Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Materie of ervaring

+23
Snoes
Bliss
Rouxxxe
bolus26
nijntje4
Toet
Raindrop
Suus
Carra
_Lacey_
Parisienne
Antibes
Arwyn
Susan
Rovine
Jeanette
sanskie
Blond
M@niek
rapa nui
Mamsie
TukTuk
SuperGrover
27 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Materie of ervaring Empty Materie of ervaring

Bericht  Gast zo 26 feb 2012 - 1:37

Ben jij iemand die geeft om mooie spullen en ben jij erg bezig met de spullen om je heen? Het huis, interieur, mooie kleding, tassen of een dure auto? Of ben jij iemand die vooral houdt van reizen, van uitgaan en van ondernemen.

Materie of ervaring, waar hecht jij meer waarde aan en waar geef jij vooral je geld aan uit?

En ben je daar tevreden mee?

Laatst aangepast door Smikkell op zo 26 feb 2012 - 1:44; in totaal 2 keer bewerkt

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Materie of ervaring Empty Re: Materie of ervaring

Bericht  SuperGrover zo 26 feb 2012 - 1:39

Ervaring, zonder twijfel.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  TukTuk zo 26 feb 2012 - 1:39

Zeker ervaring!

Ik ben totaal niet van de mooie spullen, hoef ook niet perse allerlei gadgets te hebben, hou van tweedehands etc.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast zo 26 feb 2012 - 1:39

Allebei..
Maar als ik zou moeten kiezen zou ik voor ervaring gaan.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 26 feb 2012 - 1:40

Smikkell schreef:Ben jij iemand die geeft om mooie spullen. Ben jij erg bezig is met de spullen om je heen? Het huis, interieur, mooie kleding, tassen of een dure auto? Of ben jij iemand die vooral houdt van reizen, van uitgaan en van ondernemen.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 26 feb 2012 - 1:41

Zelf is dat bij mij momenteel materie. Ik ben erg veel bezig met het inrichten van mijn huis. Ik zoek allemaal mooie spullen bij elkaar en stop daar mijn geld en tijd is.
Door de omstandigheden heb ik het afgelopen jaar ook weinig ondernomen en vandaar denk ook even deze keus.

Eerder was ik ook bezig met de ervaring. Spullen zijn maar tijdelijk. Ze gaan stuk, raken kwijt of erger nog.. een brand en alles is weg! Ervaringen zijn naar mijn mening voor eeuwig.

Ik zou zelf dus wel (weer) wat meer voor de ervaring willen gaan i.p.v. de materie. Het plezier uit ervaringen weegt voor mij zwaarder dan plezier uit het kopen en hebben van spullen.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 26 feb 2012 - 1:43

Ik vind het niet verkeerd om zo met je huisje bezig te zijn. Het is waar je veel tijd doorbrengt dus alleen maar logisch dat je dat zo leuk mogelijk wilt maken. Daarnaast vind je het ook gewoon erg leuk om daar mee bezig te zijn, je zou het zo je hobby kunnen noemen. En het is ook niet dat je daarmee alle ervaring uitsluit toch?

Bij mij ligt het gewoon net wat extremer. Zo heb ik nog altijd geen gordijnen omdat ik daar te gierig voor ben maar als ik morgen naar TX zou willen dan doe ik dat laughcry.

Gast
Gast

Bericht  Mamsie zo 26 feb 2012 - 1:45

Alle 2 maar we geven toch meer geld uit aan materie. Reizen doen we niet nu met de kids en we zijn geen mensen die echt dingen gaan bezoeken in t buitenland. Wel gaan we elk weekend uit eten en leuke dingen doen.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  rapa nui zo 26 feb 2012 - 1:52

Beide en het wisselt inderdaad per periode. Best wel wat mooie en soms ook dure reizen gemaakt en die ervaringen neemt niemand me meer af en ze zijn elke cent waard geweest. Toen ik mijn huis gekocht heb en met de inrichting bezig was was dat erg leuk om mee bezig te zijn dus ik heb er best wel wat tijd ingestoken en ook veel geld om de dingen te kopen die ik ook echt mooi vond. Ik ben nog steeds blij met de toen aangeschafte spullen. Omdat alles nu nog redelijk nieuw is heb ik eigenlijk niet iets nieuws nodig. Ik koop wel eens een mooi accessoire maar de nadruk ligt momenteel weer meer op de ervaringen. Ik ga graag naar het theater en ontdek daar nieuwe dingen, ik ga regelmatig dagjes uit om een nieuwe stad te ontdekken, museums te bezoeken en daar nieuwe dingen te ervaren. Ik ga het liefst 2x per jaar een lang weekend weg en verheug me er nu al op om in mei naar Hamburg te gaan (Hafengeburtstag en andere dingen). En dan in de zomer het liefst 3 weken weg en dan naar een bestemming waar ik nog niet geweest ben en ik heb dan ook best wel een intensief programma en wil eigenlijk elke dag wel nieuwe dingen zien en ervaren,

Laatst aangepast door rapa nui op zo 26 feb 2012 - 1:53; in totaal 1 keer bewerkt
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Gast zo 26 feb 2012 - 1:53

Een combinatie van beide. Ik hecht waarde aan materie, maar ook aan ervaring. Op dit moment kan ik beide, dus zit ik in een luxe positie.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 26 feb 2012 - 1:53

Beide.

Ik hoef echt geen luxe auto of spullen die alleen maar duur zijn of dat uitstralen.

Wel is kleding echt een hobby van mij dus ik geef er geld aan uit. Maar als ik kon kiezen tussen Altijd gratis reizen of Altijd gratis kledingkopen (jammer genoeg bestaat dat niet haha) dan koos ik toch voor altijd gratis reizen Laughing

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 26 feb 2012 - 1:54

Materie. En dan niet dat ik ieder jaar een nieuwe auto koop, elk jaar m'n interieur verander of alleen maar kleding koop van een of ander duur merk maar ik hecht veel waarde aan mijn spullen. De spullen die in mijn huis staan maken dat huis mijn thuis en dat vind ik erg belangrijk. Ook kan je natuurlijk langer genieten van een kast van 2000 euro dan van een weekje vakantie van dat geld (dus ik zie het dan weer anders dan Smikkel) smile

En natuurlijk ga ik ook ooit op vakantie en ga ik lekker uit eten maar dat hoeft voor mij niet zo luxe

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 26 feb 2012 - 1:57

Beide. Ik woon graag mooi met mooie spullen ik hou van mijn mooie auto voor de deur. En ervaring krijg je door te leven dus dat komt wel goed.

Gast
Gast

Bericht  M@niek zo 26 feb 2012 - 2:13

Materie
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607

Bericht  Blond zo 26 feb 2012 - 2:36

Beide, maar nu wat meer materie. Ik hecht best waarde aan mooie spullen, mijn leuke auto en mooie kleding. Maar zoals mijn drie maanden Curaçao, daar heb ik meer geleerd dan dat ik daarvoor heb gedaan en dat is uiteindelijk iets wat nooit meer van me afgenomen kan worden. Mijn auto wel natuurlijk.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422

Bericht  sanskie zo 26 feb 2012 - 2:39

Ervaring ! 100% voor mij

Ookal ben ik nog nooit echt op vakantie geweest bijv maar daar komt verandering in ik ga deze zomer eindelijk !

Ik heb gewoon niet zoveel geld en daarmee ga ik toch liever iets leuks doen dan dat ik er spullen van koop.
sanskie
sanskie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 117
Punten : 143
Registratiedatum : 18-02-12

Bericht  Jeanette zo 26 feb 2012 - 2:41

Ervaring hecht ik veel meer waarde aan. Echter ben ik wel dol op shoppen en kleding, dus eigenlijk is het een beetje fifty-fifty.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424

Bericht  Gast zo 26 feb 2012 - 2:47

Beiden.

Gast
Gast

Bericht  Rovine zo 26 feb 2012 - 3:00

Ervaring vind ik een luxe. Ik wil eerst zorgen dat mijn materiële wensen vervuld zijn voor ik voor die speciale ervaringen ga. Momenteel zitten we wel in die positie beiden te doen, maar dat is niet altijd zo geweest en zal ook niet altijd zo zijn.

Op mooie ervaringen kan ik wel lang blijven teren, maar materiële zaken dragen wel bij aan de alledaagse luxe. En de meeste dagen zijn hier toch behoorlijk alledaags.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Susan zo 26 feb 2012 - 3:11

Ik geef niet zoveel om dure reizen, ervaringen kosten voor mij niet zoveel geld. Ik hou wel van mooie spullen, al hoef ik niet zo nodig een dure garderobe of design meubels. Al met al geef ik denk ik eerder geld uit aan spullen, maar ik vind niet dat je daar uit kunt concluderen dat ik 'dus' materie belangrijker vind.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Arwyn zo 26 feb 2012 - 3:35

Allebei.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787

Bericht  Antibes zo 26 feb 2012 - 3:36

Beide: ik geef niet zoveel om materie dat ik er ervaringen voor laat schieten en vice versa.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  Parisienne zo 26 feb 2012 - 3:38

Materie, al hecht ik ook veel waarde aan ervaring. Momenteel word ik gewoon erg blij van leuke/mooie spulletjes om me heen en voor N. Tijd om te reizen of uit te gaan hebben we gewoon niet heel veel. Wel gaan vriend en ik regelmatig samen uit eten en doen we leuken dingen, ook samen met N. erbij.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  _Lacey_ zo 26 feb 2012 - 3:45

Beiden, maar wel grotendeels ervaring.

_Lacey_