Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Open sollicitatiebrief nakijken?

5 plaatsers

Ga naar beneden

Open sollicitatiebrief nakijken? Empty Open sollicitatiebrief nakijken?

Bericht  Midwife wo 29 feb 2012 - 0:35

Hoi meiden,
in juni 2012 verwacht ik mijn diploma tot verloskundige te behalen. Ik ben op dit moment bezig aan een open sollicitatiebrief om te verzenden aan eerste lijns praktijken.

Op dit moment zijn er geen vacatures in mijn regio en zullen er met mij meer verloskundigen gaan afstuderen, waardoor ik op tijd een brief wil sturen. Een aantal mensen in mijn omgeving hebben mijn brief doorgelezen en de feedback hierop wisselt sterk. Mijn enthousiasme voor het vakgebied werd niet genoeg benadrukt waardoor ik een compleet andere brief heb gemaakt. Graag hoor ik van jullie wat jullie van onderstaande brief vinden. Alvast bedankt voor het lezen!

Ik zie bij het voorbeeld dat het heel vreemd staat met alinea's. Dit is in het echt niet zo maar ik weet niet hoe ik dat kan veranderen?

(praktijkgegevens)



plaats, (datum)



Betreft: open sollicitatie naar de functie van eerste lijns verloskundige



Geachte mevrouw ..., mevrouw ....,



Via deze brief wil ik mijn belangstelling onder uw aandacht brengen voor een functie als eerste lijns verloskundige bij uw praktijk.



Momenteel bevind ik mij in het afstudeerjaar van de opleiding tot verloskundige en ik verwacht in juni 2012 mijn diploma als gecertificeerd verloskundige te behalen.

Tijdens de opleiding heb ik veel praktijkervaring opgedaan door stages in ziekenhuizen en bij diverse verloskundige praktijken.

Het is een bewuste keuze geweest om een zo breed mogelijke ervaring op te doen waardoor mijn enthousiasme voor het vakgebied van verloskundige alleen maar gegroeid is.

Met name de stage in Zuid Afrika heeft hieraan bijgedragen waarbij ik door de beperkte medische middelen, de hoge verantwoordelijkheid, zelfstandigheid en het werken onder tijdsdruk door het hoge aantal bevallingen, gegroeid ben als verloskundige.

Vooral door de hoge moeder-kind sterfte heb ik geleerd sneller signalen te herkennen en tijdig medische deskundigheid in te schakelen.

Gedurende de stages in de eerste lijn heb ik het rechtstreekse contact met en de begeleiding van de patiënten zeer gewaardeerd en ervaren als een waardevolle aanvulling op mijn medische verloskundige vaardigheden. Tijdens deze stage heb ik ook ervaren hoe belangrijk ik het vind om niet alleen aandacht aan de verloskundige aspecten te besteden, maar ook de voor en nazorg te verlenen. Dit heeft mij alleen maar meer gesterkt om een bewuste keuze te maken voor eerste lijns verloskundige vanwege de begeleiding tijdens zwangerschap, baring en postpartum.



Voor wat betreft mijn opleiding, ervaring en vaardigheden verwijs ik u naar mijn bijgevoegd(e) curriculum vitae.

Naast de opsomming van de feitelijkheden in mijn cv wil ik benadrukken dat het verwerven van de noodzakelijke kennis tijdens mijn studie, maar vooral de opgedane ervaring tijdens mijn stages mijn enthousiasme eigenlijk alleen maar hebben doen toenemen. Dit is dan ook de reden dat ik direct na het behalen van mijn diploma aan de slag wil gaan als eerste lijns verloskundige. Met deze open sollicitatie hoop ik dat u mij de mogelijkheid wilt bieden om bij uw praktijk de functie van eerste lijns verloskundige in te vullen. Mocht er (nog) geen dergelijke functie vanaf juli 2012 bij uw praktijk beschikbaar zijn, dan ben ik gaarne bereid om deze functie ook in de rol van waarneemster in te vullen.



Ik hoop dat ik met dit schrijven uw belangstelling heb gewekt en zou gaarne mijn enthousiasme en interesse aan u willen toelichten in een persoonlijk gesprek.



Met vriendelijke groet,




Midwife
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 8
Punten : 30
Registratiedatum : 10-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Open sollicitatiebrief nakijken? Empty Re: Open sollicitatiebrief nakijken?

Bericht  Antibes wo 29 feb 2012 - 0:43

Ik vind het (en dan vooral het eerste deel) een beetje samengeraapte losse zinnen. Het sluit voor mij niet heel duidelijk op elkaar aan hoe je van het een op het ander komt. En ik zou nog even naar je komma's kijken, hij lees niet echt makkelijk zo. =) En hij is nog steeds niet écht enthousiast, maar daar moet je niet voor bij mij zijn, want ik kan dat ook echt niet.. laughcry
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Open sollicitatiebrief nakijken? Empty Re: Open sollicitatiebrief nakijken?

Bericht  Zininzon wo 29 feb 2012 - 0:46

Het is 'eerstelijns' en dus niet los geschreven. En verloskundigeN praktijk
De rest zal ik zo eens lezen...
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Open sollicitatiebrief nakijken? Empty Re: Open sollicitatiebrief nakijken?

Bericht  Midwife wo 29 feb 2012 - 0:48

Antibes schreef:Ik vind het (en dan vooral het eerste deel) een beetje samengeraapte losse zinnen. Het sluit voor mij niet heel duidelijk op elkaar aan hoe je van het een op het ander komt. En ik zou nog even naar je komma's kijken, hij lees niet echt makkelijk zo. =) En hij is nog steeds niet écht enthousiast, maar daar moet je niet voor bij mij zijn, want ik kan dat ook echt niet.. Open sollicitatiebrief nakijken? 394967



Dankjewel voor je reactie. Ik hoop in ieder geval dat de brief meer persoonlijker is. De komma's zal ik nog eens nalezen. Kun je precies uitleggen wat je samengeraapt vindt? Ik heb juist zelf het idee dat de ervaring wel op elkaar aansluit wat betreft Zuid Afrika.

Midwife
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 8
Punten : 30
Registratiedatum : 10-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Open sollicitatiebrief nakijken? Empty Re: Open sollicitatiebrief nakijken?

Bericht  Antibes wo 29 feb 2012 - 0:58

Betreft: open sollicitatie naar de functie van eerstelijns verloskundige



Geachte mevrouw ..., mevrouw ....,



Via deze brief wil ik mijn belangstelling onder uw aandacht brengen voor een functie als eerstelijns verloskundige bij uw praktijk. (zou ik omdraaien, dit bekt niet lekker: Via deze brief wil ik mijn belangstelling voor een functie als eerstelijns verloskundige bij uw praktijk onder de aandacht brengen).

Momenteel bevind ik mij in het afstudeerjaar van de opleiding tot verloskundige en ik verwacht in juni 2012 mijn diploma als gecertificeerd verloskundige te behalen.

Vanaf hier naar de volgende zin vind ik een beetje een grote sprong.. Noem bijvoorbeeld iets van dat je niet kan wachten om met die kennis aan de slag te gaan en daar gelukkig tijdens stages al de kans voor hebt gekregen.

Tijdens de opleiding heb ik veel praktijkervaring opgedaan door stages in ziekenhuizen en bij diverse verloskundige praktijken.

En deze vind ik dan ook weer een beetje losstaand, beter zou je vanuit stages door kunnen gaan naar je meest bijzondere stage in Afrika en dat zou ik dan ook inleiden.

Het is een bewuste keuze geweest om een zo breed mogelijke ervaring op te doen waardoor mijn enthousiasme voor het vakgebied van verloskundige alleen maar gegroeid is.

Eigenlijk is dit een zelfde soort zin als die hierboven, wellicht kun je die twee wat meer samenvoegen tot een algemene inleiding richting je afrika-stage?)

Met name de stage in Zuid Afrika heeft hieraan bijgedragen waarbij ik door de beperkte medische middelen, de hoge verantwoordelijkheid, zelfstandigheid en het werken onder tijdsdruk door het hoge aantal bevallingen, gegroeid ben als verloskundige. Vooral door de hoge moeder-kind sterfte heb ik geleerd sneller signalen te herkennen en tijdig medische deskundigheid in te schakelen. (de zin hiervoor met het "gegroeid zijn als verloskundige is al een soort afsluitend qua Afrika en dan ga je hier opeens weer verder, nogmaals het loopt gewoon niet helemaal lekker, beetje chaotisch)

Gedurende de stages in de eerste lijn heb ik het rechtstreekse contact met en de begeleiding van de patiënten zeer gewaardeerd en ervaren als een waardevolle aanvulling op mijn medische verloskundige vaardigheden. Tijdens deze stage heb ik ook ervaren hoe belangrijk ik het vind om niet alleen aandacht aan de verloskundige aspecten te besteden, maar ook de voor- streepje! en nazorg te verlenen. Dit heeft mij alleen maar meer gesterkt om een bewuste keuze te maken voor eerste lijns verloskundige vanwege de begeleiding tijdens zwangerschap, baring en postpartum. prima alinea

Voor wat betreft mijn opleiding, ervaring en vaardigheden verwijs ik naar mijn CV. Naast de opsomming van de feitelijkheden in mijn cv wil ik benadrukken dat het verwerven van de noodzakelijke kennis tijdens mijn studie, maar vooral de opgedane ervaring tijdens mijn stages mijn enthousiasme eigenlijk alleen maar hebben doen toenemen. Dit is dan ook de reden dat ik direct na het behalen van mijn diploma aan de slag wil gaan als eerste lijns verloskundige.

Met deze open sollicitatie hoop ik dat u mij de mogelijkheid wilt bieden om bij uw praktijk de functie van eerstelijns verloskundige in te vullen. Mocht er (nog) geen dergelijke functie vanaf juli 2012 bij uw praktijk beschikbaar zijn, dan ben ik gaarne bereid om deze functie in de rol van waarneemster in te vullen.

Ik hoop dat ik met dit schrijven uw belangstelling heb gewekt en zou gaarne mijn enthousiasme en interesse aan u willen toelichten in een persoonlijk gesprek.

Al met al vind ik het geheel gewoon niet lekker lopen, het is nog steeds niet enthousiast (je noemt het woord wel meermaals, maar het komt niet over bij mij), het is niet coherent en nog belangrijker: het is geen specifieke brief. Dit is een brief die je naar al die klinieken kunt sturen en helemáál bij een open sollicitatie is het denk ik wel belangrijk om uit te leggen waarom DIE kliniek jou goed zou kunnen gebruiken.


Laatst aangepast door Antibes op wo 29 feb 2012 - 1:10; in totaal 2 keer bewerkt
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Open sollicitatiebrief nakijken? Empty Re: Open sollicitatiebrief nakijken?

Bericht  Zininzon wo 29 feb 2012 - 1:00

Betreft: open sollicitatie naar de functie van eerste lijns (moet aan elkaar)verloskundige

Geachte mevrouw ..., mevrouw ....,

Via deze brief wil ik mijn belangstelling onder uw aandacht brengen voor een functie als eerste lijns (moet aan elkaar) verloskundige bij uw praktijk.

Momenteel bevind ik mij in het afstudeerjaar van de opleiding tot verloskundige (heeft de opleiding ook een naam? en ik verwacht in juni 2012 mijn diploma als gecertificeerd verloskundige te behalen.

Tijdens de opleiding heb ik veel praktijkervaring opgedaan door stages in ziekenhuizen en bij diverse verloskundigeN praktijken (de praktijk is niet verloskundig).

Het is een bewuste keuze geweest om een zo breed mogelijke ervaring (volgens mij bedoel je meerdere ervaringen en dus niet 'een ervaring') op te doen waardoor mijn enthousiasme voor het vakgebied van verloskundige alleen maar gegroeid is (waardoor dan?).

Met name de stage (welke stage? je hebt hier nog niet eerder over verteld) in Zuid Afrika heeft hieraan (waaraan) bijgedragen waarbij ik door de beperkte medische middelen, de hoge verantwoordelijkheid, zelfstandigheid en het werken onder tijdsdruk door het hoge aantal bevallingen, gegroeid ben als verloskundige (lange, onduidelijke opsomming).
Vooral door de hoge moeder-kind sterfte heb ik geleerd sneller (sneller dan wat? volgens mij volstaat hier gewoon het woord 'snel' signalen te herkennen en tijdig medische deskundigheid in te schakelen.

Gedurende de stages (ik zou er 'mijn stages' van maken)in de eerste lijn heb ik het rechtstreekse contact met en de begeleiding van de patiënten zeer gewaardeerd en ervaren als een waardevolle aanvulling op mijn medische verloskundige vaardigheden. Tijdens deze stage(s?) heb ik ook ervaren hoe belangrijk ik het vind om niet alleen aandacht aan de verloskundige aspecten te besteden, maar ook de voor(-) en nazorg te verlenen. Dit heeft mij alleen maar meer gesterkt om een bewuste keuze te maken voor eerste lijns verloskundige vanwege de begeleiding tijdens zwangerschap, baring en postpartum.

Voor wat betreft mijn opleiding, ervaring en vaardigheden verwijs ik u naar mijn bijgevoegd(e), volgens mij is het 'bijgevoegde' curriculum vitae.

Naast de opsomming van de feitelijkheden in mijn cv wil ik benadrukken dat het verwerven van de noodzakelijke kennis tijdens mijn studie, maar vooral de opgedane ervaring tijdens mijn stages mijn enthousiasme eigenlijk alleen maar hebben doen toenemen.(heel formele zin, daardoor weinigzeggend) Dit (wat?)is dan ook de reden dat ik direct na het behalen van mijn diploma aan de slag wil gaan als eerste lijns verloskundige. Met deze open sollicitatie hoop ik dat u mij de mogelijkheid wilt bieden om bij uw praktijk de functie van eerste lijns verloskundige in te vullen. Mocht er (nog) geen dergelijke functie vanaf juli 2012 bij uw praktijk beschikbaar zijn, dan ben ik gaarne (te formeel) bereid om deze functie ook in de rol van waarneemster in te vullen.

Ik hoop dat ik met dit schrijven (te formeel) uw belangstelling heb gewekt en zou gaarne mijn enthousiasme en interesse aan u willen toelichten in een persoonlijk gesprek.

Met vriendelijke groet,



Ik heb het gevoel dat je het allemaal net wat te mooi/formeel wilt verwoorden, waardoor de brief niet lekker leest. Ook vind ik dat je veel woorden gebruikt, maar uiteindelijk weinig zegt. Je noemt verschillende keren je enthousiasme, maar deze straal je niet uit (ik denk door je woordkeuze). Je valt soms in de herhaling en ik vind dat je je niet genoeg verkoopt. Waarom moeten ze JOU deze kans geven?
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Open sollicitatiebrief nakijken? Empty Re: Open sollicitatiebrief nakijken?

Bericht  Midwife wo 29 feb 2012 - 1:26

Dankjewel voor jullie reactie. Ik heb moeite om een balans te vinden in zakelijk en persoonlijk, vandaar het woord gaarne. Ik heb een aantal aanpassingen in de brief gedaan. Het klopt dat deze niet zozeer persoonlijk naar een praktijk toe gericht is maar dat was ook mijn opzet omdat ik een 3 tal A4tjes vol met praktijken heb die ik aan wil schrijven en mijn sollicitatiebrief nu al ingekort moet worden tot 1A4. (mijn persoonlijke gegevens staan nu op blz 2.

Midwife
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 8
Punten : 30
Registratiedatum : 10-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Open sollicitatiebrief nakijken? Empty Re: Open sollicitatiebrief nakijken?

Bericht  Antibes wo 29 feb 2012 - 1:33

Ik vind niets mis met "gaarne" hoor, alleen het probleem met formeel taalgebruik is dat het wel echt natuurlijk over moet komen en dat mist nu een beetje. Anders lijkt al vrij snel alsof je slimmer probeert over te komen dan je bent en dat werkt natuurlijk niet.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Open sollicitatiebrief nakijken? Empty Re: Open sollicitatiebrief nakijken?

Bericht  Zininzon wo 29 feb 2012 - 2:10

Antibes schreef:Anders lijkt al vrij snel alsof je slimmer probeert over te komen dan je bent en dat werkt natuurlijk niet.

Ik vind het niet perse slim overkomen, juist een beetje wollig. Veel tekst, weinig inhoud.
(Dit ff kort door de bocht hoor. Ik realiseer me dat mijn feedback wellicht erg negatief is, maar zo is dat natuurlijk niet bedoeld)
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Open sollicitatiebrief nakijken? Empty Re: Open sollicitatiebrief nakijken?

Bericht  Antibes wo 29 feb 2012 - 2:22

Zininzon schreef:
Antibes schreef:Anders lijkt al vrij snel alsof je slimmer probeert over te komen dan je bent en dat werkt natuurlijk niet.

Ik vind het niet perse slim overkomen, juist een beetje wollig. Veel tekst, weinig inhoud.
(Dit ff kort door de bocht hoor. Ik realiseer me dat mijn feedback wellicht erg negatief is, maar zo is dat natuurlijk niet bedoeld)

Oh, dat vind ik niet, zeer niet per definitie. Als het natuurlijk taalgebruik is dan kan formeler taalgebruik soms echt wel beter de lading dekken dan simpeler taalgebruik, het is dan zeker niet wollig. Maar dat kun je niet forceren als je even een "serieuze brief" wilt schrijven.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Open sollicitatiebrief nakijken? Empty Re: Open sollicitatiebrief nakijken?

Bericht  Lady1984 wo 29 feb 2012 - 4:33

Midwife schreef:Hoi meiden,
in juni 2012 verwacht ik mijn diploma tot verloskundige te behalen. Ik ben op dit moment bezig aan een open sollicitatiebrief om te verzenden aan eerste lijns praktijken.

Op dit moment zijn er geen vacatures in mijn regio en zullen er met mij meer verloskundigen gaan afstuderen, waardoor ik op tijd een brief wil sturen. Een aantal mensen in mijn omgeving hebben mijn brief doorgelezen en de feedback hierop wisselt sterk. Mijn enthousiasme voor het vakgebied werd niet genoeg benadrukt waardoor ik een compleet andere brief heb gemaakt. Graag hoor ik van jullie wat jullie van onderstaande brief vinden. Alvast bedankt voor het lezen!

Ik zie bij het voorbeeld dat het heel vreemd staat met alinea's. Dit is in het echt niet zo maar ik weet niet hoe ik dat kan veranderen?

(praktijkgegevens)



plaats, (datum)



Betreft: open sollicitatie naar de functie van eerste lijns verloskundige



Geachte mevrouw ..., mevrouw ....,



Via deze brief wil ik mijn belangstelling onder uw aandacht brengen voor een functie als eerste lijns verloskundige bij uw praktijk.

Via deze open sollicitatiebrief maak ik graag mijn belangstelling kenbaar voor een functie als eerstelijns verloskundige.
Momenteel studeer ik af en verwacht ik in juni 2012 mijn diploma tot gecertificeerd verloskundige te ontvangen.

Momenteel bevind ik mij in het afstudeerjaar van de opleiding tot verloskundige en ik verwacht in juni 2012 mijn diploma als gecertificeerd verloskundige te behalen.

Tijdens de opleiding heb ik veel praktijkervaring opgedaan door stages in ziekenhuizen en bij diverse verloskundige praktijken.
Tijdens deze opleiding heb ik veel praktijkervaring opgedaan door stages in verschillende ziekenhuizen en bij diverse verloskundige praktijken. Mijn enthousiasme voor het vak is hierdoor gegroeid. Met name de stage in Zuid-Afrika heeft hieraan (of hiertoe?) bijgedragen. Door deze stage, waarbij ik beperkte middelen tot mijn beschikking had, de grote verantwoordelijkheid en zelfstandigheid die van mij verwacht werd, ben ik gegroeid als verloskundige.

Het is een bewuste keuze geweest om een zo breed mogelijke ervaring op te doen waardoor mijn enthousiasme voor het vakgebied van verloskundige alleen maar gegroeid is.

Met name de stage in Zuid Afrika heeft hieraan bijgedragen waarbij ik door de beperkte medische middelen, de hoge verantwoordelijkheid, zelfstandigheid en het werken onder tijdsdruk door het hoge aantal bevallingen, gegroeid ben als verloskundige.

Vooral door de hoge moeder-kind sterfte heb ik geleerd sneller signalen te herkennen en tijdig medische deskundigheid in te schakelen.

Gedurende de stages in de eerste lijn heb ik het rechtstreekse contact met en de begeleiding van de patiënten zeer gewaardeerd en ervaren als een waardevolle aanvulling op mijn medische verloskundige vaardigheden. Tijdens deze stage heb ik ook ervaren hoe belangrijk ik het vind om niet alleen aandacht aan de verloskundige aspecten te besteden, maar ook de voor en nazorg te verlenen. Dit heeft mij alleen maar meer gesterkt om een bewuste keuze te maken voor eerste lijns verloskundige vanwege de begeleiding tijdens zwangerschap, baring en postpartum.



Voor wat betreft mijn opleiding, ervaring en vaardigheden verwijs ik u naar mijn bijgevoegd(e) curriculum vitae.

Naast de opsomming van de feitelijkheden in mijn cv wil ik benadrukken dat het verwerven van de noodzakelijke kennis tijdens mijn studie, maar vooral de opgedane ervaring tijdens mijn stages mijn enthousiasme eigenlijk alleen maar hebben doen toenemen. Dit is dan ook de reden dat ik direct na het behalen van mijn diploma aan de slag wil gaan als eerste lijns verloskundige. Met deze open sollicitatie hoop ik dat u mij de mogelijkheid wilt bieden om bij uw praktijk de functie van eerste lijns verloskundige in te vullen. Mocht er (nog) geen dergelijke functie vanaf juli 2012 bij uw praktijk beschikbaar zijn, dan ben ik gaarne bereid om deze functie ook in de rol van waarneemster in te vullen.



Ik hoop dat ik met dit schrijven uw belangstelling heb gewekt en zou gaarne mijn enthousiasme en interesse aan u willen toelichten in een persoonlijk gesprek.



Met vriendelijke groet,



<p>

Een paar aanpassingen in de eerste alinea. Ik vind de zinnen zo mooier.
Lady1984
Lady1984
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 229
Punten : 255
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Open sollicitatiebrief nakijken? Empty Re: Open sollicitatiebrief nakijken?

Bericht  Minx wo 29 feb 2012 - 20:47

Mijn moeder kreeg de tip om in een open sollicitatie te zetten dat ze binnen zoveel tijd nog contact met het bedrijf op zou nemen, meen dat het binnen twee weken was. Dit zet je er dan in omdat je dan beter blijft hangen.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Open sollicitatiebrief nakijken? Empty Re: Open sollicitatiebrief nakijken?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum