Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

taart biscuit invriezen hoe en wat?

3 plaatsers

Ga naar beneden

taart biscuit invriezen hoe en wat? Empty taart biscuit invriezen hoe en wat?

Bericht  duckie zo 26 feb 2012 - 8:47

ik moet binnen kort voor 70 man taart maken, dus dat worden meerdere taarten alleen nu zit ik er een beetje mee hoe ik dat het beste kan doen. van te voren al bakken en dan invriezen?? en hoe kun je dat het beste doen, al gevult en afgemseerd of alleen gebakken... en waar vries je het in in en hoe ontdooi je het? en hoelang blijft het dan goed? of hoelang blijft gebakken biscuit goed als je het niet invriest....
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

taart biscuit invriezen hoe en wat? Empty Re: taart biscuit invriezen hoe en wat?

Bericht  Angela_1986 zo 26 feb 2012 - 9:10

Ik heb vorige week 'n week of 2 denk ik voor mijn verjaardag een taart gemaakt incl. vulling en marsepeinlaag en die gewoon in zijn geheel in de vriezer gezet. Volgens mij heb ik 'm de dag van te voren eruit gehaald en toen in de koelkast laten ontdooien, ging prima!

Met de andere opties heb ik geen ervaring.
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10

taart biscuit invriezen hoe en wat? Empty Re: taart biscuit invriezen hoe en wat?

Bericht  Highway zo 26 feb 2012 - 9:41

Je kunt wel gevuld/besmeerd invriezen maar ik heb dat eigenlijk nooit gedaan. Ik zou in jouw geval de biscuits bakken en kaal invriezen, in een plastic folietje en de dag van te voren ze kort laten ontdooien (15 min) en dan snijden en vullen e.d. Zijn ze nog lekker stevig van het vriezen en dat snijdt makkelijk. Je kunt dan het biscuit gewoon nog enkele dag gebruiken, net zoals als je het niet invriest. Biscuit blijft wel een tijdje goed, dag of 5 zeker wel alleen je proeft wel dat het minder vers is
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: