:05

Wij hebben de ene hypotheek op 4.6 en de andere op 5.0.. dus ik denk dat je met 4.8 wel netjes zit dan...
rianne287
rianne287
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 388
Punten : 394
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Aagje! zo 22 apr 2012 - 8:22

Wij hebben hem 30 jaar vast voor 4,9 en 5,0 %. Maar dat is al 5 jaar geleden
Aagje!
Aagje!
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11

Bericht  Lejow zo 22 apr 2012 - 8:27

Wij hebben hem de eerste 2 jaar (tot dec dit jaar) voor 4,8 % en daarna 28 jaar voor 5,1%.
We wilden niet het risico lopen dat het ineens omhoog gaat (toen mijn ouders een huis kochten was het volgens mij 10%..), dan zouden we het niet meer kunnen betalen namelijk.
Dus tegen een, naar ons idee, goede rente, voor 30 jaar vast gezet.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast zo 22 apr 2012 - 11:18

Wij hebben hem 10 jaar, voor 4,55

Gast
Gast

Bericht  Bimbam zo 22 apr 2012 - 17:22

Wij hebben hem 10 jaar vastgezet voor 4,4%. Langer vastzetten was voor ons niet mogelijk, want dan zou de rente hoger worden waardoor we minder zouden kunnen lenen, en dan konden we het huis niet kopen.
Bimbam
Bimbam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2318
Punten : 2352
Registratiedatum : 24-02-11

Bericht  Champagne zo 22 apr 2012 - 18:04

Carrie schreef:Wij hebben hem 10 jaar, voor 4,55
+1
Champagne
Champagne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1433
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Gast zo 22 apr 2012 - 19:30

Wij hebben hem 30 jaar vast voor 4.9 % dit is overigens wel met NHG.

Gast
Gast

Bericht  Mees zo 22 apr 2012 - 22:33

Bimbam schreef:Wij hebben hem 10 jaar vastgezet voor 4,4%. Langer vastzetten was voor ons niet mogelijk, want dan zou de rente hoger worden waardoor we minder zouden kunnen lenen, en dan konden we het huis niet kopen.

Bij ons hetzelfde met een rente van 4,45%.
Mees
Mees
Prater
Prater

Aantal berichten : 1110
Punten : 1147
Registratiedatum : 12-01-12

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: