Istanbul in paar uur: wat MOET je zien?
+10
Poisongirl
Snoopy
Curious
Buddha88
Rush
Monte
Caro
Paper Crown
Pompoen
Marin
14 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: Istanbul in paar uur: wat MOET je zien?
Marin schreef:Het is een logistiek bedrijf. Maar zij krijgen opdrachten van bijv. computerbedrijven, of particulieren die iets kopen via een computerbedrijf wat direct verzonden moet worden.
Ja, je mag nee zeggen als het je echt niet goed uitkomt. Als ik een deadline heb bijvoorbeeld, of bij m'n moeder in Groningen zit (anders zou ik nooit meer daar heen kunnen). Maar hoe vaker dat voorkomt, hoe slechter voor je imago natuurlijk. Daarom is flexibiliteit wel een must, en eigenlijk moet je binnen een half uur van Schiphol wonen. Dat geldt nu voor mij nog niet, straks wel.
Mmm helaas zo flexibel ben ik niet. En zou denk ik met 50 minuten op schiphol kunnen zijn, vanuit gaande dat zij de parkeerkosten betalen natuurlijk. Had me wel heel gaaf geleken dit soort werk te doen!
Snoopy- Prater
- Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10
Nee de keerzijde is natuurlijk dat wanneer je lekker zit te dineren, of iets leuks met vrienden aan het doen bent en je wordt opgeroepen..je direct weg moet. Niet leuk voor jezelf, maar ook vervelend voor anderen (schoonouders enzo bijvoorbeeld). Altijd tasje met paspoort en schone onderbroek bij je dus. Dat is ook heel onzeker en best irritant Maar ook wel heel gaaf natuurlijk.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Marin schreef:Nee de keerzijde is natuurlijk dat wanneer je lekker zit te dineren, of iets leuks met vrienden aan het doen bent en je wordt opgeroepen..je direct weg moet. Niet leuk voor jezelf, maar ook vervelend voor anderen (schoonouders enzo bijvoorbeeld). Altijd tasje met paspoort en schone onderbroek bij je dus. Dat is ook heel onzeker en best irritant Maar ook wel heel gaaf natuurlijk.
Eh, ja maar dat is dan wel een keuze die je maakt...
Is het niet zo dat je op kunt geven welke dagen je flexibel beschikbaar bent ofzo?
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10
Ja precies je kiest er voor en je moet er rekening mee houden, maar je omgeving ook, kan wel vervelend zijn. Maar met name leuk natuurlijk ;-) zo heb ik mijn zaterdag in Oslo doorgebracht, gebeurt anders ook niet.
En ja je kan wel voorkeuren opgeven natuurlijk maar hoe flexibeler hoe beter. Een etentje is op zich geen reden om nee te zeggen. Andere baan bijv wel.
En ja je kan wel voorkeuren opgeven natuurlijk maar hoe flexibeler hoe beter. Een etentje is op zich geen reden om nee te zeggen. Andere baan bijv wel.
Marin- Lady Post-a-lot
Hoe kom jij dan aan het pakketje? Haal je die op Schiphol op? Vind je het nooit link? Stel er zit wat 'anders' in.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Ja die krijg ik op Schiphol van m'n baas en dan lopen we samen even langs de douane voor een stempeltje en checken we in. Nee, ik vind het niet link, want het is volkomen legaal. Het zijn meestal computeronderdelen en de douane mag het altijd openmaken als ze dat zouden willen (maar tot nu toe nog niet gebeurd, zij zien dit ook wel vaker natuurlijk).
Overigens had ik vannacht eigenlijk ook weer naar Istanbul gemoeten: Gisteren om half 12 's avonds vliegen, half 5 's ochtends aankomen, met de taxi pakketje afleveren en direct weer vanochtend vlucht terug. Maar even later werd ik gebeld dat het toch gecanceled was. Vond ik stiekem wel prettig, want het was toch wel heel erg slecht voor m'n nachtrust (hoewel ik prima in vliegtuigen slaap).
Overigens had ik vannacht eigenlijk ook weer naar Istanbul gemoeten: Gisteren om half 12 's avonds vliegen, half 5 's ochtends aankomen, met de taxi pakketje afleveren en direct weer vanochtend vlucht terug. Maar even later werd ik gebeld dat het toch gecanceled was. Vond ik stiekem wel prettig, want het was toch wel heel erg slecht voor m'n nachtrust (hoewel ik prima in vliegtuigen slaap).
Marin- Lady Post-a-lot
Wat een ontzettend gave baan Marin!!!
Poisongirl- Kletskop
- Aantal berichten : 1642
Punten : 1809
Afgelopen weekend was wel heel bijzonder. Er was een hele grote lading die bezorgd moest worden, en daarom mocht mijn vriend mee! Hadden we dus zomaar even een weekendje Istanbul te pakken. En omdat het bedrijf kon besparen op een tweede hotelkamer omdat we als stelletje toch samen in een kamer sliepen, mochten we nog een extra nachtje blijven ook! We hebben een fantastisch weekend gehad. Het was heerlijk weer (zo'n 15 graden maar echt lekker, blauw en zon) en hebben er natuurlijk samen op los gefotografeerd.
Nog steeds is er genoeg wat ik de volgende keer kan zien (o.a. boottochtje over de Bosphorus wil ik graag), maar we hebben echt veel gelopen en gezien in die 1,5 dag! We hebben de Grand Bazaar en Spice Bazaar bezocht. Daar tussen liep een straatje vol trouwjurkenwinkels, echt zo grappig om te zien, wat een chaos en wat een hoop lelijkheid! Maar ontzettend leuk, zo tussen de locals (in tegenstelling tot de Bazaars, die vreselijk toeristisch waren, maar toch fotogeniek). Het leukste commentaar wat we gehoord hebben van een verkoper: I have something you don't need.
De Blauwe Moskee zijn we niet in geweest, omdat we daar geen tijd voor hadden, maar we zijn wel naar de Aya Sofia en de Basilica Cistern geweest. Dat laatste zit onder de grond, prachtige pilaren die heel oud zijn! En ook de Aya Sofia was erg indrukwekkend. En omdat het mijn naam bevat, extra leuk.
Een impressie:
Blauwe Moskee
Aya Sofia
Basilica Cistern
Stadsleven
Portretten
Marktwaar
Wat een prachtige stad, waar ik nog veel meer van wil (en waarschijnlijk wel ga) zien!
Nog steeds is er genoeg wat ik de volgende keer kan zien (o.a. boottochtje over de Bosphorus wil ik graag), maar we hebben echt veel gelopen en gezien in die 1,5 dag! We hebben de Grand Bazaar en Spice Bazaar bezocht. Daar tussen liep een straatje vol trouwjurkenwinkels, echt zo grappig om te zien, wat een chaos en wat een hoop lelijkheid! Maar ontzettend leuk, zo tussen de locals (in tegenstelling tot de Bazaars, die vreselijk toeristisch waren, maar toch fotogeniek). Het leukste commentaar wat we gehoord hebben van een verkoper: I have something you don't need.
De Blauwe Moskee zijn we niet in geweest, omdat we daar geen tijd voor hadden, maar we zijn wel naar de Aya Sofia en de Basilica Cistern geweest. Dat laatste zit onder de grond, prachtige pilaren die heel oud zijn! En ook de Aya Sofia was erg indrukwekkend. En omdat het mijn naam bevat, extra leuk.
Een impressie:
Blauwe Moskee
Aya Sofia
Basilica Cistern
Stadsleven
Portretten
Marktwaar
Wat een prachtige stad, waar ik nog veel meer van wil (en waarschijnlijk wel ga) zien!
Marin- Lady Post-a-lot
Trouwens, even een vraagje aan Pompoen of CKC of iemand anders die het weet..
Die boot naar Kadıköy of Üsküdar wil ik de volgende keer gaan doen, waar is daar de opstapplaats van? En kan je ook te voet de Galatabrug over? Vind het wel leuk dat het me nu gelukkig echt iets zegt, nu snap ik de stad wel een beetje. Maar allemensen, wat een gigantische stad! Ik had het nog niet bij daglicht gezien en was nu echt onder de indruk.
Oh ja, CKC, die Yerebatan Sarayi (of Basilica Cistern, maar net hoe je 't wilt noemen), was echt heel erg mooi! Bedankt voor de tip. Alleen was het wel heel stom dat ze de hele tijd een onheilspellend muziekje draaiden, dat klonk zo nep. En er lag een nep-monster in, dat was ook stom. Het is geen Disney.
Die boot naar Kadıköy of Üsküdar wil ik de volgende keer gaan doen, waar is daar de opstapplaats van? En kan je ook te voet de Galatabrug over? Vind het wel leuk dat het me nu gelukkig echt iets zegt, nu snap ik de stad wel een beetje. Maar allemensen, wat een gigantische stad! Ik had het nog niet bij daglicht gezien en was nu echt onder de indruk.
Oh ja, CKC, die Yerebatan Sarayi (of Basilica Cistern, maar net hoe je 't wilt noemen), was echt heel erg mooi! Bedankt voor de tip. Alleen was het wel heel stom dat ze de hele tijd een onheilspellend muziekje draaiden, dat klonk zo nep. En er lag een nep-monster in, dat was ook stom. Het is geen Disney.
Marin- Lady Post-a-lot
Marin schreef:Trouwens, even een vraagje aan Pompoen of CKC of iemand anders die het weet..
Als je naar Üsküdar. wilt, kan je op de boot stappen bij Eminönü.
Ik zou je aanraden om naar Buyuk Ada te gaan met de vapur (boot). Het is daar zo leuk! Geen auto, alleen paard en wagen. Je kunt een paard en wagen huren, die je half of helemaal hoog brengt in de bergen van dit eilandje. Het uitzicht.. pracht en praal! Er is een prachtig Kilise (kerkje) ze zeggen dat als je daar een wens doet, je wens uitkomt. Als je de route beklimd, zie je aan de kant van de route allemaal wensen.. zo mooi..
Marin schreef:Trouwens, even een vraagje aan Pompoen of CKC of iemand anders die het weet..
Er zijn overal langs de kust opstapplaatsen naar allerlei andere plaatsen! 't is niet zo dat je om in Kadiköy te komen je op 1 bepaalde plaats moet opstappen. Je moet eigenlijk gewoon even een kaartje van Istanbul scoren (bij het station is een stalletje die goeie heeft!!), je gaat er tenslotte ook vaker komen.
Maar je kunt zeker opstappen bij die boothaltes naast de Galatabrug, er staan daar verschillende doorgangen voor verschillende lijnen en boven op het gebouw staat waar ze heen gaan. Dus als je naar Kadikoy wil moet je het gebouw in waar Kadikoy op staat. Bootmuntjes kun je in de automaat kopen, 1 muntje is voor 1 enkele reis en dat muntje gooi je weer in de toegangspoortjes.
En de Galatabrug kun je zeker te voet over, je kunt er zelfs te voet onderlangs lopen, daar zitten allemaal visrestaurantjes (duur) waar je Balik (vis) kunt eten maar je kunt daar ook Balik Ekmek kopen gewoon bij een straatstalletje, yummie! Maar goed, zowel onderlangs als bovenlangs is er een voetpad, ik heb het met de vouwfiets gedaan overigens dus eigenlijk geen idee hoe ver het lopen is. Ik geloof trouwens dat er ook een tram overheen rijd.
Pompoen- Lady Post-a-lot
@CKC, is dat zo'n prinsesseneiland?
Edit: Ja dus :-D
Edit: Ja dus :-D
Pompoen- Lady Post-a-lot
Oh dat klinkt ook gaaf zeg! Lekker authentiek. Alleen spreek ik natuurlijk geen woord Turks. Ja, Fiş, dat betekent bonnetje, heb ik al geleerd
Volgende keer wil ik hier eten, zat nu helemaal vol. Bij 360, in Taksim:
Marin- Lady Post-a-lot
Marin schreef:Oh dat klinkt ook gaaf zeg! Lekker authentiek. Alleen spreek ik natuurlijk geen woord Turks. Ja, Fiş, dat betekent bonnetje, heb ik al geleerd
Die prinsesseneilanden schijnen wel behoorlijk toeristisch te zijn...maar goed dat is Istanbul sowieso. Ik zelf ben daar een beetje allergisch voor, daarom vonden wij het Aziatische deel ook zo leuk!
Pompoen- Lady Post-a-lot
тыквашка schreef:Marin schreef:Oh dat klinkt ook gaaf zeg! Lekker authentiek. Alleen spreek ik natuurlijk geen woord Turks. Ja, Fiş, dat betekent bonnetje, heb ik al geleerd
Die prinsesseneilanden schijnen wel behoorlijk toeristisch te zijn...maar goed dat is Istanbul sowieso. Ik zelf ben daar een beetje allergisch voor, daarom vonden wij het Aziatische deel ook zo leuk!
Ik ben in Istanbul geboren. Het is mijn thuis. Ik voel me dus nooit de tourist. Ik hou zo van Istanbul. Wereldstad. Mijn stad! Als ik in Istanbul kom, is het thuiskomen. Voel me dan echt zo lekker. Ik weet de weg, de taal..Ik zou er dolgraag gaan wonen.
Het is ook een heerlijke stad! Maar jij komt daar vandaan, dus je bént ook niet echt een toerist. Ik ben, met mijn blonde haren, slechte Turks (lees geen) en mijn toeristenkaart natuurlijk wél echt een toerist en ik háát dat gevoel. Maar wij hebben dat wel weten te ontglippen door op de fiets te gaan naar plekken waar je anders niet zou komen. Alleen jámmer dat het zo heuvelachtig is, dat maakt het wel een stuk minder aantrekkelijk om op die manier de stad te verkennen. Maar we hebben wel veel gezien van Istanbul en dus ook van stukken waar je normaal niet zo snel komt en eigenlijk hebben we daar het meeste van genoten!
Pompoen- Lady Post-a-lot
@Marin, trouwens om te voet over de Galatabrug te gaan moet je een tunneltje in eerst, dat bedenk ik me net.
Pompoen- Lady Post-a-lot
Idd, prinsesseneiland.
Kinali Ada betekent eigenlijk letterlijk: het eiland met Henna. Omdat de aarde rood van kleur is.
Heybelli ada ben ik zelf nooit geweest maar je kan daar niet zwemmen en het is een beetje saaiig
Buyuk Ada betekent Grote eiland.
Al deze eilandjes zijn eigenlijk 'toegeeigend' door Ermeniler, Armeense mensen dus. Zoals ik. Wij geloven in het Christendom. Je ziet dus op deze eilandjes bedevaartjes van oudere armeense mensen.. de kerkjes worden ook niet gesloopt en onderhouden door de mensen op het eiland.
KinaliAda, hier heeft mijn tante een vakantiehuis.
Kinali Ada betekent eigenlijk letterlijk: het eiland met Henna. Omdat de aarde rood van kleur is.
Heybelli ada ben ik zelf nooit geweest maar je kan daar niet zwemmen en het is een beetje saaiig
Buyuk Ada betekent Grote eiland.
Al deze eilandjes zijn eigenlijk 'toegeeigend' door Ermeniler, Armeense mensen dus. Zoals ik. Wij geloven in het Christendom. Je ziet dus op deze eilandjes bedevaartjes van oudere armeense mensen.. de kerkjes worden ook niet gesloopt en onderhouden door de mensen op het eiland.
KinaliAda, hier heeft mijn tante een vakantiehuis.
тыквашка schreef:Het is ook een heerlijke stad! Maar jij komt daar vandaan, dus je bént ook niet echt een toerist. Ik ben, met mijn blonde haren, slechte Turks (lees geen) en mijn toeristenkaart natuurlijk wél echt een toerist en ik háát dat gevoel. Maar wij hebben dat wel weten te ontglippen door op de fiets te gaan naar plekken waar je anders niet zou komen. Alleen jámmer dat het zo heuvelachtig is, dat maakt het wel een stuk minder aantrekkelijk om op die manier de stad te verkennen. Maar we hebben wel veel gezien van Istanbul en dus ook van stukken waar je normaal niet zo snel komt en eigenlijk hebben we daar het meeste van genoten!
Dat is zo inderdaad. Oh, kan uren uren uren over Istanbul praten.
Ik vind jouw enthousiasme zo leuk om te lezen CKC! En ik zei het de eerste keer na al die regen en sneeuw al: volgens mij is het als het lekker weer is ech een hele warme stad met warme cultuur en warme mensen. Net zoals jij bent, zo'n warme persoonlijkheid. Dat zag ik nu ook direct nu t iets warmer weer was, echt zo'n lekker straat cultuurtje. Ik ken dat uit Bulgarije en voelt zo fijn! Hou er van!
Pompoen, ik vond het in Sultanahmet exht enorm toeristisch idd, net zo erg als Rome. Ben wel toeristische steden gewend maar die twee steden zijn wel t meest. Hou ik ook niet van. Maar daarom zijn die leuke authentieke straatbeelden zo fijn en heb je op andere plekken ook wel.
Oh en als ik wat meer geld heb, ga ik een keer shoppen in de Kanyon shopping mall, dat ligt naast het bedrijf waar ik moet zijn. Ken je dat CKC?
Pompoen, ik vond het in Sultanahmet exht enorm toeristisch idd, net zo erg als Rome. Ben wel toeristische steden gewend maar die twee steden zijn wel t meest. Hou ik ook niet van. Maar daarom zijn die leuke authentieke straatbeelden zo fijn en heb je op andere plekken ook wel.
Oh en als ik wat meer geld heb, ga ik een keer shoppen in de Kanyon shopping mall, dat ligt naast het bedrijf waar ik moet zijn. Ken je dat CKC?
Marin- Lady Post-a-lot
Ik ken Kanyon niet, maar ik ken wel Cevahir. Toen ik daar de eerste keer was, wilde ik daar gewoon blijven wonen. Ik zou daar volmaakt gelukkig kunnen worden! Haha. het is wel erg 'American' Bovenin een foodcorner, allemaal eten. Je hebt meer dan een 2dagen nodig om alles te zien.
http://www.istanbulcevahir.com/en-EN/home/29.aspx
http://www.istanbulcevahir.com/en-EN/home/29.aspx
Marin schreef:Ik vind jouw enthousiasme zo leuk om te lezen CKC! En ik zei het de eerste keer na al die regen en sneeuw al: volgens mij is het als het lekker weer is ech een hele warme stad met warme cultuur en warme mensen. Net zoals jij bent, zo'n warme persoonlijkheid. Dat zag ik nu ook direct nu t iets warmer weer was, echt zo'n lekker straat cultuurtje. Ik ken dat uit Bulgarije en voelt zo fijn! Hou er van!
Venetië vond ik echt véle malen erger, heb heel wat toeristische plekken gezien, maar gadver dat was echt niet leuk meer.
Istanbul kan het op zich nog best hebben die toeristen (als het dan echt moet). En wat ik zo ongelofelijk leuk vond aan Istanbul is de sfeer. Ik heb ook nog nooit zo veel hoffelijke mensen in een toeristenplaats ontmoet en vond het een verademing om het gebrek aan machogedoe mee te maken.
En verder was het gewoon echt heerlijk om daar te zijn en wij waren ook zo ontzettend blij dat we 8 dagen de tijd hadden in Istanbul. Wij hebben eigenlijk verhoudingsgewijs weinig toeristische dingen gezien. We zijn wel even naar de Grand Bazaar geweest, maar niet naar de spicemarket en daarna hebben we de hans doorgestruint, geweldig al die straten met alleen maar winkels met knopen of alleen maar winkels met sjaaltjes. 't was jammer dat het lopend moest daardoor hield ik het minder lang vol. En geweldig al die mannen op veel te kleine krukjes die trictrac/backgammon spelen en koffie drinken, dat leven op straat.
Wij zijn allebei wel verliefd geworden op Istanbul, we voelden ons er gewoon echt thuis en op ons gemak. Wat heel lekker was want we hadden al heel wat steden gezien toen we in Istanbul aankwamen.
Pompoen- Lady Post-a-lot
marin ik zag je foto's op facebook en dacht meteen daar moet ik ook eens heen haha. Echt ziet er zo mooi uit. Is dat duur vliegen naar istanbul en hotel?
Sarah1985- Ratel
- Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10
Sarah1985 schreef:Is dat duur vliegen naar istanbul en hotel?
Ik zou het werkelijk waar niet weten. KLM en Turkish Airlines vliegen er naar toe en volgens mij Pegasus ook. Corendon en Onur Air misschien ook maar dat zijn niet zulke fijne luchtvaartmaatschappijen geloof ik. Maar mijn vluchten worden super last minute geboekt en betaald dus ik ben geen goed vergelijkingsmateriaal. Dat zou je even op zo'n prijsvergelijkingssite moeten kijken. Hotels zijn wel redelijk goedkoop, geloof 50 euro voor een simpel hotel in Sultanahmed (leuke toeristische wijk), tot natuurlijk veel hogere prijzen.
Pompoen, Venetie ben ik ook geweest, maar in maart en heb veel lege zijstraatjes genomen toen, dus heb amper iets van toerisme gemerkt. Maar kan me er wel iets bij voorstellen ja.
We hebben de Aya Sofia expres 's ochtends vroeg gedaan en dat ging wel goed.
Ik wil weer terug!
Marin- Lady Post-a-lot
Oeh leuk om dit topic even door te kijken, morgenavond vlieg ik naar Istanbul voor een lang weekend . Yayy! Je foto's zijn mooi Marin, zo krijg ik er nog meer zin in.
Sterre- Ratel
- Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Ik wil wel weer een paar tuinen zien!
» Istanbul
» Citytrip Istanbul
» alleen naar istanbul
» Tips gevraagd! Budapest,Bucharest, Istanbul, Athene, Venetië
» Istanbul