Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wie van de juffen hier gaat staken 6 maart?

+14
Bliss
VeryCherry
smartie
Shopelle
Inge
Printje
Buddha88
Tsjip
bolus26
Aziraphale
ekiaam87
RedRose
Lejow
Puk
18 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Wie van de juffen hier gaat staken 6 maart? - Pagina 2 Empty Re: Wie van de juffen hier gaat staken 6 maart?

Bericht  Bliss wo 29 feb 2012 - 3:15

Hahaha wat schattig, VC Very Happy

In eerste instantie had ik me wel aangemeld om te gaan staken, maar toen wist ik nog niet dat het salaris die dag wordt ingehouden. Ik kan het geld echt niet missen, dus ik ga toch niet. Van ons team gaan er 11 collega's staken; de meeste daarvan zijn lid van de vakbond. Van een paar collega's is dinsdag hun vrije dag, dus dan maakt het ook niet uit. De rest van het team wordt maximaal ingezet, zelfs de directeur gaat voor de klas (en dat is nogal wat voor die van ons) en we kunnen de school toch open houden. Er is een goede brief naar de ouders gegaan, waarin staat dat we allemaal achter de staking staan, maar het toch ook belangrijk vinden dat de school die dag open is.
Ik ben wel erg benieuwd of het iets gaan opleveren!

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie van de juffen hier gaat staken 6 maart? - Pagina 2 Empty Re: Wie van de juffen hier gaat staken 6 maart?

Bericht  smartie wo 29 feb 2012 - 3:25

Ik heb er ook even over nagedacht omdat het inderdaad mij een dag kost.
Maar ik geloof dat ik wel iets van de bond terug krijg.
Jammer dat het niet op het malieveld is want dan had ik met de fiets / tram gekunt. Ik geef namelijk les in Den haag. Maar nu met de bus naar de arena.

smartie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 14
Punten : 16
Registratiedatum : 13-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie van de juffen hier gaat staken 6 maart? - Pagina 2 Empty Re: Wie van de juffen hier gaat staken 6 maart?

Bericht  VeryCherry wo 29 feb 2012 - 9:57

De school van mijn zoontje heeft idioot veel leraren. 28 op 10 klassen.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie van de juffen hier gaat staken 6 maart? - Pagina 2 Empty Re: Wie van de juffen hier gaat staken 6 maart?

Bericht  Puk wo 29 feb 2012 - 10:09

VeryCherry schreef:De school van mijn zoontje heeft idioot veel leraren. 28 op 10 klassen.

Zo, dat is echt veel! Wij hebben 4 klassen en 8 leerkrachten(inclusief directeur en ib'er, ze staan beiden 2/3 dagen voor de klas)
Puk
Puk
Prater
Prater

Aantal berichten : 572
Punten : 765
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie van de juffen hier gaat staken 6 maart? - Pagina 2 Empty Re: Wie van de juffen hier gaat staken 6 maart?

Bericht  VeryCherry wo 29 feb 2012 - 10:13

Ik vind het ook heel veel. Gelukkig heeft mijn zoontje 1 vaste juf. Maar bij hem op school zit ook een klasje met verstandelijk en lichamelijk gehandicapte kinderen. Daar hebben ze 6 juffen voor.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie van de juffen hier gaat staken 6 maart? - Pagina 2 Empty Re: Wie van de juffen hier gaat staken 6 maart?

Bericht  Puk wo 29 feb 2012 - 10:21

VeryCherry schreef:Ik vind het ook heel veel. Gelukkig heeft mijn zoontje 1 vaste juf. Maar bij hem op school zit ook een klasje met verstandelijk en lichamelijk gehandicapte kinderen. Daar hebben ze 6 juffen voor.

Dan snap ik het een beetje beter!
Puk
Puk
Prater
Prater

Aantal berichten : 572
Punten : 765
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie van de juffen hier gaat staken 6 maart? - Pagina 2 Empty Re: Wie van de juffen hier gaat staken 6 maart?

Bericht  May do 1 maa 2012 - 7:06

Nou ik baal er wel van dat ze gaan staken, niet omdat ik niet snap waarom het gedaan wordt en ik vind ook dat er echt wat gedaan moet worden. Maar mijn cliënten worden er wel de dupe van, en dat vind ik gewoon zielig. Ze snappen nu al niks van de vakantie, laat staan dat ze maandag wel naar school moeten en dan dinsdag opeens weer niet. Daarom had ik voor dit deel van de doelgroep graag een andere oplossing gezien.
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie van de juffen hier gaat staken 6 maart? - Pagina 2 Empty Re: Wie van de juffen hier gaat staken 6 maart?

Bericht  Gast do 1 maa 2012 - 7:15

May schreef:Nou ik baal er wel van dat ze gaan staken, niet omdat ik niet snap waarom het gedaan wordt en ik vind ook dat er echt wat gedaan moet worden. Maar mijn cliënten worden er wel de dupe van, en dat vind ik gewoon zielig. Ze snappen nu al niks van de vakantie, laat staan dat ze maandag wel naar school moeten en dan dinsdag opeens weer niet. Daarom had ik voor dit deel van de doelgroep graag een andere oplossing gezien.

Grappig, ik heb er net een gesprek over met n collega.
Het staken wordt bij mij een soort van tegengehouden door m'n directeur want die is volgens mij bang voor boze ouders.
Er wordt ontzettend op het gemoed van ons ingespeeld, want natuurlijk worden er mensen gedupeerd door deze staking; de ouders, jouw cliënten (al heb ik geen idee wat voor werk je doet).
Maar uiteindelijk zijn de leerkrachten degenen die het meest gedupeerd gaan worden!
Ik moet nog 45 jaar werken, op deze manier gaat dat echt niet. Het is goed dat er op deze manier een signaal afgegeven wordt, en zo lang het niet een jaarlijks terugkerend iets is is er niets aan de hand.
Overigens moet er op scholen voor opvang gezorgd worden als ouders geen opvang voor hun kind kunnen krijgen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie van de juffen hier gaat staken 6 maart? - Pagina 2 Empty Re: Wie van de juffen hier gaat staken 6 maart?

Bericht  May do 1 maa 2012 - 7:25

Princess schreef:
May schreef:Nou ik baal er wel van dat ze gaan staken, niet omdat ik niet snap waarom het gedaan wordt en ik vind ook dat er echt wat gedaan moet worden. Maar mijn cliënten worden er wel de dupe van, en dat vind ik gewoon zielig. Ze snappen nu al niks van de vakantie, laat staan dat ze maandag wel naar school moeten en dan dinsdag opeens weer niet. Daarom had ik voor dit deel van de doelgroep graag een andere oplossing gezien.

Grappig, ik heb er net een gesprek over met n collega.
Het staken wordt bij mij een soort van tegengehouden door m'n directeur want die is volgens mij bang voor boze ouders.
Er wordt ontzettend op het gemoed van ons ingespeeld, want natuurlijk worden er mensen gedupeerd door deze staking; de ouders, jouw cliënten (al heb ik geen idee wat voor werk je doet).
Maar uiteindelijk zijn de leerkrachten degenen die het meest gedupeerd gaan worden!
Ik moet nog 45 jaar werken, op deze manier gaat dat echt niet. Het is goed dat er op deze manier een signaal afgegeven wordt, en zo lang het niet een jaarlijks terugkerend iets is is er niets aan de hand.
Overigens moet er op scholen voor opvang gezorgd worden als ouders geen opvang voor hun kind kunnen krijgen.

Oh persoonlijk snap ik ook wel dat het gedaan wordt hoor. Ik werk met zwaar verstandelijk beperkte kinderen die een stoornis hebben in het autisme spectrum. Dus dagen vrij van school en vakanties e.d. raken ze erg van slag van. En vooral nu het ze vlak achter elkaar is, is het extra moeilijk voor ze, want maandag denken ze we gaan weer naar school en komen ze weer in hun ritme en dinsdag gaan ze weer niet.
Sowieso vind ik dat ze teveel vrije dagen hebben maar dat is een andere discussie Wink
En ik vind zelf ook echt dat er echt iets gedaan moet worden, zowel in het speciaal onderwijs, als sowieso de zorg voor gehandicapte kinderen in het algemeen. Dus ik snap ook echt wel waarom leraren beslissen om te gaan staken, maar het komt mijn cliënten niet ten goede dus ik had liever gezien dat de school wel open was, desnoods aangepast.
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie van de juffen hier gaat staken 6 maart? - Pagina 2 Empty Re: Wie van de juffen hier gaat staken 6 maart?

Bericht  Gast do 1 maa 2012 - 7:28

Ok ja dan snap ik dat die dat slecht trekken!
Maar ik had begrepen dat voor kinderen die dus geen opvang konden krijgen de school wel open was, vanuit de scholen moet hier iig voor opvang gezorgd worden.
Nu ligt het bij mijn school een beetje anders omdat de school open blijft, maar bij scholen vanuit dezelfde stichting wordt door de school voor opvang gezorgd.

Edit: Dus ik bedoel maar te zeggen dat bijvoorbeeld kinderen met een autistische stoornis wel naar school kunnen gaan zodat ze wel die structuur hebben, maar dan wel misschien een andere leerkracht en een aangepast programma/ geen les.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie van de juffen hier gaat staken 6 maart? - Pagina 2 Empty Re: Wie van de juffen hier gaat staken 6 maart?

Bericht  May do 1 maa 2012 - 7:32

Dat is hier op de scholen dus niet het geval. We hebben gewoon een brief gekregen dat de school op 6 maart gesloten is, omdat ze gingen staken en dat ze hoopten op begrip. Stond niks in genoemd over vervangende opvang. Misschien dat dat dan weer per school verschilt.
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie van de juffen hier gaat staken 6 maart? - Pagina 2 Empty Re: Wie van de juffen hier gaat staken 6 maart?

Bericht  Gast do 1 maa 2012 - 7:33

May schreef:Dat is hier op de scholen dus niet het geval. We hebben gewoon een brief gekregen dat de school op 6 maart gesloten is, omdat ze gingen staken en dat ze hoopten op begrip. Stond niks in genoemd over vervangende opvang. Misschien dat dat dan weer per school verschilt.

Ja dat zou goed kunnen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie van de juffen hier gaat staken 6 maart? - Pagina 2 Empty Re: Wie van de juffen hier gaat staken 6 maart?

Bericht  bolus26 vr 2 maa 2012 - 12:01

ik werk op een school met bijna alleen maar autisten en wij hebben wel alternatieve opvang maar er zijn gewoon geen kinderen die daar gebruik van maken! zelfs de kliniekgroepen (kinderen die intern in therapie zijn) zijn heel de dag open.
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie van de juffen hier gaat staken 6 maart? - Pagina 2 Empty Re: Wie van de juffen hier gaat staken 6 maart?

Bericht  Creabea_28 ma 5 maa 2012 - 7:18

Heel veel succes morgen meiden! Ik sta achter jullie! cheers
Creabea_28
Creabea_28
Prater
Prater

Aantal berichten : 585
Punten : 616
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie van de juffen hier gaat staken 6 maart? - Pagina 2 Empty Re: Wie van de juffen hier gaat staken 6 maart?

Bericht  Lejow ma 5 maa 2012 - 7:30

Creabea_28 schreef:Heel veel succes morgen meiden! Ik sta achter jullie! cheers

+ 1!!!!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie van de juffen hier gaat staken 6 maart? - Pagina 2 Empty Re: Wie van de juffen hier gaat staken 6 maart?

Bericht  Bliss ma 5 maa 2012 - 7:40

Creabea_28 schreef:Heel veel succes morgen meiden! Ik sta achter jullie! cheers

Ik ook!

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie van de juffen hier gaat staken 6 maart? - Pagina 2 Empty Re: Wie van de juffen hier gaat staken 6 maart?

Bericht  juffie001 ma 5 maa 2012 - 9:25

Wij gaan ook met de hele school staken
juffie001
juffie001
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 467
Punten : 543
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie van de juffen hier gaat staken 6 maart? - Pagina 2 Empty Re: Wie van de juffen hier gaat staken 6 maart?

Bericht  Middleme ma 5 maa 2012 - 10:02

Bliss schreef:
Creabea_28 schreef:Heel veel succes morgen meiden! Ik sta achter jullie! cheers

Ik ook!

Ik ook!
Middleme
Middleme
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie van de juffen hier gaat staken 6 maart? - Pagina 2 Empty Re: Wie van de juffen hier gaat staken 6 maart?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum