Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Temperatuur kamer van de kleine

+4
Fiwen
Teddyaapje
Monnie
nillis
8 plaatsers

Ga naar beneden

Temperatuur kamer van de kleine Empty Temperatuur kamer van de kleine

Bericht  nillis wo 1 dec 2010 - 7:07

Hoi Allemaal

Nu het buiten zo koud is wordt het dat binnen ook. De temperatuur meter van de babyfoon geeft constant alarm dat de kamer van T te koud is. Meestal 's nachts rond de 12 graden. Overdag hebben we de verwarming wel aan en is het 18 a 19 gr, maar 's nachts niet. Hoe doen jullie dit en wat is de temperatuur bij jullie op de kinderkamer en dan vooral 's nachts.
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Temperatuur kamer van de kleine Empty Re: Temperatuur kamer van de kleine

Bericht  Gast wo 1 dec 2010 - 7:14

Y. slaapt nog bij ons op de kamer en daar is het nog niet kouder geweest dan 17 graden 's nachts. Als het kouder wordt dan een graad of 15 zetten we de verwarming iets aan. Die slaat dan vanzelf aan als de temperatuur 's nachts onder de 16 graden komt. Op haar eigen kamertje staat de verwarming heel iets open, waardoor het overdag ook niet te koud wordt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Temperatuur kamer van de kleine Empty Re: Temperatuur kamer van de kleine

Bericht  Gast wo 1 dec 2010 - 7:14

Wij doen er niets aan, ze kruipen hier lekker diep onder de dekens en hebben een lekkere warme pyjama aan. Ik doe ze voordat ze naar bed gaan nog lekker in een warm bad. Als ik bij ze ga kijken wanneer ik ga slapen hebben ze het altijd heerlijk warm.

Vanmiddag heb ik even de verwarming boven aangezet omdat er een vriendje kwam spelen. Meestal gaan ze dan ook boven spelen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Temperatuur kamer van de kleine Empty Re: Temperatuur kamer van de kleine

Bericht  Monnie wo 1 dec 2010 - 7:39

Ik denk dat het bij N. op de kamer zo'n 17 graden is. Wij hebben de verwarming wel iets open staan, nu het wat kouder is. Anders wordt het wel wat te koud.

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Temperatuur kamer van de kleine Empty Re: Temperatuur kamer van de kleine

Bericht  Teddyaapje wo 1 dec 2010 - 7:55

Brr..wat koud! Hier is het overdag 20 en snachts 18 graden. Boven zal het wel iets kouder zijn omdat de thermostaat beneden is en pas aanspringt als het daar kouder wordt.
Ik denk trouwens dat het voor de kleine geen kwaad kan hoor maar krijg er zelf gewoon de rillingen van...ben nogal een koukleum!
Hier bij het kdv hebben ze trouwens een speciale patio gemaakt waar de kindjes buiten slapen, ook in de winter (ze krijgen wel speciale dekens oid). Heb het trouwens nog niet gezien maar wel gehoord op een info-avond.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Temperatuur kamer van de kleine Empty Re: Temperatuur kamer van de kleine

Bericht  Fiwen wo 1 dec 2010 - 8:13

Hier begint het nu echt koud te worden op de slaapkamers, we hebben enkel glas dus verwarming aanzetten heeft amper zin. Ik laat nu overdag het raam en de gordijnen dicht en lucht de kamer door de deur open te zetten. Dat scheelt iets maar het gaat zeker richting de 10 graden op de kamers (vorig jaar stond het ijs aan de binnenkant op onze ramen). Ze ligt nu met een romper met lange mouwen, pyama, ingebakerd en een dubbel dekentje in bed en als het straks binnen onder de 10 graden gaat krijgt ze een kruikje in bed, andere mogelijkheid is er gewoon niet.

Ik heb altijd geleerd op mijn opleiding dat het niet uitmaakt als de kamer koud is, zolang ze maar in staat zijn hun bedje op te warmen. Koele/koude kamer maar een warm bedje. Dus als het koud wordt er liever een kruikje bij dan de verwarming aan.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Temperatuur kamer van de kleine Empty Re: Temperatuur kamer van de kleine

Bericht  Gast wo 1 dec 2010 - 8:18

Ik heb overdag de rolluiken dicht, ramen dicht en de verwarming aan.
(Alleen `s ochtends even de ramen open om te luchten)

Overdag is het boven zo'n 18graden en `s nachts een graad of 16.

Ze ligt in een romper met lange mouwen, pyjama, slaapzak en onder een dekentje.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Temperatuur kamer van de kleine Empty Re: Temperatuur kamer van de kleine

Bericht  Gast wo 1 dec 2010 - 8:18

Teddyaapje schreef:Brr..wat koud! Hier is het overdag 20 en snachts 18 graden. Boven zal het wel iets kouder zijn omdat de thermostaat beneden is en pas aanspringt als het daar kouder wordt.
Ik denk trouwens dat het voor de kleine geen kwaad kan hoor maar krijg er zelf gewoon de rillingen van...ben nogal een koukleum!
Hier bij het kdv hebben ze trouwens een speciale patio gemaakt waar de kindjes buiten slapen, ook in de winter (ze krijgen wel speciale dekens oid). Heb het trouwens nog niet gezien maar wel gehoord op een info-avond.

De babykamer moet zelfs tussen de 15 en 18 graden zijn als het kindje 6 weken is geweest! Daarvoor mag de temperatuur maximaal 20 graden zijn, te warm is gevaarlijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Temperatuur kamer van de kleine Empty Re: Temperatuur kamer van de kleine

Bericht  bella wo 1 dec 2010 - 9:03

Ik had vanmorgen alle ramen boven aan de binnenkant vol ijs!!
Brrr... Mijn dochter slaapt onder een dekbedje, die ligt lekker warm,
mijn zoon heeft er meer moeite mee!
Deze nacht een dikke winterslaap zak aan! Hopen dat ie nu de nacht lekker warm doorkomt!
Afgelopen nacht was hij te koud (pyama + dubbel dekentje) dus om half 7 lekker bij ons in bed gelegd om op te warmen.
Heb hem zelfs tot 8 uur nog een mutsje opgedaan, die kleine ziel!
bella
bella
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 190
Punten : 196
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Temperatuur kamer van de kleine Empty Re: Temperatuur kamer van de kleine

Bericht  Gast wo 1 dec 2010 - 9:05

Dromertje schreef:
Teddyaapje schreef:Brr..wat koud! Hier is het overdag 20 en snachts 18 graden. Boven zal het wel iets kouder zijn omdat de thermostaat beneden is en pas aanspringt als het daar kouder wordt.
Ik denk trouwens dat het voor de kleine geen kwaad kan hoor maar krijg er zelf gewoon de rillingen van...ben nogal een koukleum!
Hier bij het kdv hebben ze trouwens een speciale patio gemaakt waar de kindjes buiten slapen, ook in de winter (ze krijgen wel speciale dekens oid). Heb het trouwens nog niet gezien maar wel gehoord op een info-avond.

De babykamer moet zelfs tussen de 15 en 18 graden zijn als het kindje 6 weken is geweest! Daarvoor mag de temperatuur maximaal 20 graden zijn, te warm is gevaarlijk.

Maar hoe je dat moet realiseren als je baby in augustus wordt geboren vertellen ze er dan weer niet bij Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Temperatuur kamer van de kleine Empty Re: Temperatuur kamer van de kleine

Bericht  Gast wo 1 dec 2010 - 9:08

Wij hebben de verwarming s'nachts altijd op 17 staan, dus hij gaat vanzelf aan als het te koud wordt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Temperatuur kamer van de kleine Empty Re: Temperatuur kamer van de kleine

Bericht  bella wo 1 dec 2010 - 9:09

Minneke schreef:
Dromertje schreef:
Teddyaapje schreef:Brr..wat koud! Hier is het overdag 20 en snachts 18 graden. Boven zal het wel iets kouder zijn omdat de thermostaat beneden is en pas aanspringt als het daar kouder wordt.
Ik denk trouwens dat het voor de kleine geen kwaad kan hoor maar krijg er zelf gewoon de rillingen van...ben nogal een koukleum!
Hier bij het kdv hebben ze trouwens een speciale patio gemaakt waar de kindjes buiten slapen, ook in de winter (ze krijgen wel speciale dekens oid). Heb het trouwens nog niet gezien maar wel gehoord op een info-avond.

De babykamer moet zelfs tussen de 15 en 18 graden zijn als het kindje 6 weken is geweest! Daarvoor mag de temperatuur maximaal 20 graden zijn, te warm is gevaarlijk.

Maar hoe je dat moet realiseren als je baby in augustus wordt geboren vertellen ze er dan weer niet bij Wink

Nou inderdaad, hier ook een augustus baby, en een slaapkamer van 30 graden smile
bella
bella
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 190
Punten : 196
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Temperatuur kamer van de kleine Empty Re: Temperatuur kamer van de kleine

Bericht  PiP wo 1 dec 2010 - 9:10

Toen F zo jong was was het bij ons ook koud, ze sliep de eerste 2 maanden bij ons op de kamer.
Nu heeft ze een dikke slaapzak aan, normaal kruipt ze onder haar dekens uit, maar met deze slaapzak weer niet!
Van de week vond ik haar `s avonds wat koud en merkte dat het iets tochte en heb het rooster helemaal dicht gezet en de volgende dag haar bedje andersom opgemaakt. Zo ligt ze net iets verder bij het raam vandaan, gister was ze wel warm.
Heb trouwens geen idee hoe warm het op haar kamer is beneden dacht ik 16 of 17 graden, slaat volgens mij aan bij 15 graden. Is het bij jullie in de ruimte waar de thermostaat hangt ook 12 graden dan? Zo ja dan zou ik hem instellen op 15 graden, dan slaat hij aan en wordt het kamertje ook weer wat warmer. Zo niet, gebruik je nog kruiken?
En is ze `s nachts wel gewoon warm? Misschien houd ze zichzelf wel heel goed warm!

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Temperatuur kamer van de kleine Empty Re: Temperatuur kamer van de kleine

Bericht  Parisienne wo 1 dec 2010 - 11:33

Wij hebben enkel een kachel in de woonkamer, verder geen cv in huis o.i.d, helaas! Vind het zelf erg koud, ben een echte koukleum! De deur van N. haar kamertje zit in de woonkamer, de warmte van de kachel gaat dus ook haar kamer in en verwarmt op deze manier haar kamer. Als ze 's nachts gaat slapen is het rond de 19/20 graden, 's nachts koelt het af tot zo'n 15 graden. Als we een lange dag de kachel niet aan hebben gehad is het echt koud in huis en N. haar kamer, 12 graden gaf de babyfoon aan! Snel dan opwarmen met de kachel en daarna met een warme pyjama en in een dikke slaapzak haar bed in.

Haar kamer heeft gelukkig wel dubbel glas, anders had ik niet willen weten hoe koud het dan zou zijn! Hier is het dus vrij koud, maar met onze gaskachel is het (nog) wel te doen.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Temperatuur kamer van de kleine Empty Re: Temperatuur kamer van de kleine

Bericht  Teddyaapje wo 1 dec 2010 - 12:31

Minneke schreef:
Dromertje schreef:
Teddyaapje schreef:Brr..wat koud! Hier is het overdag 20 en snachts 18 graden. Boven zal het wel iets kouder zijn omdat de thermostaat beneden is en pas aanspringt als het daar kouder wordt.
Ik denk trouwens dat het voor de kleine geen kwaad kan hoor maar krijg er zelf gewoon de rillingen van...ben nogal een koukleum!
Hier bij het kdv hebben ze trouwens een speciale patio gemaakt waar de kindjes buiten slapen, ook in de winter (ze krijgen wel speciale dekens oid). Heb het trouwens nog niet gezien maar wel gehoord op een info-avond.

De babykamer moet zelfs tussen de 15 en 18 graden zijn als het kindje 6 weken is geweest! Daarvoor mag de temperatuur maximaal 20 graden zijn, te warm is gevaarlijk.

Maar hoe je dat moet realiseren als je baby in augustus wordt geboren vertellen ze er dan weer niet bij Wink

Ja echt? Dat heeft me nog nooit iemand verteld!
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Temperatuur kamer van de kleine Empty Re: Temperatuur kamer van de kleine

Bericht  Gast wo 1 dec 2010 - 21:19

bella schreef:
Minneke schreef:
Dromertje schreef:
Teddyaapje schreef:Brr..wat koud! Hier is het overdag 20 en snachts 18 graden. Boven zal het wel iets kouder zijn omdat de thermostaat beneden is en pas aanspringt als het daar kouder wordt.
Ik denk trouwens dat het voor de kleine geen kwaad kan hoor maar krijg er zelf gewoon de rillingen van...ben nogal een koukleum!
Hier bij het kdv hebben ze trouwens een speciale patio gemaakt waar de kindjes buiten slapen, ook in de winter (ze krijgen wel speciale dekens oid). Heb het trouwens nog niet gezien maar wel gehoord op een info-avond.

De babykamer moet zelfs tussen de 15 en 18 graden zijn als het kindje 6 weken is geweest! Daarvoor mag de temperatuur maximaal 20 graden zijn, te warm is gevaarlijk.

Maar hoe je dat moet realiseren als je baby in augustus wordt geboren vertellen ze er dan weer niet bij Wink

Nou inderdaad, hier ook een augustus baby, en een slaapkamer van 30 graden smile

bij ons was het de eerste week ook 28 graden boven, de babyfoon stond alsmaar te loeien op 't temperatuuralarm :P

Maargoed, mijn punt was dat je het ook in de winter niet te warm moet hebben, de baby ligt dan ook onder dekentjes en kan de warmte dan niet voldoende kwijt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Temperatuur kamer van de kleine Empty Re: Temperatuur kamer van de kleine

Bericht  nillis wo 1 dec 2010 - 23:03

We hebben het probleem opgelost, want we hebben het rooster in het raam 's nachts dicht gedaan en daar tocht het dan niet meer doorheen, dus bleef de kamer op 16 graden en T had het vanmorgen lekker warm. overdag zet ik hem dan weer open, zodat het even kan luchten. We hebben een nieuw huis, dus goed geisoleerd en op deze manier gaat het dus goed. Anders had ik denk een weer een kruikje bij in bed gelegd.

Bedankt voor alle tips en adviezen.
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Temperatuur kamer van de kleine Empty Re: Temperatuur kamer van de kleine

Bericht  Dolphinne wo 1 dec 2010 - 23:58

Ik heb ook een niet erg goed geisoleerd huis helaas.
Ik zet dan de thermostaat in de woonkamer op 15 of 16 graden en dan slaat hij vanzelf een keer aan en de verwarming op de kamer van mijn zoontje staat dan gewoon open.
Alleen vind ik dat 's avonds niet handig als ik zelf nog in de woonkamer zit. Dan slaat hij veel sneller aan en wordt het te warm (18/19 graden) bij mijn zoontje.

Vannacht dus een keer de verwarming uitgelaten, maar wel het raam helemaal dicht ipv normaal op een kiertje.
Op zich viel het me nog mee. Het was er vannacht op zn koudst 13,4 graden. Had ook niet het idee dat mijn zoontje het koud had (hij heeft een hemd en boxer of romper aan, een badstof pyama, winterslaapzak en enkel dekentje)
Op mijn slaapkamer stond het raam wel op een kier en was het vanochtend 11,8 graden.
Ik heb ook het ijs ondertussen aan de binnenkant vd ramen zitten en kan elke ochtend eerst de ramen weer met een trekkertje en handdoeken een beetje droog maken.
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Temperatuur kamer van de kleine Empty Re: Temperatuur kamer van de kleine

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum