Dochtertje wil nog niet met de pot mee eten......
+2
Darius
Mida4you
6 plaatsers
Pagina 1 van 1
Dochtertje wil nog niet met de pot mee eten......
Ons dochtertje van bijna 13 maanden wil nog steeds niet mee eten met de pot. Potjes zonder probleem maar zodra het vers is dan weigert ze het te eten. Heb al van alles geprobeerd. Stukjes voor haar neerleggen, alles door elkaar en prakken, alles door elkaar en een beetje pureren. Dit proberen we al een hele tijd maar ze wil het absoluut niet en eet dan 's avonds ook altijd een potje. Het zou gewoon zo fijn zijn als ze met de pot mee kan eten. Ten eerste scheelt dat geld en het is makkelijker. Hoe is dat bij jullie? Of hebben jullie misschien nog tips voor mij?
Mida4you- Ratel
- Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Re: Dochtertje wil nog niet met de pot mee eten......
Een gebruikt potje afwassen en daar je eigen maaltijd indoen, zodat ze denkt dat het uit een pptje komt. Heeft hier wel even gewerkt!
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Darius schreef:Een gebruikt potje afwassen en daar je eigen maaltijd indoen, zodat ze denkt dat het uit een pptje komt. Heeft hier wel even gewerkt!
Dat is nog eens een idee
Mida4you- Ratel
Hier is het juist andersom hahaha meneer heeft nooit geen potjes willen eten. Vooral toen hij kleiner was nog weleens lastig als we ergens waren.
Nu heeft hij al een hele periode dat hij wel/niet eet, ook al is het gewoon vers..
Nu heeft hij al een hele periode dat hij wel/niet eet, ook al is het gewoon vers..
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Mirjam4you schreef:Darius schreef:Een gebruikt potje afwassen en daar je eigen maaltijd indoen, zodat ze denkt dat het uit een pptje komt. Heeft hier wel even gewerkt!
Dat is nog eens een idee
Nou dan ga ik dat ook eens proberen want hier wil meneer ook niks van mama's kookkunsten weten ! Af en toe een stukje aardappel en een sperzieboontje vind hij wel lekker maar laatst hadden we pasta maar dat wilde hij niet
Gast- Gast
Razz_ schreef:Mirjam4you schreef:Darius schreef:Een gebruikt potje afwassen en daar je eigen maaltijd indoen, zodat ze denkt dat het uit een pptje komt. Heeft hier wel even gewerkt!
Dat is nog eens een idee
Nou dan ga ik dat ook eens proberen want hier wil meneer ook niks van mama's kookkunsten weten ! Af en toe een stukje aardappel en een sperzieboontje vind hij wel lekker maar laatst hadden we pasta maar dat wilde hij niet
Jij geeft ook altijd nog potjes dus?? Tja het zou wel fijn zijn als ze een keer kon mee eten, dat scheelt een boel.
Mida4you- Ratel
Darius schreef:Een gebruikt potje afwassen en daar je eigen maaltijd indoen, zodat ze denkt dat het uit een pptje komt. Heeft hier wel even gewerkt!
Hahaha was ook meteen mijn idee idd!
Succes!
Gast- Gast
Razz_ schreef:Mirjam4you schreef:Darius schreef:Een gebruikt potje afwassen en daar je eigen maaltijd indoen, zodat ze denkt dat het uit een pptje komt. Heeft hier wel even gewerkt!
Dat is nog eens een idee
Kan me nog goed herinneren dat S. eerst wel dol was op je verse groenten toch? Balen dat hij nu niet meer goed eet.... En hoe doe je dat dan met de pasta? Pureer je dat of...?
F. is gelukkig (nog wel) een hele goede eter. Ze is dol op aarappeltjes, groente en vlees. Pasta gaat er ook goed in maar dan wel uit een potje.
Pandora- Prater
- Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10
Wij hebben dat ook een tijdje geprobeerd om vers eten in een gebruikt potje te doen, maar helaas heeft hier dat trucje niet gewerkt. Vers smaakt toch heel anders dan een potje. Uiteindelijk is het hier vanzelf omgeslaan, zonder dat we er iets voor hebben gedaan en ik kook nu altijd vers.
Gast- Gast
Ik zou het zeker proberen. Hier iets soortgelijks geprobeerd, maar dat heeft helaas niets gewerkt. Ze eet in het algemeen slecht 's avonds, maakt niet uit of het een potje is of vers. Maar haar toetje gaat altijd leeg.. Dus ik een leeg bakje van een toetje afgewassen en haar prakje erin gedaan. Bij de eerste hap ging gretig het mondje open en bij de volgende hap was het meteen weer weigerenLize schreef:Darius schreef:Een gebruikt potje afwassen en daar je eigen maaltijd indoen, zodat ze denkt dat het uit een pptje komt. Heeft hier wel even gewerkt!
Hahaha was ook meteen mijn idee idd!
Succes!
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Ezra wil nog steeds nauwelijks met de pot mee eten en Yrsa proeft alles en lust bijna alles.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Pandora schreef:Razz_ schreef:Mirjam4you schreef:Darius schreef:Een gebruikt potje afwassen en daar je eigen maaltijd indoen, zodat ze denkt dat het uit een pptje komt. Heeft hier wel even gewerkt!
Dat is nog eens een idee
Kan me nog goed herinneren dat S. eerst wel dol was op je verse groenten toch? Balen dat hij nu niet meer goed eet.... En hoe doe je dat dan met de pasta? Pureer je dat of...?
F. is gelukkig (nog wel) een hele goede eter. Ze is dol op aarappeltjes, groente en vlees. Pasta gaat er ook goed in maar dan wel uit een potje.
Ja klopt maar dat is ineens veranderd ! Sommige dingen lust hij nog wel maar bloemkool en brocceli lust hij niet apart maar alleen maat gepureerd met aardappelen en vlees. En dat gaat er af en toe met moeite in. Laatst hadden we penne pasta gegeten die ik ik kleine stukjes had gemaakt met wat gehakt, sperzieboontjes, beetje ui en tomatensaus maar dat vond hij niks. Terwijl hij dit weekend heeft zitten smullen van de prei gehakt ovenschotel. Fruit hoeft hij al helemaal niet in stukken. Hij doet z'n mond niet open, trekt een vies gezicht en mikt het op de grond. Het is wisselend dus maar hij eet gewoon veel beter uit een potje dan gewoon wat ik heb gemaakt
Hij krijgt nu dus nog vaak potjes en peutermenu's te eten. We proberen het wel iedere dag maar vaak trekken we toch weer een potje open omdat meneer niet genoeg eet of het niet lust
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Dochtertje ziek, wil niet eten en drinken?
» Dochtertje eet al 3,5 dag niet en drinkt ook haast niet
» Ik weet het even niet meer (veel huilen, niet willen eten)
» dochtertje wil fles bijna niet drinken
» Dochtertje 8maand wil niet anders drinken dan fles........
» Dochtertje eet al 3,5 dag niet en drinkt ook haast niet
» Ik weet het even niet meer (veel huilen, niet willen eten)
» dochtertje wil fles bijna niet drinken
» Dochtertje 8maand wil niet anders drinken dan fles........
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: