Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Materie of ervaring

+23
Snoes
Bliss
Rouxxxe
bolus26
nijntje4
Toet
Raindrop
Suus
Carra
_Lacey_
Parisienne
Antibes
Arwyn
Susan
Rovine
Jeanette
sanskie
Blond
M@niek
rapa nui
Mamsie
TukTuk
SuperGrover
27 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Materie of ervaring - Pagina 2 Empty Re: Materie of ervaring

Bericht  Gast zo 26 feb 2012 - 3:56

Momenteel materie. We zijn aan het sparen om dingen in huis te verbouwen & nieuw te kopen. Dit omdat we gewoon een heerlijke thuisbasis helemaal naar onze zin willen hebben. Ervaring komt vanzelf wel weer, als we daar tijd voor hebben. Tegen die tijd is ons huis af en kunnen we lekker lang op vakantie en dingen gaan ondernemen.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Carra zo 26 feb 2012 - 4:53

Het was voor mij meer ervaring, maar doordat ik een half jaartje geleden al mijn spullen ben kwijtgeraakt door een brand hecht ik nu heel erg aan materie. Ik onderneem door de omstandigheden ook niet zo veel. Materie dan niet in dure spullen, want zo royaal betaalt de verzekering ook weer niet, maar nu ik uitzicht heb op een huis, mag ik los met kopen. Very Happy
Carra
Carra
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10

Bericht  Suus zo 26 feb 2012 - 5:12

Ervaring Materie of ervaring - Pagina 2 561177 Ik vind het heerlijk om te reizen en op vakantie te gaan, lekker uit eten/lunchen en op stap te gaan. Maar toch vind ik materie ook belangrijk. Onze meubels zijn veelal tweedehands of van Ikea, niet al te duur dus. Wel heb ik heel veel boeken, vind dat zo gezellig, een volle boekenkast in huis Materie of ervaring - Pagina 2 561177
Op dit moment geef ik aan materie en ervaring niet zo veel uit, want we zijn aan het sparen voor onze bruiloft.
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Raindrop zo 26 feb 2012 - 5:25

Ervaring! Ik ben echt gek op reizen en op veel van de wereld zien. Ook ga ik ontzettend graag uit eten, terrasje pakken etc.

Materie vind ik ook wel belangrijk maar daar geef ik toch minder geld aan uit. Ik wil aan een kledingstuk of aan decoratie niet boven een bepaald bedrag gaan en als ik iets te duur vind koop ik dat ook echt niet.
Aan ervaring geef ik wel sneller meer geld uit.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Toet zo 26 feb 2012 - 5:38

Beide, maar ik neig het meest naar ervaring. Als ik kan kiezen tussen een nieuw kledingstuk of een festivalkaartje ga ik absoluut voor het festivalkaartje, dat kledingstuk komt later wel.

Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  nijntje4 zo 26 feb 2012 - 5:51

Momenteel is het materie, en dan bedoel ik niet dat ik materialistisch ben, maar ik heb veel tijd en geld besteed aan het inrichten van mijn huis. En momenteel kom ik eigenlijk in mijn vrije tijd niet zoveel de deur uit...
nijntje4
nijntje4
Prater
Prater

Aantal berichten : 939
Punten : 1065
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  bolus26 zo 26 feb 2012 - 7:53

combinatie! heb al veel gereisd en ondernomen en nu gaan we bijna verhuizen en wil ik graag mooie spullen voor in mn huis. ben echt aan t investeren in een mooei vloer,gordijnen en mooie kwaliteit verf voor op de muur.
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Rouxxxe zo 26 feb 2012 - 7:58

Absoluut ervaring! Ik ben snel tevreden qua spullen om me heen en geef er niet veel om, zolang het maar werkt e.d. Dingen ondernemen en reizen, vormen wel een groot onderdeel in m'n leven, en ik kan ook wel zeggen dat, naast vaste lasten, daar m'n meeste geld aan wordt uitgegeven.
Rouxxxe
Rouxxxe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1316
Punten : 1342
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Gast zo 26 feb 2012 - 8:40

Momenteel toch echt wel materie.

Mijn auto heeft zijn langste rijtijd gehad en nu ik zolang thuis zit heb ik continu ideeen om mijn huis nog leuker te maken.

Gast
Gast

Bericht  Bliss zo 26 feb 2012 - 10:43

Ik denk toch ervaring! En dan geen verre reizen, want daar heb ik helaas geen geld voor (over). Maar ik ga heel graag naar festivals, lekker op stap, terrasje pakken, uit eten, stedentripje etc. en dat heb ik liever dan allerlei dure spullen kopen. Ik mag wel erg graag kleding en schoenen shoppen en doe dat ook wel regelmatig, maar ik koop nooit echt dure spullen en geef bijv. niks om merken (behalve bij sneakers).

Smikkell, ik denk dat je met onze trip naar Dublin een stap in de goede richting zet; wordt ongetwijfeld een mooie ervaring!

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Snoes zo 26 feb 2012 - 21:34

Pippa schreef:Momenteel materie. We zijn aan het sparen om dingen in huis te verbouwen & nieuw te kopen. Dit omdat we gewoon een heerlijke thuisbasis helemaal naar onze zin willen hebben. Ervaring komt vanzelf wel weer, als we daar tijd voor hebben. Tegen die tijd is ons huis af en kunnen we lekker lang op vakantie en dingen gaan ondernemen.
Helemaal + 1. Wij zijn momenteel ook flink aan het sparen om wat te verbouwen in ons huis en daar gaat nu echt bijna al ons geld heen. Daarna zullen we zeker lekker genieten samen van een lang weekend weg ofzo, dat zien we dan wel weer.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120

Bericht  Gast zo 26 feb 2012 - 21:50

Ik ga voor de ervaring. Op zich hou ik wel van mooie spulletjes, maar als er iets kapot gaat, dan word ik daar warm noch koud van. Daardoor realiseer ik me dat spullen niet echt belangrijk voor me zijn. Wat ik me wel realiseer is dat ik wel de luxe heb spullen te kunnen vervangen als iets kapot gaat. Misschien dat dat ook mee telt.

Maar als ik mag kiezen tussen een nieuwe inrichting en een verre droomreis ga ik zeker weten voor de droomreis.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 26 feb 2012 - 23:00

Ik geef meer aan ervaring, in die zin, dat ik meer geld aan leuke dingen uitgeef dan aan mijn huis of kleding. Een duur kaartje voor een festival of een vliegticket heb ik geen enkele moeite mee (als ik het geld heb haha) en bij kleding en spulletjes voor in huis heb ik dat sneller. Niet dat ik niet wil dat mijn huis gezellig is of dat ik er niet leuk uit wil zien, maar ik bespaar het eerste op dat soort dingen.

Gast
Gast

Bericht  Polly zo 26 feb 2012 - 23:24

Powerbabe schreef:Ik geef meer aan ervaring, in die zin, dat ik meer geld aan leuke dingen uitgeef dan aan mijn huis of kleding. Een duur kaartje voor een festival of een vliegticket heb ik geen enkele moeite mee (als ik het geld heb haha) en bij kleding en spulletjes voor in huis heb ik dat sneller. Niet dat ik niet wil dat mijn huis gezellig is of dat ik er niet leuk uit wil zien, maar ik bespaar het eerste op dat soort dingen.

Zo zie ik het ook. Ik loop er niet als een schooier bij, maar ik vind het zonde om veel geld uit te geven aan spullen als je daar leuke dingen van kan doen.
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  Lady4 zo 26 feb 2012 - 23:58

Antibes schreef:Beide: ik geef niet zoveel om materie dat ik er ervaringen voor laat schieten en vice versa.

+1
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368

Bericht  Rush ma 27 feb 2012 - 0:00

Powerbabe schreef:Ik geef meer aan ervaring, in die zin, dat ik meer geld aan leuke dingen uitgeef dan aan mijn huis of kleding. Een duur kaartje voor een festival of een vliegticket heb ik geen enkele moeite mee (als ik het geld heb haha) en bij kleding en spulletjes voor in huis heb ik dat sneller. Niet dat ik niet wil dat mijn huis gezellig is of dat ik er niet leuk uit wil zien, maar ik bespaar het eerste op dat soort dingen.
Ik heb het precies andersom haha. :P
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Gast ma 27 feb 2012 - 2:02

Ik neig naar materie. Ik heb liever iets tastbaars waarmee ik dagelijks in aanraking kom, dan iets wat binnen een paar uren of dagen voorbij is en waar ik alleen maar aan terug kan denken.

Gast
Gast

Bericht  Merai ma 27 feb 2012 - 11:37

Ik ga voor ervaring maar wel als de basis materie in orde is. Ik hecht weinig waarde aan luxe dingen, geniet juist vooral heel erg van leuke dingen doen met anderen en daar gaat mijn geld dus ook voornamelijk aan op.
Merai
Merai
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4765
Punten : 5075

Bericht  Gast ma 27 feb 2012 - 12:53

Ervaring. Smikkell, wat jij doet met spulletjes voor je huis uitzoeken, zou ik ook ervaring noemen. Lekker kringlopen afstruinen en ook dingen zelf maken, is toch ook een bezigheid en dus ervaring?

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: