Dochtertje ziek, wil niet eten en drinken?
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
Dochtertje ziek, wil niet eten en drinken?
Ons dochtertje van 1,5 jaar heeft vannacht veel overgeven en vanochtend ook nog 2x. Ze wil helemaal niet drinken en niet eten ( eten is wel begrijpelijk ) Is het heel erg als ze een dagje haast niet drinkt? ( ik hou haar natuurlijk goed in de gaten ivm uitdroging ) Ze heeft vanaf 10 uur een paar slokjes water gehad en die houdt ze binnen. Is er iemand die mij misschien kan adviseren? Ze heeft 1x een buikgriep gehad en toen begon ze vrij snel wel weer te drinken.
Mida4you- Ratel
- Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Re: Dochtertje ziek, wil niet eten en drinken?
ja, niet drinken is wel zorgelijk. Kinderen drogen ontzettend snel uit, helemaal als ze er ook nog bij overgeven of diarree hebben. Wil ze ook niet aan een waterijsje likken? Onze dochter zuigt veel op natte doekjes, misschien wil jouw dochter dat nu ook wel?
Gast- Gast
Owja een nat doekje is slim. Ze vind het onder de douche ook lekker om aan een washand te zuigen. Ik heb ook alleen nog maar water geprobeerd vanochtend. Misschien kan ik een beker maken met een klein beetje ranja erin. Dat net het watersmaakje eraf is. Ik weet dat Z. niet dol is op water namelijk. IJsjes heb ik niet in huis en ik kan ook niet weg..... Ik zit vandaag aan huis gekluisterd met haar en mijn man is aan het werk....
Mida4you- Ratel
Heb je ORS in huis? Anders zou ik dat proberen.
Gast- Gast
Stofzuiger schreef:Heb je ORS in huis? Anders zou ik dat proberen.
Ja dat heb ik in huis. Maar moet ik dat nu al gebruiken dan? Ze ligt nu nog op bed maar ik ga straks eerst proberen of ze een beetje ranja wil, en dan sterk aangelengd met water.
Mida4you- Ratel
Ik geef het altijd snel mogelijk als ze niet willen drinken, uitdrogen gaat echt snel als ze spugen en niet drinken, alle beetjes helpen denk ik dan.
Helaas moet hij hier kokhalzen van de smaak, dus werkt het niet.
Helaas moet hij hier kokhalzen van de smaak, dus werkt het niet.
Gast- Gast
En anders een beetje zoute bouillon, daar krijgt ze weer dorst van en hopelijk wilt ze dan ook wat drinken
Dora- Kletskop
- Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Dan ga ik toch straks maar ors geven. ( ben heel benieuwd of ze het wil hebben ) Thanx jullie
Mida4you- Ratel
ORS is natuurlijk ook geen medicijn maar een speciale samenstelling wat het te kort aan vocht beter aanvult, dus ik ben er nooit zo moeilijk mee.
Gast- Gast
Stofzuiger schreef:ORS is natuurlijk ook geen medicijn maar een speciale samenstelling wat het te kort aan vocht beter aanvult, dus ik ben er nooit zo moeilijk mee.
Nee idd, daar heb je ook gelijk in. Zo had ik het nog niet gezien namelijk. Hoe geef je het dan, in een kopje? En drinkt jou kind het helemaal op of een paar slokjes?
Ze heeft het 1x eerder gehad maar dat is al 3kwart jaar geleden en toen lepelde ik het naar binnen en kreeg ik ongeveer 6 lepeltjes naar binnen en meer wou ze absoluut niet
Mida4you- Ratel
Ik had het in de fles gedaan, hij is 7 maanden. Maar hij hoeft het echt niet. Met een spuitje een beetje gegeven, maar hij laat het uit zijn mond lopen en slikt het niet door, hij vind het vies...
Gast- Gast
Hmm nou ik ga het straks in haar beker doen en dan met een rietje ( want ze drinkt met een rietje )
Mida4you- Ratel
Heb je geen vormpjes of zakjes voor ijsklontjes? Dan kun je toch zelf mini ijsjes maken met de limonade? Of anders een laagje in een bekertje of bakje, dat is zo bevroren.
Gast- Gast
Pepij.n is ook flink ziek sinds donderdag, en die heb ik vanaf zaterdag ook ORS gegeven. Die van Kruidvat eigen merk, en hij vond het heerlijk!!!
Ik deed het gewoon in een fles.
Maar waarom zou je haar water geven als ze er niet zo van houdt? Ze is ziek, dan zou ik gewoon alles proberen te geven wat ze maar wil, extra fruithapjes, ranja, sap, waterijsjes.
Ik deed het gewoon in een fles.
Maar waarom zou je haar water geven als ze er niet zo van houdt? Ze is ziek, dan zou ik gewoon alles proberen te geven wat ze maar wil, extra fruithapjes, ranja, sap, waterijsjes.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Dat is ook een idee Reva, maar heb eigenlijk niks in huis waar ik dat in kan doen. Ja misschien een plastic bakje. Maar ik ga het straks eerst zo proberen. Misschien wil ze het wel hebben.
Mida4you- Ratel
Mijn dochter had twee weken hetzelfde. Ze heeft de hele week echt minimaal gedronken. Ik geef nog borstvoeding en heb haar heel vaak bij mij laten drinken want dat was het enige dat ze wel wilde, hoewel ook steeds maar kleine beetjes.
Ik zou haar gewoon ranja geven hoor als ze dat wel drinkt, het is toch het belangrijkste dat ze iets drinkt? Ze hoeft toch niet perse water te drinken?
Hier drinkt ze sinds twee dagen wel weer normaal gelukkig.
Een waterijsje vind ze misschien ook wel fijn of idd zelfgemaakte ijsjes. Als ze keelpijn heeft helpt het misschien eerst paracetamol oid te geven zodat ze de pijn niet voelt? Dat zou ik zelf dan weer niet zo snel doen maar goed je wilt uiteindelijk toch dat ze wat gaat drinken.
Ik zou haar gewoon ranja geven hoor als ze dat wel drinkt, het is toch het belangrijkste dat ze iets drinkt? Ze hoeft toch niet perse water te drinken?
Hier drinkt ze sinds twee dagen wel weer normaal gelukkig.
Een waterijsje vind ze misschien ook wel fijn of idd zelfgemaakte ijsjes. Als ze keelpijn heeft helpt het misschien eerst paracetamol oid te geven zodat ze de pijn niet voelt? Dat zou ik zelf dan weer niet zo snel doen maar goed je wilt uiteindelijk toch dat ze wat gaat drinken.
Vancity_girl- Prater
- Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Registratiedatum : 18-11-10
Ik zou ook gewoon ander drinken geven als je al weet dat ze niet zo van water houdt. Als ze dan niet lekker is smaakt dat haar waarschijnlijk helemaal niet. Dus gewoon ranja, sap of thee.
En misschien wil ze wel pap? Ik weet niet of ze daarvan houdt maar dan heeft ze in een keer vocht en wat te eten binnen. Verder misschien yoghurt of vla.
En misschien wil ze wel pap? Ik weet niet of ze daarvan houdt maar dan heeft ze in een keer vocht en wat te eten binnen. Verder misschien yoghurt of vla.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Ik ga haar straks lekker wat ranja geven. En ik heb nog yoghurt in huis en ga dat ook proberen. ben alleen zo bang dat ze niks binnen houdt. Vanochtend had ze ook een paar slokjes melk gehad en die kwamen er na 10 min zo weer uit. Maar ik ga het toch proberen.
Ze is net wakker dus ik ga straks wat proberen.
Ze is net wakker dus ik ga straks wat proberen.
Mida4you- Ratel
Gelukkig drinkt ze ranja. Ze heeft erg dorst, goed teken. Alleen wil ze niets eten. Ze is helemaal gek van appelmoes maar zelfs dat slaat ze af. Nouja ik ben al blij dat ze drinkt. Ik weet bij mezelf dat als ik misselijk ben dat ik ook niet wil eten. Ik blijf het wel aanbieden de hele dag
Mida4you- Ratel
Fijn dat ze drinkt, dat is belangrijker als eten.
Gast- Gast
Ik zou met eten ook niet zo aandringen. Ze is pas sinds afgelopen nacht ziek dus dat is nog niet zo lang. Ik zou straks een boterhammetje neerzetten en haar laten kiezen of ze het wil eten, morgen is weer een nieuwe dag. Laat dat maagje maar eerst even toe z'n eigen komen. Drinken zou ik kleine bekertjes aanbieden, maar ook niet teveel. Je moet het buikje nu niet overbelasten. Een dagje is niet zo erg.
Gast- Gast
Ik zou ook ORS gaan geven
En vind ze soep lekker? Misschien kan je dat een beetje geven?
En vind ze soep lekker? Misschien kan je dat een beetje geven?
Gast- Gast
Oh ik dring ook helemaal niet aan. Ik bied haar wat aan en het ligt ook op de salontafel maar ze komt er niet aan.
Heb ors proberen te geven maar dat wil ze dus absoluut niet hebben. Maar ik moet zeggen dat het ranja drinken goed gaat. Dat is al heel goed
Heb ors proberen te geven maar dat wil ze dus absoluut niet hebben. Maar ik moet zeggen dat het ranja drinken goed gaat. Dat is al heel goed
Mida4you- Ratel
En in ranja zit ook nog eens genoeg energie, dus dat sterkt haar misschien ook wel een beetje weer aan.
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» dochtertje wil fles bijna niet drinken
» Dochtertje 8maand wil niet anders drinken dan fles........
» Dochtertje wil nog niet met de pot mee eten......
» Niet willen eten en drinken.
» Dochtertje eet al 3,5 dag niet en drinkt ook haast niet
» Dochtertje 8maand wil niet anders drinken dan fles........
» Dochtertje wil nog niet met de pot mee eten......
» Niet willen eten en drinken.
» Dochtertje eet al 3,5 dag niet en drinkt ook haast niet
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: