Onze hypotheek loopt bijna af..
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
Onze hypotheek loopt bijna af..
.. nou ja onze rentevaste periode van 7 jaar (pfff wonen hier al best lang)
Hoe gaat dit nu eigenlijk? Ja heb gelezen dat we een maand vantevoren een nieuw voorstel krijgen enzo. Maar ik vraag me af of het bedrag wat we maandelijks aflossen eigenlijk 'ongeveer' gelijk gaat blijven? ja dit ligt aan de rente enzo maar heb er de ballen verstand van. Houden ze hier eigenlijk rekening mee?
En hoeveel voorstellen krijg je eigenlijk?
Ik wil eigenlijk zo min mogelijk per maand kwijt zijn ben bang dat het nu opeens meer wordt.
Groetjes Aimy
Hoe gaat dit nu eigenlijk? Ja heb gelezen dat we een maand vantevoren een nieuw voorstel krijgen enzo. Maar ik vraag me af of het bedrag wat we maandelijks aflossen eigenlijk 'ongeveer' gelijk gaat blijven? ja dit ligt aan de rente enzo maar heb er de ballen verstand van. Houden ze hier eigenlijk rekening mee?
En hoeveel voorstellen krijg je eigenlijk?
Ik wil eigenlijk zo min mogelijk per maand kwijt zijn ben bang dat het nu opeens meer wordt.
Groetjes Aimy
Gast- Gast
Re: Onze hypotheek loopt bijna af..
Volgens mij krijg je maar 1 voorstel. Ik zou gewoon eens bij andere hypotheekverstrekkers informeren
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10
Ja dat kan maar heb mijn hypotheek nu eenmaal lopen bij deze bank en nooit ergens problemen mee.
Je kunt toch niet zomaar overstappen als je hem ergens hebt lopen? want hij loopt niet af alleen de rente vaste periode loopt af. Ik hoef ook niet zomaar over te stappen ben gewoon benieuwd hoe dit allemaal in zijn werk gaat.
Je kunt toch niet zomaar overstappen als je hem ergens hebt lopen? want hij loopt niet af alleen de rente vaste periode loopt af. Ik hoef ook niet zomaar over te stappen ben gewoon benieuwd hoe dit allemaal in zijn werk gaat.
Gast- Gast
Ik loop hier nu straks ook tegenaan. Weet eigenlijk ook niet hoe lang je van te voren moet aangeven als je over wilt stappen. Zou liever naar de Rabobank gaan namelijk. Waar ik mijn hypotheek had is nu al 3 keer veranderd, heb ook geen idee wie nu mijn contactpersoon is. Ga maar eens een afspraak maken met de Rabobank, wellicht kunnen zij mij daar verder mee helpen.
Gast- Gast
Ja hoor, volgens mij kan je gewoon overstappen, daar is die rente vaste periode voor.
Dus zou flink gaan informeren bij alle hypotheekverstrekkers!
Wij hebben er voor gekozen om onze hypotheek voor 30 jaar vast te zetten toen we hier kwamen wonen.
Dus zou flink gaan informeren bij alle hypotheekverstrekkers!
Wij hebben er voor gekozen om onze hypotheek voor 30 jaar vast te zetten toen we hier kwamen wonen.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Je kan gewoon overstappen hoor, als ik jou was zou ik eens een hypotheker of hypotheekshop o.i.d. bezoeken. Onze eerste hyp liep bij de Argenta bank en na 5 jaar zijn we overgestap naar Aegon omdat die op dat moment de voordeligste rente bood en we daar onze levensverzekering ook al hadden lopen.
Gewoon goed om je heen kijken en je goed laten informeren (door proffesionals) over wat voor soort hyp en bijbehorend rentepercentage je neemt.
Succes!
Gewoon goed om je heen kijken en je goed laten informeren (door proffesionals) over wat voor soort hyp en bijbehorend rentepercentage je neemt.
Succes!
Pandora- Prater
- Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10
Wij zitten ook bij Aegon!
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Je kunt inderdaad overstappen.. Alleen dit overstappen zal je hoogstwaarschijnlijk wel tussen de 2000 en 5000 euro gaan kosten.. Je moet namelijk weer afsluitkosten betalen, je moet weer naar de notaris om de hypotheekakte opnieuw te tekenen..
Dus of het echt zo verstandig is dit te gaan doen.
Afhankelijk van bij welke bank je zit, krijg je 1 tot 10 nieuwe voorstellen, met verschillende rente-vaste perioden.
Variërend van 1 jaar tot 12 jaar vast. De 1 jaar vaste zal goedkoper zijn, maar of dat verstandig is, is een 2e.
De 12 jaar vaste zal duurder zijn, maar dan ben je wel weer 12 jaar lang zeker van dezelfde maandlasten.
let op, wanneer je een gekoppelde spaarhypotheek hebt, is de rente verbonden aan de spaarpremie. Hoe lager de rente hoe hoger de spaarpremie, dus per maand schiet je er dan niks mee op, die is namelijk altijd ongeveer gelijk.
Betaalde je voorheen 50 euro rente en 50 euro spaarpremie, zal dit bij een lagere rente (niet waarschijnlijk trouwens, 7 jaar geleden was een "goedkope" rente-periode) bijvoorbeeld 20 euro rente en 80 euro premie worden.
Als je 7 jaar geleden een adviseur had, zou je daar nu kunnen vragen om hen een berekening te laten maken over de verschillende aangeboden rentes en de maandlasten over de langere termijn. Hier zullen ze hoogstwaarschijnlijk wel een uur-prijsvergoeding voor vragen, tussen de 75 en 125 euro per uur.
Dus of het echt zo verstandig is dit te gaan doen.
Afhankelijk van bij welke bank je zit, krijg je 1 tot 10 nieuwe voorstellen, met verschillende rente-vaste perioden.
Variërend van 1 jaar tot 12 jaar vast. De 1 jaar vaste zal goedkoper zijn, maar of dat verstandig is, is een 2e.
De 12 jaar vaste zal duurder zijn, maar dan ben je wel weer 12 jaar lang zeker van dezelfde maandlasten.
let op, wanneer je een gekoppelde spaarhypotheek hebt, is de rente verbonden aan de spaarpremie. Hoe lager de rente hoe hoger de spaarpremie, dus per maand schiet je er dan niks mee op, die is namelijk altijd ongeveer gelijk.
Betaalde je voorheen 50 euro rente en 50 euro spaarpremie, zal dit bij een lagere rente (niet waarschijnlijk trouwens, 7 jaar geleden was een "goedkope" rente-periode) bijvoorbeeld 20 euro rente en 80 euro premie worden.
Als je 7 jaar geleden een adviseur had, zou je daar nu kunnen vragen om hen een berekening te laten maken over de verschillende aangeboden rentes en de maandlasten over de langere termijn. Hier zullen ze hoogstwaarschijnlijk wel een uur-prijsvergoeding voor vragen, tussen de 75 en 125 euro per uur.
xxjojootjexx- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Soortgelijke onderwerpen
» hypotheek aanvraag loopt stroef
» onze bijna 3 jarige zoon vertoont steeds meer baby gedrag
» maximale hypotheek vs. afgesloten hypotheek
» Loopt een wollen jas uit?
» Het gevoel dat je achter loopt...
» onze bijna 3 jarige zoon vertoont steeds meer baby gedrag
» maximale hypotheek vs. afgesloten hypotheek