(gekochte) taart invriezen
3 plaatsers
Pagina 1 van 1
(gekochte) taart invriezen
Volgende week zijn bij de C1000 hier in de buurt vlaaien in de aanbieding, maar ik weet zo niet tot welke datum (kermisaanbieding, geen gewone).
(appelkruimel, kruimel en van die rastervlaaien in de smaken kersen en abrikozen).
Nu viert mijn man zaterdag zijn verjaardag, en als ik de vlaaien op maandag al moet halen zijn ze natuurlijk op zaterdag niet meer goed.
Kan ik ze wel gewoon invriezen en gaat dat ook gesneden? (Dat lijkt me sneller ontdooien en makkelijker om in porties er weer uit te halen).
De restjes willen we dan bewaren totdat de baby er is (maandje later), blijft het zo lang goed in de diepvries?
(appelkruimel, kruimel en van die rastervlaaien in de smaken kersen en abrikozen).
Nu viert mijn man zaterdag zijn verjaardag, en als ik de vlaaien op maandag al moet halen zijn ze natuurlijk op zaterdag niet meer goed.
Kan ik ze wel gewoon invriezen en gaat dat ook gesneden? (Dat lijkt me sneller ontdooien en makkelijker om in porties er weer uit te halen).
De restjes willen we dan bewaren totdat de baby er is (maandje later), blijft het zo lang goed in de diepvries?
blondje1313- Kletskop
- Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10
Re: (gekochte) taart invriezen
Mijn (schoon)ouders doen ook regelmatig overgebleven taart/gebak in de vriezer, dat gaat prima. Wel optijd eruit halen voor het ontdooien, dat vergeet mijn schoonmoeder wel eens, en ontdooien in de magnetron is niet lekker!!
Gast- Gast
Ja, dat kan hoor. Maar inderdaad op tijd uit de vriezer halen..
litllejoy- Prater
- Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11
Hier word gebak altijd ingevroren voor of na een verjaardag. Dit gaat prima. Wel snij ik het vaak als het nog een beetje bevroren is, gaat naar mijn idee altijd iets beter. Wanneer gebak ontdooit is, is met een lauw mes de taart snijden goed, dan neem je vaak niet de topping mee naar het volgende stuk, dat nat maken herhaal je een paar keer. Die tip kreeg ik vorig jaar tijdens mijn vrijwilligersweek van een ex-banketbakker.
Caramba- Ratel
- Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11
Soortgelijke onderwerpen
» taart biscuit invriezen hoe en wat?
» Aanrader taart
» Laatst gekochte of bestelde kleding!
» Chocolade taart
» Even een onderzoekje (taart)
» Aanrader taart
» Laatst gekochte of bestelde kleding!