Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kolven; hoeveel?

2 plaatsers

Ga naar beneden

Kolven; hoeveel? Empty Kolven; hoeveel?

Bericht  Aimee do 23 feb 2012 - 6:35

Heel af en toe kolf ik eens een voeding, zodat mijn vriend onze zoon ook af en toe een fles kan geven(Luuk kwam dag en nacht om de twee uur voor een voeding, dit ging mij behoorlijk opbreken). Op internet heb ik opgezocht hoeveel hij ongeveer zou moeten eten, met een rekensommetje kwamen we uit op ongeveer 90cc per fles. Dit drinkt hij bijna nooit op, meestal laat hij zo'n 10cc staan. Het gekke is dat ik per borst in 10 minuten al zo'n 100 tot 150 cc kolf. Als ik beide borsten net zolang zou kolven als dat hij normaal zou drinken, zou ik dus uitkomen op minimaal 200cc. Nou drinkt hij natuurlijk niet constant even effectief, wat de kolf wel de hele tijd hetzelfde doet, maar ik snap niet dat het verschil zo groot is... Of ik heb veel te veel melk, of hij drinkt uit de fles veel minder dan uit de borst.
Wat zou ik nu moeten doen? Gewoon elke keer max 100cc kolven? Ik ben bang dat ik zelf voor overproductie ga zorgen als ik steeds zoveel kolf. Of is dit niet mogelijk?
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kolven; hoeveel? Empty Re: Kolven; hoeveel?

Bericht  Star007 do 23 feb 2012 - 6:39

Mijn kraamhulp vertelde in de kraamweek dat ik per dag dat zij oud was tot 12 dagen, keer 10 moest doen.
Dus op dag 5 kreeg ze 50 cc afgekolfde melk , dag 6 60 cc afgekolfde melk etc.
Volgens haar zou ze dus vanaf dag 12 zeker 120 cc 'moeten' kunnen drinken.

De hoeveelheid die je afkolft kun je trouwens niet vergelijken met hoeveel hij uit de borst drinkt in hetzelfde aantal minuten.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kolven; hoeveel? Empty Re: Kolven; hoeveel?

Bericht  Aimee do 23 feb 2012 - 7:00

Hmm 120cc drinkt hij uit de fles echt nooit op... Hij drinkt ook nog wel zo'n 8 a 9 voedingen per dag, dus dat zou ook wel heel veel worden.

Ik weet dat je het niet kan vergelijken, maar ik dacht altijd dat je productie volledig op je kindje word afgestemd. Als dat waar is, vind ik het verschil nu wel heel groot (wat hij uit de fles drinkt en wat ik aanmaak)
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kolven; hoeveel? Empty Re: Kolven; hoeveel?

Bericht  Star007 do 23 feb 2012 - 7:23

Aimee schreef:Hmm 120cc drinkt hij uit de fles echt nooit op... Hij drinkt ook nog wel zo'n 8 a 9 voedingen per dag, dus dat zou ook wel heel veel worden.


Ik vergat er bij te zeggen dat D. toen 7 voedingen had, en daarop baseerde ze dat rekensommetje.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kolven; hoeveel? Empty Re: Kolven; hoeveel?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum