Zoenen/kussen
+16
Tania
nisavi
Flip Fluitketel
Monnie
Sophiee
PapillonRose
Evalynn
Supertalentje
LMCurious
Rush
-Ieniemienie-
Liadan
Printje
mauwmauw
Annemie
Pussycat
20 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Zoenen/kussen
Serieus? Dit vind ik eigenlijk 'vreemder' dan een kind die kusjes geeftSupertalentje schreef:Mijn zoon wordt door niemand op zn mond gezoend, zelf doen we het ook niet. Mijn man vindt het vooral vies, ik vind het onnodig.
Gast- Gast
Wij geven haar regelmatig kusjes op haar mond. Opa en oma's heb ik eigenlijk nog nooit gezien, maar mocht dit gebeuren zou ik het geen probleem vinden. Van vreemden of anderen zou ik het denk ik niet echt waarderen. Zelf geeft ze meestal alleen van afstand een kusje aan anderen.
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10
Hier geeft zoonlief meestal een kus op de mond, tenminste aan ons en als hij wil aan de opa's en oma's en anders is het een high five of box
Hij is het niet verplicht en doet het dus alleen omdat hij het zelf wil.
Hij is het niet verplicht en doet het dus alleen omdat hij het zelf wil.
Gast- Gast
Ik kus altijd mijn oma's op de wang en mond en mijn ouders ook. Mijn opa ook altijd, maar die is anderhalf jaar geleden overleden
Mijn dochter geeft mijn ouders, maar ook mijn oma's kusjes op de mond. En anderen vaak op de wang of hoofd.
Mijn dochter geeft mijn ouders, maar ook mijn oma's kusjes op de mond. En anderen vaak op de wang of hoofd.
nisavi- Fluisteraar
- Aantal berichten : 236
Punten : 243
Lieskuh schreef:Serieus? Dit vind ik eigenlijk 'vreemder' dan een kind die kusjes geeftSupertalentje schreef:Mijn zoon wordt door niemand op zn mond gezoend, zelf doen we het ook niet. Mijn man vindt het vooral vies, ik vind het onnodig.
Vies in de zin dat hij het onhygienisch vindt. Veel mensen die we kennen roken en het idee dat ze hem dan na een sigaret op zn mond gaan zoenen vindt hij vies. En mijn neefjes hebben allebei spruw gehad en dat vond mijn man zo zielig dat hij niet wil dat mensen kusjes op zn mond geven of vingers in zn mond stoppen, bang dat onze zoon ook spruw krijgt.
Supertalentje- Kletskop
- Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11
Wij zoenen onze zoon zelf al nooit op de mond, dus als anderen dat zouden doen zou ik het niet waarderen. Maar het is ook totaal niet gebruikelijk in onze families en vriendenkring, dus geen probleem.
Gast- Gast
Mijn zoontje geeft ons altijd (veel ) kusjes op onze mond. Opa en oma krijgen kusjes op hun wang omdat ze dat zelf zo aanleren. Zij wilden vroeger nooit dat ik mensen op hun mond een kusje gaf dus bij mijn zoontje doen ze het nu ook automatisch zo. J. zelf maakt het weinig uit. Ik vind het wel prettig dat hij alleen ons op de mond kust, bij anderen vind ik het niet zo nodig.
Toen hij zelf nog geen kusjes gaf, kuste ik hem altijd op zijn wang of hoofdje trouwens.
Toen hij zelf nog geen kusjes gaf, kuste ik hem altijd op zijn wang of hoofdje trouwens.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
D. geeft mij en andere naaste familie (vader, opa, oma, oom, tante en neefjes en nichtje) gewoon een kus op de mond. Dat doet ze volgens mij ook wel bij kindjes op de opvang en de leidsters. Ik ben het van huis uit ook niet gewend zo, maar het maakt me eigenlijk niets uit.
Gast- Gast
Twellie schreef:D. geeft mij en andere naaste familie (vader, opa, oma, oom, tante en neefjes en nichtje) gewoon een kus op de mond. Dat doet ze volgens mij ook wel bij kindjes op de opvang en de leidsters. Ik ben het van huis uit ook niet gewend zo, maar het maakt me eigenlijk niets uit.
Hier precies hetzelfde (behalve de opvang, daar komt ze niet).
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Lieskuh schreef:Serieus? Dit vind ik eigenlijk 'vreemder' dan een kind die kusjes geeftSupertalentje schreef:Mijn zoon wordt door niemand op zn mond gezoend, zelf doen we het ook niet. Mijn man vindt het vooral vies, ik vind het onnodig.
dave vond het eerst ook raar om een jongen op zijn mond te zoenen. bij een meisje zou het wel doen zei hij toen. En toen zei ik ook tegen hem dat ik dat maar stom vond. Een eigen kind is een eigen kind. Ik vroeg hem wat hij zou doen als we dan daarna een dochter kregen. Die wel op de mond een kus geven en Joris niet. Dat kan toch niet. Sindsdien geeft ie Joris ook een kus op zijn mond. Hij vond dat ik daarin toch wel gelijk had, maar had er nooit zo over nagedacht. wel vegen we vaak allebei onze monden na een natte kinderkus....want in die zin vind ik het hartverwarmend, maar ook wel vies daarna....hahaha.
LMCurious- Prater
- Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
J.uul is ook een echte kuskont en geeft iedereen die echt vertrouwd is een kus op de mond, incl opa's, oma's en een van mijn beste vriendinnen die ze heel vaak ziet. Als andere, minder bekende haar een kusje op haar mond willen geven ben ik daar ook niet van gediend maar J.uul draait dan ook zelf haar hoofdje weg. Ze is dan wel een kuskontje maar wel een kieskeurig kuskontje
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Ik geef mijn neefjes (of zij mij) ook kusjes op de mond. (soms ook op de wang hoor.. Net waar hij terecht komt )
Vooral omdat zij volgens mij niet eens doorhebben er er verschil is tussen een wangkus of een mondkus.. Dat verschil weet je volgens mij pas 'later'. Als een kind zo jong is denk een kind denk ik gewoon kus=kus.
Op het moment dat zij door hebben hoe het 'werkt' dan doe ik gewoon wat zij willen.
Vooral omdat zij volgens mij niet eens doorhebben er er verschil is tussen een wangkus of een mondkus.. Dat verschil weet je volgens mij pas 'later'. Als een kind zo jong is denk een kind denk ik gewoon kus=kus.
Op het moment dat zij door hebben hoe het 'werkt' dan doe ik gewoon wat zij willen.
Gast- Gast
Ik kus mijn kinderen wel op de mond hoor. En opa en oma ook. Ik laat het aan hem over, als ze het meld ok vinden mogen ze iedereen gewoon een kus geven. Het is alleen nooit een verplichting. Als iemand een kus wil en kind wil niet dan hoeven ze nooit te zoenen.
Gast- Gast
Mijn zoontje geeft ook veel kusjes. Hij kust anderen ook gewoon op de mond. De mensen die hij kust zijn wel vertrouwde mense. Mensen die hij niet goed kent geeft hij ook geen kusjes. Ik kus hem ook gewoon op de mond. Hij zegt het zelf ook vaak, 'nee, kusje op de mond'. Naja, prima
LMC, dat doe ik ook altijd! Als hij een vieze kwijlkus geeft haha. Ik vind het lief, maar niet altijd fijn.
LMC, dat doe ik ook altijd! Als hij een vieze kwijlkus geeft haha. Ik vind het lief, maar niet altijd fijn.
Gast- Gast
Papa & Mama, op de mond of wang.
Opa&oma, op de mond ook wel of wang.
(Mijn zusje) tante, verschilt, die is niet zo kusserig.
De rest kussen mijn kind niet, omdat ik dat niet wil hebben, maar we komen ook niet overal omdat we maar een hele kleine familie hebben. En bij vrienden (die ook kindjes hebben) geven ze elkaar ook wel kusjes onderling op de wang ofzo. Heb ik niet zo'n problemen mee.
Opa&oma, op de mond ook wel of wang.
(Mijn zusje) tante, verschilt, die is niet zo kusserig.
De rest kussen mijn kind niet, omdat ik dat niet wil hebben, maar we komen ook niet overal omdat we maar een hele kleine familie hebben. En bij vrienden (die ook kindjes hebben) geven ze elkaar ook wel kusjes onderling op de wang ofzo. Heb ik niet zo'n problemen mee.
Laatst aangepast door Anniej_S op ma 20 feb 2012 - 7:03; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Maar mijn zoontje is 3,5 en geeft zelf wel duidelijk aan wat hij wel of niet wilt.
Gast- Gast
Wij zelf en de opa's en oma's krijgen wel een kus op de mond, verder is het me eigenlijk nog nooit opgevallen dat iemand een kus wilde of dat T. er een wilde geven.
Een kennis van me heeft haar dochtertje geleerd om kushandjes te geven (dus op haar eigen handje en dan naar iemand toe blazen). Vond ik wel een slim idee.
Een kennis van me heeft haar dochtertje geleerd om kushandjes te geven (dus op haar eigen handje en dan naar iemand toe blazen). Vond ik wel een slim idee.
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Papa, op de mond of wang.
Mama, op de wang
Opa's&oma's, op de wang (voor zover ik tot nu toe heb gezien, dat vind ik zelf wel het prettigste, ik zou eigenlijk niet willen dat ze op de mond een kus geven)
Zijn tante (schoonzusje) geeft hem af en toe een kusje op z'n hoofd/wang. Zijn oom (mijn broer) geeft volgens mij geen kusjes.
Zijn overgrootoma (oma van mijn man) geeft wel heel vaak kusjes maar heb al vaker bij mijn man aangegeven dat hij wel echt in de gaten moet houden waar en of oma ziek is (oma is nogal vaak ziek).
Andere overgrootoma (mijn oma) geeft geen kusjes.
Kindjes van vrienden (beide kindjes zijn 2 jaar) geven kusjes ergens op het hoofd (meestal voorhoofd of in de haren).
Andere mensen kussen onze zoon niet.
ik heb nu 1 vriendin die hem kusjes geeft, op de mond en dat vind ik zelf eigenlijk niks maar ik heb geen idee hoe ik dat moet aangeven bij haar (vind het lastig want ze ziet mijn zoontje elke week).
Mama, op de wang
Opa's&oma's, op de wang (voor zover ik tot nu toe heb gezien, dat vind ik zelf wel het prettigste, ik zou eigenlijk niet willen dat ze op de mond een kus geven)
Zijn tante (schoonzusje) geeft hem af en toe een kusje op z'n hoofd/wang. Zijn oom (mijn broer) geeft volgens mij geen kusjes.
Zijn overgrootoma (oma van mijn man) geeft wel heel vaak kusjes maar heb al vaker bij mijn man aangegeven dat hij wel echt in de gaten moet houden waar en of oma ziek is (oma is nogal vaak ziek).
Andere overgrootoma (mijn oma) geeft geen kusjes.
Kindjes van vrienden (beide kindjes zijn 2 jaar) geven kusjes ergens op het hoofd (meestal voorhoofd of in de haren).
Andere mensen kussen onze zoon niet.
ik heb nu 1 vriendin die hem kusjes geeft, op de mond en dat vind ik zelf eigenlijk niks maar ik heb geen idee hoe ik dat moet aangeven bij haar (vind het lastig want ze ziet mijn zoontje elke week).
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Vanaf wanneer kussen in bed, en wat voor kussen?
» Heb je dat gemist van je ouders(zoenen & en ik hou van jou)
» even jullie mening nodig !!! ( zoenen )
» Hoe essentieel is goed kunnen zoenen?
» Je ex-vriend of ex-scharrel op zijn mond zoenen?
» Heb je dat gemist van je ouders(zoenen & en ik hou van jou)
» even jullie mening nodig !!! ( zoenen )
» Hoe essentieel is goed kunnen zoenen?
» Je ex-vriend of ex-scharrel op zijn mond zoenen?
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: