Loopt een wollen jas uit?
+2
Nathalie
Herfstblaadjes
6 plaatsers
Pagina 1 van 1
Loopt een wollen jas uit?
Ik heb een hele leuke jas besteld alleen hij zit eigenlijk net ietsjes te strak. Weet iemand of dit nog gaat uitlopen? Ik zit heel erg te twijfelen of ik hem niet beter terug kan sturen, maar hij is zo leuk en ik ben al zo lang op zoek.
Als ik een maat groter neem, zijn de mouwen echt te lang.
Als ik een maat groter neem, zijn de mouwen echt te lang.
Herfstblaadjes- Fluisteraar
- Aantal berichten : 380
Punten : 472
Registratiedatum : 19-11-11
Re: Loopt een wollen jas uit?
Een jas loopt niet uit.
Ik zou de maat groter nemen en de kleermaker de mouwen in laten korten. Anders is het straks koud en kun je er niet eens een dikke trui onder aan.
Ik zou de maat groter nemen en de kleermaker de mouwen in laten korten. Anders is het straks koud en kun je er niet eens een dikke trui onder aan.
Nathalie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 431
Punten : 577
Registratiedatum : 18-11-10
Nou mijn ervaring is wel dat stoffen als wol wat wijder worden op plekken waar spanning staat. Maar de vraag is of je in een jas wilt lopen die gewoon te strak zit in het begin, vaak is dat echt niet mooi.. ik zou inderdaad een maatje groter nemen en de mouwen laten aanpassen.
Urban Naked- Prater
- Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12
Een winterjas neem ik aan? Daarmee houd ik zelf altijd nog rekening dat er een dikke trui onder moet kunnen. En te lange mouwen heb ik nou nooit bij winterjassen, eerder net iets te kort :S Zo fijn om je handen erin te kunnen verstoppen in de kou! Die kunnen vast wel worden ingekort toch? En zo niet, lekker warm straks
Gizmo- Prater
- Aantal berichten : 1151
Punten : 1285
Urban Naked schreef:Nou mijn ervaring is wel dat stoffen als wol wat wijder worden op plekken waar spanning staat. Maar de vraag is of je in een jas wilt lopen die gewoon te strak zit in het begin, vaak is dat echt niet mooi.. ik zou inderdaad een maatje groter nemen en de mouwen laten aanpassen.
Wol wordt inderdaad wel wat wijder. Alleen de 100% polyester voering die in jassen zit geeft niet mee.
Nathalie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 431
Punten : 577
Nathalie schreef:Urban Naked schreef:Nou mijn ervaring is wel dat stoffen als wol wat wijder worden op plekken waar spanning staat. Maar de vraag is of je in een jas wilt lopen die gewoon te strak zit in het begin, vaak is dat echt niet mooi.. ik zou inderdaad een maatje groter nemen en de mouwen laten aanpassen.
Wol wordt inderdaad wel wat wijder. Alleen de 100% polyester voering die in jassen zit geeft niet mee.
De voering zit wel losser dus die kan nog wel wat meegeven. Je ziet aan de buitenkant niet dat hij wat strak zit, dan had ik hem sowieso niet gehouden. Maar juist omdat hij zo mooi staat wil ik hem.......alleen is het wel fijn als ik me ook nog kan bewegen.
Mouwen inkorten had ik niet eens aan gedacht, maar een maatje groter sluit ook minder mooi aan.
Zou ik nooit doen, een te strakke jas kopen. Zit toch ook niet lekker? En je moet er ook dikkere kleren onder aan kunnen.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Zou het niet aanraden een net te krappe jas. Ik zelf heb vorig jaar ook een net te krappe wollen mantel gekocht, met een dikke trui eronder zit dit echt niet lekker, kan mijn armen amper bewegen erin.Ook gehouden omdat deze mooier stond. Maar heb deze jas dus ook niet vaak aan, zonde dus..
VanillaRose- Fluisteraar
- Aantal berichten : 487
Punten : 622
Volgens mij is het vooral vervelend bij je oksels/ellenbogen. Van die vervelende knelpunten. Dat wordt alleen maar erger met een dikke trui.
Gast- Gast
Punk'd schreef:Volgens mij is het vooral vervelend bij je oksels/ellenbogen. Van die vervelende knelpunten. Dat wordt alleen maar erger met een dikke trui.
Daar knelt hij inderdaad, vooral als ik mijn armen omhoog doe. Met een dunne trui heb ik er geen last van. Ik heb maar 2 dikke truien en veel meer dunne, dus daarom neig ik toch meer naar een maatje kleiner. Maar jullie maken me wel weer aan het twijfelen. Ik dacht als hij nog een klein beetje uitloopt dan is ie perfect. Zo irritant ook dat er zoveel verschil zit tussen 2 maten.
Morgen ga ik nog een keer die grotere maat passen.
Soortgelijke onderwerpen
» Wollen vest
» rode/donkergroene wollen jas
» Wollen kleding wassen
» whaaaa bv loopt terug????
» Het gevoel dat je achter loopt...
» rode/donkergroene wollen jas
» Wollen kleding wassen