Heb je dat gemist van je ouders(zoenen & en ik hou van jou)
+26
Beessie
Just me
Parisienne
Linda
Razz
Shopaholic
Ella
Roza
Blue flower
Bazinga
Star007
Fortissimo
Viva
Stokstaartje
Moira
_Lana_
Maple
Luce
PapillonRose
Caroow
Parel
Pineco
Zenna
MADDIE
Sam
studiebol
30 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Heb je dat gemist van je ouders(zoenen & en ik hou van jou)
In de andere topics lees ik dat meiden hun kinderen wel een zoen op de mond geven en benoemen daar bij dat ze dat van huis uit niet gewend zijn. Net zoals met het ik hou van jou zeggen, ze doen het juist bij hun kind omdat ze dat van hun ouders niet gewend zijn.
Ik vraag me af omdat het er vaak zo specifiek bij genoemd wordt of je het dan zo gemist hebt? Of vind je het een gemis? Of vind je er iets anders van?
Ik vraag me af omdat het er vaak zo specifiek bij genoemd wordt of je het dan zo gemist hebt? Of vind je het een gemis? Of vind je er iets anders van?
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Heb je dat gemist van je ouders(zoenen & en ik hou van jou)
Of mijn ouders vroeger vaak tegen mij ik hou van jou hebben gezegd, dat weet ik echt niet meer, heb ik geen herinnering aan. Nu zeggen ze het niet zo vaak, maar ik weet wel dat ze het doen, dat laten ze echt op andere manier merken. Maar ik vind het geen gemis dat ze het nu niet zeggen. Ik merk dat ik het zelf ook niet elke dag of heel vaak tegen mijn vriend of kids zeg. Ik denk dat ze het wel voelen aan de manier hoe ik met ze omga.
studiebol- Ratel
Ik werd vroeger 'overladen' met kusjes, knuffels en ander liefs.
Wil dat later bij mijn kinderen ook doen. Ik wist echt dat mijn ouders gek op ons waren.
Wil dat later bij mijn kinderen ook doen. Ik wist echt dat mijn ouders gek op ons waren.
Sam- Kletskop
- Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12
Ik zou het vreselijk vinden om mijn moeder of vader een kus op de mond te moeten geven. Ik heb vroeger vooral de warmte in ons gezin gemist. Er werd wel eens gezegd: "We houden heus wel van je hoor!" Dat voelde juist omgekeerd. Ik geef mijn dochter heel bewust knuffels en zeg elke dag hoeveel ik van haar hou. Dit zal vast minder worden als ze ouder wordt dat knuffelen en kusjes geven. Ik vind het wel belangrijk om ook de grenzen van het kind daarbij in de gaten te houden. Ze hoeft van mij niet iedereen zomaar een kus of een knuffel te geven.
MADDIE- Prater
- Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10
studiebol schreef: In de andere topics lees ik dat meiden hun kinderen wel een zoen op de mond geven en benoemen daar bij dat ze dat van huis uit niet gewend zijn. Net zoals met het ik hou van jou zeggen, ze doen het juist bij hun kind omdat ze dat van hun ouders niet gewend zijn.
Nee, niet gemist. Ik kan me niet herinneren dat het gezegd werd, maar dat was ook helemaal niet nodig omdat uit hun gedrag gewoon bleek dat ze van mij hielden. Dat vind ik veel belangrijker dan het dagelijks benoemen.
Zenna- Fluisteraar
- Aantal berichten : 362
Punten : 388
Registratiedatum : 07-06-11
Sam schreef:Ik werd vroeger 'overladen' met kusjes, knuffels en ander liefs.
Wat fijn zeg!! Lijkt me echt super!
MADDIE- Prater
- Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10
Ik vind het wel een meerwaarde hebben dat je het ook naar elkaar kunt uitspreken. Dat heb ik altijd wel als een gemis ervaren bij mijn ouders. Nu nog steeds, als er iets met mijn vader is of zo, dan zou ik hem gewoon graag willen knuffelen en zeggen dat ik van hem hou, maar iets weerhoudt me daarvan. Die drempel is heel hoog. Doordat zij nooit knuffelden (toen we heel klein waren wel natuurlijk), heb ik het idee dat ze daar ook echt niet op zitten te wachten. Dat gevoel wil ik mijn kinderen niet meegeven, ik vind het juist fijn dat we binnen ons gezin onze gevoelens voor elkaar durven te uiten.
Ik weet overigens wel heel zeker dat mijn ouders ontzettend veel van ons houden, dat merkten en merken we aan alles. Ik heb dan ook nooit een gebrek aan liefde ervaren, in tegendeel.
Ik weet overigens wel heel zeker dat mijn ouders ontzettend veel van ons houden, dat merkten en merken we aan alles. Ik heb dan ook nooit een gebrek aan liefde ervaren, in tegendeel.
Pineco- Prater
- Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13
Sam schreef:Ik werd vroeger 'overladen' met kusjes, knuffels en ander liefs.
Maar weet jij dat nog of is je dat vertelt?
Ik kan me namelijk niet voorstellen dat de meiden over 20 jaar weten dat ik ze nu heel veel kusjes enzo geef.
studiebol- Ratel
De zelfzame momenten dat mijn ouders zeiden dat ze van me hielden of trots op me waren, weet ik nog als de dag van gisteren. Voor de rest werd er niet echt geknuffeld, gekust of weet ik het wat. Aan de ene kant heb ik dat niet gemist, maar ik had wel graag vaker bevestiging gehad dat ik een waardevolle dochter was waar je trots op kan zijn.
Ik ben zelf absoluut geen knuffelaar, behalve met L. Ik vind het belangrijker dat ze voelt dat ze heel gewenst is, we van haar houden of trots op haar zijn, dan elke keer uit gewoonte zeggen dat ik van haar hou.
Wel probeer ik haar altijd als ik wegga een kus te geven, je weet het nooit, het kan zomaar de laatste keer zijn. Bij mijn vriend probeer ik dat ook.
Ik ben zelf absoluut geen knuffelaar, behalve met L. Ik vind het belangrijker dat ze voelt dat ze heel gewenst is, we van haar houden of trots op haar zijn, dan elke keer uit gewoonte zeggen dat ik van haar hou.
Wel probeer ik haar altijd als ik wegga een kus te geven, je weet het nooit, het kan zomaar de laatste keer zijn. Bij mijn vriend probeer ik dat ook.
Parel- Ratel
- Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12
Mijn moeder wilde vroeger nooit mij op schoot of knuffelen, dat weet ik echt nog heel goed. Mijn nichtje zat altijd bij haar moeder op schoot, dat wilde mijn moeder dus niet. Als ik het probeerde zei ze dat ik niet zo moest 'Susannen' (zo heet dat nichtje dus).
Ik was heel verlegen maar moest altijd alleen gaan spelen als we ergens op visite waren, vaak zat ik dan te huilen in de gang
Daarom knuffel, kroel en kus ik nu de hele dag met zoon
Ik was heel verlegen maar moest altijd alleen gaan spelen als we ergens op visite waren, vaak zat ik dan te huilen in de gang
Daarom knuffel, kroel en kus ik nu de hele dag met zoon
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Van mijn moeder heb ik het niet gemist, die liet genoeg liefde blijken in o.a. Knuffelen, kusjes geven, zeggen dat ze trots op me was of van me hield, etc. Van mijn vader heb ik het wel gemist, die deed en doet dat soort dingen niet. Gelukkig mijn moeder wel, dus ik weet hoe fijn het is om dat te ervaren als kind. Ik laat mijn liefde dan ook op allerlei manieren blijken, en gelukkig gaat dat helemaal vanzelf. Lijkt me lastig als je het niet gewend bent, want dan zal het in het begin misschien vreemd aanvoelen om zelf wel je liefde te tonen.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
studiebol schreef:Sam schreef:Ik werd vroeger 'overladen' met kusjes, knuffels en ander liefs.
Ik kan me namelijk niet voorstellen dat de meiden over 20 jaar weten dat ik ze nu heel veel kusjes enzo geef.
Ik weet dat nog. En dan heb ik het over de leeftijd vanaf jaar of 4.
Op een gegeven moment werd dat natuurlijk minder, omdat je ouder wordt. Maar de liefde van hun voor mij en mijn zusje is altijd heel erg getoond. En nog steeds.
Sam- Kletskop
- Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12
Mijn ouders deden dat niet. Als ik vroeg of ze van me hielden, zeiden ze wel ja, maar uit zichzelf niet. Ook niet echt knuffelen ofzo. Ik heb dat wel gemist ja, zeker omdat ik totaal het tegenovergestelde type ben.
Mijn vader kriebelde me wel af en toe trouwens, als we op de bank zaten. Dat vond ik heel fijn. Mijn man doet dat eigenlijk ook elke avond. Ik weet nog dat ik ooit heb gezegd: ''Als ik een vriendje krijg, wil ik een vriendje dat houdt van kriebelen''
Ik vind het gewoon belangrijk om te laten merken dat ik van ze hou door te knuffelen/kusjes geven en het ze te zeggen.
Ik moet ook zeggen dat ik die behoefte gewoon heb. Ik doe het ook bij mijn man.
Het allerbelangrijkste vind ik gewoon dat ouders laten merken aan hun kinderen dat ze gek op ze zijn. Hoe je dat uit, moet je zelf weten natuurlijk.
Mijn vader kriebelde me wel af en toe trouwens, als we op de bank zaten. Dat vond ik heel fijn. Mijn man doet dat eigenlijk ook elke avond. Ik weet nog dat ik ooit heb gezegd: ''Als ik een vriendje krijg, wil ik een vriendje dat houdt van kriebelen''
Ik vind het gewoon belangrijk om te laten merken dat ik van ze hou door te knuffelen/kusjes geven en het ze te zeggen.
Ik moet ook zeggen dat ik die behoefte gewoon heb. Ik doe het ook bij mijn man.
Het allerbelangrijkste vind ik gewoon dat ouders laten merken aan hun kinderen dat ze gek op ze zijn. Hoe je dat uit, moet je zelf weten natuurlijk.
Luce- Kletskop
- Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12
Mijn moeder was altijd wel teder richting ons, mijn vader was nooit zo van het knuffelen. Tot voor kort vond ik dat wel een gemis van vroeger, maar nu vind ik het prima. Ik was vroeger een mama's kindje en word nu wat meer een papa's kindje en begrijp nu dat dat knuffelen gewoon niet in z'n persoonlijkheid zit. Dat ze van me houden kan ik me eigenlijk niet voor de geest halen dat ze dat gezegd hebben, maar ik heb daar nooit aan getwijfeld. Dat wist ik ook zonder het te horen.
Maple- Prater
- Aantal berichten : 975
Punten : 987
Registratiedatum : 22-07-13
Bij mij is het precies hetzelfde als bij Sam.studiebol schreef:Sam schreef:Ik werd vroeger 'overladen' met kusjes, knuffels en ander liefs.
Ik weet het natuurlijk niet letterlijk van toen ik heel klein was, maar als ik aan vroeger denk, dan voel ik de warmte en liefde.
Wij zijn trouwens nu nog erg knuffelig.
_Lana_- Ratel
- Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11
Wij werden nooit geknuffeld of gekust. Nu zou ik mij dus ook niet meer kunnen indenken dat we dat wel zouden doen. Vind het wel jammer. Ik houd van je wordt ook nooit gezegd. Toen ik laatst in een hele slechte situatie zat en helemaal gek werd, heeft mijn vader dat voor het eerst gezegd. Dat voelde zo goed! Ik zou mijn kinderen wel zo opvoeden dat knuffelen, een kus geven en 'ik houd van je' normaal zijn. Nu voelt het soms echt ongemakkelijk of lijkt het dat er iets tussen ons in staat.
Moira- Fluisteraar
- Aantal berichten : 477
Punten : 489
Registratiedatum : 03-06-13
Ik dacht altijd dat ik het niet gemist had, omdat het voor mij normaal voelde. Toch had ik wel vaak het gevoel dat er niet echt van mij gehouden werd en dat werd dan weer bevestigd doordat er weinig geknuffeld/gekust enz werd. Toen ik dan ook een relatie met mijn huidige vriend kreeg en zag dat hij nog steeds heel vaak knuffeld met zowel zijn vader als moeder en je daar zo'n beetje bij binnenkomst en weggaan een kus kreeg voelde dat erg vreemd dat dat op onze leeftijd nog steeds gebeurde. Toen merkte ik dat ik dat wel heeeel erg gemist heb en nog steeds doe. Vond het eerst vreemd om te zien, maar later was ik zelfs gewoon een klein beetje jaloers dat ik dat niet heb (heb gehad). Ik zou het dus zeker weten wel doen bij mijn kinderen!!
Stokstaartje- Prater
- Aantal berichten : 524
Punten : 536
Registratiedatum : 16-08-12
Ik vind het een gemis dat mijn ouders nooit " ik hou van jou" zeiden. Ik zeg het nu ook nooit tegen hen, omdat het raar voelt...
Viva- Kletskop
- Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11
Mijn ouders zeiden misschien niet vaak dat ze van me hielden, maar dit hoefde ik dan ook niet uit woorden te halen. Kussen op de mond kreeg ik ook nooit vaak, maar knuffels des te meer. Ik heb me nooit minder gewaardeerd of geliefd gevoeld omdat ik mijn ouders niet op de mond kus (al gebeurd dit de laatste tijd steeds meer, mijn papa mist mij in huis:( )of dagelijks zeiden dat ze van mij hielden. Als ik terug denk aan mijn kindertijd, dan was dit vooral een hele liefdevolle tijd.. Ik merkte ook vooral de liefde uit de dingen die gedaan werden, de onderlinge momentjes. En die zijn er nog steeds.
Bij mijn eigen kinderen zou ik het wel vaker zeggen denk ik. Dit doe ik namelijk al bij mijn nichtjes en neefje. En die krijgen ook altijd lekker veel kusjes van mij. Ben gek op ze! Laat staan als ik straks zelf kindjes heb.
Daarentegen is mijn schoonmoeder wel van het op de mond kussen. Daar ben ik juist helemaal niet van. Ook omdat ik het niet vaak doe bij mijn eigen ouders. Maar zij vinden dat normaal.
Bij mijn eigen kinderen zou ik het wel vaker zeggen denk ik. Dit doe ik namelijk al bij mijn nichtjes en neefje. En die krijgen ook altijd lekker veel kusjes van mij. Ben gek op ze! Laat staan als ik straks zelf kindjes heb.
Daarentegen is mijn schoonmoeder wel van het op de mond kussen. Daar ben ik juist helemaal niet van. Ook omdat ik het niet vaak doe bij mijn eigen ouders. Maar zij vinden dat normaal.
Fortissimo- Kletskop
- Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12
Dit inderdaad. Ook ligt de drempel om vriendinnen of familie een knuffel te geven heel hoog, omdat ik het niet gewend ben. Bij mijn man en dochter heb ik er geen enkele moeite mer, die knuffel en kus ik heel vaak. Ook ' ik hou van jou' zeg ik geregeld tegen ze.Viva schreef:Ik vind het een gemis dat mijn ouders nooit " ik hou van jou" zeiden. Ik zeg het nu ook nooit tegen hen, omdat het raar voelt...
Star007- Kletskop
- Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11
Maar in hoeverre is het een gemis? Moet het gezegd worden om te weten dat jouw ouders van jou houden?
Fortissimo- Kletskop
- Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12
Wij zeggen 't nooit, hooguit 'Loveyou' in een SMS bijv. Mijn moeder was nooit heel knuffelig, mijn vader wel, maar ik ben door de jaren heen op mijn moeder gaan lijken en we zijn gewoon niet zo van lichamelijk contact. Sterker nog; samen op één bank zitten kan al ongemakkelijk zijn.
Maar dat betekent niet, dat ik mij niet geliefd voel. Ik weet dat mam gek op me is (al wordt ze af en toe gek ván me) en ik weet dat ze trots is, van me houdt en ik de wereld voor haar ben. Elke avond geven we elkaar wel een kus voor 't slapengaan, gewoon op de wang en ik weet gewoon dat 't goed zit.
Mijn vader probeert wel nog te knuffelen en is snel van aai over de bol, zegmaar, maar daar word ik bloednerveus van. Ligt overigens wss meer aan hem, hoor, want mijn broertje knuffel ik wel vaak. Maar hij is, ondanks z'n 1mtr90, ook gewoon heel knuffelbaar
Maar dat betekent niet, dat ik mij niet geliefd voel. Ik weet dat mam gek op me is (al wordt ze af en toe gek ván me) en ik weet dat ze trots is, van me houdt en ik de wereld voor haar ben. Elke avond geven we elkaar wel een kus voor 't slapengaan, gewoon op de wang en ik weet gewoon dat 't goed zit.
Mijn vader probeert wel nog te knuffelen en is snel van aai over de bol, zegmaar, maar daar word ik bloednerveus van. Ligt overigens wss meer aan hem, hoor, want mijn broertje knuffel ik wel vaak. Maar hij is, ondanks z'n 1mtr90, ook gewoon heel knuffelbaar
Bazinga- Ratel
- Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12
Ja dat heb ik gemist en dat mis ik nog steeds. Ik weet dat mijn ouders onwijs veel van me houden maar knuffelen deden ze gewoon niet... Ik ben misschien daardoor heel anders. Terwijl ik dit typ, ligt er 1 kind bovenop me en zit er naast/tegen me aan. Ik denk dat als deze vraag later gesteld wordt aan mijn mannetjes dat ze dan zuchten... 'Ja mijn moeder knuffelde en kuste ons altijd' Gelukkig is man ook een echte knuffel, want anders had hij het ook zwaar haha
Blue flower- Prater
- Aantal berichten : 1164
Punten : 1354
Ja, ik heb dat gemist. Nu nog. Als ik ooit kinderen mag krijgen, pak ik dit zeker anders aan dan mijn ouders.
Roza- Kletskop
- Aantal berichten : 2133
Punten : 2532
Registratiedatum : 22-01-11
Ik weet niet goed meer hoe het was toen ik klein was. Wel heb ik het ik hou van je in woorden gemist. In uitjes en dingen krijgen was het altijd duidelijk.
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Zoenen/kussen
» even jullie mening nodig !!! ( zoenen )
» Hoe essentieel is goed kunnen zoenen?
» Je ex-vriend of ex-scharrel op zijn mond zoenen?
» Mmm, heb ik wat gemist?
» even jullie mening nodig !!! ( zoenen )
» Hoe essentieel is goed kunnen zoenen?
» Je ex-vriend of ex-scharrel op zijn mond zoenen?
» Mmm, heb ik wat gemist?
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: