Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat voor 'erge' dingen heeft jouw kindje gehad?

+34
Alex
Océane
Funk
*Troela*
-Ieniemienie-
Bruintje Beer
Catwoman79
woezel
Mikki
Parisienne
Jasmine
Teddyaapje
Dora
ellibre
Happydobby
Flip Fluitketel
mauwmauw
Mida4you
Thunder
Nana
Darius
Petteflet
Lejow
loesje
joyce0606
Pien
Susan
Marin
Liadan
Pandora
meisjesmama
pindaatje
Annie24
PapillonRose
38 plaatsers

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Wat voor 'erge' dingen heeft jouw kindje gehad? - Pagina 2 Empty Re: Wat voor 'erge' dingen heeft jouw kindje gehad?

Bericht  Nana do 1 maa 2012 - 9:51

Zoontje:
- Aangeboren afwijking aan zijn nier (schrompelnier)
- Heel vaak oorontsteking en daarom buisjes

Dochtertje:
- Heel vaak oorontsteking en daarom over twee weken buisjes
Nana
Nana
Prater
Prater

Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor 'erge' dingen heeft jouw kindje gehad? - Pagina 2 Empty Re: Wat voor 'erge' dingen heeft jouw kindje gehad?

Bericht  Thunder do 1 maa 2012 - 9:58

Oudste: buisjes, geknipte neus- en keelamandelen.

Jongste: VCFS, dat is een chromosoomafwijking. Verder veel huis-tuin en keukenziektes. Komende jaren nog enkele operaties in het vooruitzicht.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor 'erge' dingen heeft jouw kindje gehad? - Pagina 2 Empty Re: Wat voor 'erge' dingen heeft jouw kindje gehad?

Bericht  Mida4you do 1 maa 2012 - 10:03

- Alleen maar huilen de eerste 3 maanden, aan 1 stuk door ( na aanleiding van reflux )

- Zware reflux, zo zielig!

- Ze heeft vorige week donderdag op vrijdagnacht ( + vrijdag de hele dag ) in het ziekenhuis gelegen omdat ze al vanaf die zondag ervoor ziek was. Vanaf zondag niets meer gegeten en wou vanaf woensdagmiddag niet meer drinken en kreeg uitdrogingsverschijnselen en ze was al een halve kilo afgevallen. Dat is veel te veel voor een meisje van 1,5 jaar. Ze heeft een halve liter vocht gekregen. Het was heel heftig want ze was ook best suf maar we hebben ons er doorheen geslagen en ze is nu weer beter. Wel merken we aan haar dat ze nog wel een nasleep heeft van vorige week want ze is nog behoorlijk jengelig....
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor 'erge' dingen heeft jouw kindje gehad? - Pagina 2 Empty Re: Wat voor 'erge' dingen heeft jouw kindje gehad?

Bericht  mauwmauw do 1 maa 2012 - 10:11

opname in het AMC met operatie.En nu een oorontsteking.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor 'erge' dingen heeft jouw kindje gehad? - Pagina 2 Empty Re: Wat voor 'erge' dingen heeft jouw kindje gehad?

Bericht  Flip Fluitketel do 1 maa 2012 - 10:17

Heftige alllergische reacties (huiduitslag over gehele lichaam) en atopisch eczeem.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor 'erge' dingen heeft jouw kindje gehad? - Pagina 2 Empty Re: Wat voor 'erge' dingen heeft jouw kindje gehad?

Bericht  Happydobby do 1 maa 2012 - 10:23

Direct na de geboorte een hypo (laag glucose)
Billirubine was erg hoog op zijn 3de dag.
Daarna gelukkig alleen verkoudheid en een beetje verhoging na de prikjes.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor 'erge' dingen heeft jouw kindje gehad? - Pagina 2 Empty Re: Wat voor 'erge' dingen heeft jouw kindje gehad?

Bericht  ellibre do 1 maa 2012 - 10:29

Ik heb dan weliswaar geen kindje, maar heb wel twee keer iets ernstigs meegemaakt met kleine kinderen: ikzelf en mijn zusje.

- Mijn zusje heeft een keer haar ogen met secondelijm dicht geplakt, ze wilde mijn opa (lenzen) nadoen. Het had weinig gescheeld of haar ogen waren zwaar beschadigd geraakt, we waren net op tijd in het oogziekenhuis.
- Mijn moeder heeft mij toen ik twee of drie was een keer aangestoten met een boodschappentas, waarna ik viel.. van de portiektrap af. Met als gevolg meerdere botbreuken, blauwe ogen die twee weken dicht zaten en een hoofdwond die gehecht moest worden.
ellibre
ellibre
Prater
Prater

Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor 'erge' dingen heeft jouw kindje gehad? - Pagina 2 Empty Re: Wat voor 'erge' dingen heeft jouw kindje gehad?

Bericht  Gast do 1 maa 2012 - 10:33

Beiden te vroeg geboren.
C.iske lag aan de monitor, had een sonde, heeft fototherapie gehad en had KMA.
J.anneman heeft alleen maar 1 dag een sonde gehad.

Zelf heb ik een keer bleekwater gedronken. Gelukkig waren alleen mijn stembanden aangetast en had ik wat brandwonden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor 'erge' dingen heeft jouw kindje gehad? - Pagina 2 Empty Re: Wat voor 'erge' dingen heeft jouw kindje gehad?

Bericht  Dora do 1 maa 2012 - 10:41

A. ---> Doorkomende tandjes en kiezen, tand door de lip, en een flinke verstopping.

M. ---> Veel spugen in de 1ste 3 maanden. Te laag geboortegewicht/groeiachterstand van 4 weken.



Dat was het (gelukkig!) wel.
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor 'erge' dingen heeft jouw kindje gehad? - Pagina 2 Empty Re: Wat voor 'erge' dingen heeft jouw kindje gehad?

Bericht  Teddyaapje do 1 maa 2012 - 11:38

- Spruw door zn hele spijsverteringsstelsel

- Een virus in de kraamweek

- Maagsonde omdat hij teweinig dronk en dus teveel afviel, om bovenstaande redenen (6dgn opgenomen geweest)

- Oorontsteking

- Ziek na de vaccinaties en 2x een dagje 'gewoon ziek'.



Gelukkig niks ernstigs
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor 'erge' dingen heeft jouw kindje gehad? - Pagina 2 Empty Re: Wat voor 'erge' dingen heeft jouw kindje gehad?

Bericht  Jasmine do 1 maa 2012 - 11:49

Een hele slechte start, waarbij ze o.a. vijf minuten hebben moeten beademen (waardoor ze ook in de couveuse moest)
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor 'erge' dingen heeft jouw kindje gehad? - Pagina 2 Empty Re: Wat voor 'erge' dingen heeft jouw kindje gehad?

Bericht  Parisienne do 1 maa 2012 - 11:52

Een aangeboren nierafwijking (waarvan de situatie voor nu 'stabiel' is), met de daarbij behorende tientallen onderzoeken, echo's, nucleaire scans, etc.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor 'erge' dingen heeft jouw kindje gehad? - Pagina 2 Empty Re: Wat voor 'erge' dingen heeft jouw kindje gehad?

Bericht  Gast do 1 maa 2012 - 21:05

Mijn zoontje is pas geleden een paar dagen opgenomen in het ziekenhuis vanwege een bacterie/virus in zijn knie. Hij kon niet meer lopen en gilde van de pijn. Toen naar de spoedeisende hulp geweest en hij moest meteen blijven voor 3 dagen. Hij was afgevallen want hij at nog amper...kleertjes slobberden om zijn lijf. Zo zielig...

Verder, toen hij 6 maanden was is hij een keer van het bed gevallen en toen hij 10 maanden was ben ik met hem van de trap gevallen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor 'erge' dingen heeft jouw kindje gehad? - Pagina 2 Empty Re: Wat voor 'erge' dingen heeft jouw kindje gehad?

Bericht  Mikki vr 2 maa 2012 - 1:41

A; week ziekenhuis met urineweginfectie en nierbekontsteking, daarna in korte tijd zesde ziekte en waterpokken.

N; veel oorontstekingen, longontsteking en astma.

Mikki
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 263
Punten : 264
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor 'erge' dingen heeft jouw kindje gehad? - Pagina 2 Empty Re: Wat voor 'erge' dingen heeft jouw kindje gehad?

Bericht  woezel vr 2 maa 2012 - 1:55

M. longontsteking na zijn geboorte en spraakachterstand.

C. reflux, astmatische klachten, kroepaanvallen. Flink gat net boven zijn neus. 2 scheve, verkleurde tanden.

E in angst gezeten op het eind vd zwangerschap ivm groter risico als de vliezen braken. Op het randje gezeten met zkhopname in de kraamtijd ivm bulerubine en teveel afvallen.

woezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor 'erge' dingen heeft jouw kindje gehad? - Pagina 2 Empty Re: Wat voor 'erge' dingen heeft jouw kindje gehad?

Bericht  Gast vr 2 maa 2012 - 2:10

.


Laatst aangepast door mama2be op za 3 maa 2012 - 20:37; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor 'erge' dingen heeft jouw kindje gehad? - Pagina 2 Empty Re: Wat voor 'erge' dingen heeft jouw kindje gehad?

Bericht  Gast vr 2 maa 2012 - 3:07

Jeetje wat hebben sommige kindjes al heftige dingen meegemaakt in het korte leventje van ze.

Wij hebben gelukkig niks heftigs nog mee gemaakt, de normale dingen zoals een flinke verkoudheid, tand door de lip en een lichte bloedarmoede.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor 'erge' dingen heeft jouw kindje gehad? - Pagina 2 Empty Re: Wat voor 'erge' dingen heeft jouw kindje gehad?

Bericht  Catwoman79 vr 2 maa 2012 - 8:36

- 1ste week van zijn leventje in het ziekenhuis door geelzucht en 2 ontstekingen in het bloed.

- schedelbasis fractuur met zware hersenschudding en 45 minuten buiten bewustzijn

- 2 keer de kin helemaal kapot gehad zodat het gelijmd moest worden.

- gebroken pink (tussen de deur gehad)

- 30a 40 poepluiers in 1 weekend waardoor de billen helemaal kapot waren.
achteraf bleek hij een zware voedselvergiftiging te hebben.

En nog wel meer dingen die hier al benoemd waren, maar dan wordt de lijst zo lang.
Catwoman79
Catwoman79
Prater
Prater

Aantal berichten : 1007
Punten : 1051
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het noorden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor 'erge' dingen heeft jouw kindje gehad? - Pagina 2 Empty Re: Wat voor 'erge' dingen heeft jouw kindje gehad?

Bericht  pindaatje vr 2 maa 2012 - 8:46

Jeetje catwoman, jullie hebben het ook al te verduren gehad met je zoontje!

Mag ik vragen hoe hij aan de schedelbasisfractuur kwam?? (als je dat wilt vertellen hoor, zoniet, is het ook goed) Is hij zo lelijk gevallen oid?? En ook nog zolang buiten bewustzijn, dat lijkt me verschrikkelijk angstig om mee te maken als ouders zijnde! Heftig hoor! Gaat het nu wel weer goed met je zoontje?

pindaatje
Prater
Prater

Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor 'erge' dingen heeft jouw kindje gehad? - Pagina 2 Empty Re: Wat voor 'erge' dingen heeft jouw kindje gehad?

Bericht  Gast vr 2 maa 2012 - 8:49

Het enige wat ik me kan herinneren is van het bed gevallen en een tand door de lip! O, van de week kwam ze aan zetten met het glorix wcblok wat normaal in de wc hangt! Ik d8 echt dat ze die in haar mond had gestopt, flink laten spoelen, maar ik denk niet dat ze er aan heeft gezeten verder. Ik schrok me wel dood! :-|

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor 'erge' dingen heeft jouw kindje gehad? - Pagina 2 Empty Re: Wat voor 'erge' dingen heeft jouw kindje gehad?

Bericht  Catwoman79 vr 2 maa 2012 - 8:52

Oooh en ik was zijn geperforeerde trommelvlies nog vergeten
Catwoman79
Catwoman79
Prater
Prater

Aantal berichten : 1007
Punten : 1051
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het noorden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor 'erge' dingen heeft jouw kindje gehad? - Pagina 2 Empty Re: Wat voor 'erge' dingen heeft jouw kindje gehad?

Bericht  Gast vr 2 maa 2012 - 8:53

.


Laatst aangepast door mama2be op za 3 maa 2012 - 20:36; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor 'erge' dingen heeft jouw kindje gehad? - Pagina 2 Empty Re: Wat voor 'erge' dingen heeft jouw kindje gehad?

Bericht  Bruintje Beer vr 2 maa 2012 - 8:54

S. Ernstige bactrialevirus in haar buik, ontstoken oogjes.
D. Ontstoken oogjes, longontsteking en bronichitis.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor 'erge' dingen heeft jouw kindje gehad? - Pagina 2 Empty Re: Wat voor 'erge' dingen heeft jouw kindje gehad?

Bericht  Catwoman79 vr 2 maa 2012 - 8:59

pindaatje schreef:Jeetje catwoman, jullie hebben het ook al te verduren gehad met je zoontje!

Mag ik vragen hoe hij aan de schedelbasisfractuur kwam?? (als je dat wilt vertellen hoor, zoniet, is het ook goed) Is hij zo lelijk gevallen oid?? En ook nog zolang buiten bewustzijn, dat lijkt me verschrikkelijk angstig om mee te maken als ouders zijnde! Heftig hoor! Gaat het nu wel weer goed met je zoontje?

**het verhaal is weer weg**


Laatst aangepast door Catwoman79 op za 3 maa 2012 - 21:20; in totaal 2 keer bewerkt
Catwoman79
Catwoman79
Prater
Prater

Aantal berichten : 1007
Punten : 1051
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het noorden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor 'erge' dingen heeft jouw kindje gehad? - Pagina 2 Empty Re: Wat voor 'erge' dingen heeft jouw kindje gehad?

Bericht  Liadan vr 2 maa 2012 - 9:06

Liadan schreef:Oudste: elleboog uit de kom toen ze 5 maanden was.
jongste: kreeg een abces toen hij 2 weken oud was, is inmiddels een fistel geworden. Als het over een paar maanden niet weg is, volgt waarschijnlijk een operatie.
Oja, onze dochter heeft de mexicaanse griep gehad toen ze 11 maanden was, daar is ze ruim een maand ziek van geweest.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor 'erge' dingen heeft jouw kindje gehad? - Pagina 2 Empty Re: Wat voor 'erge' dingen heeft jouw kindje gehad?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum