Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

(gekochte) taart invriezen

3 plaatsers

Ga naar beneden

(gekochte) taart invriezen Empty (gekochte) taart invriezen

Bericht  blondje1313 do 8 sep 2011 - 19:25

Volgende week zijn bij de C1000 hier in de buurt vlaaien in de aanbieding, maar ik weet zo niet tot welke datum (kermisaanbieding, geen gewone).
(appelkruimel, kruimel en van die rastervlaaien in de smaken kersen en abrikozen).
Nu viert mijn man zaterdag zijn verjaardag, en als ik de vlaaien op maandag al moet halen zijn ze natuurlijk op zaterdag niet meer goed.
Kan ik ze wel gewoon invriezen en gaat dat ook gesneden? (Dat lijkt me sneller ontdooien en makkelijker om in porties er weer uit te halen).
De restjes willen we dan bewaren totdat de baby er is (maandje later), blijft het zo lang goed in de diepvries?

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

(gekochte) taart invriezen Empty Re: (gekochte) taart invriezen

Bericht  Gast do 8 sep 2011 - 19:37

Mijn (schoon)ouders doen ook regelmatig overgebleven taart/gebak in de vriezer, dat gaat prima. Wel optijd eruit halen voor het ontdooien, dat vergeet mijn schoonmoeder wel eens, en ontdooien in de magnetron is niet lekker!!

Gast
Gast

Bericht  litllejoy do 8 sep 2011 - 20:08

Ja, dat kan hoor. Maar inderdaad op tijd uit de vriezer halen..
litllejoy
litllejoy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11

Bericht  Caramba vr 9 sep 2011 - 6:27

Hier word gebak altijd ingevroren voor of na een verjaardag. Dit gaat prima. Wel snij ik het vaak als het nog een beetje bevroren is, gaat naar mijn idee altijd iets beter. Wanneer gebak ontdooit is, is met een lauw mes de taart snijden goed, dan neem je vaak niet de topping mee naar het volgende stuk, dat nat maken herhaal je een paar keer. Die tip kreeg ik vorig jaar tijdens mijn vrijwilligersweek van een ex-banketbakker.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud