Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wie wil mijn sollicitaite brief nakijken?

+2
Pearly_maar
Toet
6 plaatsers

Ga naar beneden

Wie wil mijn sollicitaite brief nakijken? Empty Wie wil mijn sollicitaite brief nakijken?

Bericht  Toet di 30 nov 2010 - 3:29

Ik ben een sollicitatie brief aan het schrijven voor een open sollicitatie in de kinderopvang. Opzich vind ik mijn brief best oké, maar ik heb het gevoel dat er nog iets mist.
Wie wil hem nakijken? Misschien ook iemand die de nederlandse taal goed beheerst? Want daar ben ik geen ster in.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie wil mijn sollicitaite brief nakijken? Empty Re: Wie wil mijn sollicitaite brief nakijken?

Bericht  Pearly_maar di 30 nov 2010 - 4:15

Post hem anders, met *** op de plekken van woorden die teveel verhullen (naam bedrijf enzo), of wil je dat niet? Kunnen meerdere mensen er een blik op werpen!
Pearly_maar
Pearly_maar
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 34
Punten : 42
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie wil mijn sollicitaite brief nakijken? Empty Re: Wie wil mijn sollicitaite brief nakijken?

Bericht  Lies di 30 nov 2010 - 4:34

Pearly_maar schreef:Post hem anders, met *** op de plekken van woorden die teveel verhullen (naam bedrijf enzo), of wil je dat niet? Kunnen meerdere mensen er een blik op werpen!

idd!
Lies
Lies
Prater
Prater

Aantal berichten : 767
Punten : 885
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie wil mijn sollicitaite brief nakijken? Empty Re: Wie wil mijn sollicitaite brief nakijken?

Bericht  Toet di 30 nov 2010 - 5:54

Ik zal wel alleen het stukje posten wat voor jullie van toepassing is. Verder stuur ik deze sollicitatie naar meerdere bedrijven, dus wat ik zelf nog mis, is een stuk wat ik echt aansluit op de wensen van het bedrijf.

Al enige tijd volg ik de vacatures op uw website …. , helaas heb ik daar nog geen, voor mij passende vacature kunnen vinden. Dit heeft mij doen besluiten een open sollicitatie aan uw organisatie te richten. Ik ben op zoek naar een baan die aansluit bij mijn opleiding.

Op dit moment volg ik de opleiding pedagogisch werk niveau 4 richting jeugdzorg. Het eerste en het tweede leerjaar van de opleiding was dit nog richting kinderopvang. In het derde leerjaar moest ik een richting kiezen, omdat ik nog weinig van de jeugdzorg gezien had, heb ik daar voor gekozen.
Echter, na een jaar stage lopen in de jeugdzorg viel mij dit toch heel erg tegen, het werk en de kennis die ik heb opgedaan waren heel interessant. Maar het viel mij heel zwaar om zo onregelmatig te werken.
Omdat ik al twee jaar stage ervaring in de kinderopvang heb, heb ik besloten mijn opleiding af te ronden in de richting kinderopvang. Daarvoor ben ik nu opzoek naar een BBL plek.
Dit houd in dat ik minimaal 24 uur per week moet werken binnen de kinderopvang. Mijn schooldag is donderdag. In Juli 2011 zal ik mijn diploma niveau 4 gaan halen.

Voor mij is samenwerken een belangrijk punt in mijn werk. Ik wil samen met collega’s een vertrouwde omgeving creëren en waarborgen voor de kinderen. Door opvang, zorg en welzijn zo goed mogelijk af te stemmen op de individuele behoefte van het kind.

Het belangrijkst binnen dit werk, is voor mij het gevoel van vertrouwen dat ouders en kinderen in mij hebben. Als ik zie dat een kind of ouder gelukkig is, ook al uit zich dat in iets heel kleins of alledaags, dan ben ik dat ook.

*Hier komt dus nog een stukje 'persoonlijk' gericht op de organisatie..*

Graag kom ik mijn sollicitatie nader toelichten.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie wil mijn sollicitaite brief nakijken? Empty Re: Wie wil mijn sollicitaite brief nakijken?

Bericht  Jeanette di 30 nov 2010 - 6:14

Ik zou het stukje over je school wat veranderen. Er staan vooral negatieve dingen over de jeugdzorg in. Ik zou persoonlijk meer positieve dingen over de kinderopvang er in zetten om te laten zien dat je daar dan enthousiast voor bent.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie wil mijn sollicitaite brief nakijken? Empty Re: Wie wil mijn sollicitaite brief nakijken?

Bericht  Toet di 30 nov 2010 - 6:29

Kijk daar kan ik wat mee, ik miste zelf dus ook nog net dat stukje positiviteit, wáárom ik voor de K.O kies.
Maargoed, het is ook moeilijk iets over te brengen wat niet vanuit je hart komt.. maar dat even terzijde.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie wil mijn sollicitaite brief nakijken? Empty Re: Wie wil mijn sollicitaite brief nakijken?

Bericht  Zininzon di 30 nov 2010 - 9:47

Al enige tijd volg ik de vacatures op uw website …. , (Ik zou hier een [punt] zetten en een nieuwe zin beginnen)helaas heb ik daar nog geen, (hier hoeft geen komma)voor mij passende vacature kunnen vinden. Dit heeft mij doen besluiten een open sollicitatie aan uw organisatie te richten. Ik ben op zoek naar een baan die aansluit bij mijn opleiding. (laatste zin vind ik overbodig, je opleidingsverhaal komt hier na)

Op dit moment volg ik de opleiding pedagogisch werk niveau 4 richting jeugdzorg. (Ik zou in je 1e zin over school een [komma] zetten achter 'pedagogisch werk' (en dus voor je niveau). Wat mij betreft hoef je daar niet bij te zetten welke richting je doet, want dat schrijf je later al. Of ik zou er voor kiezen om kort te noemen welke richting je doet en het daarna niet nog een keer te noemen.)Het eerste en het tweede leerjaar van de opleiding was dit nog richting kinderopvang. In het derde leerjaar moest ik een richting kiezen, omdat ik nog weinig van de jeugdzorg gezien had, heb ik daar voor gekozen.(Over die studierichting lijk je jezelf een beetje tegen te spreken. De eerste 2 jaren heb je de richting kinderopvang gedaan en in het 3e jaar kon je pas een richting kiezen)
Echter, na een jaar stage lopen in de jeugdzorg viel mij dit toch heel erg tegen, het werk en de kennis die ik heb opgedaan waren heel interessant. Maar het viel mij heel zwaar om zo onregelmatig te werken. (Ik vind het trouwens ook helemaal niet zo belangrijk wat je allemaal schrijft over de richting jeugdzorg. Je gaat nu immers weer volledig voor de kinderopvang! Ik sluit me aan bij mijn voorganger, je schrijft negatief over jeugdzorg en onregelmatige diensten. Je moet juist schrijven over je kwaliteiten, waarom moeten ze jou aannemen, wat heb jij ze te bieden?)
Omdat ik al twee jaar stage ervaring in de kinderopvang heb, heb ik besloten mijn opleiding af te ronden in de richting kinderopvang. Daarvoor ben ik nu opzoek naar een BBL plek.
Dit houd (er moet een t achter houd) in dat ik minimaal 24 uur per week moet werken binnen de kinderopvang. Mijn schooldag is donderdag. In Juli 2011 zal(verwacht) ik mijn diploma niveau 4 gaan (be)halen.

Voor mij is samenwerken een belangrijk punt in mijn werk. Ik wil samen met collega’s een vertrouwde omgeving creëren en waarborgen voor de kinderen. Door opvang, zorg en welzijn zo goed mogelijk af te stemmen op de individuele behoefte van het kind.

Het belangrijkst (ik zou er 'het meest belangrijk' van maken)binnen dit werk, is voor mij het gevoel van vertrouwen dat ouders en kinderen in mij hebben. Als ik zie dat een kind of ouder gelukkig is, ook al uit zich dat in iets heel kleins of alledaags, dan ben ik dat ook.

Ik vind je te uitgebreid, wees kort en bondig. Een bedrijf krijgt vaak verschillende sollicitaties binnen, het moet duidelijk zijn wat je wilt en wat je kunt.
Verder valt het me op dat je soms 2 zinnen maakt, terwijl iets 1 zin moet zijn die met een komma gescheiden dient te worden.
Veel succes met solliciteren!
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie wil mijn sollicitaite brief nakijken? Empty Re: Wie wil mijn sollicitaite brief nakijken?

Bericht  Alias vr 3 dec 2010 - 4:58

toetje_ schreef:Ik zal wel alleen het stukje posten wat voor jullie van toepassing is. Verder stuur ik deze sollicitatie naar meerdere bedrijven, dus wat ik zelf nog mis, is een stuk wat ik echt aansluit op de wensen van het bedrijf.

Graag kom ik mijn sollicitatie nader toelichten. Dit zou ik veranderen in: Graag licht ik mijn sollicitatie aan u toe in gesprek.
Alias
Alias
Prater
Prater

Aantal berichten : 636
Punten : 676
Registratiedatum : 02-12-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie wil mijn sollicitaite brief nakijken? Empty Re: Wie wil mijn sollicitaite brief nakijken?

Bericht  Zininzon di 7 dec 2010 - 10:05

Laat je nog even van je horen wat je er van hebt gemaakt en of je al reactie(s) hebt gehad?
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie wil mijn sollicitaite brief nakijken? Empty Re: Wie wil mijn sollicitaite brief nakijken?

Bericht  Toet di 14 dec 2010 - 3:43

Ik was dit topic alweer helemaal vergeten haha.
Zininzon, bedankt voor je tips, ik heb er veel mee gedaan!
Ik heb mijn brief nog na laten kijken door een lerares van school en mijn zus en ze vonden hem beide goed.
Vorige week ben ik begonnen met versturen en ik heb tot nu toe 1 positieve reactie gehad.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie wil mijn sollicitaite brief nakijken? Empty Re: Wie wil mijn sollicitaite brief nakijken?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum